بازدید 3178

تأثیر استرس و مصرف فست‌فود در بروز سرطان

کد خبر: ۷۷۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 01 February 2018

رئیس مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه استرس و مصرف فست‌فود در بروز سرطان نقش دارد، گفت: هزینه درمان سرطان با اجرای طرح تحول نسبت به گذشته کاهش یافته است.

به گزارش فارس، کیوان مجیدزاده در حاشیه همایش یک روزه سرطان سینه و باروری اظهار داشت: سرطان سینه در ایران و جهان یکی از سرطان‌های شایع در میان زنان بوده و شایع‌ترین علت مرگ آنها به دلیل سرطان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان سرطان با اجرای طرح تحول به ویژه در مراکز دولتی نسبت به گذشته بسیار کم شده، گفت: مراکز خصوصی در صورتی که براساس تعرفه عمل کنند، درمان سرطان سینه 5 تا 6 میلیون تومان هزینه دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه نرخ و شیوع سرطان در همه نقاط رو به افزایش است، گفت: صنعتی شدن جوامع، چاقی، عدم تحرک و استرس نقش بسیاری در این بیماری دارد همچنین مصرف غذاهای صنعتی و فست‌فود مستقیم و غیرمستقیم سبب افزایش انواع سرطان‌ها می‌شود.

وی افزایش امید به زندگی، افزایش نرخ تشخیص و صنعتی شدن جوامع را از دلایل افزایش سرطان برشمرد و گفت: اگرچه نرخ بروز سرطان در حال افزایش بوده، ولی درمان‌های این بیماری رو به گسترش است و خوشبختانه در حال حاضر طول عمر بیماران مبتلا به صورت جدی در حال بیشتر شدن بوده و دیگر سرطان همچون گذشته خطرناک تلقی نمی‌شود.

مجیدزاده خاطرنشان کرد: اما با این وجود، تشخیص به موقع و خودآگاهی مردم در پیشگیری و درمان به موقع این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل