بازدید 5683

مقابله به مثل اقتصادی چین با ترامپ

بر اساس گزارش های منتشر شده، دولت چین تحقیقات گسترده ای را در خصوص ''اقدامات تجاری مخرب (دامپینگ)'' آمریکا در رابطه با صادرات ذرت خوشه ای به چین آغاز کرده است. این اقدام دولت چین بر نگرانی ها را در خصوص مقابله به مثل اقتصادی میان دو اقتصاد بزرگ دنیا افزایش داده است.
کد خبر: ۷۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 05 February 2018

مقابله به مثل اقتصادی چین با ترامپبر اساس گزارش های منتشر شده، دولت چین تحقیقات گسترده ای را در خصوص ''اقدامات تجاری مخرب (دامپینگ)'' آمریکا در رابطه با صادرات ذرت خوشه ای به چین آغاز کرده است. این اقدام دولت چین بر نگرانی ها را در خصوص مقابله به مثل اقتصادی میان دو اقتصاد بزرگ دنیا افزایش داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet، وزارت تجارت چین اعلام کرده که تحقیقات خود را در خصوص انجام اعمال تجاری ضد رقابتی توسط آمریکا در رابطه با صادرات ذرت خوشه ای به چین آغاز کرده است. این تحقیقات در حالی انجام می گیرد که در هفته های گذشته دولت آمریکا اقدام به اعمال تعرفه های جدید بر روی برخی کالاهای چینی کرده بود.

مقابله به مثل اقتصادی چین با ترامپ

این در حالی است که دولت چین هنوز اقدام به اعمال تعرفه بر روی کالای وارداتی نامبرده نکرده و انتظار می رود که نتایج تحقیقات مربوط به اقدامات مخرب تجاری آمریکا در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر شود. در هر حال، با توجه به اینکه چین بزرگترین خریدار برخی محصولات کشاورزی مانند ذرت خوشه ای و سویا از آمریکا است، اعمال تعرفه های جدید بر روی این محصولات موجب خواهد شد که کشاورزان آمریکایی به شدت آسیب ببینند.

به گفته ی وانگ هجون یکی از مقامات وزارت تجارت چین، '' دولت آمریکا در حال فراهم آوری یارانه'' برای ذرت های خوشه ای تولید شده ی خود است و '' از سال ۲۰۱۳، صادرات این محصول به چین به طور قابل توجهی افزایش یافته و در عین حال قیمت آن کاهش یافته است. این موجب شده که بخش تولیدی ذرت خوشه ای در چین آسیب ببیند''. اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که از سال ۲۰۱۳ تا کنون آمریکا بیش از ۵۰ درصد از تقاضای چین برای ذرت خوشه ای را تامین و تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی صادرات این محصول به چین ۱ میلیارد دلار ارزش داشته است.

در پایان باید اشاره گردد که تحقیقات دولت چین در حالی آغاز شده است که در سال گذشته ی میلادی دولت ترامپ رییس جمهور آمریکا برای نخستین بار از ۲۵ سال پیش تا کنون پرونده ای حقوقی را در دادگاه با ادعای انجام تجارت غیر منصفانه توسط چین در صادرات ورقه های آلومینیومی به آمریکا اقامه کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی