بازدید 24191
رسول خضری در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

دولت هر وقت نرخ دستمزد را جهانی کرد، نرخ بنزین را هم جهانی کند/ مگر ما خودرو بین المللی داریم که بنزین با نرخ جهانی داشته باشیم؟

خود، تولیدکننده و صادر کننده نفت هستیم. خنده دار است؛ قیمت سوخت در ایران با قیمت ترکیه ـ که کامل از ما خرید می کنند ـ برابر باشد. از سوی دیگر، ما مگر دستمزدهای خود را با قیمت جهانی پرداخت می کنیم که بخواهیم قیمت سوخت را جهانی بگیریم؟! الان در کدام کشور جهان، تعرفه خودرو و واردات آن به شیوه ای که ما انجام می دهیم انجام می شود؟
کد خبر: ۷۵۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 29 December 2017

دولت هر وقت نرخ دستمزد در کشور را جهانی کرد، نرخ بنزین را هم جهانی کند/مگر ما خودرو جهانی داریم که بنزین با نرخ جهانی داشته باشیم؟رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی چند روز پیش گفت: با توجه به افزایش قیمت ها در لایحه بودجه سال ۹۷، قطعا نرخ تورم ایران در سال آینده تک رقمی نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ هم اکنون بانک مرکزی، نرخ تورم 5 درصد را برای سال آینده هدف گذاری کرده است. بنا بر آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، نرخ تورم در حال حاضر در کشور تک رقمی است؛ البته نحوه محاسبه نرخ تورم در اقتصاد و سبدی که در نظر گرفته شده، به نحوی است که لمس نرخ تورم در قشرهای جامعه متفاوت است و مردم این میزان تورم را یکسان در سر سفره خود حس نمی کنند.

 دولت در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده به دنبال آن است که 17 تا 18 هزار میلیارد تومان منابع از تفاوت قیمت انرژی داشته باشد؛ اما همین موضوع به صرف بیان، ایجاد تورم کرده و شاید در زمان اجرا، کنترل تورم کامل از دست خارج شود و تورم بسیاری در جامعه ایجاد نماید.

رسول خضری در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: چیزی که بانک مرکزی اعلام می کند، با چیزی که مردم درباره تورم در سر سفره خود احساس می کنند، هیچ گونه همخوانی ندارد. متأسفانه بودجه امسال، با این شعارهایی که در ظاهر زیبا و در ماهیت، دقیقا عکس شعارها نوشته شده است و اگر وضعیت این گونه بماند، مردم بسیار در فشار خواهند بود.

این نماینده مجلس گفت: درباره بحث حامل های انرژی و افزایش قیمت سوخت و حذف یارانه بگیرها و نیز عوارض خروجی، موضع جدی خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد، این اتفاقات در کشور رخ دهد. دولت نمی تواند با وام و افزایش حامل های انرژی شغل ایجاد کند. در هیچ جای جهان هم این اتفاق رخ نمی دهد و یک بدعت جدید در دنیا خواهد بود.

وی همچنین افزود: وام برای اشتغال زایی راهکار نیست. ما می خواهیم با این کار 80 میلیون ایرانی را تحت فشار قرار دهیم که برای 800 تا 900 هزار تن اشتغال ایجاد کنیم، در حالی که راهکار اینها نیست. از سوی دیگر، حذف یارانه 20 میلیون تن، غیر قانونی است.

متأسفانه در سال های گذشته، مجلس به دولت اجازه داده بود که قیمت حامل های انرژی را با شیب خیلی ملایم افزایش دهد؛ اما دولت به دلیل انتخابات و مسائل دیگر، این کار را نکرد، ولی امسال می خواهد یکضرب تلافی چند سال گذشته را بر سر مردم درآورد؛ اما مجلس اجازه این کار را به دولت نخواهد داد و ما به شدت مخالف این وضعیت هستیم، چون این کار باعث بالا رفتن تورم می شود و قطع به یقین در آینده این تورم تبدیل به یک دورقمی درشتی خواهد شد.

این نماینده با اشاره به برخی بحث ها که دولت ادعا دارد، قیمت حامل های انرژی در ایران ارزان است، گفت: دولت اگر می خواهد قیمت سوخت را جهانی کند، باید قیمت یارانه را هم جهانی کند. ما از سال 87 تا کنون، یک ریال افزایش ندادیم؛ مگر ما متناسب با یارانه افزایش قیمت سوخت نداشتیم؟

ما خود، تولیدکننده و صادر کننده نفت هستیم. خنده دار است؛ قیمت سوخت در ایران با قیمت ترکیه ـ که کامل از ما خرید می کنند ـ برابر باشد. از سوی دیگر، ما مگر دستمزدهای خود را با قیمت جهانی پرداخت می کنیم که بخواهیم قیمت سوخت را جهانی بگیریم؟!

این نماینده در پایان یادآور شد: الان در کدام کشور جهان، تعرفه خودرو و واردات آن به شیوه ای که ما انجام می دهیم انجام می شود؟ دولت الان به شدت بر گرانی و افزایش تورم زوم کرده و فشار را بر قشر فقیر بیشتر می کند. این کار نه تنها نمی تواند اشتغال ایجاد کند، بلکه مردم متوسط را هم فقیرتر می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۲۰
چندین ساله ما این سوال رو از خودمون داریم؟؟ یعنی مسئولین مملکت نمیدونن سطح دستمزد اینجا رو با کشورهای همسایه و دیگران ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
یکم تو بودجه از هزینه موسسات و جاهای من دراوردیتون کم کنید نیازی به اضافه کردن قیمنت سوخت نیست هر کس تونسته یه جای درسته کرده و براش بودجه گذاشتن بدون اینکه کسی ازشون بپرسه بازخورد و کارای شما برای مردم فلک زده چیه
هموطن
| Kyrgyzstan |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
دولت مجلس را مقصر میدونه مجلس هم دولت را دیگه مردم خسته شده اند از این بازیها کو عمل؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
نرخ دستمزد و کارانه و سایر درامدهای پزشکانمان که 10 برابر متوسط جهانی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
چاه ویل طرح تحول جیب پزشکان مسبب بیکاری و محقق نشدن بودجه عمرانی است.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
پیام خاوری به این نماینده مجلس ای بابا همه ما که تابعیت کانادا و انگلیس و امریکا رو داریم اینجام زندگی میکنیم هر وقت کاریم پیش بیاد بعضی وقتا میایم ایران پس دیگه هم دسمزدمان جهانی است هم زندگینون تو جهان اول پس باید بنزینم گرون کنیم حالا چند نفری تو ایران هستن پول ندارن سوار ماشین نشن
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
درود بر شرفت حق گفتی
ما مگر دستمزدهای خود را با قیمت جهانی پرداخت می کنیم که بخواهیم قیمت سوخت را جهانی بگیریم؟! اینقد به مردم ستم نکنید
خدا كند اين دروغي كه مي گوييد راست باشد.
گل گفتی . نلت هم همینو میگن در دوبی قیمت یک‌گالن سوخت تقریبا ۴ لیت دو درهم یعنی ۲۲۰۰ تومان است.
امیدواریم در عمل حرفهای نماینده محترم در مجلس اتفاق بیفته،از مجلس فعلی هم تا حالا خاصیت خاصی دیده نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
خاصیت ویژه شان بالا بردن دستمزد و امتیازات خودشان است.
برادر، ما که نماینده و رئیس کمیسیون نیستیم این ها را میدانیم. شما که صاحب منصب هستید بفرمایید چه کرده اید؟
خودرو بین المللی نیست ولی چند برابر بین المللی مصرف داریم... ایهاالناس دست از سر دولت بردارید ...هرکس دیگز هم بیاید یا باید منابع کشور را برای تامین هزینه ها ببه تاراج بدهد و یا اصلاح ساختاری اقتصاد را در دستور کار خودقرار دهد راه سومی وجود ندارد. میدونم که پخش نمیکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
برادر همین خودروهای داخل ایران رو ببرین اروپا که کمترین مصرف رو دارن، تبدیل به پر مصرفترین کشور دنیا میشن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
کمتر برای کشور های برادر و دوست هزینه کنند تا کمبود بودجه نداشته باشند
جالبه تازه یادشون افتاد این مسائل فکر کنن
دمت گرم بابا
هرچند نمایندگان حامی دولت حرف دولت رو گوش میکنن نه مردم روو
گویا سرخه ای ها میخوان با مالیات و گرانی بنزین شغل ایجاد کنن خخخ
بالاخره یک نماینده پیدا شد که حرف دل مردم و بزنه ای کاش فقط تو حرف نباشه و در عمل هم نشون بدن
خدا خیرت بده
ما که دستمون به جایی بند نیست شما جلوشون بگیرید
جاناسخن اززبان مامیگویی
شیرمادرت حلالت آقای خضری
بالاخره یکنفر جلوی سیاست افزایش قیمت توام باشیب ملایم !!! و لبخندملیح آقایان ایستاد جالب اینجاست که باوجوداین شیب های باصطلاح ملایم نرخ تورم همچنان ثابت و ۸ درصد است چرا؟ چون همین نرخ ملاک محاسبه افزایش قطره چکانی حقوق مردم خواهدبود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
این جناب هم اگر عرق ملی داشت جلوی بذل و بخشش به کشور های دیگر را میگرفت
احسنت به این نماینده شجاع. بالاخره نماینده های مردم دارن یگ تکانی می خورن
بیمارستان طرفه برای ویزیت متخصص چشم پزشک با ارائه دفترچه بیمه خدمات درمانی از من 9250 تومان گرفت ، بعد از
اینکه 4 بار قطره چشم ریختند ، یک نفر که دستیار پزشک بود ، چشمم را که تازه عمل آب مروارید کرده بودم خراش داد
و باعث جراحت و تاری دید و لکه خون زیر قرنیه شد، وقتی پرسیدم چرا با وجود پرداخت ویزیت متخصص چشم، دکتر مزبور مرا معاینه نکرد و مشکلی به چشم من اضافه کرده اند ، مرا تحویل حراست داده گفتند باید یکبار دیگر به بیمارستان طرفه مراجعه و این مراحل را طی کنی! معلوم شد همه این حقه بازیها به خاطر گرفتن دو بار ویزیت برای یک بار معاینه میباشد!
ازآقای نوبخت پرسیدندچراعوارض خروج ازکشورراناگهان ۶ برابرکردید باهمان لبخندملیح همیشگی اش پاسخ داد بیشترکسانی که ازکشورخارج میشوندمتمول هستندومابااین اقدام به این قشر این فرصت !!! رادادیم که در رشد وشکوفایی اقتصادکشور سهیم باشند !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
این مورد را راست گفته زیرا تجار و مسیولان با عهد و عیال سالی چند بار برای تفریح و رسیدگی به اموالشان در اروپا و امریکا و کانادا به خارج سفر میکنند ما که تا ده بغلی هم نمیتوانیم برویم.
دستمزد جهانی یعنی چه بورکینفاسو و سومالی یا قطر و نروژ این چه حرف عامیانه ایست که می زنید وقتی پک نماینده مجلس که می دانیم از حد اقل اطلاعات برخوردار است چنین حرف بی ربطی میزند دبگر از عوام کم سواد چه انتظاری می شود داشت؟قیمت همه کالا ها و خدمات نرخ جهانی دارد اما درامد مردم در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است و تابع دو فاکتور تولید ملی و جمعیت است اگر شما اسمان و زمین را هم به هم بدوزید قدرت خرید یک ایرانی باید یک دهم یک اروپایی باشد چون درامد سرانه ما یک دهم اروپاست و برای رسیدن به تعادل در بودجه متاسفانه باید همین قدرت خرید فعلی هم نصف شود این مطلب دردناک تاوان سو مدیریت نگاه داشتن اقتصاد است
دولت هر وقت نرخ دستمزد را جهانی کرد،نرخ بنزین را هم جهانی کند/مگر ما خودرو بین المللی داریم که بنزین با نرخ جهانی داشته باشیم؟ آقایان خودتون را جای قشر متوسط به پایین بذارید لااقل چندروزی بعد دنبال گران کردن باشید.یا مهدی ادرکنا!!!
ایشان از تداوم پرداخت یارانه بدون غربالگری که شدیداً برای اقتصاد مخرب بوده بعلاوه چندین سیاست های پوپولیستی ویرانگر دیگر به نام حقوق مردم دفاع می کند ولی چیزی راجع به هزاران میلیارد بودجه به نهادهای ویژه بذل و بخششش می شود نمیگوید.
خدا حفظت کنه
واعظان کین جلوه بر محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
مطمئن باشید در سال آینده هم بنزین گران خواهد و هم دیگر مواد مصرفی مورد نیاز مردم. میزان افزایش تمام قیمت ها بین حداقل 40 درصد تا 200 در صد خواهد بود. میزان افزایش حقوق حقوق بگیران هم حد اکثر 10 در صد خواهد بود. همینه که هست. مردمی که ظاهر و باطنشان دوتاست حقشان همین است.
چشم امیدمان بعدازخدابه شماتمایندگان شجاع است
آفرين به اين نماينده باغيرت ومردمي كاملا حرف دل مردم بيچاره را زده ما به همچين نمايندگاني در جامعه نياز داريم كه ازحق وحقوق مردم دفاع كند حرف هاي ايشان كاملا حق وبجا است دورود برشما اگر چند نفر از چنين نمايندگاني ملت در مجلس داشته باشيم تمام
مشكلات به راحتي حل مي شود اميدواريم ساير نمايندگان بدور از هرنوع جناح بازي به فكر ملت باشند واز اين نماينده محترم دفاع كنند تا بيشتر از اين ملت دچار تنگنا نشوند
مسولین باید به دنبال صرفه جویی در هزینه های خودش باشه نه اینکه به هر بهانه ای از مردم پول بگیره. اگر دولت بدنه بزرگی داره و ولخرجه این تقصیر مردم نیست.
جالبه که نمایندگان خودشان رساندن قیمت بنزین به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس را تصویب میکنند بعد خودشان قانون خودشان را هم قبول ندارند
آفرین به جسارت و شرف صادقی - مطهری - خضری - نعمتی - کواکبیان و ........ و سایر نمایندگانی که سخنگو ملت هستند نه مدیح سرای دولتها افراد زیاد خواه بدانند با اکثریت چهره های این مجلس نمی توان معامله کرد
افرین به اقای خضری حرف دل ۹۰درصد مردم ایران را شما زدین بقیقه نمایندها فقط بفکر خودشون ومجوز برای فامیلهاشون هستند خدا کند که پیش اقای خضری حقیقت یاد بگیرند و مطرع کنند
باباجان گول این مخالف خوانیها را نخورید مسولین به خاطر انتخابات مصوبه مجلس را اجرا نکرد حالا نمایندگان بخاطر انتخابات سال ۹۸ مخالفخوان شده اند هدف فقط حفظ مقام خود وجناح خود است
تابناک ایشون مدرکش پزشکی هستش.
چطوری شما زدی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هستش؟
من یک! فامیل دارم که وسایل پزشگی وارد ایران میکند وبسیار ثروتمند است.گفت دولت گران کند.ما گرانتر میکنیم ثروت ما بیشتر میشود.همیشه.این دولت ها سیاست اقتصادی بسود پول دارها بوده برنامه ریزی کرده اند. درنتیجه فقرا فقیر تر میشوندر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
اشتباه به عرض رساندند اقا سید.من خودم وارد کننده تجهیزات ارتوپدی هستم و تجهیزات ما بر مبنای یورو 4 هزار تومان قیمت گذاری شده و چند ماه است که التماس میکنیم تا تعدیل قیمت کنند تا بتوانیم واردات را انجام دهیم اما کو گوش شنوا؟دوهفته پیش پروفرمای درخواستی را با قیمت یورو 5 هزار تومان پول فرستادیم و اگر همینگونه پیش برود مجبور به تعطیلی و اخراج 25 نفر پرسنل متخصص هستیم.
وقتی نماینده های محترم قیمت کالاهای خوراکی و روز مره مردم رو نمیدونن یا اون یکی نالاحت شده چرا حقوقش کمه در حالیکه حداقل شش برابر وزارت کاره.انگار تازه دارن می فهمن چه خبره یا شایدم می خوان جلوی اعتراض مردمو بگیرن
به حال ما بايد گريست. حقوق ريالي مي گيريم. مخارج را از دلاري هم بيشتر پرداخت مي كنيم. شما فقط خودرو را در نظر بگيريد. چگونه تويوتايي كه در تمام دنيا تقريبا با يك قيمت در محدوده سي و پنج هزار دلار فروخته مي شود به ما كه مي رسد مي شود حدود شصت و پنج هزار دلار؟ آخر حمايت از توليد و سرمايه دار داخلي به چه قيمت؟ بالاخره ما هم حق زندگي داريم. ما هم نياز به آرامش و رفاه داريم. به نظر من اينها همه نتيجه بي تدبيري مديران و رانتهايي است كه عده محدودي از آن بهره مند مي شوند.
تعرفه واردات خودرو را مثل آلمان و ایتالیا 10 درصد بفرمائید، بعد قیمت بنزین را آزاد کنید.
دولت روحانى نه اشتغالى نه رشد اقتصادى نه سياست خارجى موفقى نه...حالام كه انتخاب مجددى نيست فشار مضاعف رومردم با كاهش يارانه و افزايش بنزين گازوييل و همه چيز،
خودروسازها خودشان شدن وارد کننده خودرو بی کیفیت چینی ولی فروش به قیمت خودرو کره ای و ژاپنی.
اونوقت باز هم به اسم حمایت از تولید، تعرفه ها را بالا می برند.
« خنده دار است؛ قیمت سوخت در ایران با قیمت ترکیه ـ که کامل از ما خرید می کنند ـ برابر باشد. از سوی دیگر، ما مگر دستمزدهای خود را با قیمت جهانی پرداخت می کنیم که بخواهیم قیمت سوخت را جهانی بگیریم؟! » و خنده آورتر این است که بخواهیم با بازده کار زیر نُرم جهانی ، مزد و مزایای متناسب با نُرم جهانی داشته باشیم . برداشت از ثروت اجتماعی باید متناسب با بهره وری نیروی کار باشد وگرنه تورم و کاهش قدرت خرید پول و افزایش قیمت ارز و ..... اجتناب ناپذیر است .
آقا هیچ چی رو نمیخواد بین المللی کنید فقط تعرفه خودرو رو برداریدبزنین هم بشه ایتری 4 هزار تومن مشکلی نیست. الان خودروهای بروز نصف خودروهای ایرانی مصرف دارند. قیمتشون هم که نصف بشه دیگه همه چی حله. مثل این میمونه که واسه دخ سال بنزین مجانی داشته باشی
با سلام
دوستان عزیز، بسیاری از بخش های بنیادی مثل آموزش و پرورش کمبود بودجه شدید دارند، آخه چرا با افزایش قیمت بنزین و عوارض خروج مخالفت میکنید، بنده ۲ تا ماشین دارم، سالی یک بار هم خارج از کشور میرم ولی به شدت با واقعی کردن قیمت ها موافقم
دوستان عزیز مخالفین واقعی سازی قیمت ها گرگ هایی در پوست گوسفند هستند که نگران مصرف کننده های عمده انرژی هستند
به نظرم چون حقوق مسولین ما تو ایران بیشتر از نرخ جهانیه این امر براشون مشتبه شده که باید نرخ کالا و خدمات هم باید جهانی بشه تا حقوق خودشون بیشتر تر فرا جهانی بشه ولی خبر از جیب مردم ندارن
دمت گرم بالاخره یکی توی مجلس حرف حسابی زد
چرا اینا رو توو جلسه علنی مجلس نمیگن؟
خیلی باعث تاسفه که نمایندگان ما بر اساس جو جامعه هیجانی میشوند ومعمولا از جو موجود برای تبلیغات خودشان استفاده می کنند به همین نماینده بپرسیم چرا خودرو های ما جهانی نیست چرا تولید خودرو رقابتی نیست در انحصار دولت ونهادهاست چرا تجارت خود رو در اختیار نهادها ودولت است چرا تجارت در انحصار افراد خاصی است واگر کسی بخواهد وارد حوزه آنها شود بیچاره اش می کنند چرا کشاورزی ما در حال نابودیست چرا برای خرده مالکان کشاورزی فکری نمی کنندچرا صنعت ما فدای تجارت آقا زاده هاشده کارخانجات بافندگی کفاشی پوشاک....با تکنولوژی روز فاصله داشته در نتیجه در رقابت با ترکیه وچین شکست خورده ایم
احمدی نژاد با ترفند جلوگیری کردن از قاچاق بنزین اقدام به افزایش قیمت بنزین کرد و قول داد که دریافت اضافی را به صورت یارانه پس بدهد . که از حال و روز خودتان خبر دارید و هر روز تهدید میکنید که امروز قطع میکنیم یا فردا
دلیل شما برای افزایش قیمت چیست ؟
قیمت فوب منطقه و قیمت جهانی را فراموش کنید . چون دستمزدهای ما در مقایسه با منطقه وجهان بسیار ناچیز است
اینجا ایران است و با هیچ کجا قابل مقایسه نیست
کجای دنیا دولت واردات خودرو رو متوقف میکنه تا لگن هایی رو که وارد کرده به قیمت دلخواه بفروشه؟ کجای دنیا سانتافه در مدت یکماه 60 میلیون تومن گرون میشه؟
کجای دنیا یک خودروساز شب میخوابه، صبح بلند میشه قیمت یکی از ماشین هاش رو به بهانه قیمت ارز و غیره 18 میلیون گرون میکنه؟
همون سانتافه توی کانادا 120 میلیونه نه 300 میلیون تومن. اونم کشوری که دستمزد کارگرش از استاد دانشگاه مملکت ما بیشتره.
درآمدمون به ریاله مخارجمون به دلار
اقاي خضري تا زمانيكه مسولین ما از قشر مرفه باشد اش همينه و كأسه هم همين .تا زمانيكه مدیرانی انتخاب ميكنيم فرمايشات رهبري را سر لوحه حكمراني خود نكنند اوضاع بهتر از اين نخواهد شد اينها ميخواهند با مدل غربي كشور را اداره كنند انهم بنحوي كه حتي براي چنين حالتي هم برنامه ندارند مگر حقوق و درامد مردم هم مانند بلوك غرب است ؟؟؟!!كه در بودجه اينگونه برنامه ريزي شده است هرچقدر توجه به توليد داخلي را به مسولین ياداوري ميكنند اينها به ظاهر بله ميگويند اما در عمل به نابودي صنعت داخلي با واردات بي رويه ميپردازند خداوند انها را اصلاح و ملت را هم از گزند بدخواهان محفوظ كند.
دمت گرم
یعنی دارویی که این مجلس نشین برای اقتصاد نیمه جان ایران تجویز میکند تداوم همان سیاست های ویرانگر دولت احمدی نژاد است. یک عده از کاربران هم همینطور تشویق می کنند. گویا تورم پنجاه درصدی و اجرای عملی نفت در برابر غذا به این زودی از یادشان رفته. کمی حافظه هم بد چیزی نیست.
افزایش قیمت بنزین و یکسان سازی ان با قیمت جهانی = گرانی و تورم= پایین امدن ارزش پول ملی= اختلاف بین قیمت بنزین داخل و قیمت بنزین در خارج= بدبخت تر شدم مردم مستضعف= حرکت کردن برخلاف ارمان ها

دیگه از این ساده تر نمیتونستم بگم
آفرین آفرین لیست امید
احسن
"ما خود، تولیدکننده و صادر کننده نفت هستیم. خنده دار است؛ قیمت سوخت در ایران با قیمت ترکیه ـ که کامل از ما خرید می کنند ـ برابر باشد. از سوی دیگر، ما مگر دستمزدهای خود را با قیمت جهانی پرداخت می کنیم که بخواهیم قیمت سوخت را جهانی بگیریم؟!"

جانا سخن از زبان ما می گویی
مگه مردم ایران معادل مردم کشورهای مترقی فعالیت و کار مفید دارند که دستمزد بین المللی میخوان ؟!!!!
فقط از زیر کار در رفتن رو بلدند و هر چی هم که حقوق بگیرند باز هم ادعا میکنند که در حقشون داره ظلم میشه ...

تا الان بنزین مفت استفاده میکردند و تازه اگر هم بشه 1500 تومن باز هم مفته ....
اگه مفت نبود اینهمه تردد تک سرنشین اونم با ماشینهای شاسی بلند که برای مردم ایران یه عقده بوده و حالا الحمدلله باز شده ، نداشتیم ...
یه عده علاف و خوش گذرون تا بنزین به رقمی بالای هر لیتر 20 هزار تومن هم برسه بازهم براشون مشکلی نیست ...

قیمت بنزین نه تنها باید به لیتری 3000 تومان افزایش پیدا کند ، بلکه باید به هر خودرو ( فارغ از اینکه چه حجم موتوری دارد ) فقط 30 لیتر در ماه داده شود و سهمیه دیگری هم بصورت آزاد و غیره به هیچ حودرویی داده نشود ( به هیچوجه !! ) .
به خودروهای شخصی هم نباید دیگر گاز داد و تمام هزینه ای که برای امکانات گاز سوز بودن خودرو پرداخت کرده اند را به همه آنها عودت داد .
خودرو های عمومی ( آزانس ، فرودگاه ، اسنپ و .... ) همگی باید گاز سوز و یا هایبرید باشند و فقط همان سهمیه 30 لیتر در ماه به آنها داده شود ( تا از بنزین فروشی توسط آنها به خودرو های شخصی جلوگیری شود ) .
گاز هم به این خودرو ها با قیمت کمتری داده شود .
مجازات سختی برای کسانی که اقدام به استفاده شخصی از خودروی عمومی میکنند در نظر گرفته شود .
با کمک جی پی اس ، مقدار کارکرد و مسیر و تردد خودروهای عمومی ثبت و کنترل شود ( تا از استفاده شخصی آنها جلوگیری شود ) .

ممنون از تابناک و مسئولین محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
سلام استالین
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
شما به خارجی بودن خودت ، مردم ایران را ببخش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
هفته ایی 2 ساعت کار مفید ندارن از زمین و زمان شاکین
به جای کم کردن تعرفه خودروهای مرغوب وارداتی جهت کم شدن آلودگی هوا و توجه بیشتر به سلامتی ملت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم، درست برعکس عمل می کنند تعرفه خودروهای وارداتی راافزایش چشمگیر می دهند و یک تیر و چند نشان می کنند جبران پولهایی که درجاهای غیر مولد بذل وبخشش می کنند را باپرکردن جیب واردکنندگان انحصاری خودروهای خارجی که بعضا با رانتها ازافزایش تعرفهای واردات خودرو ، هزاران خودرو را وارد کشور کرده اند و تحویل بازار نداده اند وایضا پرکردن بیشتر جیب سازندگان داخلی خودروهای بی کیفیت که به همین بهانه بازهم به زودی وبرای چندین بار قیمت تولیدات خود را افزایش خواهند داد، جبران می نمایند وبارتمام این عدم مدیریت را به دوش مردم طبقه متوسط به پایین تحمیل می نمایند.
در گزارش رشد اقتصادی گفته شده رشد با احتساب نفت ۶.۵
درصد و بدون نفت ۶ درصد یعنی دولت با افزایش مالیاتها
وسایر روشهای کسب در آمد را بکار می گیرد خدا کند به جایی نرسیم که مالیات نفس کشیدن هم در نظر گرفته شود
وبگویند باید شکر بکنید که ریه دارید ونفس می کشید
جالب اینه از همه جا درآمد داریم نفت و گاز و معادن و مالیات و واردات
بخصوص خودرو از طریق تعرفه های کلان بازم وضع اقتصادی مون افتضاح است چرا خدا میداند....
درود به شرقت . بالاخره یکی پیدا شد دو کلام حرف حساب بزنه

تابناک بچاپ لطفا
درود بر شرفت ای مرد
چطوری می گن تورم تک رقمی است امار ازکجا می اید شما احتمالا هیچ گونه درگیری مالی ندارید یا کسانی که می گویند
تابحال برایاستیضاح رییس جمهور۱۳۰ امضاجمع آوری شده امیدواریم همین نمایندگان شجاع باوجودمقاومت رییس مجلس این سوال راقاطعانه به اجرادرآورند
به جای جهانی شدن نرخ ها لطفا سطح رفاه مردم را جهانی کنید .این کار هم بدون تعامل با دنیای قدرتمند اقتصادی و سیاسی میسر نمی باشد .دست از سر چند کشور فقیرتر از خودمان بردارید و با دنیای قدرتمند دست دوستی بدهید.
نفت که از خودمان است .دستمزد استخراج وپالایش هم که یک چهارم دنیاست .پولش را هم که سر سفره هامون ندیدیم .پس ملت را اینجوری فرض نکنیدد .چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
این حرف ها رو ملت بهتر از ایشون و امثال ایشون میدونند......بگن که در عمل چه کردن؟؟
ملت خواهان تسریع دراستیضاح روحانی هستند
نميدونم چرا وزير صنعت رو بخاطر گروني كاغذ،تخم مرغ،لبنيات و بلايي كه سره خودرو آورده و سكوت و حق به جانبي كه در پيش گرفته استيضاح نميكنه؟!!!!!!شما واقعا چه مدل نماينده مردم هستيد فقط حرف!!!
با این ماشینی که تو مملکت تولید میشه با مصرف حداقل 10لیتر در صد کیلومتر با ماشین خارجی 5 لیتر در صد کیلو متر قیمت بنزین برا مصرف کننده 2000تومان است .تعرفه ماشین وارداتی درست شود قیمت بنزین 2000 تومن شود مصرف کننده هیچ ضرری نمیکند.
سلام
خواهشمند . اگر در میان خوانندگان تابنک کسی هست که این کاهش تور . را حس نموده. اعلام کند
من که از هر فرمو . و هر اقتصاد دان. و مطلعی. پرسیدم. متوجه نشدم.
نگران نباشید میخوان انچنان رونقی ایجاد کنن که نه تنها به یارانه احتیاجط نداشته باشیم تازه به دولت یارانه هم بدهیم
من که کاملا نا امید شدم دیگه هیچ وقت حرف مسولین رو باور ندارم
اگر قیمت بنزین راواقعی کنند کار خوب و پسندیده ایی است که به نفع همه مردم است هر چند در دراز مدت. رانت وقاچاق بدون هبچ هزینهایی تمام می شود این اولین مزیت ان دومین مزیت ان ایته که می توانند با اضافه درامد ان متروسایروسیله های نقلیه عمومی را توسعه دهند که مردم براحتی وسهل وصول یه جایی که می خواهتد یزستد لبیته فقط این اضافه درامد در صندوقی به اسم توسعه وتجهیز وافزایش کبفیت تردد در وسایل عمومی مگهداری وخرج بشه نه اینکه قلهک دولت باشد وهر وقت خواست از ان برداشت داشته باشد با بهانه ویا بدونه بهانه چون تا بک فشاری نباد به دولت فوری دولت میره سراغ قلهک.مزیت سوم کاهس ترافیک و درنتبجه بهنتر شدن هوای پاک و سلامتی مردم . کاهش هزیته های درمان. کاهش تصادفات ومرگ ومیر کاهش تولید خودروهای از رده خارج.چون استفاده از خودروهای ارزان قیمت که دارای مصرف بالایی هستند کمتر مورد توجه مردم خواهد شد واین کار به اقزایش هوای پاک بیشتر کمک می کتد. اکنون نگاه کنبد به اقزایش قیمت برق در چند سال اخبر که متجر به استفاده از متابع کن مصرف شد لامپهای کن مصرف و کالاهای یرقی کن مصرف ویا افزایش قیمت نان که جندین دهه دولت گرفتار یارانه نان بود که با افزابش ان اکنون هم کبفیت نان بهتر شد وهم ایتقدر یه صرفه شده که عدهایی وارد کار نانوایی شدند وباهم رقابت می کنند در پحتن نان بهترو خلاصه برخلاف اتچه عامه فکر کی کنند قیمت واقعی خیلی به نفع مردم تمام مبشود البته در دراز مدت اما این این تصمیمات چون در کوتاه مدت یه ظاهر علیه مردم است وهمچنین به ضرر رانت خوران است از ان استقیال نمی شود وبا مقامتهایی مردم با در امد متوسط وکم می شود وباعث تاراضیتی انها در کوتاه مدت وسو استفاده رقیبان سیاسی و رانت خوران می شود وباید برای این قسمت ان فکری کرد
وقتی دلار را با فشار بعد از 5سال اجازه افزایش طبیعی بهش نمیدهیید وقتی تولید در حد تقاضا نباشد وقتی در کشور دغدغه اصلی کشور فقط مسکن و زمین باشد وقتی پیشرفت غرب را یک سری کارشناس آرمانگرا قبول ندارند و آنرا لجنزار میدانند وقتی مسولین برای بخش درمان کشور ما میگویند وضعیت ما از افغانستان و پاکستان مقایسه میکنند نه ژاپن و آلمان .نتیجه همان که در کوزه تراود وقتی گروهی از نهاد های بی پاسخ کشور 24ساعت دولت منتخب مردم را میکوبند بعد از مردم چه انتظاری دارید شما ببینید در قضیه برجام چقدر روز و شب بر علیه روحانی تهمت زدند کوه هم بود خرد میشد اینقدر بر طبل کوفتند که مردم باورشان شده که مثلا فقط دولت مقصر هست خودشان را بی تقصیر میدانند در صورتی برجام دستاورد اصلی غنای 3.5درصد حق قانونی ما بود رسیدیم و برای اداره کشور بزرگ ایران نیاز به صادرات و واردات داریم آیا همه کشورها دنیا حق غنی سازی را دارند ؟ پاسخ بدهیید
نمیشه با همه دنیا سر جنگ داشت ورابطه نداشت اون وقت فشارش رو مردم گذاشت ..اول شما یه نظر سنجی بکنید ببینید با این سیاست خارجی موافق هستند؟ اگه موافق بودند اونوقت تاوانش رو هم میدن و تحریم و گرانی رو هم تحمل میکنن....
دولت تعرفه ماشین رو بکنه ده درصد ، بنزین رو بکنه ۵هزارتومن ..نا مرده کسی حرف بزنه
صد گفته چو نیم کردار نیست!
ببخشید اگر اداره مملکت اینه من هم بلدم مملکت رو اینطوری اداره کنم/ا
حرف حساب زیاد زده میشه ولی کو عمل!!
مردمم اعتراصی کنند میشن دشمن و یا کسانیکه اب در اسیاب دشمن میریزند
خوب خدا رو شکر که بالاخره یکی از واضح‌ترین بدیهیات توسط یکی از آقایون دیده شد.
دولت خيالش مى رسد كه مردم ماهم مثل مردمان كشورهاى شرق ايران (هندوستان بنگلادش پاكستان افغانستان ) گنج قارون زيرسردارد
دقیقا! نرخ دستمزد را میانگین جهانی کنید بعدش نرخ بنزین رو اصلا بکنید لیتری 10 هزار تومن!!! عمرا کسی اعتراض بکنه
چرا تعرفه گمرک در ایران جهانی نیست ؟ دستمزد جهانی نخواستیم تعرفه گمرک را جهانی کنید بعد بنزین را هم جهانی کنید
فقط د ستمزد نیست که وقتی کسی از قیمت های جهانی حرف میزنه تمام شرایط زندگی رفاه اجتماعی ،۰۰۰ رو مطابق با استاندارد های جهانی فراهم کنه
این نماینده مجلس هم دلش برای ملت نسوخته داره مقدمات بدست آوردن رای مردم در دوره بعد را مقدمه چینی میکنه, هر کس اندازه یه جلبک دریایی شعور داشته باشه میفهمه که اگر مقایسه ای هست باید همه موارد را در نظر گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
دقیقا همینطوره کاراشون عوام فریبیه واسه رای جمع کردن
درودبرشرفت تابناک که زبان گویای مردم هستید ودردهایشان رامنعکس میکنید
نرخ دستمزد هم اگر این باشد ولی قیمت خودرو و عوارض واردات آن مثل کشورهای دیگر باشد اختلاف قیمت آنقدر است که جوابگوی حتی نرخ بنزین 1500 را خواهد داد ولی مشروط به نرخ عوارض 20 درصدی خودرو
واقعاً من از حرف های منطقی و درست ،این نماینده ، خوشحال شدم که کسی هست واقعیت ها را بگوید. دست مریزاد
چیزی به نام دستمزد جهانی وجود ندارد!!!!
چرا حرف ...... میزنی که مردم خوششان بیاید مسلمان؟
بایدجلوی گرانی های پی درپی راگرفت مردم دیگرتوان پرداخت ندارند
حرف های این نماینده هم پوپولیستی و برای رای جمع کردن است. و بازار شعار داغ است. مملکت را همین نمایندگان بی سواد و بی کفایت به اینجا رسانده اند. مجلس در راس امور است چرا راهکار نمی دهند؟ درآمد مملکت بیهوده در پروژه هایی که همین نمایندگان با فشار به دولت برای محل انتخابی خود می گیرند حرام می شود نه هزینه دفاعی کشور که بدرستی در سوریه و فلسطین هزینه می شود. چندتا کارخانه فولاد سازی در جاهایی که آب وجود ندارد ساخته اند؟ چند بیمارستان ساخته اند که نه دکتر درست و حسابی دارند نه تجهیرات. و از این قبیل بسیار است. حالا نقش مخالف را بازی می کنند. خدا آقا را حفظ کند که این گروه را خوب به مردم معرفی می کنند. این نماینگان وقت تصویب لوایح مگر خواب بودند؟ وقتی این وزرا رای اعتماد می گرفتند نمی دانستند اینها توان اصلاح زیر مجموعه خود را و رفع مشکلات مردم را ندارند؟ مگر کسانی غیر از همین نمایندگان بوده اند که همه زندگی مردم از آب خوردن گرفته تا معاش و تحصیل و کار را بدست همین مدیران بی کفایت داده اند؟ برای شروع کوچکترین کاری باید به ده اداره مختلف که هرکدام سنگی جلو پایت می اندازند و هزینه ای را تحمیل می کنند مراجعه کنی و آخر هم نتیجه ای نگیری؟
خدا به بازماندگانت صبر بده فرداس که تصادف کنی....
میلیونها شهید و جانباز و آواره جنگی و میلیاردها دلار خسارت جنگ تحمیلی برای این نبود که اکثر مردم نجیب و صبور ایران در فقر و فاقه دست و پا بزنند و برای یک لقمه نان هرخفتی را بکشند
دستمزدها باید اصلاح شه
ولی قیمت سوخت خیلی ارزونه
باعث الودگی هوا و اب و خاک شده
بنزین و سوخت باید اصلاح شه اگر مردم بدونن
همین عربستان ۵۰ درصد گرون کرده بنزین رو
سوخت آنقدر ارزان است که همه ترجیح می دهند آز خودرو عمومی و مترو استفاده نکنند
خیلی کارشناسانه است ، احسن
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
احسنت صحیح است به معنای آفرین
6 ماه برای تحویل ماشین به ایران خودرو پول داده ام قسط آخر را یک روز بعد توانستم قرض کرده و واریز نمایم . بابت همان یک روز خدا شاهده 500 هزار تومان بیشتر از من گرفتند ولی الان 15 روز است خودشان از موقع تحویل ماشین عقب افتاده اند و شاید کار به یک ماه و بیشتر هم برسد و خودشان را جریمه نخواهند کرد .
میخواستیم عدل علی را در کشورمان اجرا کنیم این شدیم
همه سر هم کلاه میزاریم و دولت گشادترش را سر مردم میگذارد
اگر قسط وام دیر پرداخت شود دیرکرد میگیرند ولی پول دیون کارمندان را بعد از یکی دو سال همان ریال و مبلغ
اين آقايان اين حرفهاي خوب راچرابه زمان روحاني حواله داده اندبلايي كه دولت هاي احمدي نژادبراقتصادمملكت وسرمردم ايران آورده اند 80تامثل روحاني هم بيايد توان حل مشكلات اقتصادي رابااين سيستم معيوب نخواهدداشت ماداميكه مردم درسرنوشت اقتصادي خود حضورودخالت نداشته باشند مردم ايران درفقرغوطه ورخواهندبود
ماشااله هر مدیر کل و استانداری برا خودش یه حیاط خلوت مالی داره که به هیچ حسابرس و ارگانی جوابگو نیس کلا مال خودشه
آقای نماینده حرفت درست ولی هروقت حقوق ودسمتزد کارگرایرانی را جهانی کردی برای حقوقو ودستمزد خود نیز جهانی فکر کن ، هروقت برای ودیعه مسکن در تهران یک کارگر تکلیفی برای وام بانکی تعیین کردی برای تهیه مسکن خود نیز که از قرار سیصدمیلیون تومان است فکری بکن
شیر مادر حلالت.
بساط گرانی هاراجمع کنید
حرفهای این نماینده فقط حرفه ، حرف هم که باد هواست!
تفکر حاکم بر دولت تفکر نیاوران است یه عده باید داشته باشند ودیگران نون بخور ونمیری باید داشته باشند تا منافع انها بخوبی تامین شود چچ
باسلام لطفا فکری به حال مردم بکنین خدا رو خوش نمیاد
تمام دنیا تجارت جهانی شده ما به خاطر جیب بعضی ها خودرو رو انحصاری کردیم و سال به سال تعرفه و عوارض گمرکی رو بالا میبریم . دلیلی نداره یه شبه قیمت خودرو تا ۵۰ میلیون گران میشه ..
همه جای دنیا تورم رو نسبت به سال پایه میسنجند تواین مملکت برای فریب مردم ماهانه می سنجند
حقوق کارکنان در دیگر کشورها ۲۰ برابرایران هستش و وارد کننده نفت هستن باز اینقده به مردم ظلم نمی کنن .
چوب خدا صدا نداره
متاسفانه مسئولان ما بهانه گران کردن را مقایسه نرخ کالاياخدمات با اروپا وآمريکت وبدبینی کشورهای منطقه ميکنندالبته فقط آن بعدش راکه به نفعشان است.ولی وضعیت درآمدی و خدمات گیری آنها را بیان نمیکنند.خوب اگرميخواهيم قیمت هاباآنها برابر باشد سطح درآمدوخدمات راهم مانند آنهاکنيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار