بازدید 5715
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بی سابقه بورس در کانال 90 هزار واحدی

شاخص کل بورس تهران که در هفته گذشته با رشدهای مداوم فاصله خود تا قله تاریخی 89 هزار و 500 واحد را بیش از پیش کاهش داده بود، در دقایق ابتدایی اولین روز کاری هفته، نه تنها سطح یاد شده را پشت سر گذاشت، بلکه رکورد تاریخی در عمر 50 ساله بازار سهام ایران برای بورس تهران به ثبت رساند.
کد خبر: ۷۵۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 25 November 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهارم آذرماه 96 با افزایش 1130 واحدی معادل 1.27 درصد به رقم 90 هزار و 469 واحد رسید. این رقم برای نخستین بار در عمر 50 ساله بازار سهام ایران ثبت شد.
 
به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 362 واحدی به رقم 29 هزار و 4 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 92 واحدی، عدد 17 هزار و 655 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 70 واحدی به رقم 13 هزار و 320 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 1.35 درصد، 1305 واحد افزایش را رقم زد به سطح 97 هزار و 695 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1037 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 98 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 1165 واحد افزایش معادل 0.61 درصد همراه بود و عدد 193 هزار و 525 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:30 داشت و در سطح 90 هزار و 491 واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس از همان دقایق ابتدایی وارد کانال 90 هزار واحد شد و از ساعت 10 به بعد تقریبا روند با ثباتی را در محدوده بالاتر از 90 هزار و 400 واحد سپری کرد.
 
سبزپوشی بی سابقه بورس در کانال 90 هزار واحدی
 
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 142 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 112 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 92 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 89 واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 87 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 67 واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 59 واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 56 واحد و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 55 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 21 واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 19 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند
 
معامله‌گران بورس امروز، یک میلیارد و 334 میلیون برگه بهادار و سهام در قالب 73 هزار و 654 نوبت معامله و به ارزش 295 میلیارد و 343 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، ‌قند نیشابور، صنایع سیمان غرب، دکتر عبیدی، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه. همچنین امروز هیچ نماد معاملاتی متوقف نماند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز گروه های فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری اعتبار ایران، کاشی الوند، فیبر ایران، ملی صنایع مس، مس شهید باهنر، آلومینیوم ایران و قند اصفهان بود.

در مقابل نمادهای کارتن ایران، سبحان دارو، تولیدی شهید قندی، کمک فنر ایندامین، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، پگاه آذربایجان غربی و موتورسازان تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی در بازار امروز برای خرید سهام ملی مس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام کاشی الوند، سهام آلومینیوم ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پارس دارو و سهام سیمان اصفهان بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم تاپیکو با معامله 180 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد خوزستان با معامله بلوکی 578 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند

 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خوش به حال سهامداران حقوقی شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل