بازدید 27226
رئیس شورای شهر یزد در گفت و گو با «تابناک»؛

پای حرفم هستم، مجری دستور حذف «نیکنام» از شورا نخواهم بود

مهندس غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد در غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد. از رئیس شورای شهر یزد در مورد چرایی انتخاب شهردار جدید این شهر و نیز آخرین وضعیت عضو زرتشتی شورای شهر سئوال پرسیده شد.
کد خبر: ۷۴۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 01 November 2017
مهندس غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد در غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد. از رئیس شورای شهر یزد در مورد چرایی انتخاب شهردار جدید این شهر و نیز آخرین وضعیت عضو زرتشتی شورای شهر سئوال پرسیده شد.

به گزارش «تابناک»، شورای شهر یزد در هفته‌های اخیر با حاشیه‌های فراوانی رو به رو شد و ماجرا به گونه‌ای پیش رفت که برای مدتی طولانی اخبار و تحولات درونی این شورا ابعاد ملی و حتی جهانی پیدا کند.

در رابطه با مشکلاتی که برای عضور زرتشتی شورای شهر یزد پیش آمده است، مهندس غلامعلی سفید به خبرنگار «تابناک»، گفت: بنده همچنان پای حرفم هستم و مجری قانون یا دستوری که بر اخراج یا لغو عضویت آقای نیکنام منجر شود، نخواهم بود.

سفید در مورد چرایی این اصرار و تبعات آن برای خودش ادامه داد: این اقدام اخیری که پیش آمده برای من شخصاً با دین و شرعی که دارم قابل قبول نیست و قطعاً آسیب‌های امنیتی فراوانی را برای شهر ما خواهد داشت، لذا من تأکید دارم که حتی اگر از شورای شهر اخراج شوم این کار را انجام ندهم.

وی ادامه داد: حتی تصور می‌کنم این تصمیم اخیر با منویات مقام معظم رهبری هم همخوانی ندارد. من خاطره‌ای از مقام رهبری در ذهن دارم که ایشان درزمان تبعید در دوره پهلوی کتابی را دیدند که در آن بر اختلاف شیعه و سنی دامن زده شده بود و ایشان گفته بودند اگر من در کشور سمتی داشتم دستور می‌دادم با نویسنده چنین کتابی برخورد شود.

سفید در مورد راهکار حل مشکل عضویت عضو زرتشتی شورای شهر ادامه داد: حذف آقای نیکنام اصلاً صورت خوشی برای کشور ندارد و من فکر می‌کنم حکم رهبری و یا ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله مشکل را حل کند. 

رئیس شورای شهر یزد همچنین در مورد چرایی انتخاب آقای جمالی نژاد برای شهرداری شهر یزد اضافه کرد: ما معتقدیم شعار خوب برای اصلاح طلبی کار خوب است و آقای جمالی نژاد هم در دوره‌ای که در شهر اصفهان بودند مجموعه اقدامات شایسته‌ای انجام دادند که تصور کردیم در شهر یزد هم بتوانند انجام دهند. در شرایط کنونی هم از انتخاب خود راضی هستیم و تصور می‌کنیم ایشان در اقدام و عمل موفق باشد.
 
پای حرفم هستم، مجری دستور حذف «نیکنام» از شورا نخواهم بود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۳۳
درود بر شرفت مرد با غیرت
بنازم این جسارت را.کاش همه مسولان همین گونه باجرات باشند
لیاقت
یادم هست در زمان جنگ هموطنان زرتشتی تاپای جان درکنار ما در دفاع از کشور و انقلاب جنگیدن و انموقع هیچ منعی برای حضور انان درکنار دیگر رزمتدگان نبود
درود بر این انسان ازاده
از قدرت طلبی آن نماینده ای در عجبم که با وجود رای نیاوردن با پیگیری هایی باطل در صدد ضایع کردن حق آقای نیکنام و غصب به ناحق آن می باشد . به فرض محال که موفق شود (که حتما نمی شود) ، با چه رویی در صورت زن و بچه خود و نیز همشهریان خود می خواهد بنگرد ؟
"بنده همچنان پای حرفم هستم و مجری قانون یا دستوری که بر اخراج یا لغو عضویت آقای نیکنام منجر شود، نخواهم بود." دمت گرررررررررررررررررررم
احسنت جناب آقای مهندس غلامعلی سفید. واقعاً که پیرو مولی علی (ع) هستی و شیر مادرت حلال. اگر در کشور تعدادی مسئول این چنینی داشتیم قطعاً مشکلات مملکت حل می شد.
اگر حتی فرض را بر صحت گفته های شورای نگهبان بگذاریم مبنی بر اینکه در جایی که اکثریت با مسلمانان است نباید نامزدی از اقلیت های مذهبی وارد شورا شود یک مغایر بزرگ و خیلی خیلی بزرگ رقم میخورد و عیان میشود و آن اینکه:

وقتی اکثریت رای به کاندید زردتشتی داده شده است و به شورا راه پیدا کرده است یعنی اینکه تمام رای دهندگان با ایشان همفکر و همگرا بودند و بنابراین مسلمان نمیباشند و اگر اقدام و تفسیر شورای نگهبان ملاک باشد باید تمام آن رای دهندگان هم از جامعه یزد حذف شوند تا مسلمانان در اکثریت قرار بگیرند.

واقعا که بعضی از تفاسیر (میخ به پشت دست خود کوبیدن) میباشد.
درود بر شرف و غیرتت شیر مرد
واقعا فکر نمیکردم از بین مسولین همچین آدم مردی هم پیدا بشه،شیرمادر حلالت
والا ما که از اصلاح طلبا بجز بخور بخواب هیچی ندیدیم فقط ان قسمت ازحرفهاش که گفته اصلاح طلبی یعنی کارخوب من رایادکارخوبشان توبرجام انداخت که ۴سال مملکت رابه فنادادن
باسلام خدمت جناب آقای سفید عرض میکنم جنا ب آقای سپنتا برای همه مردم عزیز میباشند وبهترین روش اینه که به تصمیم شورای محترم نگهبان احترام بگذاریم و خام حرفهای فتنه انگیزان نشویم چرا که خیلی از فتنه گران دنبال این فرصتها هستند جناب آقای سفید مجری حذف سپنتا باشید بهتر است تا تبدیل شوید به فرصتی برای فتنه گران
باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
حرفات خیلی تکراری بود ،خداقوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
انسان باید از کاری که به نظرش صحیحه پیروی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
منفی ها را داشته باش
حسین
| Canada |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
آخه ...چه ربطی داره؟؟؟؟
یه کم منطق هم بد نیست داشته باشی
برای همیشه در تاریخ ماندگار میمانی مرد
آفرين به اين آزاد مرد
اصلا بحث فتنه گری نیست . چرا باید کسی از حق قانونی اش بهره مند نشود. آقای سپنتا دوره قبل عضو شورای شهر بوده اما شورای نگهبان تازه بیدار شده . به نظر تفسیر آقای علی لاریجانی به قانون نزدیکتر است و شورتای نگهبان مغایر اصل 4 قانون اساسی عمل کرده است. قرار نیست هر کس در پی حق از دست رفته اش بود و دیگران حمایتش کردند بر چسب فتنه بخورد. هیچ قانون و منطق و مشروعیتی در تصمیم شورای نگهبان در این خصوص نیست .
فقط اعدام
اعدام با جرثقیل 1000 تن
خداوند کوروش را بیامرزد که به تمام ادیان حتی ادیان غیر آسمانی احترام و حرمت قائل بودند. با وجود اینکه دین زرتشت دین اولیه سرزمین کهن ایران بوده است و حضرت زرتشت پیامبر برگزیده و مقدس پروردگار ، بسیار زشت است که با یک هم آئین کهن اینگونه برخورد گردد.
چه عجب یه مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرد تو این دوره زمونه پیدا شد؟؟!!!! خیلی دوست داریم، خیلی مردی، مثل تو کم هست
مسلمون واقعی دمت گرم
دروذ بر شرافت وشجاعتت
درود به شرفت
آفرین به شرافتت . ما همه ایرانی هستیم و از اون مهمتر انسانیم.
آقاي سفيد دمت گرم اميد وارم هميشه سفيد باقي بمان ي وآلوده نشوي
حالا اگر عضو زرتشتی حذف شود باید کسی بیاید که مورد نظر مردم نبوده و به او هم همین مسلمانان به اندازه زرتشتی رای نداده اند
من ی اصفهانی هستم انصافا دکتر جمالی نژاد خیلی خوب کار کرد؛ حالا اصلاح طلب یا اصواگر! !!!
درود بر غيرتت
اگر دين نداريد لاحاقل آزاده باشيد
خداییش من هنوز در حیرتم چطور مردم حاضر شدند به نیکنام رای بدهند کاری نیکی اخلاق نیکی چکار کرده و طرف شکست خورده مگر چیکار کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی