بازدید 5532

انتقاد یک نماینده از نحوه تخصیص اعتبارات حوادث غیرمترقبه

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات حوادث غیرمترقبه در بودجه گفت که این اعتبارات در کمترین زمان برای جبران خسارات در اختیار مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۷۴۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 02 November 2017
محمد حسینی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما شرایط اقلیمی خاصی دارد و دچار خشکسالی، سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه می‌شود قانونگذار در ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران به دولت اجازه داده حدود ۵ درصد از بودجه را برای پیشگیری و جبران این خسارات اختصاص دهد.

وی افزود: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته و این رقم در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده اما در موارد متعدد خشکسالی و جاری شدن سیل و تگرگ و سرمازدگی باغات و درختان این اعتبارات به درستی تخصیص پیدا نکرده است.

نماینده مردم تفرش در مجلس یادآور شد: قانون وزارت کشور را مکلف کرده در صورت بروز این حوادث از سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار کند و این منابع باید در کمترین زمان در اختیار مجری قرار گیرد ولی متاسفانه به خاطر کمبود منابع و مدیریت‌های دوگانه آنچه قانون‌گذار پیش‌بینی کرده محقق نشده است و مثلا سال گذشته از ۱۴ هزار میلیارد تومان، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بخشی به صورت نقدی و بخشی به عنوان اسناد خزانه اختصاص یافته است.

حسینی با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات حوادث غیرمترقبه موجب نارضایتی مردم می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تشخیص این مساله به عهده وزارت کشور است اما اختیار منابع با سازمان برنامه و بودجه است و این عدم هماهنگی و عدم پرداخت به موقع پول برای جبران خسارت ما را با مشکل مواجه می‌کند در حالی که این مبلغ به عنوان تنخواه گردان در اختیار دولت است و نیازی به تخصیص ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیات وزیران سال گذشته ۱۲۷ مصوبه در این زمینه داشته که به ۱۹ تای آن عمل شده و مابقی معطل مانده است. در سال ۹۶ هم تنها کاری که دولت کرده تنفیذ مصوبات سال ۹۵ بوده که عملیاتی نشده بود و تا به امروز عدد قابل قبولی پرداخت نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار