بازدید 3146

رشد بهای آتی سکه همسو با بازار نقدی/ هشدار نسبت به کاهش ۱۴ درصدی قیمت طلا

روز گذشته بهای سکه در ۵ سررسید آتی روندی مثبت را تجربه کرد. به این ترتیب سکه در قرارداد تحویل آبان ماه رشد ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با روند مثبتی روبرو شده، ولی موسسه سرمایه گذاری گلدمن ساش آمریکا نسبت به کاهش قیمت این فلز گرانبها هشدار داده است.
کد خبر: ۷۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 11 October 2017
حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۲۸ هزار و ۵۳۳ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۴ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته در بازار نقدی طلا، سکه تمام از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گذشت.

در همین حال روز گذشته بهای سکه در ۵ سررسید آتی روندی مثبت را تجربه کرد. به این ترتیب سکه در قرارداد تحویل آبان ماه رشد ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان دادوستد شد که ۰.۲۲ درصد رشد داشت.

از سوی دیگر سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۹۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که ۰.۳۲ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۳۴ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزارتومان داد و ستد شد. بر اساس گزارش بورس کالای ایران، در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۲۶ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۸۵ هزارتومان داد و ستد شد.


هشدار نسبت به کاهش ۱۴ درصدی قیمت طلا

تحلیلگران تکنیکال گلدمن ساش با انتشار گزارشی پیش بینی کرده اند که احتمال افت 14 درصدی قیمت جهانی طلا نسبت به قیمت های کنونی وجود دارد.

بر اساس این گزارش 2 تحلیلگر ارشد گلدمن ساش هشدار داده اند: پس از آنکه طلا نتوانسته است به سطح مقاومتی 1380 دلاری دست یابد، این احتمال وجود دارد که بار دیگر تا سطح 1100 دلار در هر اونس کاهش یابد.

این تحلیل نشان می دهد: اگر طلا نتواند بار دیگر به سطح مقاومتی 1300 دلاری دست پیدا کند، احتمالا تا سطح 1123 دلاری کاهش خواهد یافت و شکسته شدن این سطح حمایتی نیز به معنای افت بیشتر قیمت طلا تا 1100 دلار در هر اونس خواهد بود.

قیمت جهانی طلا که روز جمعه با افت نسبی روبرو شده بود، بار دیگر با افزایش همراه شده است.

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که سطح حمایتی قیمت طلا در هفته های آینده 1100 دلار خواهد بود و قیمت این فلز گرانبها به پایین تر از این سطح کاهش پیدا نخواهد کرد.

موسسه گلدمن ساش معمولا دیدگاه منفی نسبت به قیمت جهانی طلا طی ماه های گذشته داشته است ولی در گزارش سپتامبر خود پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به طور میانگین به 1250 دلار خواهد رسید.

مهمترین دلیل موسسه گلدمن ساش برای کاهش قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده این است که ارزش دلار آمریکا همچنان به روند صعودی خود  ادامه خواهد داد و این مساله مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد بود. به نقل از سایت طلا، به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا، شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی و تنش های سیاسی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره قرار خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا خواهد بود. از سوی دیگر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند  نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا باشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار