بازدید 6851
۷
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

سکه تمام همچنان در کانال ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومانی/ تصمیم جدید سیف برای موعد تحویل سکه‎های پیش فروش شده

دومین روز کاری هفته در بازار سکه و ارز، با کاهش شتاب سکه همراه شد. به طوریکه نرخ انواع سکه بر خلاف روز گذشته، با تغییرات جزئی همراه بود و تا لحظه انتشار خبر، شاهد افت اندک قیمت سکه تمام و نیم سکه هستیم.
کد خبر: ۷۹۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 06 May 2018

سکه تمام همچنان در کانال ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومانی/ تصمیم جدید سیف برای موعد تحویل سکه های پیش فروش شدهدومین روز کاری هفته در بازار سکه و ارز، با کاهش شتاب سکه همراه شد. به طوریکه نرخ انواع سکه بر خلاف روز گذشته، با تغییرات جزئی همراه بود و تا لحظه انتشار خبر، شاهد افت اندک قیمت سکه تمام و نیم سکه هستیم.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، جدیدترین خبرها از بازار سکه تهران، حکایت از تغییر جهت نرخ سکه بر خلاف روز شنبه دارد. به طوریکه تا ساعت 17 امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) نرخ سکه تمام طرح قدیم، با افت 50 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت 2,000,000 تومان فروخته شده است. همچنین سکه تمام طرح جدید در بازار آزاد، 2,044,500 تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، 3 هزار تومان ارزان تر می باشد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی تا این لحظه، با 30 هزار تومان عقب نشینی به سطح 1,020,000 تومان رسیده است و هر ربع سکه بهار آزادی نیز 625,000 تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز گذشته، 5 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. 

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر یا ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که دو نفر یا ۱۱ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۸۰۹ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۵۵۷ نفر یا ۶۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۸۳ نفر یا ۲۳ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۶۹ نفر یا ۹ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند. برای هفته گذشته ۵۲ درصد از کارشناسان وال‌استریت کاهش قیمت طلا و ۵۸ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۲ دلار یا معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۳۱۴.۷۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد. به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز"، رشد کمتر از حد پیش بینی شده اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در آوریل به نفع طلا خواهد بود. حتی با وجود اینکه نرخ اشتغال به ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرده اما ضعف کلی بازار اشتغال، نگرانیها نسبت به تسریع روند افزایش نرخهای بهره را کمتر می کند. بعلاوه نگرانیهای ژئوپلیتیکی نیز بر بازار تاثیر می گذارد.

تصمیم جدید سیف برای موعد تحویل سکه های پیش فروش شده

ولی الله سیف پس از جلسه ستاد اقتصادی دولت درخصوص تحویل سکه های پیش فروش شده گفت: براساس تعهدی که داشته ایم 12 روز دیگر موعد تحویل سکه های پیش فروش شده است اما امروز تصمیم گرفتیم تا این سکه ها یک هفته زودتر تحویل شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه آمادگی کامل برای تحویل پیش از موعد سکه ها به صورت فیزیکی وجود دارد، گفت: البته در این زمینه پیشنهاداتی نیز به خریداران سکه از جانب بانک های عامل ارائه می شود که این خریداران اختیار دارند به هر نحو که خودشان می دانند سکه های پیش خرید شده خود را تعیین تکلیف کنند.

ثبات 39 ارز در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر در مدت مشابه ۵۶ هزار و ۸۱۰ ریال و هر یورو نیز ۵۰ هزار و ۲۵۰ ریال ارزشگذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۹۹۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۷۲ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۱۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۴۴ ریال، روپیه هند ۶۲۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۶ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۲۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۸۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۲۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۶۹۳ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۶۴ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۹۴۶ ریال، روبل روسیه ۶۷۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۸ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۶۶۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۶۹۷ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۴۹۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲هزار و ۶۶۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۴ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۱۱۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۰۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۲۱۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۵۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۱۳۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۴۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۷۹۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
اگه میخواهید قیمت ارز و سکه تغییر نکنه ، رییس بانک مرکزی رو تغییر بدهید
دلار ۶۲۰۰ تومان یعنی خط پایان! توده مردم ایران به هیچ عنوان توان تحمل این بار عظیم تورمی را نخواهد داشت.
لطفا قیمت انواع ارز را اینطور قید نکنید چون نوعی توهین به شعور مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
قیمت رسمیه خب
واقعااینهاهیچ چیزازاقتصادنمیدانند ذخایرصلای کشورراحراج کردندوتصورکردندبااینکارقیمت هاپایین می اید !!!! غافل ازاینکه اگرکل ذخایرکشورراهم درمعرض فروش بگذارندبانقدینگی سرسام آورهزاروپانصدهزارمیلیاردتومانی دردست مردم همه آنهاخریداری خواهندشد
کدوم 4200 ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
اگر مردم به دولت اعتماد داشتند ، هرگز سکه طلا را به قیمت نجومی دو میلیون و صد و سی هزار تومان نمی خریدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار