بازدید 2742

زمان پذیرش طلاب در ۴ رشته فقه تخصصی

کد خبر: ۷۷۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 03 March 2018

 مسئول ستاد اجرایی پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: این مؤسسه برای پذیرش در ۴ رشته فقه‌ تخصصی فراخوان داده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام زین العابدین جمالی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام در ۴ رشته فقه اقصاد، فقه جزا، فقه سیاسی و فقه خانواده در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۲۸ فروردین ۹۷ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ثبت نام این دوره، سامانه پذیرش طراحی شده و ثبت نام به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

مسئول ستاد اجرایی پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با بیان اینکه آزمون این دوره پذیرش ۳۱ فروردین ۹۷ برگزار می‌شود، گفت: پذیرش در سه مقطع انجام می‌شود و اطلاعات تکمیلی و دفترچه آزمون و منابع آزمون و کیفیت سوالات در سامانه طراحی می‌شود.

تحصیل ۴۶ طلبه در دو رشته تخصصی

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی نیز هدف از فعالیت این موسسه را تربیت فقها در رشته‌های مورد نیاز امروز جامعه و نظام اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام احمد دیانی در مورد نقش مقام معظم رهبری در راه اندازی این موسسه تأکید کرد: درخواست‌های فراوانی از مقام معظم رهبری شده که ایشان به عنوان مباشر در حوزه فعالیت کنند. ایشان در چند سال گذشته تصمیم گرفتند مدرسه‌ای راه اندازی کنند که به نیازهای فقهی نظام با سرعت بیشتری پاسخ داده شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری مباشر هستند و مأموریت راه‌اندازی و سرپرستی این موسسه با حجت‌الاسلام علیرضا صدر است.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به مقاطع پذیرش در این موسسه اظهار کرد: طلابی که پایه هشتم حوزه علمیه را سپری کرده باشند برای تحصیل در پایه ۹ و کسانی که دوره سطح را تمام کرده و یا یک سال خارج خوانده‌اند برای تحصیل در اول خارج پذیرش می‌‍شوند. گروه بعدی کسانی هستند که ۵ سال درس خارج خوانده باشند.

وی گفت: رشته‌های فقه سیاسی و فقه خانواده برای اولین بار، رشته فقه اقتصاد برای دومین سال و رشته فقه جزا برای تکمیلی سال قبل اقدام به پذیرش خواهند کرد.

حجت‌الاسلام دیانی با بیان این که ۴۶ طلبه در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در حال تحصیل هستند، گفت: ۲۲ طلبه در پایه‌های ۹ و ۱۰، ۸ طلبه در مقطع اول خارج، ۱۱ طلبه در رشته فقه اقتصاد و ۵ طلبه در رشته فقه جزا در این موسسه مشغول تحصیل هستند.

وی برقرارکردن ترم تابستانی، کمتربودن تعطیلات درسی و فعالیت چند ساعته علمی در طول روز را از ویژگی‌های این مدرسه دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست