بازدید 6413

همه اخراجی‌های ترامپ

کد خبر: ۷۸۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 15 March 2018

این گزارش نگاهی است به مقام‌هایی که از زمان روی کار آمدن ترامپ در روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از سمت‌هایشان برکنار و یا اخراج شده‌اند.

به گزارش تسنیم، اخراج‌های عجولانه و میلی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را می‌توان یکی از شاخصه‌های اصلی زمامداری وی در دوران یک‌ساله حضورش در کاخ سفید دانست.

غیر از این، از زمانی که این تاجر سابق سکان ریاست‌جمهوری آمریکا را به عهده گرفته کناره‌گیری‌های مقام‌های آمریکایی از سمت‌هایشان هم شدت گرفته و به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است.

این گزارش نگاهی است به مقام‌هایی که از زمان روی کار آمدن ترامپ در روز 20 ژانویه سال 2017، از سمت‌هایشان برکنار و یا اخراج شده‌اند.

«جیمز کومی»

او که رئیس «دفتر تحقیقات فدرال» (اف‌بی‌آی) است قبل از اخراجش توسط رئیس‌جمهور آمریکا رهبری تحقیقات درباره تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه را بر عهده داشت.

اخراج کامی که مطابق استدلال یکی از بحث‌انگیزترین اقدامات ترامپ بود موجی از شوک در سراسر واشنگتن به راه انداخت و تا جایی پیش رفت که از آن به عنوان «واترگیت» احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا تعبیر شد.

«سالی ییتس»

دادستان کل موقت آمریکا در ماه ژانویه توسط ترامپ اخراج شد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که گیتس به وکلای وزارت دادگستری دستور داد فرمان منع مهاجرتی ترامپ علیه اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران را اجرا نکنند.

ترامپ گفت که ییتس با عدم اجرای یک دستور قانونی که برای محافظت از شهروندان آمریکا طراحی شده، به وزارت دادگستری آمریکا خیانت کرده است.

«مایکل فلین»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید توسط ترامپ اخراج نشد، اما در ماه فوریه بعد از مشخص شدن رایزنی‌هایش با سفیر مسکو در واشنگتن درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از سمتش کناره‌گیری کرد.

«پریت بارارا»

حقوقدان اهل ایالات متحده آمریکا و دادستان این کشور برای ناحیه جنوبی نیویورک بود و توسط دونالد ترامپ از کار برکنار شد. او پیش از برکناری گفته بود که دونالد ترامپ از وی خواسته بود که در دولت جدید هم مسئولت خود را ادامه بدهد و او هم قبول کرده بود. بدهند.

«والتر شائوب»

رئیس دفتر امور اخلاقی دولت، در ماه جولای قبل از به پایان رسیدن دوره پنج ساله‌اش از سمتش استعفا کرد. او یکی از مخالفان صریح سیاست‌های دونالد ترامپ بود.

«مایکل دوک»

او که مدیر ارتباطات کاخ سفید بود در ماه مه از سمتش استعفا کرد. او در بیانیه‌ای علت کناره‌گیری‌اش را شخصی دانسته، اما مدتی قبل‌تر کاخ سفید به دلیل راهبردهایش در زمینه ارتباطات مورد انتقادات شدید قرار گرفته بود.

«رینس پاریباس»

در پایان ماه جولای، زمانی که نزاع قدرت در کاخ سفید به اوج رسیده بود از سمتش به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید استعفا کرد و آنتونی اسکراموچی جایگزین او شد. اسکراموچی، پاریباس را به درز اخبار کاخ سفید به رسانه‌ها متهم کرد. بسیاری از رسانه‌های آمریکا از این کناره‌گیری به عنوان اخراج یاد کردند.

«شان اسپایسر»

اسپایسر، مشاور کاخ سفید در امور رسانه‌ای و سخنگوی این نهاد امریکایی بود. او مدت کوتاهی بعد از آنکه ترامپ «آنتونی اسکراموچی» را به عنوان مدیر ارتباطات جدید کاخ سفید منصوب کرد، از سمتش اخراج شد.

اسپایسر، قبلاً به رسانه‌ها گفته بود در صورتی که اسکراموچی در کاخ سفید سمت بگیرد، از سمتش استعفا خواهد کرد.

«آنتونی اسکراموچی»

او 11 روز بعد از انتصاب به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید از سمش اخراج شد و تنها ساعاتی بعد از آن، جان کلی به عنوان رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید منصوب شد.

کاخ سفید علت اخراج اسکراموچی را این عنوان کرد که قرار است جان کلی در سمت جدیدش از اختیار عمل برخوردار باشد و بتواند تیم خودش را خودش انتخاب کند.

«استیو بانون»

او که زمانی یکی از متحدان اصلی ترامپ محسوب می‌شد روز 18 اگوست از سمتش به عنوان استراتژیست اصلی کاخ سفید برکنار شد. بانون که دلیل دیدگاه‌های راست افراطی‌اش مشهور است یکی از عاملان طراحی بسیاری از سیاست‌های جنجالی ترامپ محسوب دانسته می‌شود.

اخراج بانون زمانی انجام شد که ترامپ به دلیل حمایت از نژادپرستان سفیدپوست به شدت منزوی شده و تحت فشار قرار گرفته بود.

«سباستیان گورکا»

او که معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا بود، در آگوست سال 2017 اعلام کرد به دلیل وجود نیروهایی در کاخ سفید که از برنامه ترامپ در خصوص «باعظمت کردن دوباره امریکا» حمایت نمی‌کنند از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

مدتی قبل‌تر، رسانه‌ها گزارش داده بودند او عضو گروهی افراطی در مجارستان بوده که در دوران جنگ جهانی دوم وابسته به حزب نازی آلمان بوده است.

«تام پرایس»

مشاور رئیس‌جمهور در امور سلامت که از متحدان اصلی او برای لغو برنامه بهداشت و درمان اوباما، موسوم به «اوباماکر» بود سپتامبر سال 2017، همزمان با بالا گرفتن جنجال‌ها بر سر برنامه‌های سفرش استعفایش را تقدیم کرد.

گفته می‌شود پرایس دست‌کم 400 هزار دلار را صرف اجاره هواپیماهای خصوصی برای خودش و کارکنانش کرده بود. این اقدام پرایس، از یک طرف ضربه‌ای به ترامپ بود که در دوران انتخاباتی وعده داده بود حاکمیت آمریکا را از چهره‌های وابسته به لابی‌های قدرت و ثروت پاکسازی کند.

«اوماروسا منیگالت»

دستیار ترامپ در دسامبر 2017 به دلیل بگو مگو با جان کلی در یک مراسم جشن از سمتش کناره‌گیری کرد. او گفت در زمانی که برای رئیس‌جمهور کار می‌کرده شاهد مسائلی بوده که او را بسیار «ناراحت» و «آزرده‌خاطر» کرده است.

یکی از مسائلی که منیگالت سیاه‌پوست با آن مشکل داشت موضع‌گیری‌های ترامپ در حمایت از طرفداران برتری نژادی سفیدپوست‌ها بود.

«اندرو مک‌کیب»

معاون «اف‌بی‌آی»، بعد از آنکه ترامپ در ژانویه سال 2018 از او علناً انتقاد کرد اعلام کرد از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد. او که از اوایل سال 2016 در این سمت بوده، در میانه‌های ماه مارس، اف‌بی‌آی را ترک خواهد کرد.

ترامپ، مک‌کیب را به دلیل آنکه همسرش به عنوان نامزد حزب دموکرات برای کسب یک کرسی ایالتی سنا رقابت می‌کند، به جانبداری‌های سیاسی متهم کرده است.

راب پورتر

مشاور ترامپ در امور کارکنان کاخ سفید فوریه سال 2018، بعد از افشاگری‌ها درباره روابط خشونت‌آمیزش با چند زن از سمتش کناره‌گیری کرد. پورتر 40 ساله که یکی از نزدیکترین دستیاران ترامپ بود، بعد از مطرح شدن این افشاگری‌ها در رسانه‌ها استعفا کرد.

«دیوید سورنسون»

خطابه‌نویس کاخ سفید، چند روز بعد از استعفای پورتر، از سمتش کناره‌گیری کرد. همسر سابق سورنسون ادعا کرده بود او در دوران ازدواج دو ساله‌اش رفتارهای خشونت‌آمیز داشت.

«هوپ هیکس»

مدیر ارتباطات کاخ سفید و یکی از نزدیک‌ترین دستیاران ترامپ در ماه مارس به صورت ناگهانی از سمتش استعفا کرد. این استعفا، تعجب بسیاری از تحلیلگران و حتی عده زیادی از کارکنان کاخ سفید را به همراه داشت. او بعد از تحلیف ترامپ، چهارمین فردی بود که این سمت را در اختیار می‌گرفت.

«گری کوهن»

مشاور اقتصادی ارشد ترامپ روز 6 مارس بعد از اعلام اختلافاتش با سیاست‌های تجاری رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کاخ سفید را ترک می‌کند. او که مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید بود از جمله منتقدان سیاست ترامپ برای اخذ تعرفه از واردات فولاد و آلومینیوم بود.

«رکس تیلرسون»

ترامپ روز 13 مارس رکس تیلرسون را با یک پیام توئیتری اخراج و مایک پامپئو، رئیس فعلی سیا را جایگزین او کرد. تیلرسون بعد از مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سومین مقام پرقدرت آمریکا محسوب می‌شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر