بازدید 2791

با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی می‌توان به نشاط رسید

کد خبر: ۷۶۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 24 January 2018

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نشاط اجتماعی با سرمایه اجتماعی و سبک زندگی فردی و خانوادگی مرتبط است و با تغییراتی در مؤلفه‌های سبک زندگی می‌توان به نشاط رسید.

به گزارش فارس، علی‌اکبر حقدست ظهر امروز در نشست «نشاط اجتماعی، تعالی سازمان» که با حضور جمعی از کارشناسان ارشد دستگاه‌های دولتی برگزار شد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی با مسئله شادی یکی نیست و لبخند بر لب داشتن به معنی تمام نشاط اجتماعی نیست.

وی بیان داشت: در ایام تاسوعا و عاشورا نشاط اجتماعی بالا می‌رود، هر چند که لبخند ندارند و برای نذری دادن ممکن است ساعت‌ها کار کرده باشند.

حقدوست با اشاره به ابعاد مختلف سلامت عنوان کرد: تمام کارهای بشر برای ارتقای سلامت است و این سلامت را طبق تحقیقات علمی باید در چهار بخش جسم، روان، معنوی و اجتماعی در نظر داشت.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: سلامت اجتماعی به معنی احساس آسودگی و آرامشی است که در زندگی اجتماعی داریم و دو مؤلفه مهم واصلی احساس امنیت و نشاط اجتماعی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: نشاط اجتماعی نیز با سرمایه اجتماعی و سبک زندگی فردی و خانوادگی مرتبط است و با تغییراتی در مؤلفه‌های سبک زندگی می‌توان به نشاط رسید.

حقدوست گفت: طراحی شهری ما در راستای ارتقای نشاط اجتماعی نیست و در شهرسازی‌ها مسیرهایی را می‌رویم که حدود 50 سال پیش منسوخ شده است.

این محقق و پژوهشگر بیان داشت: مسکن در سبک زندگی فردی و خانوادگی بسیار اهمیت دارد و نوع خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم می‌تواند آرامش روانی ایجاد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست