بازدید 3968

دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و راه‌سازی

کد خبر: ۷۵۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 23 December 2017

حضور پررنگ «اوبار» در دومین نمایشگاه حمل و نقل

حمل و نقل یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان‌ها است که از دیرباز ذهن آن‌ها را به خود مشغول داشته است. موزه‌ها پر است از فناوری‌های بکار گرفته شده در دوران قدیم برای جابه جایی اشیا. اختراع چرخ تحولی عظیم در امر حمل و نقل به وجود آورد و ارابه‌های چوبی، گاری‌های کوچک و بزرگ، اهرم‌ها و... همگی نمونه‌هایی از تلاش انسان در زمینه‌ی ساخت تجهیزات مربوط به حمل و نقل هستند؛ تجهیزاتی که با ساخت آن‌ها کار خود را راحت‌تر کرده و وسایل را آسان‌تر جابه جا کنند. در دنیای امروز نیز با گسترش مسیرهای ارتباطی و ساخت جاده‌ها، مسئله‌ی حمل و نقل نه تنها کم رنگ نشده بلکه اهمیت حیاتی‌تری نیز یافته است. ساخت وسایل پیشرفته‌ای مانند انواع مختلف خودرو و کامیون انسان‌ها را بیشتر به این فکر انداخته تا به شهرهای دیگر بروند و کسب و کار خود را در آنجا توسعه دهند. جابه جایی وسایل، گسترش روابط اقتصادی و اهمیت ارتباطات از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که سبب شده‌اند انسان‌ها به حمل و نقل اهمیت دهند و بدنبال راه‌هایی برای بهبود هرچه بیشتر آن باشند. در دنیای امروز، تکنولوژی همه چیز را دستخوش تغییر قرار داده و توسعه‌ی پدیده‌های هوشمند هر کار مشکلی را ساده کرده است. حوزه‌ی حمل و نقل نیز از این تغییرات بی‌بهره نبوده است؛ اگر تا دیروز برای حمل و نقل وسایل خود می‌بایست ساعت‌ها کنار جاده می‌ایستادیم و دست بلند می‌کردیم تا وانت یا کامیونی را نگه داریم، امروزه از طریق سیستم‌های هوشمند حمل و نقل می‌توانیم از هر نقطه‌ای که در آن قرار داریم، وسیله‌ی نقلیه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در کمال آرامش وسایل خود را به آن بسپاریم. اگر تا چند سال پیش شرکت‌های فعال در زمینه‌ی حمل و نقل با به راه انداختن بازار سیاه سعی در سوء استفاده از ناآگاهی مردم داشتند، امروزه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل با تأکید بر آگاهی‌بخشی به مردم از حق و حقوقشان و ارائه‌ی قیمت‌های شفاف تمام دغدغه‌های جامعه را برطرف کرده‌اند. این دقیقاً همان کاری است که سامانه‌ی حمل و نقل هوشمند «اوبار» (www.ubaar.ir) انجام می‌دهد.

امسال دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، راه‌سازی، راه‌داری و صنایع وابسته در حالی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد که مدرن‌ترین سامانه‌ی هوشمند صنعت حمل و نقل در آن حضور داشت و به عرض اندام پرداخت. اوبار یک سرویس حمل بار هوشمند است که در آن رانندگانی از سراسر کشور حضور دارند و می‌توانند از هر نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر محموله‌های افراد را جا به جا کنند. در سامانه‌ی اوبار همه‌ی قیمت‌ها شفاف و بصورت هوشمند تعیین می‌شود و عامل انسانی در آن نقشی ندارد. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد جامعه از جمله صاحبان بار، سازمان‌های بزرگ دولتی، شرکت‌های بخش خصوصی، کشاورزان و همه‌ی کسانی که به نحوی نیاز به خدمات حمل بار دارند، بتوانند به این سامانه اعتماد کنند. طراحی سامانه‌ی حمل و نقل هوشمند اوبار با دو هدف اصلی صورت گرفته است؛ یکی ارائه‌ی سطح بالای خدمات به جامعه و دیگری بهبود شرایط شغلی رانندگان خودروهای سنگین در سراسر کشور.

در سامانه‌ی اوبار تمام مشتریان امکان رصد لحظه‌ای محصولات خود را در هر نقطه از کشور دارند و به این ترتیب می‌توانند در هر لحظه بر آن نظارت داشته و از وضعیت آن آگاهی کسب کنند. همچنین اوبار برای صاحبان خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی از آن جهت مفید است که برای آن‌ها موقعیت‌های کاری زیادی را رقم می‌زند؛ امکان ثبت سفارش آنلاین از طریق اپلیکیشن و سایت اوبار سبب می‌شود تا مشتریان در هر لحظه از شبانه‌روز برای ارسال محموله‌های خود اقدام کنند. به همین خاطر رانندگان پس از انتقال یک محموله از نقطه‌ی مبدأ به نقطه‌ی مقصد، نه تنها مجبور نیستند مسیر بازگشت را بدون بار برگردند، بلکه اغلب آن قدر از آن‌ها درخواست ارسال بار خواهد شد که می توانند با قدرت انتخاب بالایی بار مورد نظر خود را انتخاب کنند! حضور اوبار در نمایشگاه حمل و نقل امسال از مدت‌ها قبل بازخورد مثبتی داشته و مسئولان مختلف نسبت به این حضور و توسعه‌ی هرچه بیشتر زیرساخت‌های هوشمند ارتباطی در زمینه‌ی حمل و نقل ابراز امیدواری کرده‌اند.

بیش از 20 هزار راننده در سراسر کشور در سامانه‌ی اوبار فعال هستند و در هر لحظه از شبانه‌روز آمادگی دارند تا سفارش مشتریان را دریافت کنند. سامانه‌ی هوشمند اوبار از آذرماه سال گذشته فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و در طول یک سال توانسته تحولی شگرف در صنعت حمل و نقل کشور ایجاد کند.

در حال حاضر اپلیکیشن اوبار روی اندروید فعال است که اوایل دی ماه نسخه ios آن فعال خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست