بازدید 3343

گفتگوی ترامپ و ترزا می درباره ایران و کره شمالی

کد خبر: ۷۹۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵ 06 May 2018

کاخ سفید از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس پیرامون موضوعاتی از قبیل توافق هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» و «ترزا می» در یک تماس تلفنی پیرامون موضوعاتی از جمله توافق هسته ای ایران با یکدیگر گفتگو کردند؛ گفتگویی که درست یک هفته پیش از ضرب الاجل اعلانی ترامپ (دوازدهم ماه مه/ بیست و دوم اردیبهشت ماه) برای تصمیم گیری در خصوص ماندن یا خروج واشنگتن از برجام صورت گرفت.

علی رغم تهدیدات مکرر رئیس جمهور آمریکا به خروج از این توافق تاریخی، دفتر نخست وزیر انگلیس در اواخر ماه آوریل اعلام کرد که سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان- از امضاء کنندگان برجام- بر سر اینکه توافق هسته ای ایران بهترین راه ممکن برای ممانعت از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای است، اتفاق نظر دارند.

بر همین اساس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ماه میلادی گذشته در دیدار با ترامپ، رئیس جمهور آمریکا او را به ماندن در این توافق ترغیب کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که ترامپ در گفتگوی تلفنی با ترزا می، «بر تعهدش نسبت به تضمین عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، تأکید کرد».

دوطرف همچنین پیرامون بحث هسته ای در کره شمالی گفتگو کردند. در همین ارتباط، کاخ سفید اعلام کرد که «همزمان با برنامه ریزی برای دیدار آتی ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا خلع سلاح هسته ای کره شمالی را به مثابه هدف خود مورد تأیید قرار داد».

لازم به ذکر است که طبق برنامه قبلی، دونالد ترامپ در ماه ژوئیه به انگلیس سفر می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار