بازدید 4274
۱
آدیداس همان تخفیفی را که به فروشگاه‌های خود در تهران می‌دهد به فدراسیون داده!

افشاگری عابدینی:فدراسیون هیچ قراردادی با آدیداس نبسته

کد خبر: ۷۵۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 24 December 2017

 آذرماه امسال بود که فدراسیون فوتبال از توافق این فدراسیون با شرکت آدیداس خبر داد. خبری که بیشتر از هر کس دیگری کی‌روش را خوشحال می‌کرد. مربی‌ای که در تمام طول دوران فعالیتش در ایران منتقد اصلی لباس‌های تیم ملی فوتبال بود و در پاره‌ای از اوقات با کمپانی‌های تامین‌کننده لباس تیم ملی به مشکل خورده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، ماجرا از آنجا شروع شد که در آستانه بازی‌های مقدماتی جام جهانی روسیه فدراسیون فوتبال به دلیل نارضایتی مربی تیم ملی و مشکلاتی که با اسپانسر لباس‌ها پیدا کرده بود قرارداد جیوا را یکطرفه فسخ کرد و با کمپانی آلمانی آدیداس وارد گفت‌وگو شد. در آن زمان آدیداس از بستن قرارداد با فدراسیون فوتبال امتناع کرد و فدراسیون‌نشین‌ها هم مجبور شدند لباس‌های تیم ملی را برای بازی‌های پیش رو از این کمپانی خریداری کنند. البته این قول را هم دادند که تیم ملی در جام جهانی با لباس‌های یک برند معروف وارد بازی‌ها شود. بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی، فدراسیون فوتبال رایزنی‌های خودش را با آدیداس به صورت جدی پی‌گیری کرد و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان در 14 آذرماه خبر از توافق با آدیداس داد. قراردادی که هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است و هواداران تیم ملی در انتظار اسفندماه هستند تا کمپانی آدیداس از طرح تیم ملی در بازی‌های جام جهانی رونمایی کند.

حالا امیرعابدینی، رئیس سابق سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون و مامور مذاکره با آدیداس می‌گوید که فدراسیون فوتبال هیچ قراردادی با آدیداس منعقد نکرده است. او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «فدراسیون فوتبال اعلام کرده قرارداد به گونه‌ای است که 70 درصد تخفیف می‌گیریم. چرا باید به این صورت باشد. تیم‌های مختلف دنیا به این صورت قرار داد می‌بندند که یک مبلغی را می‌گیرند. اشکالی که پیش آمد این بود که وقتی ما با عجله از آدیداس پیراهن خریدیم، آدیداس متوجه شد که فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد با این برند قرارداد امضا کند و در بازی‌های آینده از لباس‌های آدیداس استفاده کند. تمام رقبای آدیداس از آن گردونه رقابت خارج شدند و آدیداس تنها ماند. در این صورت بود که آدیداس توانست حرفش را به ما تحمیل کند. این 70 درصدی که به فدراسیون فوتبال تخفیف داده است، روی عمده‌فروشی لباس‌ها نیست، بلکه روی خرده‌فروشی به ما تخفیف داده است. یعنی همان تخفیفی که به فروشگاه‌های خود در تهران می‌دهد. پس آدیداس از برند تیم ملی ما استفاده می‌کند و 70 درصد از پول خرده‌فروشی لباس های آدیداس را به ما تخفیف می‌دهد. نکته اصلی این است که قرارداد با آدیداس یک ساله است. اگر این قرارداد بیشتر از یک سال بود مطمئن باشید که ضرر می‌کردیم.»
این عضو پیشین فدراسیون فوتبال گفت: «آدیداس باید با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد ببندد، باید برای استفاده از برند تیم ملی ایران به فدراسیون مبلغی را پرداخت کند و روی عمده‌فروشی هم به ما 75 درصد تخفیف دهد. این موضوعی است که زمانی که مامور مذاکره با آدیداس بودم در جلسات با نمایندگان آدیداس آن را پیگیری می‌کردم.»

عابدینی ضمن رد دوباره ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر عقد قرارداد با این برند آلمانی به اعتمادآنلاین گفت: «این تنها یک خرید از سر ناچاری بوده است. به همین دلیل است که فدراسیون فوتبال جزئیات این قرارداد را منتشر نمی‌کند و در اختیار عموم مردم قرار نمی‌دهد.»وی افزود: «امروز تیم ملی ما تبدیل به یک تشکیلات تبلیغاتی عظیم برای آدیداس شده بدون اینکه پولی به تیم ملی برسد.»
او که خودش زمانی مسئول گفت‌وگو با آدیداس بود درباره مذاکرات گذشته فدراسیون فوتبال و آدیداس گفت: «در دوره ای که من مسئول مذاکره با این برند بودم تنها یک موضوع بود که مانع از عقد قرارداد با آنها شد. این برند قرار بود به فدراسیون فوتبال 300 هزار دلار پرداخت کند اما خواسته‌های زیادی از تیم ملی داشت. در همان زمان ما به آنها اعلام کردیم که میزان خواسته‌های شما از تیم ملی ایران بیشتر از 300 هزاردلار است.»
عابدینی منحصر کردن برند لباس تیم ملی را تنها به برند آدیداس اشتباه دانست و افزود: «زمانی که ما مشغول مذاکره با آدیداس بودیم دو برند دیگر را هم مطرح کردیم. یک برند حاضر بود به‌طور رایگان لباس در اختیار تیم ملی قراردهد و مبلغی هم به فدراسیون بپردازد. اما چون تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی از لباس آدیداس استفاده کرده بود، تمایل داشتیم با آدیداس قرارداد ببندیم، اما با بهترین شرایط.»او در خصوص این قرارداد با آدیداس و خرید لباس از این برند افزود: «می‌توانم بگویم فدراسیون فوتبال چاره دیگری نداشت. ما جیووا را کنار گذاشتیم، آدیداس را پوشیدیم و برای قرارداد سراغ آدیداس رفتیم. در هیچ جای دنیا به این شکل اتفاق نمی‌افتد که بعد از خرید برای چانه‌زنی اقدام کنید. آقای کی‌روش هم می‌خواست که تیم آدیداس بپوشد و بچه‌های تیم ملی از لباس خوششان آمده بود.»

عابدینی ضمن ضعیف خواندن عملکرد بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال ادامه داد: «فدراسیون فوتبال کشور برنامه‌ریزی ندارد. من همیشه سوالم این بود که چرا ما با آل‌اشپورت قراردادمان را لغو کردیم؟ چه دلایلی برای این کار داشتیم؟ چرا قرارداد دوم را با جیووا منعقد کردیم؟ و چرا آن را لغو کردیم؟ چرا قبل از قرارداد با آدیداس لباس آن‌ها را پوشیدیم؟ چرا قرارداد نبستیم؟ چرا خرید کردیم؟ چرا آدیداس را بی‌رقیب کردیم؟ همه این‌ها سوالاتی است که فدراسیون باید به آن ها جواب بدهد.»
لباس تیم ملی، همیشه با حرف و حدیث‌های فراوان همراه بوده است. قراردادهایی که در سال‌های اخیر با برندهای مختلفی مانند آل‌اشپورت و جیووا بسته شده و بعد از مدتی بدون ذکر دلیل مشخص از سوی فدراسیون فوتبال فسخ شده است. سوالی که برای دوستداران فوتبال پیش می‌آید این است که به چه دلیل این قراردادها بسته شده است و چرا منجر به اتمام همکاری شده است؟ فدراسیون فوتبال هرگز جزئیات این قراردادها را در اختیار مردم قرار نداده و سوالات زیادی را در ذهن مردم و فوتبال دوستان به وجود آورده است. حالا که فدراسیون فوتبال خبر از قرارداد با آدیداس می‌دهد، بهتر است که جزئیات این قرارداد را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهد تا ابهامات پیش آمده برطرف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بزرگترین مشکل عدم پایبندی مسئولین فوتبال اعم از باشگاهها و فدراسیون به قول هایشان است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر