بازدید 21605
حالا که به گفته مسئولان مختلف، فیلترینگ حتمی شده؛

اعلام زمان انسداد کامل تلگرام، ضروری‌تر از چیزی که تصور می‌شود!

اظهارنظر فردی که بر این باور است تلگرام شاهکار برنامه نویسی است، اما از سوی دیگر تأکید دارد که هیچ وقت حاضر نشده در هیچ کشوری نمایندگی بزند و این را نشانه‌ای می‌داند برای سرپیچی آن از قوانین و مقررات کشور‌ها و پیگیری اهداف خودش؛ وضعیتی که برای مقابله با آن باید راه را بر تلگرام بست و به دنبال جایگزینی برای آن بود.
کد خبر: ۷۸۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 03 April 2018
به رغم آنکه مسئولان مختلف بر فیلتر شدن تلگرام تأکید دارند، ظاهرا همگی فراموش کرده‌اند این نرم افزار پیام رسان تا چه اندازه محبوب ایرانیان است!

به گزارش «تابناک»؛ چند روز پیش، زمانی که اظهار نظر رئیس کمیسیون امنیت ملی کشورمان در خصوص تلگرام در گفت‌وگو با یک رادیوی محلی، بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی یافت، بسیاری آن را به قطعی شدن فیلتر تلگرام تعبیر کردند و دیگر شکی نماند که این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد.

گمانه‌ای که پیشتر نیز زده می‌شد، چون نه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نه هیچ مقام دیگری، فیلتر شدن تلگرام را تکذیب نکرده بودند و حتی برعکس، شماری از مسئولان بر ضرورت این کار تأکید مؤکد کرده بودند؛ امثال فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی که تلگرام را «راهزن» می‌خواند؛ راهزنی که که به دنبال تضعیف پول ملی ایران است.

اظهارنظر فردی که بر این باور است تلگرام شاهکار برنامه نویسی است، اما از سوی دیگر تأکید دارد که هیچ وقت حاضر نشده در هیچ کشوری نمایندگی بزند و این را نشانه‌ای می‌داند برای سرپیچی آن از قوانین و مقررات کشور‌ها و پیگیری اهداف خودش؛ وضعیتی که برای مقابله با آن باید راه را بر تلگرام بست و به دنبال جایگزینی برای آن بود.

اظهارنظر تندی که نشان می‌دهد بعید است، تلگرام آینده‌ای در کشورمان داشته باشد و مسئولان به اتفاق آرا تصمیم دارند، آن را مسدود کنند؛ تصمیمی که هرچند شاید زیان‌هایی به دنبال داشته باشد، ظاهرا همه برای تن دادن به آن آماده شده‌اند و مثل علاءالدین بروجردی، امیدوارند این اقدام با ریزش مخاطبان تلگرام و افزایش اقبال مردم به پیام رسان‌های وطنی همراه شود.

اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌توان امیدوار بود کسب و کار‌های دایر شده در تلگرام از بین نروند و آسیب فیلترینگ این نرم افزار، به حداقل خود برسد. کوچ کسب و کار‌هایی که اگر نباشند، بیکاری قدرت خواهد یافت و در کنار مشکلاتی مانند رکود و برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی، ممکن است آسیب‌هایی برای کشور داشته باشد؛ مشکلاتی که تنها در صورتی رخ نخواهند داد که مردم به پیام رسان دیگری (البته از نوع وطنی) کوچ کنند.

کوچی که برای فعالان اقتصادی راحت به نظر می‌رسد، اما برای مردم، خیر. این را تجربیات مکرری نشان می‌دهد که در این زمینه از سر گذرانده ایم. تجربه کوچ از وایبر به واتس اپ و از آن به وی چت و از وی چت به چند اپلیکیشن دیگر و در نهایت تلگرام؛ تجربیاتی که هر بار گفته می‌شد، وجود یک پیام رسان وطنی می‌تواند پایانی بر آن باشد، اما فلیترینگ چندین روزه تلگرام در دی ماه ۹۶ نشان داد، این استقرا درست نیست.

تجربه افزایش رجوع مردم به فیلتر شکن که اگر قرار باشد تکرار نشود، می‌بایست فیلترینگ تلگرام همراه با استدلال برای مردم و تلاش برای همراه کردن آن‌ها صورت گیرد نه یکباره و ناگهانی؛ تلاشی که از جمله ارکان‌های آن، باید اطلاع رسانی دقیق در این خصوص به مردم باشد؛ از جمله اطلاع رسانی در خصوص زمان فیلترینگ احتمالی؛ اطلاع رسانی که اگر رخ دهد، رهاورد آن اتفاقاتی مانند بکاپ گیری و مهیا شدن مردم برای انتخاب اپلیکیشن جایگزین خواهد بود و این کمترین تلاش برای همسو کردن مردم با فیلترینگ پیام رسان محبوبشان است. اتفاقی که اگر رخ ندهد، دور از انتظار نیست مردم از فیلتر ناگهانی تلگرام برنجند و برای جبران، به استفاده از فیلترشکن و راه‌های دیگر روی بیاورند. اتفاقی که اگر رخ دهد، باید اذعان داشت که مسئولان مقدمات شکست فیلترینگ تلگرام را در همان آغاز فراهم آورده‌اند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷۲
انشالله بامسدودشدن تلگرام مشکلاتی مثل بیکاری وبی پولی و بدبختی مردم هم به این جدیت حل بشه
پاسخ ها
حسن
| United States of America |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اول یک پیام رسان وطنی مستقل ( مستقل از نهادها و حزبی) که قابلیت های موجود تلگرام را داشته باشد باید ایجاد بشه بعد انتظار رغبت مردم به آن را داشت.
مطمئن باشید مردم هیچ وقت با پیام رسان داخلی کار نخواهند داشت.... شک نکنید.. همین الان اس ام اس هم هست دیگه...یه سری البته همیشه دلواپس هستند که به بدافزار تجسسی صدا سیما دلخوش کردن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اپراتورها شماره مردم فروختن برای تبلیغات چه تضمینی هست این پیام رسان های داخلی فردا عکس خصوصی زن و بچه مردم پخش نکنن ؟
حسن
| United States of America |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
پیام رسان وطنی باید مال یک شرکت خصوصی با سابقه خوب باشه و نه وابسته به یک سازمان دولتی که بر حسب اقتضای سیاست حزبی شون از محتویات آن استفاده نمایند.
تلگرام را ببندید . ده ها برنامه وجود دارد . آنها را چه خواهید کرد ؟ لاین وایبر ایمو توئیتر ، اینستاگرام و ...‌.
تلگرام حداقل برنامه ای بود که چند میلیون نفر با اون نون شبشون رو در می اوردند .
جلو تکنولوژی رو نمی تونید بگیرید . شاید یک سال دیگه برنامه ای بیاد که اصلا از اینترنت شما هم مستقل باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
چند میلیون نفر با اون نون شبشون رو در می آورند !!إ
خوب حالا با پیام رسان وطنی این کار رو بکنند
اینهمه استارت آپ و برنامه‌های موفق ایرانی داریم البته ممکن هست یه مدتی مشکل هم داشته باشه که باید کمک کنیم تا برطرف بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
آره برنامه های ایرانی اینقدر موفقن که آدم اصلا دلش نمیاد نصبش کنه!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
آقای ناشناس که از اپلیکیشن ایرانی حمایت می کنی ؛ کدومش بدرد خوره ؟ کدومشون درست کار میکنه ؟ کدومشون برای حریم خصوصی افراد حرمت قائله ؟ تا کی مردم باید هزینه سوء مدیریت ها رو بدن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
پیام رسان داخلی یعنی بی اعتمادی به پیامی که ارسال کردی....
بازهم میگم اگر قرار به فیلترینگ تلگرام باشد هدف هم استفاده از پیام رسان داخلی باشه باید اینهمه پیامرسانهای جور واجور تجمیع بشن روی یک یا نهایتا دو پیامرسان ..به این صورت هم برنامه نویسان ومتخصصین کار تمرکز بهتری میکنند وبرنامه با پایداری بیشتر ارائه میشه وهم امکانات وزیرساخت های لازم بهینه استفده میشه وهم خود کاربران میتونند روی یک یا دوتا تمرکز کنند..الان کاربر نمیدونه چند تا پیامرسان رو نصب کنه روی گوشی یا دسکتاپ کامپیوتر!!
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
خیلی ساده. با یکی یا دو تا که بیشتر از بقیه استفاده و کار می کنی را فقط نصب کن. تمام APPهای موجود را که نمی شود داشته باشی. زمان اضافه و ثمربخش دیگری غیر از چک کردن آنها برای شما باقی نمی ماند.
منطقی ترین کار و موضع برای ایران ان بود که حالا ایران صریحا به همه طرفها اعلام کند اگر امریکا از برجام خارج شود ایران قطعا و بدون فوت وقت و بدون هر گونه تردید از برجام خارج خواهد شد . ولی همین که ایران این مطلب را اعلام نمی کند به تیم ترامپ این پیغام را می دهد که ایران شدیدا تحت فشار است و هرگز نمی تواند در برابر خروج ترامپ از برجام موضع قوی بگیرد. البته این یک طرف داستان است. باید نطر مسئولان اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور را هم دانست. قطعا انها مانند ما و روزنامه نگاران نمی توانند به راحتی مواضع و دانسته ها و نگرانی های خود را در جراید مطرح کنند ولی ما می توانیم چشمه هایی از ان نگرانی ها را ببینیم. بازار ارز در حال شعله ور شدن است. سیستم بانکی با تنفس مصنوعی سر پا است. دولت و غیر دولت هنوز نمی توانند در مورد سرنوشت فیلتر یک پیغام رسان تصمیم بگیرند. کل صندوقهای بازنشستگی و تامین اجتماعی در بحران است. بحران هاس زیست محیطی و الودگی و اب و کسر بودجه مانند خوره دارد کشور را از پای در می اورد. کوچکترین مسئله صنفی یا سیاسی یا اقتصادی مانند کشاورزان اصفهان یا اهواز یا مسابقه ورزشی یک ورزشکار یا حضور تماشاچی و... به یک مسئله امنیتی پیچیده تبدیل می شود و از همه مهمتر این خطر بسیار بزرگ وجود دارد که بولتون و ترامپ و کسانی که انها را بالا اورده اند مانند مورد عراق و لیبی و یمن و سوریه و... بلوف نزنند و به دنبال درگیر کردن واقعی ایران و امریکا باشند. ایا روزنامه نگاران ما می توانند سرنوشت و کیان یک ملت و کشور را به تحلیل و پیشنهاد خود مرتبط کنند. ایا مسئولیت ان را قبول می کنند. برخی از همین دوستان در سالهای 88 تا 92 هم می گفتند که تحریم نفت ایران امکان ندارد. تحریم بانک مرکزی شوخی است. ما می توانیم به راحتی تحریمها را دور بزنیم. امریکا چاره ای جز کوتاه امدن ندارد. دنیا فقط امریکا و این چند کشور نیست. با یک اخم ایران خودرو ما پژو فرانسه ورشکست می شود. روسیه و چین مانع تحریم ایران می شوند! ولی همین روسیه در یک هفته اخیر 180 دیپلماتش از امریکا ترامپ و اروپا اخراج شد و یا از 200 کشور فقط چهار کشور انهم فقط با مجوز امریکا حاضر به خرید نفت ایران شدند و همین حالا هم حتی یک بانک حتی چینی و روسی حاضر به همکاری با ایران نیست. دوستان حاضر هستند این واقعیات را هم بپذیرند یا مقصر ان را باز دیگران می دانند؟ وقت تنگ است . در 598 و برجام تجربه کردیم باز هم می خواهید تجربه کنید؟! شاید نظر شما درست باشد ولی اگر مانند هسته ای و تحریم 5 درصد خطا بود چه؟!
اوترنت هم در راه است
block chain هم همچنین
مسئولان هم در حال استفاده کردن با تکنولوژی های قدیمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
کافیه پهنای اختصاصی که وزارت ارتباطات به تلگرام داده ازش گرفته شه ...تلگرام اونقدر کند میشه که دیگه نیازی به فیلتر نداره ...بدون پهنای باند اختصاصی هیچ پیام رسانی نمیتونه چندین میلیون کاربر اسپورت کنه ...همون طور که تلگرام در پاکستان کنار کنه و سایر پیام رسانها در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ناشناس عزیز شما کافیه یه مطالعه ای در مورد فناوری بلک چین کنید تا متوجه بشید اگر تلگرام روی اون عرضه بشه هیچ راهی برای محدود کردنش وجود نداره چون هر گوشی بعنوان یک میزبان استفاده میشه! ضمنا اگر وعده اینترنت ماهواره ای عملی بشه که خب اصلا حرفی نمیمونه!!!
اپلیکیشن جایگذین باید قوانین محکمی برای حریم شخصی قائل باشه و به هیچ وجه وابستگی دولتی نداشته باشه و سانسور هم نکنه و بزاره همه گروه ها داخلش فعالیت کنن
پاسخ ها
بهزاد
| Germany |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
هه. خب اگه اینا میخواستن به حریم خصوصی مردم کاری نداشته باشن و وابستگی و سانسور نداشته باشن و آزاد باشن، که همین تلگرام رو میذاشتن کارشو بکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اینجا رو با کجا اشتباه گرفتی عامووو؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
ناشناس 17:29 اینجا ایران است
در این کشور هلند که بنده پناهنده هستم وقتی نماینده مجلس از فلان یا بهمان حزب در پارلمان سخنی میگوید که مواضع کلیدی آن حزب است این سخنرانی بلافاصله روی فیس بوک گذاشته میشود و پس از چند ساعت مردم و اعضای آن حزب 400 تا 500 کامنت میگذارند و چند ساعت بعد برمبنای کلیت این کامنتها آن نماینده مواضع قبلی خود را اصلاح یا تغییر میدهد. اما متاسفانه (و شاید خوشبختانه) ما از هر فرصتی برای بستن رابطه مردم با بدنه حکومتی استفاده میکند و تنها جایی را که سالهاست نگهداشته است مرزهای تجاری کشور برای ورود کالاهای بنجول چینی است.
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
وارد کردن جنس مرغوب از اروپا ساده است. مردم از کجا بخرند؟ لااقل دلمان به جنس نامرغوب چینی خوش است. در هلند یا هر جای دیگر، اگر ارزانتر سراغ داری آدرس بده تا واردات آغاز بشه.
فیلتر کنید فیلتر شکن هست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
علت فیلترینگ چیزی نیست جز خروج رسمی آمریکاازبرجام درتاریخ ۲۲ اردیبهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
واقعا تصور میکنید یک درصد هم از تلگرام کوچ کنن؟ فیلتر کنن با استدلال؟ دقیقا چه استدلالی؟ خدا رو شکر که به زودی تلگرام با فناوری بلک چین رونمایی میشه و دیگه این مسئولان میتونن آسوده خاطر باشن که فیلترشون اساس کار نمیکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
یک سوال ، این مسئولانی که به اصلاح خودشون رو خادم مردم میدونن ، دقیقا دارن به کی خدمت میکنن؟ بخدا ما خدمت نخواستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
روحانی نماد نقض وعده های نمایشی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
زنده باد فیلتر شکن
هیچ قدرتی نمیتواند جلو اطلاع رسانی صحیح را جلوگیری نماید
اینجا ایران است صدای ما را از سه سانت مانده به کره شمالی میشنوید
هدف فیلتر تلگرام فقط جلوگیری از اگاهی مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
درست منفی دادم
میگن زمانی در آلمان مامورا نامه های مردم رو میخوندن یه نفر نامه برای خدا نوشت و گفت که صد مارک براش بفرسته مامور پست وقتی نامه رو خوند دلش سوخت با همکاراش پول جمع کردن شد 90 مارک گذاشتن تو پاکت فرستادن به همون آدرس مدتی بعد طرف دوباره نامه برای خدا نوشت گفت 100 مارک دیگه برام بفرست دفعه قبل هم که پول فرستادی مامورای نامرد ازش برداشته بودن حالا فکرش رو بکنید اگه تلگرام فیلتر بشه چقدر از این اتفاقات شیرین در کشور خودمون میافته چقدر آشنایی ها
تا زمانی که با آگاهی مردم مشکل دارید آب در هاون می کوبید .
شورای عالی امنیت ملی در مورد دلار 5200 تومنی در مورد دریاچه ارومیه و رودخانه های خشک شده در مورد جنگلهای سوخته و نابود شده در مورد جوانان ناامید از آینده در مورد تورم و بیکاری در مورد روستاهایی که مدرسه ندارند در مورد میزان چکهای برگشتی در مورد گزارشات هفته ای از اختلاسهای جدید در مورد ...و ....و ........... هیچ جلسه و گزارشی نمیده !!!؟؟
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مسائلی را که ذکر کردی در اولویت هفتادم به بعد دولت تدبیر و امید قرار دارند دوست عزیز.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
نه دیگه سطح توقعت رو بیار پائین، اینا فقط خدمت میکنن، اون جوونا هم برن بمیرن که ،
اینقد مشکل درست کردن برا کشور
کشورهای اروپایی و امریکا هم برای فضای مجازی قانون دارن و محدودیت دارن اما در ایران ولنگاری آزادی هست. باید سروسامان داده بشه این فضای بی صاحب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
یه سفر برو اون ور تست کن بیا نظر بده
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
کافر همه را به کیش خود پندارد، خودت اینطور هستی چرا بقیه رو متهم میکنی
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
جناب فیروز آبادی با اسم مستعار اومدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
دقیقا شما چقدر از این محدودیت های آمریکایی و اروپایی نصیبت شده که با قدرت حرف میزنی؟
هر چيزى كه باعث راحتى مردم باشه و مردم دوستش داشته باشن، مسئولين ما مخالفش هستن
مسئولين ما كلاً مخالف آسايش و راحتى و علاقه مردممون هستن
براساس قانون مقامات نمایندگان مردم برای اجرای برنامه های سودمند به حال مردم هستند. حال که چهل میلیون نفر از تلگرام استفاده می کنند و پذیرای زیانهایی که به تلگرام نسبت داده می شوند نیستند، مقامات به نمایندگی از چه کسانی در راه بستن تلگرامی هستند که چهل میلیون همه روزه با آن سروکار دارند.
یک سوال: من به هیچ وجه قصد ایجاد تشکیک ندارم و به عنوان یک ایرانی خیلی خرسند خواهم شد که پیام رسانهای داخلی به سطح قابل قبولی برسند و مورد استفاده من حقیر و دیگر هموطنان عزیزم باشند. سوال من این است که شرکتهای داخلی ارائه دهنده پیام رسان که به احتمال زیاد به زودی شمار بیشتری از کاربران ایرانی را به خود جذب خواهند کرد، آیا میتوانند تضمینی قوی و قابل قبول به مردم ایران بدهند که اطلاعات رد و بدل شده میان کاربران در این پیام رسانها،‌ رصد نشده و مورد سوءاستفاده قرار نخواهند گرفت؟
پاسخ ها
Mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
دوست عزیز از کجا مطمئنه هستید که اطلاعات شما توسط تلگرام رصد نمی شودنوبت به پیام رسان داخلی رسید شد نرم افزار جاسوسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
آیا تلگرام چنین تضمینی داده؟!!إ
خودمان رو گول نزنیم تلگرام هم از اطلاعات مردم سوءاستفاده می کند فقط افرادی که اطلاعات رو به آنها میدهد فرق دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
من مطمئنم هر چی تو تلگرام بگم صبح احتمال تو گونی رفتن ندارم
اما در پیام رسان داخلی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بله دوستان عزیز، من هم میدانم که تلگرام هم اطلاعات کاربران را رصد خواهد کرد. اما مسائل جاسوسی و امنیتی بحثی است جداگانه. شکی نیست که مثلا یک عکس خانوادگی یا یک پایان نامه دانشجویی که از طریق تلگرام رد و بدل شود اصولا به درد سوءاستفاده شدن از سوی تلگرام نمیخورد. اما همین موارد در کشور خودمان میتواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. . منظور من از رصد شدن و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن این است و قطعا پیام رسانهای داخلی فکری برای رفع نگرانی در این مورد خواهند کرد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
تلگرام نه دولته و نه کشور تازه اگر هم باشه از پیامهای خصوصی و کاری من چه نفعی میبره ولی تو اینجا به همه چیر ما کار دارن پامون رو کج بزاریم حسابمون با کراما" کاتبینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
عزیز دل برادر اینجا ایران است جایی که رئیس جمهورش با امام زمان در ارتباط بود و میگفتند خواست خدا بود که احمدی نژاد رئیس جمهور بشه
اما فقط پس از 6 سال از حرفهای خودش و دوستانش در دادگاه علیه خودشون استفاده شد ، حالا مردم عادی که جای خود دارن . تو خود حدیث مفصل بخوان
مثلا کوچ کنیم سروش! من به شخصه فقط عضو چند کانال استخدامی و خبری هستم و شاید ماهی یکی دوبار هم فایلی به کسی بفرستم یا دریافت کنم و اهل چت و دوستیابی و... نیستم و هیچ چیزی که از فاش شدن آن بترسم ندارم، ولی باید حداقل احترام به حریم خصوصی افراد گذارده شود. مثلا لو رفتن شماره موبایل جهرمی در سروش! واقعا امنیت تا این حد پایین نوبره!
چرا هیچ جای دنیا تلگرام مشکل نداره فقط تو ایران داره ؟ حتی با پیام رسان ها هم مشکل داریم.بنظرم بجای فیلتر کردن مسئولین اصلاح کنن
تابناک تاحالا من هر چی کامنت گذاشتم نزاشتین شما خودتون هم سانسور میکنید نظرات مارو بیایید این جراتو داشته باشین نظراته مخالفه خودتون رو هم پخش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
در تمام کشورهای مدعی فضای مجازی تحت نظارت حکومتش هست
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ناشناس 23:50 میشه بگین تو کدوم کشور؟اگه اینطوری بود داعش و القاعده به همین راحتی فایلهای خودشونو آپ لود نمی کردن
با پاک کردن صورت مسئله آقای بروجردی و امثالهم به نتیجه نمی رسند تا کی میخوان جلو گردش اطلاعات رو بگیرن ؟ بهتره به فکر حل مسئله باشند و این همه هزینه به مملکت تحمیل نکنند که با این چیزها از بین رفتنی نیست دنیا دنیای ارتباط هست نمیتونن در این دنیا جلو گردش اطلاعات رو بگیرن ، بهتره یک خرده تغییر رویه در رفتارشان ایجاد کنند و کمی هم مردمی عمل کنند که این قبیل کارها راه به جایی نمیبره .
دبیر شورای عالی فضای مجازی ایشون گفتن تلگرام 50 میلیارد دلار !!! پول از ایران خارج کرده و ارز مجازیشو ایرانیا خریدن و به خاطر همین راهزنه !!! این در حالیه که همه میدونن هیچ پولی در تلگرام رد و بدل نمیشه تازه اونم دلار که تحت تحریمیشیم . اوم موقع هم که تلگرام ارز دیجیتالشو عرضه کرد گفت که ایران . کره شمالی . سوریه و ... نمیتونن ارز دیجیتال تلگرام رو بخرن . آقا فیلتر کنین دیگه این بهانه های غیر واقعی دیگه چیه ؟ در ضمن اکثریت مردم با فیلتر تلگرام به پیام رسانای داخلی کوچ نخواهند کرد و حاضرن با فیلترشکن وارد تلگرام بشن مثل دی ماه که به گفته مسولین 40 میلیون نفر اون موقع از فیلترشکن استفاده کردن
یکی از دلایل فیلترینگ این نوع شبکه های اجتماعی در واقع جلوگیری از انتشار اخبار و واقعیتهای موجود در جامعه است و متاسفانه اخبار و واقعیتهای ناخوشایند بدلیل بی توجهی مسئولین به وضعیت جامعه کم نیستند لذا به بهانه امنیت و ... سعی در فیلترینگ آن دارند در حالی که بهتر است مسئولین به این فکر باشند که بد نیست کمی هم به فکر کشور و مردم باشند به جای سرپوش گذاشتن بر روی ندانم کاریهاشان
من میام برای اعتراض
اشااله بزودی نسخه غیر قابل فیلتر تلگرام خواهد رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بشین تا بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اون روز چهره آقای بروجردی دیدن داره!
حالت خوشه وقتی مردم با توضیح دادن به مسئولان حاضر میشوند به پیام رسان داخلی کوچ کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
؟؟؟؟
تا با فیلترشگن بشه به تلگرام دسترسی داشت، استفاده می کنم.
بعدش اگه نرم افزار خارجی خوب پیدا کردم استفاده می کنم.
اگر پیدا نکردم.
می بوسم میزارم کنار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
به عنوان یک ایرانی حتما از پیام رسان وطنی حمایت می کنم با تمام مشکلاتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
به عنوان یک ایرانی به زور پراید رو انتخاب کردم ، به زور زندگی زیر خط فقر رو انتخاب کردم ، و به زور باید پیام رسان ایرانی رو انتخاب کنم . عادت کردیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
من هم از پیام رسان وطنی استفاده میکنم به شرطی که مسولین هم دقیقا همین کار را انجام دهند .
سلام

اگه امکانش هست یک نظر سنجی بگذارید و از مردم بپرسید ایا مایل به فیلتر شدن تلگرام هستن یا نه. چون میزان رای ملت است
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
میزان رای ملت هست به شرطی که به نفع آقایون باشه در غیر اینصورت بای بای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
تابناک جراتشو نداره
فریبرز
| France |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
در شعار دادن بلی ولی در عمل خیر.
تا بلاک چین میاد می ریم واتس آپ
حاضرم اطلاعاتم رو روی کاغذ بنویسم تقدیم بکنم ولی از مسنجر ایرانی استفاده نکنم !!!
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مطمئن هستم پیام رسان ایرانی خیلی زود ضعف خودشو نشان میده که آقایان تصمیم به بازگشت به روش استفاده از تلگرام می گیرند.
از تلگرام جُم نمیخوریم . چه بسا پیام رسان های داخلی جدا از بحث بی اعتمادی مردم فردا بخشی از خدماتشون پولی کنند
آب و نون و هوا برای خوردن نداریم، اونوقت دغدغه مسئولیت شده چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
فکر می کنی انحراف افکار عمومی چه معنی می تواند داشته باشد؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
تلگرام و شبکه های اجتماعی باعث شده مردم بفهمند چه می خواهند.
ما را فیلتر شکن کافیست. از کوچ خسته ایم
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
منظورت ترابرد است؟
روزگاری در مملکت شراب فروشی کاباره کافه هم بود اتفاقا محبوب خیلی ها هم بود ولی انقلاب که شد همین بساط فساد جمع بشود و الحمدالله هم شد حالا عده ای محبوبشان تعطیل شد که شد. اصل انقلاب برای مبارزه با فساد و حفظ اخلاقی اسلامی وبسط شریعت بوده است . الان هم کاری که تلگرام در پخش مطالب مفسده انگیز و تیشه زدن به ریشه اعتقاد جوانان و انتشار شبهات میکند قابل چشم پوشی نیست. و همینطور تبدیل شده به ابراز به آشوب کشیدن آسان مملکت توسط ضد انقلاب بدون آنکه عواقبی دامنشان را بگیرد . صد در صد باید بساطش جمع بشود اینکه عده ای نارحت میشوند بشوند مملکت داری با تعارف نمیشود.
پاسخ ها
باشعور
| France |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
توی کنزیگتون هستی یا می فر؟ یا با فیلترشکنی این جوری نطق می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
تو که راست می گی و دغدغه ای نداری. داری از فیلتر شکن استفاده می کنی اونوقت دغدغه مطالب مفسده انگیز و تیشه هایی که آماده ریشه زدن به اعتقاد جوانان را دارند داری؟؟؟
ایوالله که ما چقدر دو رو شده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
علیک سلام ژن خوب ! شما در بلاد کفر خوش بگذرون چکار به این کار ها داری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
کمی از این شور انقلابی را صرف رسیدگی به مفاسد دیگر کنید تا خبرهایش باعث تکدر خاطرتان نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
حرف دل ما و خیلی از متدینین را زدی واقعا دیگر کنترلی روی اینکه بچه ام چه میبیند و میخواند نداریم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
نظر شما مصداق کامل قیاس مع الفارق است
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مگه مملکت مال شماست که مملکت داری با تعارف نمیشه؟! نکنه ژن خوب هستی رفتی خارج دوره ببینی برای مملکت داری برادر؟!!!!عجب داستانی دارم ماااااا
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
من روانپژشکم خواستی نصف قیمت درمانت میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
یک ضرب المثل چینی هست که میگه : جمهوری اسلامی خود ندارد عیبی _ هرعیب که هست از تلگرامی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
شما خیلی پرتی از ماجرا!!! بیا یه کم در جریان باش، برای خودت میگم، بده انقدر به فکرت فشار میاری، نیازی نیست دغدغه جوانان رو داشته باشی، هستن به اندازه ی کافی جای شما فکر کنن ...
فریبرز
| France |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بقول جناب ناصر خسرو:
آنجا که بزرگ بایدت بود
فرزندی من ندارت سود
چون شیر بخود سپه شکن باش
فرزند خصال خویشتن باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
از تعداد منفی و مثبتها میشه فهمید بعد از 40 سال چند چند هستیم
هیچ ربطی هم به اعتراضات پارسال نداره با یه مشت جملات خشگل .......
شاید اگر اون بچه های ایرانی که با پاول دورف با هم مدال آوردند رو قدرشون رو میدونستم و به عنوان حداقل یک کالای ایرانی روشون تعصب داشتیم الان یک اپلیکیشن بومی بهتر از تلگرام داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
با نیکلای برادر دوروف . اون سه طلای ریاضی و سه نقره انفورماتیک داره. یعنی بی نظیر!
همه این تلاش ها برای انسداد شبکه های اجتماعی از نگرانی بعضی ها که متاسفانه در بالاترین سطوح تصمیم گیری کشور قرار دارند از رو شدن دستشان و بروی آب ریخته شدن
پته شان ناشی میشود و گرنه آنرا که حساب پاک است از شایعات نمیترسد!
تابناک هم در فیلتر شدن تلگرام منافعی دارد.
اون دیواری رو که آقای روحانی گفت اگه رئیسی بیاد می کِشه، خودش داره می کِشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
اتفاقاً همون هایی که می خواستند دیوار بکشند دارند این کار ها را می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مطمئنی کار رییس جمهوره ؟؟؟؟؟؟
فیلتر شکن داریم غم نداریم
شما تابناکی ها دلتون رو به فیلترینگ تلگرام خوش نکنید. چون مردم اطلاعات لازم رو از منابع مطمئن دیگه ای میگیرند ضمن اینکه همه به سمت نصب فیلترشکن میرند.
بعداز فیلترینگ تلگرام که قطعا موفق نخواهد شد,ضعف شدید مدیریت ضعیفمان را گردن چه چیزی بیندازیم,با علم و تکنولوژی نمیتوان مبارزه کرد
در قرن بيست و يكم كه قرن ارتباطات و اطلاعات هست اين كارا مطلقا جواب نميده فناوري ارتباطات روز به روز داره جايگزين بهتري نسبت به ديروز مياره.
نمیدونم مسوولین چرا متوجه نمی شوند با فیلتر شکن به راحتی این مانع رو میشه دور زد حتی تو فامیل دفعه قبل دیدم چجوری حتی خانمها با کارکرد اون آشنا شدن و حتی نسبت به خرید vpn اقدام کردن تا سرعتش هم کم نشه . اگه واقعا نیت دارن که اثراتی که میگن رو کم کنن بهتره یه فکر دیگه بکنن با ماست مالی دیوار سفید نمیشه
ما را ز سر بریده میترسانی
این کار حز شرمندگی نتیجه ای دیگر ندارد مردم بفاصله کوتاهی سراغ اپ دیگری خواهند رفت
پیامرسان سروش مثل پراید در مقابل بنزه
اونهائی که منابع و مالیات مردم را استفاده می کنند کارشان شده برای این ملت هر روز یه دردسر تازه درست کنند.
زنبور درشت بی مروت را گوی باری چو عسل نمی دهی، نیش مزن
متن خوب و صحیحی بود متشکرم
مگه قرار نبود به ارا مردم مراجعه بشه؟ اینم رفراندوم ۴۰ میلیون کاربر رای به تلگرام میدن. چطور چند نفر برای ۴۰ میلیون نفر تصمیم میگیرن؟
مسئولان فکر اینم بکنن که با فیلترشکن مردم اخبار بی بی سی و آمد نیوز رو بلافاصله بعداز باز شدن فیلتر شکن میبینن و بعد میرن سراغ تلگرام.
دولت اگه دولت ملته نظر ملت را بپرسه، نه، اگه سرخود است عمل برعکس نظر مردم ادامه بده!
تا وقتی مسئولین مردم رو احمق فرض کنن به هیچ وجه به هیچ وجه از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنم
نوشته امثال فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی که تلگرام را «راهزن» می‌خواند.

جالبه دوره احمدی نژاد که تلگرام نبود ارزش پول ملی سه برابر کم شد
کدوم برنامه راهزن بود
خیلی خیلی مهم
اگر چهل میلیون ایرانی تو تلگرام فعالند، و داوطلبانه تا این لحظه از تلگرام خارج نشدن، این آقایون نماینده کیا هستن که میخوان فیلتر کنن؟ آیا نماینده مردم کشور دیگری هستند؟

خواهش میکنم این سوال را منتشر کتید تا شاید یک نفر به اون جواب بده.
تو قضیه ماهواره و ویدئو هم همین سوال رو داشتم. اما هیشکی جوابم رو نداد.
چند صباحی بگذرد میفهمید دنیا دست کییست :)
پیام رسانی که اطلاعات مردم را در اختیار دیگران بگذارد و از خودش اختیار نداشته باشد مورد اعتماد نیست و پیام رسان های داخلی حتما این قدرت را ندارند که جلوی درخواست اطلاعاتشان به ارگانهای در خواست کننده بتونن بایستند و این موضوع هم از نظر اقتصادی نیز تبعاتی دارد که زیاد خوشایند نیست و امنیت اقتصادی اطلاعات به معنای واقعی و جود ندارد
یه زمانی حتی نمیتونستم فکرشم بکنم که از ایران برم و تو یه کشور دیگه زندگی کنم ...ولی الان لحظه شماری میکنم که زودتر خلاص بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
از خداشونه که امثال تو برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بخدا تمام فکر و ذکرم شده که از اینجا برم.رها کنم و برم و برای خودم زندگی کنم.تا کی باید بنشینیم تو کشوری که هر روزش اختلاس ودروغ و فساد هستش
این همه نظرات مردم رو میخونید هنوز در قرن 21 روی به عدم جریان ازاد اطلاعات دارید؟ دوره سانسور و عدم جریان اطلاعات مرده اس.
شما ها همونایی بودین که احمدی نژاد رو با سلام و صلوات آوردین سر کار .
یه سری نشستن واسه مردم تصمیم میگیرن....
بنظرم فیلترینگ یک خبر رسان مجازی آنهم در قرن 21 خودش بر خلاف مصالح ملی یک کشور آزاده است و نمیتواند نوعی خدمت بمردم و مملکت باشد ، بلکه برعکس . !
ما ترجیح می دیم از پیام رسان داخلی استفاده کنیم تا اینکه تمام اطلاعاتمون به دست خارجی ها بیافته
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ما یعنی شما و پسرخاله هات؟؟؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
منظورت از ما همینایی نیست که بهت منفی دادن!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
خوب شما استفاده کن کسی جلوتو نگرفته
کارن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
شما حق انتخاب دارید و میتونید استفاده کنید ولی به انتخاب میلیونها هموطنم امیدوارم احترام گذاشته شه. فیلتر کردن تلگرام اشتباهه چون مردم به پیام رسانهای داخلی اعتماد ندارن. حقم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اولا ما چی داریم که بخواد دست خارجی ها بیفته
دوما مهمترین واصلی ترین دلیل مردم برای عدم استفاده از پیام رسان داخلی عدم اطمینان به این پیام رسان ها و یقینا رصد اطلاعات این کاربرها و رصد تمام نوشته های اونها هستش حالا اگر کسی یه جمله مثلا به اقای فلانی بگه بلافاصله شناسایی و دستگیر و محاکمه و....میشه اما تو تلگرام راحت میتونی حرفت را بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
خارجی ها ما را به جرم انتقاد به مسئولین دستگیر نمیکنند اما داخلی ها چی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
من کشته مرده اون اطلاعاته خفنتم که تو تلگرام ردو بدل میشه میوفته دسته چشم آبیا...دست چشم آبی بیوفته نمیتونن کاری بکنن بهتر از اینه که فردا جلو در خونه کت بسته ببرنت اوین!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
من حاضرم اطلاعاتم دست خارجی ها بیفته ولی
فیلتر شکن رو عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سرعت پایین هم رو اعصابه اقای عشقه
مسئولین به دنبال ایجاد فضای مناسب برای مردم در جهت دسترسی آزاد به اطلاعات نیستند بلکه به دنبال ایجاد فضای مناسب در جهت دسترسی آزاد به اطلاعات مردم هستند. پیام‌رسان داخلی یعنی دسترسی آزاد آن‌ها به حریم خصوصی شما
بنده میخواستم به چند مورد اشاره کنم:
1. اولا شمایی که میگید نمیشه به پیام رسان ایرانی اعتماد کرد لطفا از خواب خوش بیدار شوید. پیام رسان چه داخلی و چه خارجی در اختیار دولتهاست و دولت میتواند با ترغیب مالی اطلاعات کاربران را از مالک پیام رسان خریداری بکند. پس این عدم اعتماد ربطی به داخلی یا خارجی بودن پیام رسان ندارد.
2. دوما شما که میخواهید تلگرام را فیلتر کنید باید آنقدر فکرتان کار کند که طوری فیلتر شود که با فیلتر شکن هم قابل استفاده نباشد.
3. سوما باید یک جایگزین خوب معرفی کنید تا کسانی که کسب و کاری در تلگرام دارند به آن پیام رسان کوچ کنند. و در حال حاضر همچین پیام رسان داخلی وجود ندارد . برای مثال پیام رسان سروش رابط کاربری افتضاحی دارد و بسیار کند است.
اپراتور های داخلی و در راس اینها همراه اول که اینترنت با قیمت بالا میفروشند ماتع بزرگی در سر را ه پیامرسان داخلی هستند و از نفوذ کاملی برخوردارند. تا این باند ها بتوانند اینترنت گران به ملت بفروشند نخواهند گذاشت پیامرسان داخلی پا بگیرد . بازار پیام کوتاه اینها هم برقرار بماند
در پاسخ به ۲۱:۳۴؛
خیر؛نماینده مردم کشور دیگه ای نیستند.ما خودمون اونها رو بر سر کار آورده ایم.
خود مردم ایران اینها رو به قدرت رسوندند.با بی تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور خودشون.با منفعل برخورد کردن با هر اتفاقی که در کشور میفته.با عدم مطالبه گری و پاسخ خواهی از مسئولان.فقط تماشاچی وضع موجود بودن به جای تلاش سازنده برای حل مشکلات کشور و افزایش رفاه هموطنانمون.
اینجاست که مسئولان خودشون رو آزاد می بینن که هر کاری خواستند انجام بدن چون نیروی مخالف عمده ایی مقابل اونها وجود نداره.
فیلتر کردن تلگرام بر خلاف امنیت ملی و باعث نارضایتی بیش از پیش مردم میشه. میشه قوز بالا قوز. در ضمن با وجود تلگرام جدید و همچنین فیلتر شکن این کار آقایون کوبیدن آب در هاونه.
۴۰ میلیون نفر با میل خودشون تلگرام انتخاب کردن هیچ اجباریم وجود نداره میتونستن بره پیام رسان داخلی ولی رفتن تلگرام و انتخاب کردن و رای مردم تلگرام و میزان رای ملت ... پس خدا رو شکر این شعار هم از بین رفت و فهمیدیم میزان رای ملت نیست ... تمام
خدارو شکر کلید اینترنت دنیا دست اینا نیست
از مسولين بابت فيلتر كردن پيام رسان هاي خارجي بشدت ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
طنز گفتی دیگه
با زهم باید دست به دامن خارجی‌ها بشیم و منتظر شیم تا نسخه block chain تلگرام بیاد به بازار. ببینم اون وقت میخواین چیکار کنین. حتی اگر اینترنت رو مثل کره شمالی کنن هم باز بالن‌های گوگل به کمک ما مردم بیچاره ایران میان. باید برای سلامتیشون دعا کنیم!
گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند. جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد.
43میلیون ایرانی ازتلگرام کجابرن سروش یاایتا من چندروزه میخوام ایتارانصب کنم میگه صبر کنید دعوت نامه میفرستیم انصاف نیست اگرمیخواستن فیلترکنندبایدسالها قبل فیلترمیکردن نه حالا که همه استفاده می کنند
به رغم آنکه مسئولان مختلف بر فیلتر شدن تلگرام تأکید دارند، ظاهرا همگی فراموش کرده‌اند این نرم افزار پیام رسان تا چه اندازه محبوب ایرانیان است!

مسئولان خیلی وقته خیلی چیزها رو فراموش کردن تلگرام که پیشکش!
کشورمون با سومالی و سودان و ... داره مقایسه میشه
ولیعهد دوزاری عربستان هر روز یک چیزی در مورد کشورمون میگه
ما هم در مورد فیلترینگ تلگرام بحث میکنیم
پروژه آزادراه شمال سالهاست که داره انجام میشه و این در حالیه که ماهاتیر محمد در عرض 10 سال مالزی رو تبدیل به یک کشور پیشرفته کرد
اون وقت بعد از 12 سال وقتی نگاه به شهر تهران میندازی هیچ تغییری توش نمیبینی و این در حالی هست که یک نفر 12 سال شهردارش بود
اینقدر خرابی و بیکاری و فقر و ... بوجود اومده
ضرب المثل ها هم تغییر کردن مگه قرار نبود خرابی چون که از حد بگذرد آباد می گردد
پس چی شد؟؟
با سلام
تجربه ودئو و ماهواره نشان میدهد که فیلترینگ تلگرام قطعا یک پروژه شکست خورده هست.
شما ببینید صدا و سیما 4 تا برنامه درست و حسابی کثل دورهمی و پایتخت و ... درست میکنه اقبال مردم بصورت اتوماتیک از برنامه های عموما بی محتوای ماهواره کم میشه و میشینن پای برنامه های داخلی.
پس راه حل همین هست. که متاسفانه دیدیم که سروش در همین ابتدا با افتضاحی که به بار آورد همه چیز رو خراب تر کرد.
مگه چیزی از پول ملی هم باقی مانده که این بهانه ها را برای فیلتر تلگرام جور میکنید؟ پول سوریه ارزشش از پول ما بیشتره
دلار آمریکا 5100
یورو 6100
پوند 7200
تلگرامو فیلتر می کنید افکار مردمو چکار می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
زدی به هدف
مرغ همسایه ما غاز است!!!:

اگر کاربر ما از افشای اطلاعات شخصی، نقض قانون حریم شخصی و سوء استفاده از مطالب و نظرات شخصی و ... توسط شرکتهای داخلی و دولتی نگران است، متاسفانه در مورد خارجی ها یک خوش بینی فوق العاده ای دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
بدار اونا اطلاعات ما رو داشته باشن
مشکل تلگرام اینه که در آن می شود هر چی انتقاد گفت و نمی شود ردیابی کرد
نه چیز دیگه
بقیه اش بهانه است
مردم بهتر است پیام رسان های داخلی را تحریم کنند
تریبون دارها شما را به خدا دست از سرم بردارید والا کارتون ندارم. فقط راستشو میگم.
باز دلار گرون شد 5000 تومن رد کرد برا انحراف فکر مردم یک بحران جدید ایجاد کردن الان فیلتر می کنن بعد که دلار شد 6 تومن دوباره فیلتر می کنن. بعد می گن ببیند چقدر زندگی راحت شد تلگرام دارین . بعد دو باره مشه 7 تومن . تلگرام برا مسئولین خیلی خوب شیر ده بود که دوبار فیلتر شد حالا واتس اپ و بقیه همین جوری فیلتر کنن باز کنن مردم بیخیال دلار 100000 تونمی هم می شن. شما دلار همون هزار تومن کنید بعد بیاین تلفن فیلتر کنید مردم راضین. کلا تلوزیون رادیو ودئو رو جمع کنید
فیلتر شکن داریم ... خیال جناب بروجردی راحت باشه ....
هیچ فایده ای ندارد همان داستان وایبر میشود باز مردم راهش را پیدا میکنند فقط اسباب زحمت مردم میشود این کارها
آخه شما ها که با خصوصی ترین مسائل زندگی مردم برخورد میکنید ، چطور منتظرید که مردمبا شما همراه شوتد
بنده اخبار روز رو از bbc و تابناک و tehrantimes پیگیری میکنم عضو تلگرام هم نیستم، نگاهی به 90 درصد محتوی پیام های رد و بدل شده از طریق تلگرام بکنید متوجه می شوید که از طریق پیام رسان داخلی هم میشود انتقال داده شود، اگر کلیپ خاص است جای خاص هم میشود پیدا شود!! اگر خرید و فروش است که مشکلی نیست، چونکه فرض بر قانونی بودن آن هست کسی در آن سرک بکشد یا نکشد مشکلی نیست، چون خودمان می گوییم معامله می کنیم و کسب و کار هست
پاسخ ها
زرشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
تابناک یه چک بکن ببین اسم این رفیقمون حسین نیست احیاناً :دی
حال ندارم خبرو بخونم
باید به شعور مردم احترام گذاشت
آی اونایی که تبلیغ پیام رسانهای داخلی و حکومتی رو میکنید ، خوب موسی به دین خودش عیسی هم به دین خودش
از مسیولانی که مانند دهه 50 فکر می کنند بیشتر از این انتظار نمی رود
یک برنامه داخلی قدرتمند بسازید با پول زیاد و کارشناسان خارجی که بتواند با تلگرام رقابت کند
عذر خواهی پیام‌ رسان سروش
مدیرعامل پیام رسان سروش گفت: نمایش شماره ادمین کانال،به معنای هک شدن نیست؛ اما یک ایراد مهم است که بابت آن از همه پوزش می طلبیم .
هه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس