بازدید 2333

انهدام ۸۰درصد موادمخدر درمبادی ورودی شرق کشور

کد خبر: ۷۴۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 05 November 2017
سخنگوی ناجا با بیان اینکه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان حدود دو برابر شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر در مبادی ورودی در شرق کشور منهدم و از بین می‌رود.

به گزارش ايلنا ، سردار سعید منتظرالمهدی گفت: از 5 هزار سال پیش تاکنون اعتیاد یکی از دغدغه‌های دولتمردان بوده و خطر آن از ضرادخانه‌های اتمی، سلاح‌های میکروبی و شیمیایی بیشتر است.

او ادامه داد: اگر چه وظیفه دولتمردان برطرف کردن این معضل اجتماعی است، اما آنچه که مسلم است، نباید منتظر دولتمردان بود و برای مبارزه با این معضل اجتماعی باید از ایستگاه خانواده و مدرسه شروع کنیم.

سخنگوی ناجا خاطر نشان کرد: با ایجاد خودباوری روانی در بین نوجوانان و جوانان که از ایستگاه خانواده شروع می‌شود، می‌توان با این معضل مبارزه و در این زمینه فعالیت کرد.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه رسانه‌ها و دستگاه‌های آموزشی در این زمینه نقش اساسی دارند، گفت: در این حوزه کارهای زیادی داریم و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.

او با اشاره به تولید مواد مخدر در کشور افغانستان در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته در کشور افغانستان زمینه کشت مواد مخدر 201 هزار هکتار بود، در حالی امسال به 321 هزار هکتار رسیده و تقریبا دو برابر شده است.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه تولید مواد مخدر در کشورهای همسایه افزایش یافته، گفت: بخش اعظمی از این مواد وارد کشور ما می‌شود که اگر اقدامات اساسی نیروی انتظامی نبود، وضعیت از آنچه که امروز شاهد آن هستیم؛ بدتر می‌شد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به شهدای نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال تاکنون 4 شهید در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشتیم.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد مواد مخدر در همان مبادی ورودی و در شرق کشور توسط نیروی انتظامی منهدم می‌شود، گفت: اقداماتی که در حال حاضر در زمینه انهدام مواد مخدر شاهد هستیم به دلیل اشراف اطلاعاتی است که در این حوزه وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر