بازدید 21194

قیمت جدید نان و مصیبت پس گرفتن بقیه‌ی پول!

قرار است به موجب تصمیم ستاد تنظیم بازار، از ماه آینده قیمت نان های سنتی در تهران ۱۵ درصد بیش از قیمتی باشد که در حال حاضر در بازار عرضه می شود؛ اما آنچه حائز اهمیت است، مشکلات احتمالی است که در نتیجه ی نوع قیمت گذاری انجام شده روی نان برای مردم ایجاد می شود.
کد خبر: ۷۴۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 16 November 2017
قرار است به موجب تصمیم ستاد تنظیم بازار، از ماه آینده قیمت نان های سنتی در تهران ۱۵ درصد بیش از قیمتی باشد که در حال حاضر در بازار عرضه می شود؛ اما آنچه حائز اهمیت است، مشکلات احتمالی است که در نتیجه ی نوع قیمت گذاری انجام شده روی نان برای مردم ایجاد می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، افزایش قیمت نان از ماه آذر بر اساس قیمت کنونی انواع نان سنتی محاسبه شده و انتظار می رود برای قیمت دقیق نان در جلسه ی بعدی ستاد تنظیم بازار سیاست گذاری شود. همچنین انتظار می رود، از ابتدای ماه آذر قیمت کنونی نان سنگک و بربری از ۸۰۰ تومان به ۹۲۰ تومان، نان تافتون از ۴۰۰ تومان به ۴۶۰ تومان، و نان لواش از ۲۲۰ تومان به ۲۵۰ تومان افزایش یابد. 

قیمت جدید نان و مصیبت پس گرفتن بقیه‌ی پول!

نخست باید خاطرنشان کنیم که افزایش هزینه های تولید بدون آنکه قیمت نان به همراه آن افزایش یابد، و همچنین خرید گندم و آرد به نرخی بالاتر از قیمت نان، همواره از گلایه های نانوایان بوده است و این دقیقا می تواند دلیل آن باشد که آنان برای ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه ی نانوایی خود، نان را بسیار بالاتر از نرخ رسمی بفروشند.

از دیگر آثار عدم تعادل درآمد و هزینه ی نانوایان می توان به کاهش انگیزه ی آنان برای عرضه ی نان های با کیفیت تر و در نتیجه ی آن افزایش ضایعات نان اشاره کرد. بررسی سابقه ی قیمت گذاری بر روی نان و مواد وابسته ی آن نشان می دهد که یکسان سازی قیمت گندم، آرد و نان و همینطور حذف یارانه ها، می تواند به ثبات نسبی قیمت نان و کاهش ضایعات آن کمک کند؛ روندی که از سال ۸۸ و به خصوص از آذر ماه سال ۸۹ تا حدی شاهد آن بودیم. در هر حال، به گفته ی مسئولین مربوطه، افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان، تنها هزینه های کارگری را پوشش می دهد و از جبران سایر هزینه های جاری ناتوان است.

صرف نظر از اصل تصمیم گرفته شده در خصوص افزایش قیمت نان، آنچه نظرها را به در خصوص افزایش قیمت نان از ابتدای ماه آذر به خود جلب می کند، نوع قیمت گذاری بر روی این کالاست. نحوه ی قیمت گذاری اخیر بر قیمت نان را می توان از دو دیدگاه عملی و حقوقی مورد انتقاد قرار داد؛

از نظر عملی، فرض کنید شخصی قصد دارد پس از اجرایی شدن قیمت های جدید، به نانوایی رفته و ۴ عدد نان بربری با مجموع قیمت ۳۶۸۰ تومان یا دو عدد نان تافتون با قیمت ۹۲۰ تومان خریداری کند. در این حالت، اکثریت قریب به اتفاق خریداران نان، اسکناسی هزار تومانی یا چند سکه به ارزش هزار تومان را به متصدی نانوایی تحویل خواهند داد.

پرسش اینجاست که متصدی نانوایی چگونه می خواهد ۸۰ تومان مابقی پول را به شخص خریدار نان بازگرداند؟ آیا سکه های ۱۰۰ ریالی، ۲۰۰ ریالی و ۵۰۰ ریالی در دست مردم و نانوایان هست که یا قیمت نان دقیق توسط مشتری پرداخت شود و یا ما بقی پول توسط متصدی نانوایی به خریدار باز پس داده شود؟

بنابراین، از دیدگاه عملی، انتقادی که به نظر وارد است اینکه نبود امکان بازپس دهی پول ممکن است، غیرمنصفانه و بر خلاف میل مشتریان، آنان را مجبور به خرید آن تعدادی از نان کنند که به قول معروف حساب و کتاب این خرید سر راست دربیاید. حالتی دیگر هم هم ممکن است و آن اینکه نانوایان به جای بازپس دادن باقی مانده ی پول و با توجه به نبود سکه ی کافی، کالایی دیگر مثل آبنبات، آدامس و ... را به مشتری داده و مشتری نیز با توجه به بی فایده بودن جر و بحث یا تنگی وقت یا هر دلیل دیگر، چنین کالایی که جایگزین پول شده را قبول کند. این اتفاقات ناخوشایند، بی شک خریداران نان را ناراضی خواهد کرد و از نظر اخلاقی هم قرار دادن دیگران در موقعیتی که به آن تمایل ندارند، پسندیده نیست.

دوم آنکه انتقاد حقوقی از نحوه ی افزایش قیمت نان چندان متفاوت از انتقاد عملی نیست. بر اساس مطالب نامبرده، شخص مشتری عملا در شرایطی قرار داده می شود که نمی تواند از خرید نان به عنوان قوت غالب خود منصرف شود و از سوی دیگر چاره ای جز پذیرش شرایط تحمیل شده ندارد؛ به عبارتی دیگر، شخص مشتری به شرایط تحمیل شده تن درمی دهد زیرا صرفا جایگزینی برای رهایی از آن ندارد. باید گفت که خرید نان قطعا یک قرارداد است و قرار دادن شخص مشتری در دو راهی خرید بیشتر نان و یا قبول کالایی جایگزین عملا ''رضایت'' را، که از شرایط نافذ بودن یک قرارداد است، مخدوش می سازد. اینکه آزادی یک خریدار در خرید و فروش سلب شود، نتیجه ای است که دلخواه هیچ کس نیست و نه تنها با مبانی حقوقی، بلکه با مبانی دینی ما هم همخوانی ندارد.

بنابراین، بر اساس آنچه مطرح شد، در پیش گرفتن راهبرد هوشمندانه تری در خصوص تعیین قیمت نان ضروری به نظر می رسد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۶
در خیلی مغازه ها با فروش های جزئی کارت خوان هست حالا دیگر نانوایی ها با یک حساب سر انگشتی همه روزهای خدا فروش میلیونی دارند پس بهتر است کارت خوان بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
الان اکثر نانوایی ها کارت خوان دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
همه نانوایی ها کارت خوان دارند و برخی هم که پول رند می گیرند ، بقیه اش را تکه نان می گذارند .
شما نون مردم رو آجر نکن ، خود نانوایی ها بهتر می دانند .
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
مشکل از اونجا بروز کرده که قسمت اعظم آرد ایران ( نوع مرغوبش ) صادر میشه عراق و خودمون شدیم واردکننده آرد درجه سه . خوب از یکجایی باید تلافیش کرد
به خدا خیلی ها پول ندارن الان همین نون رو به این قیمت بخرن واویلا که قیمتش هم بره بالا یه فکری برای ما مستضعفان بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
حتما گرانی نان هم تقصیره احمدی نژاده ؟
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
بله این تخمی بود که احمدی نژاد کاشت تا پنجاه سال آینده باید درو کنیم
خداوند عالم به مردم صبر و به دست اندرکاران کمی درایت عطا کند.
ببخشید شما از کجا نان تافتون 400تومان میگیرید یا نان سنگک را900تومان لطفا آدرسبدهید ما هم اکنون نان تافتون را600ونان سنگک ر1200تا 2000تومانمیگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
سنگك ماشيني 800 تومن است . سنتي 1200
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
شما از نانوایی هایی خرید میکنید که از آرد با نرخ آزاد استفاده میکنند. اگر کمی جستجو کنید در نزدیکی محل زندگی خود احتمالا نانوایی که با نرخ دولتی آرد خریداری میکند را پیدا میکنید . قیمت رسمی نان با نرخ دولتی 800 تومان و آزاد 1200 تومان است . من هفته ای دو بار نان سنگگ خریداری میکنم و البته بعضی مواقع ناچار به خرید با نرخ آزاد هم میشوم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
در کلیه شهرها بغیر از تهران نانوایی های غیرآزادپر بربری رو 500 و سنگک رو 550 میفروشن
این مشکل همیشه وجود داشته است. ظاهرا مسئولین با پول رایج مملکت آشنا نیستند و نزخ‌ها را طوری تعیین می‌کنند که با پول رایح قابل پرداخت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
کسانی که حقوق نجومی میگیرند چه میدانند ریال چیست /
روشی نو برای دزدی. تازه ما نان را 1000 تومن می خریدیم نه 800 . نانوایان ما با صلاحدید خودشان وزن نان را 1000 تومنی تنظیم کرده بودند حالا وزنش را کم می کنند و باز هم 1000 تومن می ماند.
خوب وقتی عزیزان از قیمت نان خبر ندارند، باید هم اینگونه قیمت گذاری نمایند...
چرا روی وزن نان نظر نمی دهید چون نانوا می تواند نان را بزرگتر و کوچکتر کند چنان در این کار مهارت دارند که انواع و اقسام قیمتها نان درست می کنند البته همیشه به نفع صنف خباز هست انقدر تعداد انها زیاد شده که نشان از رونق بازارشان دارد
دستگاه کارت خوان هم مشکل مبلغ را حل می کنه و هم بهداشتیه . همه می دونیم که پول آلوده ترین شی ، دست مردمه . نانوا ها با گرفتن
پول نقد آلوده می شوند و این آلودگی را با دست زدن به نان ، انتقال می دن .
وزن نان را چنان تنظیم کنند که قیمت یک قطعه نان روند شود. پیشنهاد دیگر صدور کارتهای اعتباری خرید نان است که فقط نوع نان و تعداد آن در سامانه وارد شده و رسید براساس آن به مشتری داده شود (از طریق کاتخوانها). بدیهی است مجوز پخت نان تنها درصورتی به نانواداده شود که مجهز به این سامانه کارت و کارتخوان باشد).
تا قبل از گرونی هم به بهانه مختلف مثل نداشتن پول و خرد و ریختن کمی کنجد روی نان راحت 20 درصد در بعضی نان وایی ها گران شده بود ، فقط با این کارتون رسمیش کردید و دوباره همین مقدار هم گرانتر شد؟
باید از دید بهداشتی هم که شده است، نانواها را مجبور به استفاده از کارت خوان کرد.
قبل ازپرداخت یارانه نان قرصی صدتومان بودحالانان هزارتومان بعنی ده برابر شده است
نان قبلا گران شده بود وقتی که وزن و اندازه نان آب می رود و کوچکتر می شود یعنی گران شدن!درضمن قیمت نان بربری 650 تومن بود نه 800 تومن.
در بندرعباس نان سنگک1500و بربری1000است. اگر افزایش قیمت بدهند دیگر خرید نان نیز برای طیف وسیعی مشکل تر می شود.
افزایش حقوق9درصد.....افزایش قیمت15درصدچرا؟؟؟؟این همه بی عدالتی؟؟ ؟؟
نوانوایی ها خودشون بلدن چه کار کنند
یه دو دونه کنجد می ریزند روی نان به جای 920 تومان 1200 میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
الان هزار و پونصد میگیرن
راه حل یا کارت خوان یا دستگاه های نصب شده در مترو و اتوبوس و بی ارتی هست که از موجودی کارت کم میکنند
راه حل یا کارت خوان یا دستگاه های نصب شده در مترو و اتوبوس و بی ارتی هست که از موجودی کارت کم میکنند
اتفاقا گران کردن نان هیچ تاثیری در کیفیت نان ندارد. .....
یعنی برای خرید یک عدد نون باید کارت بکشیم
سالها پیش کله پزی رندی برای مشتری یک زنگ زورخانه میزد و میگفت حسابت 28 تومانه ، یک زنگ هم داری 2 تومان ، سر جمع سی تومان!
به نظر من در اصل قیمت نون سنگگ و بربری رو 1000 تومن کردن ولی 920 اعلام کردن چون خیلی از نانوایی ها میگن پول خرد نداریم و خیلی ها هم روشون نمی شه بگن 80 تومن بقیش رو بده

حالا چی می شه همون 900 بذارن قیمت سنگگ و بربری رو یا تافتون رو بذارن 450 که رند باشن
کلا نرخ های اقلام مصرفی مردم بنا به اولویت افزایش روزانه داره. چرا اینقدر بی ثباتی اقتصادی وجود داره و مسئولین به جای حل مساله صرفا پاسکاری میکنند؟؟؟؟ تا کی مردم باید این هزیه های سنگین را تقبل کنند؟؟؟؟
وامصیبتا چه غم عظیمی پول خورد نیست بقیه پول مردم چه میشود .دولتها راه خوبی یاد گرفته اند خبر گرانی اقلامی که میخواهند افزایش دهند اول بدست سایتها وخبرنگاران صدا وسیما میدهند تا موضوع با آداب والقابی که هنرمندانه بلدند دربین مردم جااندازند وبعد باخیال راحت ازاینکه مردم پذیرفته اند مایحتاج مردم مصیبت زده از گرانی را افزایش قیمت میددهند از اول آزادسازی قیمت تا حالا بعضی اقلام تا صددرصد گرانشده ولی یارانه ایکه به مردم می دهند همان مبلغ اول آنهم وزیر مربوطه زمان پرداخت تب می کندوا مصیبتا بر این مردم بیچاره با آن وعده های الکی .خدا یا بعصمت فاطمه رهرا سلام الله علیه توخودت باین ملت مظلوم رحم کن .تا نسبت به دین تو بی اعتماد نشوند.
این نوع قیمت گزاری را کلک مرغابی مینامند !! اصولا نانوایان پول خرد جهت پس دادن ندارند و نخواهند داد و همینطوری که اسمی 15% گران کرده اند خوتهد شد 25% و اصولا ناونوایان سنگکی الان هم نان را 1000 تومان با اکراه میدهند و توقع دارند مردم نان 2000 تومانی بخرند !!یعنی چیزی حدود 60% نان گران خواهد شد و تازه چانه ها را هم اندکی کسر کرده اند و بر گردان نخواهند کرد تا زمینه خرابی ارد را فراهم کنند . خلاصه بیچاره مردم !! دولت خدمتگزار و کاسب کم فروش وقتی دست بدست هم دهند !! ستمش بر خریدار و آنهم خریدار مستضعف ناتوانی خواهد رفت که اهم غذایش این روزها نان است چون گوشت و مرغ و لبنیات در وسعش نیست !! حد اقل دولت این نان قوت لایموت مستضعفین را کران نمیکرد ؟؟
مسخره بازی حد نداره که!! یهو می بینی بلیط اتوبوس رو مثلا 525 تومان اعلام می کنند. یعنی دریغ از یک ذره .....!
از جنبه شرعی باید یک مرجع دینی بالاسر کمیته قیمتگذاری و تورم باشد چون نوبخت میگوید تورم زیر ده درصد است ولی کره ۱۰۰۰تومنی ۱۲۰۰تومن شده و کنسرو لوبیای ۳۰۰۰تومنی هم حدود ۴۰۰۰ تومن شده یعنی بیست درصد و چهل درصد و بقیه هم همچنین. پس ندادن مابقی پول الان مشکل شرعی اصلی این قیمتگذاری است. افرادی که اعضا کمیته اند باید در حد انسان متوسط عقل و شعور داشته باشند و فقط برای فعالیت سیاسی انتخاب نشده باشند.
با این وضع و اگر استفاده از کارتخوان اجباری نشود همه نانوایی ها روزانه بیش از ۱۰۰۰۰۰تومن از این پول خردها مازاد درامد خواهند داشت که غیر شرعی برای هر دو طرف است و منجر به جهنم رفتن میشود.
یعنی فقط مشکل ما پول خرده!؟ قیمت نان و افزایش قیمت سایر اجناس به تبع اوون نیست، واقعا که!
قبل از گرون شدن مثلا بربری و سنگک که 800 تومن بود بقیشو نمیدادن میگفتن پول خرد نداریم حالا که بدتر شده . چرا قیمت رند نمیزارن یعنی نمیفهمن مردم و نانواها با هم به مشکل باقیمانده پول بر میخورند. بنظرم فیمت 920 باید بشه 900 و قیمت 460 بشه 450.اینطوری باز مشکل هست ولی کمتر از نرخهای مصوب.
کمتر از پنج سال پیش وقتی که ایران را ترک کردم، نان لواش 30 تومان بود و الان 250 تومان.
در این مدت مواد مورد نیاز (ضروری) مثل نان، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ ، حبوبات، شیر و لبنیات و .... در این بلاد کفر هیچ تغییر قیمتی نداشته.
به نظر شما مشکل از کجاست ؟
نصف نان و یک چهارم نان را به جای پول خرد می دهند. نویسنده مگه تا حالا نون نخریده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
نویسنده ، تو صف نون نیست ، ......
اگر قرار به گرد کردن باشه باید به پایین گرد کنن.متاسفانه اگر اعتراضی هم به فروشنده کنی خود مردمی که اونجا اومدن خرید میشن مدعی ،به جای دفاع از تو طرف فروشنده رو میگیرن
یارانه سال 1389 برای نان 400 تومانی بود.
حالا آدامس 400 تومانی هم نداریم !
یارانه بزودی تبدیل به پول گدایی ملت خواهد شد.
نرود میخ آهنین در سنگ. یا شایدهم عمدی درکار است که خریدار از دریافت الباقی پول خود منصرف و نانوا نیز قیمت نان را پس از مدتی از اجرای طرح به سمت بالا روند کند.
قیمت نان باید آزاد باشه
به جای یارانه به قیمت نان به کمیته امداد بیشتر کمک کنید

مردم هم باید یاد بگیرن که از مصرف بی رویه نان خود داری کنند و سراغ حبوبات و علات و سیب زمینی و.... برن

یکی از دلایل زیاد بودن دیابت تو ایران همین ارزون بودن نان هستش! تو کشورهای دیگه هم اینقدر نان خورده میشه ؟؟؟
۲ راه حل
یا با اصلاح وزن چانه
یا با افزودن و کاستن بخشی از نان

من، راه حل اول را، پیش از اجرايی شدن می‌پسندم.
من در ولنجك ساكن هستم
در غرفه تره بار شهرداري :
نان سنگك ساده ١٣٠٠،كنجدي١٥٠٠
نان بربري كنجدي١٥٠٠
نان لواش ٢٢٠
اي قيمت هاي قبلي
جديد را هنوز نخريدم
ولي نان ها روز به روز از لحاظ وزني كم ميشوند
جالب هیچکس از دلیل گرون شدن بی دلیل وافسارگسیخته هرچندگاه اقلام مصرفی امروز نان,دیروز گوشت پریروز مرغ وهر روز یه ... حرفی نمیزنه,همه فکرشون مشغول اینه چجوری پول خرد وبقیه پولمون پس بگیریم
اصلا چه دلیلی برای افزایش قیمت نان وجود داره
اکثر اً در مجاورت نانوائی ها یک سوپر یا مینی سوپر فعال می باشد اگر این نانوائی ها هنر داشته باشند می توانند از کارت خوان آنها بهر ه گیرند که سود سه طرفه (نانوا-مشتری -سوپری) میباشد
سوال مهم
فعلا که سنگک در سطح شهر 1300 و کنجدی تا 2000 است.
موجب امتنان است لیست سنگکی های 800 نومنی به تفکیک محلات را منتشر کنند
گران كردن نان با برنامه قبلي ومقدمه چيني هاي هوشمندانه انجام مي گيرد. چند روز قبل اعلام نمودند كه 7% گتدم دريافتي از كشاورزان را خاك و شن تشكيل مي دهد و 8% هم خودشان روش گذاشتن و در مجموع 15% ميخواهند افزايش قيمت بدهند. متاسفانه بجاي اقدام قانوني در مقابل تعداد معدودي دلال متقلب، مسئولين مربوطه ضرر مذكور را از مردم مطالبه مي كنند. بيچاره مردم كه فقط يك قلم 15% نانش گرانتر مي شود ولي قرار است سال آينده تنها 5% افزايش حقوق به كارمندان بدهند با ادعاي تورم يك رقمي .
گران كردن نان با برنامه قبلي ومقدمه چيني هاي هوشمندانه انجام مي گيرد. چند روز قبل اعلام نمودند كه 7% گتدم دريافتي از كشاورزان را خاك و شن تشكيل مي دهد و 8% هم خودشان روش گذاشتن و در مجموع 15% ميخواهند افزايش قيمت بدهند. متاسفانه بجاي اقدام قانوني در مقابل تعداد معدودي دلال متقلب، مسئولين مربوطه ضرر مذكور را از مردم مطالبه مي كنند. بيچاره مردم كه فقط يك قلم 15% نانش گرانتر مي شود ولي قرار است سال آينده تنها 5% افزايش حقوق به كارمندان بدهند با ادعاي تورم يك رقمي .
سلام .والله چی بگم .مگه گندم کشاورزان بیچاره گرون شده یا قیمت مواد اولیه نان گرون شده ؟ تازه نون از اول گرون داده اند دیگه مثلا بربری 450 تومان همیشه به قیمت 500 داده اند.تازه وزنش هم کم کرده اند .دیگه همه چیز از دست دولت در اومده متاسفم به وضع خودمون و قشر ضعیف!!
همانطور که در سی ان جی ها باید قید بقیه پول را زد در مورد نان هم همینطوریه
خود نانواها بلدند كه چطور مبلغ را گرد كنند.
تازه دو سه تا كنجد هم مي‌پاشند و درست و حسابي مبلغ را گرد مي‌كنند كه چشم مشتري گرد مي‌شود.
از كيفيت هم صرف نظر كنيد زيرا تجربه ثابت كرده قيمت نان 100 برابر هم بشود تاثيري در كيفيت ندارد. كيفيت نان به كيفيت آرد، مهارت نانوا و انصاف ايشان ربط دارد نه به قيمت نان.
خدایا هموطنای مارو ببین سرپول خرد بحث میکنن،چرا از گران شدن چیزی نمیگید،شماهایی که نظرمیدید چکاره اید؟نکنه از طبقه مرفه وبی درد جامعه ایدکه تو خونه ها چندمیلیاردی زندگی میکنید،الانم خیلیا هستن دارن نسیه نان میخرن،اگه امکانش بود و میدونم درج و پخشش نمیکنید مستند و عکس براتون میفرستادم بعضی از مناطق فقیر نشین شهرستانا تو نانوایی اعلامیه زدن که نان نسیه داده نمیشود!!!!
با سلام اگر این ملت ستاد تنظیم بازار نخواهد چه بایستی بکند بجای ان ستاد رسیدگی وبا زرسی بارار ایجاد شود
با سلام
نرخ قبلی نان اشتباه است در بربری ها و سنگکی ها با چند دانه کنجد که حکم ترکش را دارد خودشان 1000 و 1500 تومان می گیرند ،ادرس بدهید تا ما این چند روزه که باقی مانده نان را به نرخ قبلی اعلام شده دایافت داریم ! گرانی نان روی همه چیز تأثیر می گذارد ،همین حالا بعضی ها به نان شب محتاج هستند با گرانی نان مشکلات آنان را دو چندان نکنید و یا تفاوت قیمت نان را از طریق کمیته های حضرت امام خمینی (ره) روی مستمری آنان گذاشته وبه حسابشان واریز کنید ، برای مرفهین از نان فانتزی استفاده می کنند با با قیمت ها کاری ندارند ،مابقی را دریابید
دراین فصل خزان
ای شاطر اقا چرا نان شد گران ای شاطر اقا سیاهی رفت از چشم حسن بک برای نان سنگک امان ای شاطر اقا فغان ای شاطر اقا
به این همه مشکلات نداشتن سبوس که باعث بسیاری از بیماریها است هم اضافه کنید یک دانه گندم را تمام رزقش را میگیرند و تنها یک پودر بی خاصیت به نام آرد به خورد مردم می دهند.
خوب ميشه وزن هر چونه را طوري تغيير داد (كم يا زياد كرد)كه با اين مشكل مواجه نشويم ،
کجا الان سنگک رو 800 میدن؟؟؟!!!
ما که 1500 تا 2000 تومن میخریم
شهر رشت نان سنگگ دونه ای 650 تومان و بربری هم 500 تومان.
این طرز قیمت گذاری یک نوع سوء مدیریت می باشد که مسئولین مربوطه بدلیل اینکه خودشون جزو صنف نانوایی می باشند ، همیشه برای مخدوش بودن شرایط، قیمت گذاری را جوری انجام می دهند که راه گریزی برای افزایش قیمت نامحسوس بزارند . یکی نیست بگه چرا نانوایی هارا مجاب به وزن کردن نان مثل بقیه کالاها نمی کنند ، تا هم مشکل باقیمانده پول حل بشه و هم از کم فروشی جلوگیری کنند . این نشون میده خود مسئولین هم نمی خوان وضعیت شفاف باشه و جلوی دزدی گرفته بشه .
الان در مورد کرایه اتوبوس هم این مشکل وجود دارد و با کارتخوان این مسئله حل شده است
مگه دوران تیرکمون شاهه خب همه نانوایی ها موظف بشند که کارتخوان داشته باشند تا هرکسی نون خرید کارت بکشه در ضمن خیلی از نانوایی ها نون رو تقسیم میکنند و به عنوان باقیمانده پول میدهند ولی اونی که حروم خور باشه و حریص مطمئنا اینجور مواقع میگه باقی پول ندارم!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
آیا مردم تهران وکرج چه تفاوت ومزیت با سایرمردم شهرها وروستاها دارندچرا نان بربری وسنگگ درتهران 800 تومان وکرج 750 تومان به مردم عرضه می شود ولی درتبریز حداقل بربری وسنگگ 1000 تومان عرضه می شود این کجای عدالت اجتماعی است .ازخدابترسید تبعض را رهاکنید والله مردم ها با هم تفاوت ندارندخودش تفاوت دارید؟
اونایی که میگن نونو گرون میخرن زنگ بزن شکایت کنن اگه همه شاکی باشن گرون فروشی هم نمیشه.
به لحاظ تاریخی از زمان حمله مغول ها به ایران فرهنگ ظلم پذیری در ایران بوجود آمده همه میگن به ما چه!
وضع بازار خوب نیست .خواهشتن.قیمت نانو زیادنکنی د تو اینش موندیم چه برسه که حالا قیمتشو بالا بره
بلم چه اشکالی داره همه چیمون به همه چیمون بخوره. مگه میشه قیمت نان رند باشه وقتی قیمت کرایه تاکسی رند نیست!!
با سلام
چند سال پیش که به یکی از شهرهای استان فارس ،مسافرت کرده بودم مشاهده کردم که نان تافتون را بر جسب کیلوگرم به مردم عرضه می کنند.بنده در یکی از شهرهای ایران زندگی می کنم که هر قرص نان را به قیمت135 تومان عرضه می کنند . که طبق قانون هر قرص نان در این شهر باید یکصدگرم باشد ولی متاسفانه با توجه به بررسیهایی و مراجعاتی که به اکثر لواش پزی ها کرده ونانها را وزن کردم دیدم ا وزن هر قرص نان 50الی 95گرم متغییر توسط نانوائی ها به مردم عرضه می شود و نظارت شایسته ای هم از طرف بازرسین اداره آردونان بخاطر این حجم کم فروشی انجام نمیشود .لذا پیشنهاد حقیر این است که در تمام شهرهای ایران انواع نان ویا حداقل لواش را برحسب کیلو گرم به مردم عرضه کنند. تا خدای نکرده کم فروشی ویا تخلفی از نان پزیها توسطی عده ای قلیلی از نان فروشها انجام نگیرد.امیدوارم تابناک این پیشنهاد حقیر را منتشر کند
با تشکر
تافتون 600تومان
سنگگ 1000تومان
بربری 1000تومان
لواش 220تومان است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر