بازدید 2555

دستور کاخ سفید برای ساقط کردن پهپادهای غیرنظامی

مقامات کاخ سفید از نهادهای نظامی و انتظامی و همین طور سازمان های امنیتی این کشور خواسته اند تا پهپادهای غیرنظامی را ردگیری و ساقط کنند.
کد خبر: ۷۸۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 07 March 2018

مقامات کاخ سفید از نهادهای نظامی و انتظامی و همین طور سازمان های امنیتی این کشور خواسته اند تا پهپادهای غیرنظامی را ردگیری و ساقط کنند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، برنامه ریزی برای انجام چنین کاری از ماه ها قبل در جریان بوده و تعدادی از نهادهای قضایی، انتظامی و امنیتی آمریکا در حال برنامه ریزی برای همکاری مشترک در این زمینه هستند. البته جزئیات بیشتری در مورد این طرح افشا نشده است.

بر اساس این طرح پهپادهای غیرنظامی مشکوک و مزاحم ردگیری شده و با استفاده از سیگنال های رادیویی کنترل آنها در دست گرفته شده یا ساقط می شوند. اگر چه بر اساس قوانین موجود هوانوردی کاخ سفید اجازه طرح چنین درخواستی را ندارد،اما دولت ترامپ در این زمینه کاملا مصمم است.

البته در قالب این طرح برخی پهپادهای کوچکتر امکان خواهند یافت تا با ارسال اطلاعات هویتی و مکانی خود از سرنگونی خود جلوگیری کنند. پیش از این دولت آمریکا قانونی را تصویب کرده بود که به موجب آن تمامی پهپادهای فعال در آمریکا باید مشخصات هویتی خود را به ثبت می رساندند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مالکان پهپادها این دستورالعمل را اجرا کرده اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان