بازدید 3818
اقتصاد در گذر زمان

از صدراعظم و وزیر جنگ شدن کامران میرزا تا خوشحالی مارگارت تاچر از خریدهای نظامی ایران از انگلیس

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۹۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 29 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

9 اردیبهشت 1288، به‌ دنبال افزایش آشوب و بحران در سراسر کشور، محمدعلی شاه، مشیرالدوله صدراعظم را بر کنار و کامران میرزا نایب ‌السلطنه را صدراعظم و وزیرجنگ کرد؛ کامران میرزا پسر ناصرالدین شاه قاجار و تنها فرزند منیرالسلطنه از همسران ناصرالدین ‌شاه بود.

9 اردیبهشت 1307، پيشنهاد استخدام يك فرانسوي (آندره گدار) به عنوان مديركل آثار باستاني، كتابخانه و موزه اشياء عتيقه، به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.

9 اردیبهشت 1312، رضاخان پهلوي طي قراردادي با انگليسي ‌ها، مدت پيمان شركت نفتي انگليسي «دارسي‌» را تا 1372 ش. تمديد كرد.

9 اردیبهشت 1330، قانون ملي شدن نفت ايران در مجلس شوراي ملي تصويب شد.

9 اردیبهشت 1357، مارگارت تاچر رهبر حزب محافظه كار انگلستان كه در تهران به سر مي برد امروز اظهار داشت خريدهاي نظامي ايران باعث به وجود آمدن هزاران شغل در صنايع انگلستان شده و به مبارزه با بيكاري در اين كشور كمك كرده است.

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی