بازدید 48218
بررسی سه سناریوی احتمالی پیش روی مسئولان؛

تا ساعاتی دیگر «تلگرام» تعیین تکلیف خواهد شد!

از آغاز فعالیت نرم افزار پیام رسان تلگرام و اقبال روزافزون کاربران ایرانی به آن و گسترش دامنه فعالیت‌های این نرم افزار، اشکالاتی زیادی متوجه آن بوده و در چند نوبت، تلگرام تا آستانه فیلترینگ در کشورمان نیز پیش رفته است؛ اتفاقی که البته در سطح محدودتر رخ داده و تماس صوتی رایگان این نرم افزار موبایلی و برخی قابلیت های دیگر آن را از دسترس کاربران ساکن کشورمان خارج کرده است.
کد خبر: ۷۳۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 10 October 2017
به فاصله دو سه روز از هشدار دادستان کل کشور، تا ساعاتی دیگر جمعی از مسئولان گرد هم خواهند آمد و یکی از مهم‌ترین دستور جلسه‌هایشان، تعیین تکلیف تلگرام خواهد بود.
 
به گزارش «تابناک»، همزمان با بررسی مواد نظام ملی پیشگیری و مقابله با آسیب‌های فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی، برخی اتفاقاتی در فضای مجازی رقم خورده که موجب شده بار دیگر تعیین تکلیف تلگرام اولویت پیدا کند، آنقدر که تا ساعاتی دیگر کمیته تعیین مصادیق مجرمانه تشکیل جلسه خواهد داد و آن گونه که شنیده می‌شود، موضوع تلگرام را مورد بررسی قرار خواهد داد.

موضوعی که در روزهای اخیر، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور و یکی از اعضای این شورا، نوید آن را داده و در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت ضدانقلاب در برخی کانال‌های تلگرامی گفته بود: «این کانال برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌کند و به‌ زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.»

تأکیدی که البته پیشتر نیز به انحای مختلف از برخی مسئولان شنیده شده و حتی مذاکرات مفصل دولتمردان با مدیران تلگرام نیز نتوانسته به فیصله یافتنش منجر شود؛ مذاکراتی که البته در مقوله حذف محتواهای جنسی تا حدود زیادی به نتیجه رسیده و به حذف شمار زیادی از کانال ها و محتواهای جنسی و مستهجن از تلگرام منجر شده است.

این در حالی است که از ابتدای فعالیت نرم افزار پیام رسان تلگرام و اقبال روزافزون کاربران ایرانی به آن و گسترش دامنه فعالیت‌های این نرم افزار، اشکالاتی زیادی متوجه آن بوده و در چند نوبت، تلگرام تا آستانه فیلترینگ در کشورمان نیز پیش رفته است؛ اتفاقی که البته در سطح محدودتر رخ داده و تماس صوتی رایگان این نرم افزار موبایلی و برخی قابلیت های دیگر آن را از دسترس کاربران ساکن کشورمان خارج کرده است.
 
تا ساعاتی دیگر «تلگرام» تعیین تکلیف خواهد شد! 
 
اتفاقی که البته نتوانسته تأمین کننده نظر همه مسئولان کشورمان باشد، به ویژه آن دسته مسئولانی که ملاحظاتی را مد نظر قرار می‌دهد یا به دلایل دیگر، آسیب های فضای مجازی و امثال تلگرام را بیشتر از مزایایش ارزیابی می‌کنند؛ ملاحظاتی که پیشتر موجب شده برخی نرم افزارهای ارتباطی مانند وی‌چت برای همیشه در کشورمان فیلتر شده یا به مانند وایبر و واتس‌اپ، فعالیتشان برای مدتی در کشورمان متوقف شود.

این در حالی است که ماجرای تلگرام به دلایل مختلف با دیگر نرم افزارهای ارتباطی موبایلی تفاوت دارد. دلایلی از جمله امکان ساخت کانال در این نرم افزار که عملا تلگرام را به شبکه اجتماعی موبایلی تبدیل کرده و از جمله عوامل اقبال شدید کاربران ایرانی به عضویت در آن است. مرز باریکی که به نظر می‌رسد، موجب اختلاف نظر مسئولان در خصوص تلگرام نیز شده است.

این را می‌شود از سخنان اخیر دادستان کل کشور نیز دریافت که در خصوص فعالیت یک کانال خاص بیان شده و یکی از درخواست‌های مسئولان از مدیران این نرم افزار در آن مستتر است؛ اینکه فعالیت دشمنان کشورمان در تلگرام محدود و مسدود شود و این پیام رسان، بستر فعالیت آزادانه امثال ضدانقلاب نشود.

البته این تنها درخواست مسئولان کشورمان از مدیران تلگرام نیست و پیشتر نیز درخواست هایی مانند انتقال سرورهای این نرم افزار به کشورمان بارها مطرح و حتی خبر موفقیت آمیز بودن برخی مذاکرات صورت گرفته در این خصوص نیز منتشر شده است؛ اتفاقی که اگر روی دهد، به باور مسئولان کشورمان، پهنای باند کمتری مصرف خواهد شد و هزینه های کاربران اینترنت در ایران نیز کاهش خواهد یافت.

درخواست هایی که بر اساس آن می‌توان سناریوهای زیر را برای نشست آتی کمیته تعیین مصادیق در خصوص تعیین تکلیف تلگرام مطرح کرد؛

تداوم فعالیت تلگرام در گرو تمکین مدیران این نرم افزار

شاید تنها مسیر برای تداوم فعالیت تلگرام در دراز مدت در کشورمان، رسیدن به نقطه ای در مذاکرات دولتمردان کشورمان با مدیران این نرم افزار باشد که ایشان به درخواست های مسئولان کشورمان از قبیل انتقال سرورهایشان به ایران تن داده و یا دست کم، با حذف برخی محتواهای مشکل دار، موافقت کنند؛ درخواستی که در مذاکرات صورت گرفته تا کنون بارها مطرح شده، ولی به رغم برخی نویدهای داده شده، تا کنون نتیجه نداده و برخی بر این باورند که روحیات دورف و دیگر مدیران تلگرام، مانع از تحقق آن در آینده نیز خواهد شد.

تداوم فعالیت تلگرام در سایه اعمال برخی فیلترهای داخلی

این راه شاید محتمل ترین راه برای تداوم فعالیت تلگرام در کشورمان، همراه با تأمین نظر اغلب مسئولان باشد. به این صورت که به مانند فیلتر کردن قابلیت پیام صوتی رایگان، فیلتر برخی قابلیت های این نرم افزار مانند ساخت کانال در دستور کار قرار گرفته و به مدد این تصمیم، قابلیت های دیگر این نرم افزار در دسترس کاربران ایرانی بماند؛ تصمیمی که اگر گرفته شود، مسئولان وزارت ارتباطات و برخی دیگر از نهادها، موظف خواهند شد ساز و کار فیلتر کانال ها را فراهم آورده و به این وسیله، هم منع فعالیت کانال های معاند را رقم بزنند و هم جلوی فیلتر شدن کامل تلگرام و کوچ کاربران ایرانی به نرم افزارهای مشابه را بگیرند.

تکرار سرنوشت وی‌چت برای تلگرام

آخرین گزینه پیش روی مسئولان، رقم زدن سرنوشتی است که پیشتر برای پیام رسان وی‌چت در کشورمان رقم خورده است. انسداد کامل دسترسی کاربران ایرانی به این نرم افزار که پیشتر ثابت شده راهکار مؤثری نیست و با جایگزین شدن این نرم افزار با یک نرم افزار دیگر، اوضاع به روال حال حاضر باز خواهد گشت. بازگشتی که با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در کشورمان و در اختیار داشتن انبوهی از گوشی های تلفن همراه هوشمند، احتمالا در زمانی کوتاه تر رقم خواهد خورد و با توجه به فقدان نرم افزارهای ارتباطی قدرتمند از نوع وطنی، به خلق چالش های جدید منجر خواهد شد. چالی هایی از جنس وابستگی نرم افزارهای جایگزین شده به دولت ها و گروه های دیگر و قابلیت های منحصر به فردی که در هر کدام از این نرم افزارها تدارک دیده شده و می‌تواند بسترساز اتفاقات نامطلوب جدیدی باشد.
 
توضیح و تصحیح: در قسمتی از خبر اشتباها به جای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، شورای عالی فضای مجازی درج شده بود که تصحیح شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۱۲۲
پاک کردن صورت مساله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
تلگرام رو نه ولي اينستاگرام رو حتما بايد ببندن!
هر کاری دوست دارید بکنید
با سلام. ما که انتظاری از مسئولان (حالا دقیقا مسئول چی هستن نمیدونم تا همه چی خوبه مسئولن اما بد که میشه نیستن) برای ایجاد اشتغال نداریم. اما اگه نمیتونین شغل ایجاد کنین بذارین ما توی این فضای مجازی شغل داشته باشیم. دستمون رو نمیخایم بگیرین پامونو نزنین. با تشکر!!!
ضد انقلاب برای رفت و آمد از جاده استفاده میکنن .پس جاده ها را هم با بولدوزر زیرو رو کنید
در عصر سایبر ودجیتال وکوانتوم وماهواره واینترنت برای همیشه نمیشه جنگید همانطور که با الف ب نمیشه جنگید دیگه مرغ از قفس پرزده
ایرانیان نباید از امکانات استفاده کنند باید گران بخرند ارزن کار کنند .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بهترین کار اینه که استفاده از تلگرام برای بانوان ممنوع اعلام بشه. تنها علت فساد تلگرامی، استفاده زنان از این نرم افزار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
و البته تا جان در بدن کار کنند و حقوق نگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
.هرکس جوانان و نوجوانان را دوست داشته باشد باید هرچه زودتر تلگرام بسته شود
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اگر برای آقایون بحث امنیتی و این حرفا مهمه چرا نرم افزار بومی نمیسازن با همین امکانات و توانایی ؟ یک درصد فساد های مالی که می شود هم خرج نداره پولو بدن به چهارتا دانشجو ببینن چکار میکنن،بعدشم اینا همه فشارهای اپراتور ها هست بقیش همه بهانه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
من هم موافق بستن تلگرام هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
آقا ما نخوایم از نرم افزار های بنجل داخلی استفاده کنیم باید کی رو ببینیم؟ من به اون وایبر با اون مدیریتش بیشتر اعتقاد دارم تا به نرم افزار های داخلی مثل.... والسلام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
نظرات من را که نمی نویسید یکی از مزایای تلگرام را ذکر کنید که به طرق دیگر نتوان بدست آورد. تلگرام همش منفی و به ضرر کشور و عامل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان است.
تا امتحان من هفته بعد صبر کنین دیگه ما با بچه ها کلاس می زاریم اطلاعات رد و بدل می کنیم کلی سوال و اطلاعات توشون هست
خانواده خودتون بلد نیست از تلگرام استفاده کنه به جماعت چیکار دارین
تو رو خدا فیلترش کنین بره
سودش به جز برای عده ای بیکار و دلال چیز دیگه ای نیست
وگرنه سرتاپا ضرره ، باعث اتلاف و از بین رفتن عمر جوونای ما میشه ، تلگرام چیزی نیست بجز محتوای بیهوده و پوچ و به درد نخور
معایبش خیلی بیشتر از مزایاشه
مگه بدون تلکرام خواهیم مرد؟ تمومش کنین تلگرتمو
به نظرم فیلتر کردن تلگرام یعنی نقض حقوق بشر.
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
حقوق بشر چیه دیگه؟؟؟؟؟
انصافا از کلماتی که معنیش را نمیدونیم استفاده نکنید و یا لااقل از اصطلاحی که نزدیک به اون هست و درفرهنگ لغات ما پیدا میشه استفاده کنید
چون تلگرام همه کارها را بر ملا میکند
تنها استفاده ی ما از تلگرام کانالهاشه. شما کانالهای مستهجن رو فیلتر کنید خب. من شخصا خیلی از کانالهای آموزشی مربوط به رشته ام استفاده میکنم تو تلگرام. و اینو واقعا میگم که اگر دسترسی ما به کانالها قطع شه بدبخت میشیم. پس با این استدلال همه ی چاقوها رو هم از بازار جمع کنید. چون میشه باهاش آدم کشت. به فرض فیلتر هم کنید. چرا فکر میکنید با این کارا می تونید جلوی فحشا رو بگیرین؟ فیلم مستهجن و سایت های مخالف نظام تو اینترنت زیاده که به راحتی با فیلترشکن میشه بهشون دسترسی داشت. شما هر کاری کنید جلوی پیشرفت تکنولوژی رو بگیرید. مگه این که ما رو بفرستید تو غار زندگی کنیم. خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم جلوی تشکیل کانال رو نگیرید. من خیلی از آموزشهای مفید مربوط به رشته ام رو دارم به طور رایگان از تلگرام می بینم.
نشانه هل امنیتی شدن اوضاع است...
تلگرام باید فیلتر شود
تلگرام الان پایه ی بسیاری از کسب و کارهای جامعه رو تشکیل میده اگر مسئولی بفکر کشور و انقلابه بهتره جلوی پیشرفت و توسعه اقتصادی جامعه رو نگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
کی این چیزا واسه مسئولین مهم بوده ؟
بابا من وارد اینستا گرام شدم ، خیلی وحشت ناکه . بدترین توهین ها را به پیغمبر داره می کنه . کسی نیست جلوشو بگیره.این ها حکمش اعدامه . عکس ها هم که همه تحریک کننده واقعا یک نوجوان وارد این فضا بشه انگار یک بره وارد جنگل شده. آخه این چه وضعشه . از یک طرف دولت داره مردم را به گرسنگی می کشونه از این طرف هم راه جهنمو بازمیکنه . دادستان دیشب تو تلویزیون می گفت بعضی مسئولین سنگ می اندازند. خب بگیرشون

دارن اسلام را له می کنند تو فضای مجازی حد اقل برای حفظ منافع خودتون یک کاری بکنید.حیا کنید حیا .من تکلیفم این بود بهتون بگم دیگر خود دانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
فقط تاسف به حال شما و امثال شما
ایرانیا نباید از تبادل آزاد اطلاعات برخوردار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اطلاعات تلگرام که همش منفیه
کلی کار بازرگانی و خرید و فروش انجام میدیم مارو از نون خوردن نندازید
پیام رسان سروش چه عیبی دارد که استفاده نمی شود

به مراتب ثابلیت های بیشتری از تلگرام دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
عیبش اینه که مردم به نرم افزارهای داخلی اعتماد ندارند.
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
همون ثابلیتاش بیشتره نه قابلیتاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
امنیت نداره
تقریبا همه مردم ایران دارن روزانه از تلگرام استفاده میکنن ک اکثرشم مفیده. اینقد به این تلگرام گیر ندین وجدانا اپلیکیشن خیلی مفیدیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
این گیرها تبلیغاتیه و میخواهند ذهن مردم را از سایر مسائل مهم تر به این مساله منحرف کنند که موفق هم شدند
تلگرام فیلتر کنن بهتره
منکر استفاده درست بعضی اشخاص از تلگرام نیستم( اقلیت) اما محتوای غالب کانال ها مبتنی بر چرت و پرت محض هست کانال های بالای 1 میلیون نفر یا جوک هست یا خبرگزاری
کانال و گروه های خوب و تخصصی هم وجود داره ولی شبکه های اجتماعی در برابر 99 پست غیر مفید یه پست مفید داره و این مختص ایران نیست فقط
دوستان تو یوتیوب درباره social media سرچ کنید و ببینید
فیلتر کنن ملت برن دنبال زندگی شون
روحاني دل ملت را خوش كرد كه جوون اورد به وزارت مخابرات، ايشون نيومده دارن ميبندن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
مجید جان
دلبندم
به متن خبر دقت کن!
مشگل با فیلتر شکن حل خواهد شد
اقا کلا اینترنت رو قطع کنید خیال خودتون و مردم رو راحت کنید دیگه.
با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید ....
این اقایون فقط نگران اگاهی و افشاگری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
گل گفتی
فرض کنید از تلگرام برای کارهای تروریستی استفاده شده با حذف اون آیا براش جایگزین نمی خواید تعریف کنید آیا از نرم افزار جدید تروریستها استفاده نمی کنن؟دوباره اون رو هم می بندید و این داستان تا ابد ادامه داره یکی بیاد یکی حذف بشه.این آدرس غلط دادنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
دقیقا
خدا کنه زودتر فیلترش کنند.
شده مکانی برای گسترش فحشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
شما دیگه چرا با این حالت از آمریکا ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
هرکسی اون چیزی رو پیدا می کنه که دنبالش میره .اگر دنبال فحشا باشی پبداش می کنی .
جلو اطلاع رساني رو نميتون بگيرن
ما چقدر خوشبختيم كه مسولان آگاه و تأثير گذاري داريم ، هميشه به فكر ما هستن كه مشكلاتمون رو حل كنن!
چرا منتشر نمیکنی تابناک؟
بیکاری داره روز به روز افزایش پیدا میکنه
چرا همه رو دارید سر تلگرام خراب میکنید؟
میدونید چقدر دارن نون زن و بچه هاشونو از تلگرام در میارن؟
یه کسب و کار جدید خیلی ها دارن از تلگرام نون در نیارن جرا به خاطر دوتا کانال میخواید نون زن و بچه مردم ببرید اخه
تفریح مردم شده تلگرام چرا سرگرمی مردم میگیرد ازشون

گیر دادید به تلگرام یه سر به فیس بوک بزن ببین چه خبر!!
یه سر به اینستاگرام بزن بیین چه خبر !!

چرا راه دور میرید یه سر تو خیابان های شهر تهران بزنید ببیند دمه خیابان کیا وایسادن برای.......

برو مدرسه راهنمایی داره سیگار میکشه بشه ۱۰ ساله اینا از تلگرامه ؟
حق ندارن همچین کاری بکنن
جامعه ایران دچاردگردیسی عمیق درزمینه های اجتماعی وفرهنگی شده باصطلاح داره پوست میندازه وباافکارعقب مانده سرناسازگاری داره دیروزمحدودیت ویدیوامروزحذف شبکه های اجتماعی آقاجان شیپورازسرگشادش نزن
نظر مردم که استفاده کننده هستند هم کشک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
مردم که حقی ندارند
تکلیف تلگرام مشخص شد:
2 بار از روی تصمیم کبری
"با توجه به فقدان نرم افزارهای ارتباطی قدرتمند از نوع وطنی، به خلق چالش های جدید منجر خواهد شد."
اکثرا نرم افزارهای وطنی را به خاطر امکان جاسوسی سازمانها از حریم شخصی نمیپسندن، نه بخاطر فقدانشون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
درست است
اینا همش الکیه تا به حال هزار بار تعیین تکلیفش‌کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
الکی نیست
میخواهند حواس مردم را از یک موضوعی پرت بکنند
تلگرام نشد، وایبر، وایبر نشد واتس آپ و..... صدها شبکه اجتماعی دیگر.
به هر حال شبکه اجتماعی ایرانیان آگاه شکل گرفته
الهی که فیلتر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
الهی که خودت فیلتر بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
آره خواهر !
از اینکه تلاش می کنید این ابزار راحت ارتباطی و همچنین ابزار شادی و سرگرمی را از مردم بگیرید بی نهایت تشکر می کنم.
چرا تکنولوژی برای کشور های پیشرفته تحدید آمیز نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
چون آنجا رسانه ها آزاد و پرکار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
تهدید !
اگر فیلتر بشه به واقع کسب و کار هزاران نفر با اختلال بسیار شدیدی مواجه میشه و این باعث اختلال در گردش مالی هنگفتی میشه که اصلا بازخورد خوبی نخواهد داشت مسئولین به جای فیلتر کردن بهتر است کمی فکر کنند این شبکه های معاند و ضد انقلاب از بسترهای بسیار دیگری هم از جمله ماهواره و .... در دسترس هستند پس بهتر است به جای سرکوب همه مزیت ها برای چند عیب به زیان مردم عمل نکنند و سلایق شخصی خود را به دور از تفکر جامع اعمال نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
نمیشه دیگه
زیان مردم که برای کسی مهم نیست
فقط افشا گری ها مهمه
آقا فیلترش کنید بخدا راهت میشیم ما ایرانی ها جنبه این امکانات رو نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
نگو ما
بگو من
خودتو به بقیه نچسبون بی ظرفیت
خبرتون دروغه
خوبه همه برنامه های خودتون ی کانال دارن تو تلگرام.عین جریان اینه که ایرانی جنس خارجی نخر بعد خودشون ذره ای جنس ایران رو استفاده نمی کنند
باکت نباشه. انواع و اقسام فیلتر شکن ها موجوده.
به گزارش ایسنا، ‎به دنبال انتشار برخی اخبار در مورد تعیین تکلیف تلگرام در جلسه امشب شورای عالی فضای مجازی، یک منبع آگاه در مرکز ملی فضای مجازی، این خبر را از اساس تکذیب کرد.
‎این منبع آگاه گفت: اساسا جلسه‌ای در طول امروز توسط شورای عالی فضای مجازی تشکیل نشده است؛ لذا خبر مذکور صحت ندارد.
خوب خدا رو شكر، اين مشكل هم حل شد
فردا بريم كجا ببنديم!!؟؟
فیلتر تلگرام یک خود کشی حرفه ای برای مسئولین کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
موافقم.
خخخخخ
مث که هنوز تصمیم نگرفتن
چه جالب شده مردم همه سرشون تو تلگرام بنده ،بعد مسئولیت در حال تصمیم گیری فیلترینگ تلگرام هستن
با فیلتر شدن تلگرام مردم به سمت پیام رسان و شبکه های جدید کوچ میکنند و این خطراتش بیشتر از تلگرامه باور کنید!
بنظر من تلگرام رو به کل نمیتونن فیلتر کنن چرا که موسس این اپلیکیشن راهکاری کارآمد در اختیار کاربر گذاشته!
حدس من اینه نهایتا رای یه مسدود کانال ها بدن ، نمیشه چنین پیامرسان محبوبی رو از چندین میلیون ایرانی گرفت ان هم به تصمیم چند نفر! خواهید دید
نتیجه چیشد؟ خبر رو تکمیل نمی کنید؟
تابناک تو این مطلب داره از بودن تلگرام حمایت میکنه نرم افزار پیام رسان موبایلی!!!!
فیلتر کردنش دوای درد نیست
متاسفانه ، مسولين مدام به دنبال پاك كردن صورت مسله می باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
چون به احدی پاسخگو نیستند
امروز تنها قدرت مردم همین رسانه های مجازی است
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است!!!!
تلگرام بسیاری از زندگی ها را متلاشی کرد
مسئولین حال از خواب بیدار شدن
اگر می خواهید به بهانه ضد انقلاب جلوی خبر رسانی مردم را بگیرید.بجای اینکار انبوه مشکلات جامعه را حل کنید.بجای اینکار یک بار برای همیشه سیستم اداری کشور را از رانت ها واختلاسها پاک کنید.هر چند حل مشکلات با این بوروکراسی موجود خواب خیالی بیش نیست.پس سر مردم را با بستن تلگرام.وتمامی فضای مجازی گرم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
نه اینا سخته
به زحمتش نمی ارزه
تازه باید با کلی از برادر و خواهرهای خودی هم درگیر بشیم
همون تلگرام رو ببندیم راحت تره
همه مشکلات یهو حل میشه
نكنيد اين كارها را تلگرام بسته شود نرم افزار ديگر جايگزين ميشود
چون اخبار حقيقي در تلگرام به گوش مردم ميرسه ميخوان تعيين تكليف كنن؟؟!! ا
مثل کره شمالی کلا اینترنت جمع کنیم ها؟چطوره؟
تا فلترشکن هست ، غصه ای نیست
الان سروش بسیار عالیه تازه توسعه یافته در داخله به علاوه اینکه امکانات بیشتری هم داره از پرداخت قبض گرفته تا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
مشکل اینه که مردم بهش اعتماد ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
شما کارمند سروش هستی هی میای تبلیغ میکنی ؟
ماهی چند میدن بهتون اونجا ؟
اینجا درموردش تبلیغ کنی جزو اضافه کارت محسوب میشه یا نه ؟
آقا تو رو خدا! ما پایه ی کسب و کارمون بر اساس تلگرامه. میدونید چه ضربه ای میخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
میخواستی ضربه نخوری
به مسئولین چه ربطی داره
مسئولین اهمتی به ضربه خوردن کسی نمیدن
جزو وضایفشون نیست
از گردش اطلاعات واهمه دارند.
به نظرم اگه تلگرام رو فیلتر کنند بهتره چون می ریم سر google allo امریکایی هم هست حال می ده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
موافقم
مزخرفه اپلیکیشن تلگرام ، هی مردمو ریپورت میکنه امیدوارم فیلتر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
تلگرام ریپورتت نمیکنه
اونایی که بدون اجازه میری بهشون پیام شخصی دری وری میدی ریپورتت میکنن و تلگرام هم اعمال قانونت میکنه تا ادب بشی
مردم با فیلتر شکن میرن no problem
عجیبه که در کشور ما مردم و مسئولین دو مسیر متفاوت را میروند ، ظاهرا یکی از وظایف مسئولین ، آزار و سخت گیری تحت عنوان حمایت است، و ظاهرا فقط یک راهکار بلد هستند و آنهم بستن است
مشکل اینجاس که فیلتر فقط برای مردم عادی اعمال میکنن و برای خودی ها مجوز میدن که فیلتر اعمال نشود.
حقوق مردم رو رعایت کنید لطفا.
تابی جون صبح علی الطلوع گفتی تا ساعاتی دیگر تلگرام تعیین تکلیف خواهد شد ! عزیز ما کار داریم شب شد میخوایم بریم خونه تکلیف چیه؟ هنوز پیامک های عیال واسه خرید نرسیده زنگ بزنم یا تلگرام امروز هست؟
پس اگر چند نفر در اتوبان با سرعت غیر مجاز حرکت کنند باید اتوبان را هم مسدود کرد.
آقا خاراندن جاي كش جوراب هم خيلي حال مي ده
حتما در كميته تعيين مصاديق مجرمانه مطرح فرماييد كه استفاده از جوراب هم ممنوع شود
برای نجات ایران وایرانی علی الخصوص جوانان ون جوانان و جلوگیری از فساد اخلاق ورواج شایله وتهمت و...و.هرچه سریعتر جلوی نفوذ ا و وامثالهم را سد کنند که فردا دیره
بهترین کار اینه
ده ها سال پیش هم میخواستند نوار کاست.ویدئو راهم در جامعه حذف کنند .آیا نتیجه ای ؟
از 600.000 سایت ایرانی حداقل یک چهارمش در رابطه با کسب و کار هست که مختل می شه. عرضه راه اندازی اینترنت محلی رو هم که نداریم.تکلیف مردم چیه؟
تلگرام باید فیلتر بشه
تلگرام باعث شده تا خیلی از کپی رایت ها رعایت نشود .
به عنوان مثال انواع فیلم های ایرانی به رایگان در اختیار مردم قرار میگیره و باعث عدم تطابق دخل و خرج تهیه کنندگان میشود .
و یا کتاب ها به صورت رایگان و فایل دانلودی در تلگرام به راحتی قرار داده میشه و حق کسی که براش زحمت کشیده ضایع میشه .
حالا این 2 مورد ساده رو گفتم تا بدونیم که شاید 2 3 نقر مدیر کانال ، از تبلیغات پول در میارن ولی از اون طرف درآمد خیلی ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است .
و و و ....
بفرمایید بگویید اگر تلگرام نباشد کودکان و نوجونان پاک و طاهر می مانند و به معصیت دچار نمی شوند و خانواده ها شب و روز مشغول تربیت دینی و اخلاقی آنها هستند !؟ و. صدا و سیما هم با برنامه های شادیانه و جام نهایی و چک 5 ملیونی همه مطالب اخلاقی مذهبی و .....را به آنها آموزش می دهد !!!!!!!
فقط اعدام...!!؟؟
تلگرام و اینستاگرام و.....همه مفید هستن مشکل از کاربرانش هست که دارن اینطوریش میکنند
یادم نمیره که دستگاه ویدیو را ممنوع کردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل