بازدید 2309

امید آفرینی از فواید مناظرات دانشجویی است

کد خبر: ۷۷۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 25 February 2018

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: از جمله فواید مناظرات دانشجویی، امید آفرینی است و این مهم در سرنوشت جامعه نقش اساسی دارد

به گزارش مهر، علیرضا زجاجی در آیین افتتاحیه مرحله ششم کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که توسط سازمان دانشجویان کشور در حال برگزاری است گفت: مناظره یک عمل دو طرفه مبتنی بر استدلال برای کشف حقیقت است. بنابراین در برهه‌ای باید مناظره را همانند کارگاه‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند مورد تمرین قرار داد.

وی به فواید ترویج مناظره در جامعه پرداخت و افزود: اولین فایده مناظره این است که انسان‌ها با صحبت، افکار و مسیر را از لحاظ کمی و کیفی به هم نزدیک می‌کند و در این خصوص علما، دانشجویان و دانشگاهیان نسبت به سایر اقشار برای مناظره سزاوارتر هستند چون مناظره نیاز به علم دارد. بنابراین مناظره چون ماهیت علمی و دانشی دارد باید دانشجویان مشتاق مناظره باشند و دانشگاهیان پیشرو در این زمینه هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در تکمیل فواید مناظره افزود: دیگر فواید مناظره امید آفرینی است و این مهم در سرنوشت جامعه نقش اساسی دارد و شما می‌بینید که همه برای توسعه کشور دارای نظرات مختلف هستند و این نشان‌دهنده این واقعیت است که علم و اطلاعات فقط در انحصار یک شخص و یا گروه نیست.

وی ادامه داد: لذا لازم است که این اطلاعات در کنار هم گذاشته شوند. همچنین باید از مسئولین بخواهیم که با هم مناظره داشته باشند و این مناظرات بهتر است که به سمت امید و امید آفرینی حرکت کند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان