بازدید 20669

یادگاری‌های روز طبیعت در طبیعت گیلان

در روز طبیعت هزاران نفر از مردم برای برگزاری این روز به دامن طبیعت می‌ روند اما در این میان برخی افراد باعث تخریب مراتع و جنگلها می شوند .
کد خبر: ۷۸۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 04 April 2018
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱
این همان فرهنگ 2500 ساله ماست...!؟
انسانها سرطان زمین اند...
پاسخ ها
شایا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
نه
زباله ها براي طبيعت شمال معظلي شده است وقتي شبها در جاده هاي شمال رانندگي کنيد متوجه يک فاجعه زيست محيطي مي شويد چون زباله ها رو آتش مي زنند وبوي سوختن زباله احساس مي شود يا اين که خيلي غير اصولي وغير بهداشتي آن ها را دفن ميکنند و هيچ کس جوابگو وپيگير اين معضل نيست فقط حرف حرف.......
این ملت آدم نمی شوند
نميشه كه .بلاخره باید شعور بالای بعضی از اشخاص نمایان بشه.
وقتی خودمان دلمان به حال خودمان هم نمی سوزد ، چرا ایراد از کار مسئولان بگیریم.
احتمالا برخی از آفرینندگان این شاهکارها، در بحثهای سیاسی خود مدعی میشوند که ایران جای زندگی نیست و لیاقت ایشان بسیار بیشتر از اینهاست و حتی شاید هم در فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی، یعنی جایی که از نظر خودشان به راستی شایسته آنهاست، باشند!!!
این فرهنگ ما است اینجا دیگه جز خودمون کسی مقصر نیست
از انهایی که این کار را کرده اند بیشتر از این کاری بر نمی اید فقط در همین حد فرهنگ دارند نه بیشتر !!!!!!!!!!
به نظر من (یک کارشناس بهداشت محیط) کار مردم به جز یکی دو مورد خیلی هم بد نبوده، و اتفاقا امسال خیلی خوب بود. پسماندها را در جاهای مشخص دپو کرده اند و اگر هم اشکال دیده میشه تقصیر مردم نیست، یا مخازن و سبد جمع آوری و نگهداری موقت پسماند ظرفیت مناسب نداشته و یا اصلا به فکر مسئولین نبوده که تعبیه کنند.
بالاخره زباله توسط مردم تولید میشه و باید توسط سازمانهای ذیربط مدیریت بشه
حالا باید سازمانهای ذیربط مثل راهداری، گردشگری، منابع طبیعی و جنگلبانی و ... جمع آوری کنند و جایگاه دفن و یا هر جایی که سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد منتقل شود
لعنت خدا به این افراد که اینگونه زیبائی های طبیعت را به زباله دانی تبدیل میکنند . برای پیشگیری لازم است علاوه به فرهنگ سازی ، قوانین سختی درمجلس تصویب وجهت اجرا به دولت ومتولیان ذیربط ابلاغ شود .
متاسفم که مردم با دست خودشون طبیعتو خراب می کنند
چوب درختی که هنوز برگ های سبز داره رو آتیش زدن
رسم سیزده بدر یا زخم سیزده بدر ؟؟ رسمی که اینطور بیرحمانه طبیعت را به گند بکشه همان بهتر که بساطش جمع بشه .
متاسفانه 90 درصد این اشخاص ساکنین استان گیلان هستند . حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد که نمیدارد. . مسافران نوروزی مخصوصا تهرانی ها بیشتر نظافت محیط زیست را رعایت میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
چى ميگى تو
تردیدی نیست که نصب تابلوها و خواهش و تمنا از طریق رادیو و تلویزیون جهت پاک نگهداشتن محیط زیست راه به جایی نمی برد و بازدارنده نیست. مسئولین استان های گیلان، مازنداران و گلستان برای حفاظت از طبیعت این مناطق در برابر بی مسئولیتی ها و لطمات وارده به محیط طبیعی و زندگی اهالی ، باید دست به اقدامات عملی بزنند و از مسافران و گرشگران هموطن که با خودروی شخصی به این استان ها وارد می شوند و به رایگان از طبیعت سخاوتمند و مواهب طبیعی این استان ها استفاده می کنند ، مثل بسیاری از مناطق توریستی دنیا در بدو ورود ، تعهد و ضمانت بگیرند و با تشکیل گروه های بازرسی از بومیان در صورت مشاهده تخلف ، متخلفین را جریمه کنند باشد که فرهنگ احترام به طبیعت در نزد همگان جا بیافتد و ادامه حیات طبیعت سرسبز و روح نواز برای آینده و نسلهای بعد امکان پذیر گردد.
درسته که ریختن زباله در طبیعت کار اشتباهیست ولی دو نکته ی خیلی مهم هم باید بهشون اشاره کنیم:
1- زباله ها از سطل های زباله به موقع تخلیه نمی شوند(همانطور که در عکسها کنار زباله دانها،زباله ی بسیار مشاهده می شود)
2-در شمال به خصوص در اماکن پر رفت و آمد کمبود شدید زباله دانها حس می شود.
در تمام عکسها عدم مدیریت شهری دیده می شود.
چیزی که در تصاویر مشخصه این آلودگی ها ناشی از سهل انگاری مردم نیست، حتی زباله ها بسته بندی و در کیسه های زباله هم قرار داده شده، منتها به علت عدم امکان جمع آوری زباله ها در یک فضای مشخص و عدم وجود سطل زباله هایی با حجم کافی، و جمع آوری به موقع توسط محیط زیست و شهرداری یا منابع طبیعی یا هر مرجع متولی دیگری، زباله ها توسط حیوانات به اطراف پخش شده. بهتره تیتر بزنید یادگاری مسئولین در روز طبیعت.
البته منکر این مساله نمیشه شد که آلودگی ها و خرابی های انسانی در محیط زیست و منابع طبیعی بی حد و اندازه است بخصوص در روز 13 به در. منتها آقای خبرنگار به خودشون زحمت ندادن برن تو دل طبیعت گزارش تهیه کنن و به سطل زباله های دم راه (دم در ماشین) بسنده کردن.
ایرانی بی فرهنگ بی فرهنگ بی فرهنگ بی ...
فاجعه است . مايي كه دم از فرهنگ و اصالت مي زنيم اينگونه با طبيعت برخورد مي كنيم . نمك ميخوريم و نمك دان مي شكنيم ( از طبعيت زيبا استفاده ميكنيم و در پايان كار اينگونه رهايش ميكنيم )
بعضی ها (اگر نه خیلی ها) هنوز با طبیعت قهرند.
یک لحظه تصور کنیم با یک نرمافزاری بتونیم این عکس هایی رو که تابناک گذاشته از اشغال و کیسه زباله و اینا پاک کنیم. فقط یک لحظه. چقدر زیبا خواهد شد.
درختی که سایه اش رو از سر هیزم شکن هم مضایقه نمیکنه چرا باید اینگونه باهاش برخورد بشه؟
واقعا گناه داره .
گذاشتن زباله پای درخت بی احترامیه به طبیعته.
علاوه بر عدم رعایت مردم، مسئولین استانی هم کمی بی توجه، یا دست تنها، هستند. پارسال تابستان در ایامی خلوت به گیلان رفتم اما همه جه زباله دانی بود.
اين ازهم گسيختگي فرهنگي داراي علل زير است :

1- عدم برنامه ريزي و احساس مسئوليت مسولين مربوطه در مشخص كردن مكان هاي شناخته شده جهت هدايت مردم براي اجراي آئين ديرينه روز طيبعت
2-عدم داشتن اعتقاد راسخ به حفظ نظافت توسط مسئولين مربوطه و برخي از شهروندان
3- عدم برنامه ريزي براي تهيه حداقل امكانات بهداشتي و نظافتي توسط مسئولين مربوطه

در تصاوير مشخص است سطل آشغال هاي در نظر گرفته شده جوابگوي 10% حجم زباله توليد شده نيست . پس با پيش بيني ظروف جمع آوري بزرگتر ميشد جلو اين ريخت و پاش را گرفت . با در نظر گرفتن مكان هائي براي روشن كردن آتش (نصب منقل در نقاط مناسب و تهيه زغال براي آتش روشن كردن) جلو اين بي انضباطي را گرفت.نصب سرويس هاي بهداشتي موقت .

پس با يك برنامه مدون و مشخص كردن نقاط حفاظت شده مي توان مردم را به آن نقاط هدايت و امكانات اوليه بهداشتي و رفاهي را در اختيارشان گذاشت و از طبيعت زيباي شمال نيز حفاظت كرد و فقط قدري همت و احساس مسئوليت و وظيفه شناسي مي خواهد كه متاسفانه در خيلي از ماها نيست !!!
در تصاویری که زباله ها در کیسه و به دلیل پر بودن سطل زباله کنار سطل رها شده اند اینجا وظیفه شهرداری می باشد تا زباله ها را سریعا جمع آوری کند.
ما تمدن 2500 ساله نداریم، بلکه 2500 سال پیش، تمدن داشتیم!
خلاص
شرم آور و گریه آوره....چی داریم بگیم بعدا ادعای فرهنگمان گوش آسمان را کر کرده...نه بابا اینجوری نیست. تااین کارا میکنیم درست نیستیم و عقبیم از هر نظر ..بیایید کمی بیندیشیم ...
مردم با فرهنگ و متمدن ایران زمین ..............
ملت کار خودشان را انجام دادن و زباله ها را توی کیسه و در سطل زباله انداختند اشکال از شهرداری هاست
طرف چقدر وحشی بوده که درخت رو آتیش زده،
من حتی یه مورد دیدم که چند انسان نما درخت سبز و زنده رو قطع کردن و اینقدر ابله بودن که نمیدونستن آتش نمیگیره
سطل های زباله کافی نیستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی