بازدید 5724

تخفیف ویژه با پادرمیانی اردوغان در پرونده طارمی

کد خبر: ۷۵۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 19 December 2017

حمید‌رضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس دیروز در نشستی خبری پاسخگوی خبرنگاران بود و درباره مسائل مختلف توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید.

ممکن بود از لیگ قهرمانان حذف شویم

اگر نمی‌توانستیم شرایط را مهیا کنیم، از لیگ قهرمانان حذف می‌شدیم و مجوز حرفه‌ای نمی‌گرفتیم.‌ همکاری‌های زیادی هم از سوی وزارت ورزش و شخص وزیر و هم از سوی فدراسیون و شخص آقای تاج انجام شد. خوشبختانه جزو اولین‌هایی بودیم که مجوز حرفه‌ای را به دست آوردیم. البته این موضوع باعث شد تا ما بدهی‌های سنگینی که داشتیم را قول پرداخت بدهیم.

ریز بدهی‌های پرسپولیس

برخی مطالبات از باشگاه وجود داشت که فوری باید انجام می‌شد‌‌. مبلغ آن حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که تقریبا‌90‌درصد آن پرداخت شده است‌‌. بدهی‌هایی در استیناف در جریان است که حدود 5. 3 میلیارد تومان است و برخی بدهی‌‌ها در بخش تجدید‌نظر‌خواهی قرار دارد و 4 میلیارد و‌600 میلیون تومان است‌‌. این‌‌ها متعلق به عزیزانی است که در پرسپولیس زحمت کشیدند‌‌. حدود 7 میلیارد تومان نیز بدهی‌های خارجی داریم که باید در زمان‌بندی مشخص پرداخت کنیم.

موضوع اصلی ما ‌‌ریزه‌اسپور بود

موضوع اصلی ما بحث ‌‌ریزه‌اسپور ترکیه و شکایت هر 2 باشگاه بود‌‌. انصافا براساس همه مستنداتی که وجود دارد، حق صد‌درصد با ما بوده است‌‌. بازیکنی که بالاخره در 26 فروردین با ما تفاهم‌نامه امضا کرده و بعد به ترکیه رفته و 2 جلسه با ‌‌ریزه‌اسپور تمرین کرده است‌‌. مجددا برگشته و قرارداد اصلی را با پرسپولیس امضا کرده و کارت ‌ای‌تی‌سی‌اش به نام پرسپولیس صادر شده و در لیگ برتر کشور برای ما بازی کرده است‌‌. مجددا این کارت تایید شده که در لیگ قهرمانان آسیا برای ما بازی کند‌‌. بعد از همه این مستندات و مدارک، ما محکوم شدیم‌‌. محکومیت ما بیشتر طبق گفته این عزیزان در ‌‌ریزه‌اسپور، مصاحبه‌های بعضی افراد در رسانه‌های داخلی عاملش بود‌‌. آن‌ها می‌گفتند با ارائه این مصاحبه‌‌ها برنده شده‌اند.

سلطانی‌فر سر میز ناهار با اردوغان صحبت کرد

در سفری که اردوغان رئیس‌جمهور محترم ترکیه به ایران داشتند، در آن جلسه پیگیر شدیم‌‌. جا دارد از دکتر سلطانی‌فر تشکر کنیم که سر میز ناهار موضوع را مطرح کردند و آن‌جا تلفن را برداشتند و تماس گرفتند که با پرسپولیس همکاری کنند.

‌‌ریزه‌اسپور خواهان علیپور یا طارمی شد

ما به استانبول رفتیم و جلسه‌ای 5 ساعته داشتیم‌‌. در شروع مباحث گفتند شما اول 789 هزار و‌500 یورو را به حساب ما واریز کنید و فیش را بدهید تا بگوییم چقدر تخفیف می‌دهیم و چطور تعامل می‌کنیم‌‌. در صحبت بعدی مسئولان ‌‌ریزه‌اسپور خواهان این شدند که یا طارمی و یا علیپور به این تیم بروند‌‌. ما گفتیم شما کاری با ما کردید که از نقل و انتقالات محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم‌‌. اگر قرار بود بازیکن بدهیم که دیگر به این‌جا نمی‌آمدیم تا توافق کنیم‌‌. به‌هر حال توانستیم با خیر و خوشی این توافق را انجام دهیم‌‌.

آن‌ها گفتند فرم را به فیفا نمی‌دهند

ما اصل پیگیری‌هایمان آن سوی قضیه است. اتفاقات روزی که ما آن‌جا بودیم یعنی همان روزی که ما آن تفاهم را انجام دادیم، آخرین مهلت بود‌‌. فرمی آمده بود که آن‌‌ها آخرین دفاعیه‌شان را پر کنند و به فیفا بفرستند اما آن‌‌ها به ما گفتند‌ این فرم را هم به فیفا ارسال نخواهند کرد که محکومیت برای ما به وجود نیاید‌‌. وقتی ما جواب ندهیم، آن‌‌ها هم گفتند نامه می‌زنیم که با باشگاه پرسپولیس به تفاهم رسیدیم و رفاقتی حل کردیم و مشکلی نیست.

وکیل سوییسی گرفتیم و منتظر نظر فیفا هستیم

بالاخره ما شاکی داشتیم و فیفا سرخود یقه ما را نگرفته است‌‌. ‌‌ریزه‌اسپور که شکایت کرده، گفته ما شکایت خود را پس می‌گیریم‌‌. هم‌زمان با ‌‌ریزه‌اسپور 12 پرونده خارجی دیگر ما در فیفا مطرح شده است‌‌. هر دادگاهی باشد خسته می‌شود و می‌گوید چه خبر است‌ این همه پرونده از یک باشگاه‌‌. وظیفه ما این بوده که رضایت شاکی را به دست آوریم و برایشان بفرستیم‌‌. باید ببینیم فیفا چه می‌کند‌‌. وکیل سوییسی گرفتیم که با فیفا از نزدیک کار کرده و زبان هم را بهتر می‌فهمند‌‌.

مدیر فنی ‌‌ریزه‌اسپور به ایران می‌آید

ما قول دادیم که یک ارتباط و خواهرخواندگی داشته باشیم که در اردوهای مشترک و بازی‌های رفت‌و برگشت همکاری کنیم‌‌. آن‌ها می‌گفتند توانمندی ما در جذب بازیکن بی‌نظیر است و ابراز تمایل داشتند که بازیکنان ما را جذب کنند‌‌. احتمالا فردی که قرارداد امضا کرده، همراه با مدیرفنی باشگاه ‌‌ریزه‌اسپور به ایران می‌آید‌‌. آن‌ها امکانات خوب‌ و توانایی زیادی دارند.

ماجرای انتقال بازیکنان به ‌‌ریزه‌اسپور

درباره بازیکنان به مسئولان ‌‌ریزه‌اسپور گفته‌ایم که شما به ایران بیایید و تیم را ببینید‌‌. اگر بازیکنی را سرمربی ما نخواست، شما تمرین او را ببینید و جذب کنید‌‌. آن‌ها می‌گفتند همکاری کنید تا تیم ما در نیم فصل جان بگیرد‌‌. ما هم قول دادیم که به ایران بیایند و شرایط را ببینند‌‌. البته بازیکنان مطرح خود را نمی‌توانیم دست بزنیم اما 3،2 بازیکن داریم که در تیم‌های دیگری بازی می‌کنند و آن‌ها را می‌توانیم بدهیم‌‌. انصافا هم باید همکاری کنیم وقتی این‌قدر با ما راه آمدند.

طارمی ترانسفر می‌شود؟

مهدی طارمی اگر تیمی پیدا کند، باید پیشنهادش را به باشگاه بیاورد تا بررسی کنیم‌‌. در ‌‌‌‌هیئت‌مدیره به این توافق رسیدیم که جلوی رشد هیچ بازیکنی را نگیریم‌‌. به دنبال این هستیم که از طریق پرسپولیس یک‌سری بازیکنان به تیم‌های مطرح اروپا بروند و رشد کنند‌‌.

سندسازی در کار نیست

ما سندسازی درباره بدهی‌‌ها نداریم‌‌. برخی پرونده‌‌ها در استیناف است، این‌ها را شایعه کردند که سندسازی شده است‌‌. ما در حال بررسی هستیم‌‌. بدهی‌های ما مشخص است‌‌.

مشکل نوراللهی حل می‌شود

از سردار کمالی تشکر می‌کنم که مجوز خروج نوراللهی صادر شد و چند مسابقه ما را همراهی کرد‌‌. با این‌حال نوراللهی حدود 4 ماه از خدمتش گذشته و با آجورلو صحبت کردیم که قول دادند مشکل او طی روزهای آینده برطرف شود. من قاطع و صریح می‌گویم که کارشکنی از سوی تراکتورسازی انجام نشده است‌‌. آجورلو در دفتر من با سردار کمالی صحبت و خواهش کرد که مشکل حل شود‌‌. همه چیز هماهنگ شده تا مشکل برطرف شود و ترخیص نوراللهی را صادر کنند‌‌. وضعیت عالیشاه نیز این‌گونه است.

مالیاتی به استقلال و پرسپولیس تعلق نمی‌گیرد

درباره بحث مالیاتی هم باید بگویم، مالیاتی به پرسپولیس و استقلال و هیچ باشگاهی تعلق نمی‌گیرد چرا‌که این باشگاه‌‌ها درآمد ندارند‌‌. منتها خیلی از مدیرعاملان وقتی حسابرس‌های مالیاتی آمدند حسابرسی بکنند، دفاترشان و اسناد ناقص بوده و نتوانستند منطقی جواب بدهند‌‌. وقتی نتوانید دفاتر را کامل کنید، قانونی هست می‌گویند علی‌الراس می‌کنیم، چون این قانون را نمی‌دانیم بی‌خیال می‌شویم اما حالا همین‌‌ها انباشت شده و طی سال‌‌ها باشگاه ما صد و خرده‌ای میلیارد و همین مقدار هم تقریبا استقلال بدهی مالیاتی دارد. با پیگیری ورزش‌و جوانان برای مجوز حرفه‌ای‌گری خوشبختانه نامه‌ای را تنظیم کردند و به وزارت اقتصاد و دارایی فرستادند که این مبالغ تایید شده نیست و در‌حال بررسی است و فعلا بدهی لحاظ نکنید‌‌.

شفاف‌سازی درباره گم شدن 61 میلیارد از دارایی‌ها؟

قبلا باشگاه درفشی‌فر با‌ 61 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و این مبلغ‌ سال گذشته در جمع دارایی‌‌ها قرار گرفته و امسال به ما می‌گویند سند آن کجاست؟!‌ وقتی سند آن را به نام نزده‌اند چطوری جزو اموال و دارایی‌‌ها قرار می‌گیرد؟ برای همین آن 61 میلیارد تومان را از دارایی‌‌ها خارج کردیم و بعد گفتند که چنین مبلغی را کم آوردیم‌‌. گفتیم نه، این‌طور نیست‌‌. چنین مبلغی مربوط به درفشی‌فر است و قیمت‌گذاری‌ای که شده 61 میلیارد تومان است‌‌.

آماده رفتن از پرسپولیس هستم

این جایگاه ماندنی نیست و همان روزی که انتخاب شدم، طی صحبت‌هایمان با آقای سلطانی‌فر اعلام کردیم که اگر کسی بهتر از ما و با سرعت بیشتری می‌تواند، قطعا خوشحال خواهیم شد و تشکر هم خواهیم کرد‌‌.

امیدوارم حق‌پخش به سرانجام برسد

درباره پخش زنده، یک ماه پیش یا کمتر جلسه‌ای در مجلس شورای ‌اسلامی به ریاست آقای مطهری برگزار شد که باشگاه‌‌ها در آن حضور داشتند، آقای داورزنی، آقای خادم و از صداو سیما آقای شهریاری بودند که قرار شد کمیته‌ای طرحی آماده کنند تا بحث حق‌پخش به سرانجامی برسد‌‌. این آخرین موردی بود که به ما اعلام کردند.

اعضای ‌‌‌‌هیئت‌مدیره را وزیر انتخاب می‌کند

انتخاب اعضای ‌‌‌‌هیئت‌مدیره جزو وظایف وزیر ورزش و جوانان است و اگر قرار است فردی انتخاب شود، به ایشان مربوط می‌شود و در حیطه کاری ما قرار ندار‌د. ‌

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان