بازدید 7279
۲

دو ماه پاکبانی مجازات راننده جنجالی

کد خبر: ۷۷۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 02 February 2018
حکم راننده جنجالی که با ورود به خیابان یکطرفه به هشت خودرو خسارت زده بود، صادر شد. این راننده که توانسته بود رضایت شکات پرونده را بگیرد به خاطر برهم زدن نظم عمومی از طریق رفتار نامتعارف به دو ماه پاکبانی و دو سال محرومیت از رانندگی محکوم شد.

به گزارش جام جم، ساعت 15 و 30 دقیقه 14 مهر امسال، اهالی یکی از خیابان‌های فرعی قیطریه تهران با پلیس تماس گرفتند و از راننده‌ای شکایت کردند که به هشت خودرو صدمه زده بود.

به دنبال این تماس، ماموران پلیس راهی محل شدند و پسر جوانی را دیدند که توسط اهالی محل دستگیر شده بود. پسر جوان کسی نبود جز راننده وانت سفید‌رنگی که به هفت خودرو خسارت زده بود. طبق اظهارات اهالی محل و شاهدان ماجرا و رانندگان خودروهای آسیب دیده، او وارد خیابان یکطرفه شده بود و هر خودرویی را که سر راهش دیده را با فشار پدال گاز از سر راه برداشته و به راهش ادامه داده بود.

به این ترتیب پسر جوان دستگیر و تحقیقات از او آغاز شد.

فیلمی در فضای مجازی

درحالی که بررسی‌ها برای مشخص شدن انگیزه پسر جوان از این تصادف سریالی ادامه داشت، فیلم این تصادف سریالی در فضای مجازی منتشر شد؛ فیلمی که پای مطبوعات و خبرگزاری‌ها را به صحنه کشاند.

فیلم سه دقیقه و 19 ثانیه ای، ورود وانت سفید رنگی را به داخل یکی از خیابان‌های قیطریه تهران نشان می‌داد که خودروهای مقابل را قلع و قمع می‌کرد و به راهش ادامه می‌داد. این‌طور شد که راننده وانت سفید رنگ به راننده جنجالی معروف شد و سوالات برای مشخص شدن این موضوع که انگیزه او چه بوده، شروع شد.

فرار به خاطر یک تصادف

البته شایعاتی نیز در این رابطه مطرح شد و هر کسی چیزی در رابطه با انگیزه پسر جوان می‌گفت. برخی اعلام کردند راننده وانت تبهکاری تحت تعقیب بود و برخی دیگر اعلام کردند او هنگام رانندگی حالت طبیعی نداشته، اما هیچ‌کدام از این حدس و گمان‌ها درست نبود، چرا که پسر جوان که دانشجوی رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد بود، در تحقیقات راز تصادف‌های سریالی را برملا کرد و گفت: خودرو را پدرم برایم خرید تا با آن کسب درآمدی داشته باشم. لحظاتی قبل از آن تصادف جنجالی، در نزدیکی پل صدر با خودروی پژو 206 تصادف کردم. خودرو خسارت دیده بود و مقصر من بودم. از راننده خواستم برای این‌که سدمعبر نکنیم و ترافیک به‌وجود نیاوریم صحنه تصادف را ترک کند و کمی جلوتر که چهار‌راهی بود بایستد.

پسر جوان ادامه داد: اما زمانی که به چهار‌راه رسیدیم، با خودم گفتم من مقصر هستم و باید جریمه خودرو را هم پرداخت کنم. آنجا بود که به ذهنم رسید از مهلکه فرار کنم تا خسارت خودروی پژو را ندهم. از ترس پرداخت خسارت خودرو، یک لحظه به ذهنم فکر فرار رسید و پایم را روی گاز گذاشتم و فرار کردم. راننده 206 هم شروع به تعقیب من کرد و این‌طور تعقیب و گریز آغاز شد. چند لحظه بعد وارد خیابان یکطرفه‌ای شدم که آن جنجال را به پا شد. به محض ورودم به داخل خیابان با خودروی مدل بالایی تصادف کردم و دیگر با خودم گفتم همه چیز تمام شد. این شد که به فرارم در خیابان یکطرفه و تصادف‌های سریالی بعدی ادامه دادم. راننده 206 که اوضاع را این‌طور دید، دست از تعقیبش برداشت و بی‌خیال من شد. اما من دیگر متوجه فاجعه‌ای که پیش‌رویم بود نبودم و به سمت جلو حرکت می‌کردم.

رضایت رانندگان شاکی

بعد از تحقیق و تائید این موضوع که پسر جنجالی انگیزه‌ای جز ترس و فرار به خاطر پرداخت خسارت نداشته با قرار وثیقه آزاد شد. همزمان پدر راننده جنجالی سراغ راننده‌هایی رفت که در این تصادف خسارت دیده بودند و از آنها رضایتشان را گرفت و پرونده دیگر شاکی خصوصی نداشت، اما با رضایت رانندگان، ماجرای محاکمه و مجازات پسر جوان تمام نمی‌شد، چرا که او باید از جنبه عمومی جرم به خاطر برهم زدن نظم عمومی از طریق رفتار نامتعارف مجازات می‌شد.

حکمی برای راننده جنجالی

پس از تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به مجتمع قضایی عدالت، پسر جوان این‌بار پای میز محاکمه رفت و با بیان آنچه برای او اتفاق افتاده بود به دفاع از خود پرداخت. از آنجا که پسر جوان سابقه کیفری نداشت و تنها ترس و وحشت و شرایط خاص دیگر باعث انجام این رفتار شده و از کرده خود پشیمان بود، قاضی سید کیوان هاشمی برای او به خاطر جرمی که مرتکب شده بود زندان و مجازات مالی را مناسب ندید؛ چرا که زندان برای متهمی با این خصوصیات کمی مناسب نبود و از سویی مجازات مالی از سوی پدرش پرداخت می‌شد. اما حکم جایگزینی که قاضی پرونده برای راننده جنجالی در نظر گرفت دو ماه پاکبانی در محل حادثه و دو سال محرومیت از رانندگی بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
این مجازات توهین به پاکبانان است
اون راننده با جون مردم بازی کرده بود در آن ماجرا هر لحظه امکان کشته شدن یک نفر وجود داشت .فقط دو ماه پار کبانی!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر