بازدید 5347

شناسایی حوزه جدید اعمال فشار بر ایران در پنتاگون

کد خبر: ۷۳۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 14 October 2017
ارتش آمریکا اعلام کرد که به منظور حمایت از راهبرد جدید ترامپ در قبال ایران، «گستره کاملی» از همکاریهای امنیتی، برنامه ها و وضعیت قرارگیری نیروهای خود را مورد بازنگری قرار می دهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در حمایت از راهبرد جدید «دونالد ترامپ» در قبال ایران- که تشدید برخوردهای تقابل جویانه را نوید می دهد- «گستره کاملی» از همکاریهای امنیتی خود، طرحها و وضعیت قرارگیری نیروهایش را مورد بازنگری قرار می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنرانی خود و در ادامه ادعاهای واهی واشنگتن وعده داد که مانع از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای شود.

در همین رابطه سرگرد «آدریان رنکاین گالووی» سخنگوی پنتاگون بدون ارائه جزئیات دقیق به خبرگزاری رویترز گفت که ارتش آمریکا در حال سنجش و ارزیابی وضعیت قرارگیری نیروهای نظامی و همچنین برنامه ریزی های خود است.

وی در ادامه مدعی شد: «ارتش آمریکا در حال شناسایی حوزه های جدیدی از همکاری با متحدان خود جهت اِعمال فشار بر ایران، خنثی سازی نفوذ بی ثبات کننده تهران و محدود ساختن نمایش قدرت تهاجمی این کشور به ویژه در حمایت از گروهها و شبه نظامیان تروریست است!»

این در حالی است که پنتاگون از مدتها پیش با ادعای اینکه فعالیتهای منطقه ای ایران عامل برهم زننده ثبات در خاورمیانه است، بطور ویژه ای بر روی ایران انگشت گذاشت، و روز جمعه نیز هشت حوزه از این فعالیتها را در فهرست خود قرار داد.

این حوزه ها عبارتند از: توسعه و اشاعه موشک بالستیک، تهدید آزادی دریانوردی به ویژه در خلیج فارس، حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل و متحدان و شرکای آمریکا در خلیج فارس و نیز خصومت سازش ناپذیر و بی امان نسبت به اسرائیل.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل