بازدید 7921

هشدار در مورد استفاده از لنزهای تماسی اجاره‌ای

کد خبر: ۷۵۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 29 November 2017

انجمن چشم‌پزشکان ایران ضمن هشدار در مورد استفاده از لنزهای تماسی اجاره‌ای در آرایشگاه‌ها،‌گفت: استفاده از این لنزها حتماً باید با مشورت پزشک باشد چرا که در غیر این صورت آسیب‌های مختلفی قرنیه را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، محمود جباروند در نشست خبری که در ارتباط با کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکان کشور برگزار شد، در ارتباط با عفونت‌های خارجی چشم اظهار داشت: این عفونت‌ها منشأ‌های مختلفی همچون میکروبی، قارچی و ویروسی دارند .

وی افزود: عفونت‌های میکروبی می‌تواند در اثر استفاده از لنزهای تماسی بروز یابند و آسیب به قرنیه چشم را به همراه داشته باشند که در صورت درمان نشدن به موقع سوراخ شدن قرنیه و کوری چشم را به همراه دارد.

رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران ادامه داد: عفونت‌های چشمی در صورتی که به موقع تشخیص داده شود در 3 تا 6 ماه درمان کامل خواهند شد و در صورت تشخیص دیرهنگام آسیب قرنیه را به همراه دارد.

جباروند در مورد استفاده از لنزهای تماسی بدون مشورت چشم‌پزشک هشدار داد و گفت: امروزه آرایشگاه‌های زنانه نیز مبادرت به انجام فروش لنزهای تماسی کرده که این مسئله سلامت چشم افراد را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: سالم بودن لبه پلک، نبود التهاب پلک و اختلالات لایه اشکی همچنین سالم بودن سطح کره چشم از جمله مسائلی است که باید توسط چشم‌پزشک مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت لنز تجویز شود.

رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه امروزه لنزهای اجاره‌ای در آرایشگاه‌ها مطرح است در صورتی که این مسئله بسیار خطرناک بوده و می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای افراد به همراه داشته باشد.

جباروند در مورد جراحی‌هایی که جهت برداشتن عیوب انکساری استفاده می‌شود، گفت: روش‌های کنونی شامل انواع مختلفی همچون PRK، لیزیک و لازک بوده که این اعمال در همه افراد قابل انجام نیست از جمله کسانی که دوبینی بالا، قرنیه نازک و یا قوز قرنیه داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اعمال جراحی برای افراد عارضه دارد؟، عنوان کرد: هر عمل جراحی ممکن است با عوارضی همراه باشد ولی مهم کنترل این عوارض است همچنین قبل از عمل جراحی باید شرایط بیمار مدنظر قرار گیرد که آیا جراحی برای رفع عیوب انکساری آن مناسب است یا خیر.

رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران خاطرنشان کرد: در افرادی که مطالعات طولانی‌مدت به ویژه شب هنگام داشته و مدام از وسایل کامپیوتری استفاده می‌کنند و در سن جوانی هستند، احتمال برگشت عیوب انکساری پس از جراحی وجود دارد، بنابر این به همه این افراد پس از جراحی توصیه می‌شود شب‌هنگام از فونت‌های کوچک وسایل کامپیوتری استفاده نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل