بازدید 43728

تأملی پیرامون یک حادثه شوم؛ راننده خاطی مقصر است یا تاکسی‌های اینترنتی؟!

حادثه شومی که البته رقم زننده آن در نتیجه قصور این مجموعه مشهور تاکسی اینترنتی استخدام شده بود و بنابراین، باید مدیران این مجموعه را مقصر خوانده و برایشان تنبیهاتی در نظر گرفت؛ اما غیرقابل تعمیم به تمامی شاغلان در این مجموعه است و از این روی، هجمه وارد آمده به این تاکسی ها را شائبه برانگیز جلوه می‌دهد.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 10 October 2017
وقوع یک حادثه شوم توسط یک مسافرکش یا رقم زدن حادثه‌ای که برنامه‌ریز آن، مجموعه‌ای بزرگ بوده است؟ این قابل تأمل ترین پرسشی است که پیرامون حادثه شومی که به تازگی رقم خورده و مورد توجه عموم قرار گرفته، مطرح است؛ اما کسی درصدد پاسخگویی به آن برنمی‌آید.
 
به گزارش «تابناک»؛ همانقدر که تاکسی‌های آنلاین به شدت مورد توجه عموم قرار گرفته و به مدد این توجه، توانستند در زمان نسبتا کوتاهی، جایگاه مهمی برای خود دست و پا کرده و این نوع کسب و کار را در جامعه سنتی حمل و نقل کشورمان اصطلاحا جا بیندازند، چند روزی است که خبر شوم مرتبط با یکی از این تاکسی‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته و به سرعت نگرانی آفرین شده و کار تا آنجا بالا گرفته که بسیاری از ضرورت بازبینی برخی امور مرتبط با این تاکسی ها و اعمال نظارت شدید بر ایشان سخن به میان می‌آورند و برخی پا را فراتر نهاده و خطرات استفاده از تاکسی‌های آنلاین را برمی‌شمارند تا ضرورت برچیدن بساط این کسب و کارهای نوپای اینترنتی را نتیجه بگیرند.

فضای ملتهبی که البته با فاجعه‌ای تمام و کمال آغاز شده، ولی در ادامه به عقده گشایی شباهت یافته است. عقده گشایی آنهایی که با تاکسی های آنلاین، کاسبی سنتی شان تحت تأثیر قرار گرفته و نرخ های گزاف و خدمات ضعیفشان، قدرت رقابت را از ایشان گرفته و حالا با موج سواری بر حادثه شوم تجاوز، قصد احیای موقعیت خود را دارند.

این را می‌شود از حجم اخباری دریافت که در این روزهای اخیر در خصوص تجاوز یکی از رانندگان شاغل در یکی از تاکسی های آنلاین رقم زده، منتشر می‌شود و به جای تقبیح و اعمال انزجار از رویداد رقم خورده، بر نام تاکسی آنلاین در آنها تأکید می‌شود. گویی برای نخستین بار است که یک تن از صنف رانندگان تاکسی، مرتکب چنین عمل شیطانی می‌شود.
 
تاملی پیرامون یک حادثه شوم؛راننده خاطی مقصر است یا تاکسی های اینترنتی؟! 
رویه ای بر خلاف دیگر حوادث که تلاش می‌شود در آنها فرد مجرم، ورای شغل، دین و زادگاهش معرفی شود چراکه پذیرفته‌ایم دین و قومیت افراد نقشی در ارتکاب جرایمی مانند قتل ندارد و در سراسر کره خاکی، افراد از نژادها و ملیت های مختلف، چه پیرو ادیان الهی بوده و چه به ادیان دیگر معتقد باشند یا حتی بی دین باشند، ممکن است مرتکب قتل و تجاوز و هر جرم و جنایتی شوند و در این مسیر، گاه ممکن است از مسائلی مانند موقعیت شغلی خود نیز در این مسیر بهره ببرند.

وضعیتی که از تأمل در پرونده های فراوان تجاوز و دیگر جنایات در سراسر جهان خودنمایی می‌کند و رویداد شوم یاد شده نیز از آن مستثنا نیست؛ موضوعی پذیرفته شده که به شکلی عجیب در خصوص این پرونده ندید گرفته شده و اگر بشنویم موجب رنجش افراد شریف پرشماری که در این تاکسی های نوظهور و آنلاین در کشورمان به خدمت مشغولند، فراهم آورده، جای تعجب نخواهد داشت.

این در حالی است که با مطالعه جزئیات پرونده و اعترافات فرد متجاوز که بازنشر وسیعی در فضای مجازی و رسانه‌ها داشته، درخواهیم یافت عامل دستگیری این فرد، اطلاعاتی است که از وی در پرونده تشکیل شده برایش در تاکسی آنلاین به ثبت رسیده است؛ اطلاعاتی که البته اشکالات بسیاری داشته و قصور فراوانی در بررسی و صحت سنجی شان رخ داده، ولی به هر حال راه آسانی برای یافتن و بازداشت متهم به دست داده است.

همه اینها در حالی است که نمی‌توان از تلخی های فراوان این پرونده صرف نظر کرد و افکار عمومی به شدت مشتاق صدور حکم اشد مجازات برای راننده مجرم هستند؛ اما همان گونه که مجرمانی مانند «خفاش شب»، راننده ای خطاکار در زمره مسافرکش های شخصی محسوب شدند و بروز جرایم در دیگر شاغلان اصناف دیگر، به حمله به این اصناف منجر نشد، بی انصافی است مزایای تاکسی های آنلاین را به پای این حادثه شوم قربانی کنیم.

حادثه شومی که البته رقم زننده آن در نتیجه قصور این مجموعه مشهور تاکسی اینترنتی، استخدام شده بود و از این روی، باید مدیران این مجموعه را مقصر خوانده و برایشان تنبیهاتی در نظر گرفت اما غیرقابل تعمیم به تمامی شاغلان در این مجموعه و دیگر مجموعه های مشابه است و از این روی، هجمه وارد آمده به این تاکسی های آنلاین را شائبه برانگیز جلوه می‌دهد؛ شائبه هایی قابل بررسی که در آن نه نفع مردم دیده می‌شود و نه اصلاحاتی در راستای پیشگیری از تکرار در آینده، بلکه بیشتر شبیه تسویه حساب های شخصی با این دست کسب و کارهاست.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۵
با این گفته بود که اخراج شده بودم. چی چی میگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
قسمتی از مصاحبه با راننده متجاوز اسنپ:
چرا با اسم و هویت خودت در تاکسی اینترنتی کار نمی کردی؟

دو ماه قبل در تاکسی اینترنتی کار می کردم که بخاطر خالکوبی و جای چاقویی که روی سرم بود اخراج شدم و در خیابان بودم که دیدم چند نفر کنار خیابان ایستادند و راننده استخدام می کنند که با یکی از آنها در مورد اتفاقی که افتاده صحبت کردم که پسر جوان اعلام کرد که اگر گواهینامه و مشخصات فرد دیگری را تهیه کنی می توانی دوباره مشغول به کار شوی!!!!!!
همین اگر در یک تاکسی معمولی بود آیا راننده دستگیر میشد؟؟
از این دست راننده ها در تاکسی رانی تا حالا نداشتیم؟؟
سواری معمولی ایمن تر هست؟؟
من فکر میکنم اتفاقا این نرم افزار به امنیت جابجایی مردم کمک کرده
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
درود به شرفت
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
قسمتی از مصاحبه با راننده متجاوز اسنپ:
چرا با اسم و هویت خودت در تاکسی اینترنتی کار نمی کردی؟

دو ماه قبل در تاکسی اینترنتی کار می کردم که بخاطر خالکوبی و جای چاقویی که روی سرم بود اخراج شدم و در خیابان بودم که دیدم چند نفر کنار خیابان ایستادند و راننده استخدام می کنند که با یکی از آنها در مورد اتفاقی که افتاده صحبت کردم که پسر جوان اعلام کرد که اگر گواهینامه و مشخصات فرد دیگری را تهیه کنی می توانی دوباره مشغول به کار شوی!!!!!!
حالا نه اینکه تو تاکسی های سنتی همچین اتفاقی نیافتاده !! نه اینکه همچین موضوعی اولین باره که تو کشور اتفاق افتاده ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
قسمتی از مصاحبه با راننده متجاوز اسنپ:
چرا با اسم و هویت خودت در تاکسی اینترنتی کار نمی کردی؟

دو ماه قبل در تاکسی اینترنتی کار می کردم که بخاطر خالکوبی و جای چاقویی که روی سرم بود اخراج شدم و در خیابان بودم که دیدم چند نفر کنار خیابان ایستادند و راننده استخدام می کنند که با یکی از آنها در مورد اتفاقی که افتاده صحبت کردم که پسر جوان اعلام کرد که اگر گواهینامه و مشخصات فرد دیگری را تهیه کنی می توانی دوباره مشغول به کار شوی!!!!!!
خاطی مقصر است

چند آزانسی و تاکسی زرد تا کنون تخلف کردند؟ پس کل سیستم شهری و... خلافکار هستند؟

اسنپ کارخود را کرده از نظر مدارک

مگر شخصی در یک اداره خلاف کند...کل اداره خلافکارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
عزیزم اسنپ هم مقصره ایشون سابقه کیفری داشته نباید استخدامش میکرد
اگه برای ناموس خودت این مسئله پیش میومد همینطور اظهار نظر میکردی
البته بهتر است تاکسیهای اینترنتی نظارت بیشتر و سختگیرانه تری اعمال نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بهتره چنین مجرمانی را به خانواده قربانیان بسپارند تا خودشون مجازاتش کنند
به نظر من هر چی راننده مسافرکش(تاکسی، اتوبوس، آژانش و ... هست همگی مشکل اخلاقی دارند و در ذهن پلیداشن تجاوز به دختران و زنان مردم را می پرورانند
کسانی هم که تا بحال اینکار را نکرده اند، تنها از سر ترس بوده
راننده تاکسی اگر همون دسته دنده بین خودش و صندلی کناری نبود، باور کنید خودش را به مسافر خانم بغل دستش نزدیک میکرد و آزار و اذیت میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
این ذهن مریض تو هست با این تصورات تو داهات هم زندگی کنی تو اروپا راننده تاکسی یا مسافر کشی شغل شریفی است . زحمت کش هستند . برای یک لقمه نون حلال همون دنده رو روزی ۱۰۰ بار عوض میکنن . مثل بعضی ها دزد نیستند مال ملت رو بخورن پشت ماشین لوکس بشینن پز خالی بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
شما خیلی بدبین هسیتد بهتر با یک رواشناس مشاوره کنید اگر به همه مردم به چشم متجاوز نگاه کنید دیگر زنده ماندن ارزشی ندارد
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
رانندگی شغل نیست به نظر من هرچه قدر درآمد داشته باشه باید خرج ماشین کنه اینهایی که رانندگی میکنند از روی ناچاریه من که ندیدم با اینرانندگی و روزی حلال کسی به جایی رسیده باشه
جه ربطی داره؟
یعنی یک قاضی یک مامور پلیس یا یک راننده تاکسی خلاف نمیکنه؟
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
خخخخخخخخخخخخخخ
اینا رو ول کن


برادر من بیگناهه. سیاسی کاری نکنید
من شیر فروشم. پالایشگاه حق منه
پسر من فقط شهردار یک شهر کوچیکه. برین سراغ کله گنده ها
ژن من خوبه. حق من اینه که تو این مملکت مدیر باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
وای این نوشته عااالی بود. کاش میشد با طلا نوشتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
اینو یادت رفت:
من شهردارم. پس جق دارم از خودم درخواست خونه سازمانی بکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
خخخخخخخ
برادر من. چرا موقع تایپ اینقدر عجله میکنی که باعث بشی با دیدن اشتباه تایپی تو، از خنده چایی رو بپاشم روی مانیتور؟
البته اسنپ هم گناه را انداخته گردن مسافر!
یک معذرت خواهی خشک و خالی هم نکردند!
بحث تاکسی اینترنتی یا سنتی نیست. یه بنده خدایی یه مدت توی یه آژانس سنتی کار می کرد. میگفت همکارانی دارم که بعد از رساندن مسافران خانم کلی داستانهای غیر واقعی سر هم می کنند و حرفهای رکیک میزنند و عین خیالشان هم نیست. یکی از رانندگان که هر وقت یه مسافر زن تنها به پستش می خورد بعدش میامد آژانس و میگفت خانم مسافر بهم پیشنهاد رابطه داده. میگفت یکبار بهش گفتم آقا مگر ممکنه که همه مسافران زن به تو پیشنهاد بدهند؟؟؟؟
بحث سر اینه که جایگاه زن در ایران اونقدر متزلزله که هیچ قانون و فرهنگ حمایت کننده ای نداره. فکر می کنید اگر این جوان جوری بزرگ میشد که بهش فهمانده میشد که حق تعرض به حقوق دیگران و به خصوص خانمها را ندارد، به خودش اجازه میداد چنین کاری بکنه؟ روزی که اولین متلک را گفت، روزی که اولین مزاحمت را ایجاد کرد اگر درس درستی بهش داده می شد، یک زن تنها را اونقدر ضعیف نمیدید که بخواد به زودی نیت شیطانی را عملی کنه. من منکر غریضه نیستم. ولی آیا انسان را نمی شود جوری تربیت کرد که کنترل بیشتری روی غرضه خودش داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
جایگاه زن متزلزل نیست مردان هوسباز و بی عار شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
میشد هزارتا مثبت میدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
صحبتتون درست است ولی املای "غریزه" به این صورت صحیح است
اسنپ بهترین سرویس ها را برای میلیون ها نفر هر روز ارائه می کند ولی رانندگان جدید را بدون گواهی عدم سوء پیشینه استخدام می کند که این کاری بسیار اشتباه است. اگر چه از رانندگان جدید می خواهد که در اسرع وقت این گواهی را به اسنپ ارسال کنند، ولی ممکن است فرد تازه استخدام شده در طی همین مدت دست به کارهای خلاف بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
بله و دقیقا اینبار مشکل از همین نکته بوده. فرد سابقه دار ببعد از قطع همکاریش با اسنپ، توسط بازاریابان اسنپ راهی برای دور زدن مقررات و ماشتغال دوباره در اسنپ می یابد و نتیجه هم این می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
دوماهه عضو اسنپ شدم هر روز پیامک میاد که سوپیشینه بیار ولی قطع همکاری نکردن!!!
باید سفته بگیرن از راننده ها که نمیگیرن و هیچ ضمانتی هم از راننده ها نمیگیرن
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
این حرف درستی نیست گواهی عدم سوء پیشینه دردی را دوا نمیکنه مگر اینهایی که سالم هستند دچار خطا نمیشوند مگر اینهایی که اشتباه کردند نباید دوباره به آغوش اجتماع برگردند پس بهتر است بجای ایجاد بروکراسی و قوانین من درآوردی بفکر سلامتی خودمان و جامعه باشیم اگر کسی هم اهل خلاف کردن بود با قدرت باهاش برخورد بشه که کسی هوس تخلف نکنه
اسنپ و تپسی دارن نامردی میکنن! یه سری بچه و نوجون رو با کرایه های بسیار پایین ریختن تو خیابون کسب کار راننده های واقعی تاکسی رو خراب کردن. اسنپ فقط یه نرم افزار طراحی کرده که اونم سورسش از خارجی ها کپی شده و دارن به شکل ناجوان مردانه ای هم به راننده تاکسی ها هم به راننده های خودشون با کرایه های کم آسیب میزنن.

من خودم راننده تپسی بودم اما دیدم اصلا صرف نمیکنه سود اصلی رو فقط خودشون بدون هیچ زحمتی می برن بقیه فقط حکم برده رو بازی میکنن. این سیستم فاسد و قابل قبول نیست باید حتما کنسل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
دیدی نمی صرفه اومدی بیرون؟ پس خرج زندگی رو چیکار می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اسنپ و تپسی می تونه با سخت گیری در استخدام نیرو نظارت بیشتری داشته باشد منتها برچیدین این امکان رفاهی اصلاه درست نیست مگر تا حالا تو سرویس های مدارس توی اژانس ها از این اتفاقات شوم نیفتاده شما جوی نوشته اید انگار شخص راننده خاطی نیست و اسنپ مقصره
ما به اسم تاکسی اعتماد میکنیم, نه به قیافه راننده!
اسنپ در قبال اسمش مسوله و باید پاسخگو باشه
تاکسی های اینترنتی مقصر هستند بدلیل رقابت و طمع در افزایش درآمد در تاکسی های اینترنتی بدون بررسی دقیق افراد آنها را وارد ناوگان حمل نقلی که مردم بدلیل اعتماد به آن میکنند
به نظر شما با اوضاع بدی که وجود داره هیچ راننده تاکسی خلاف نمیکنه ؟مغازه کوچک فست فودی دارم بیرون مغازه ایستاده بودم منشی مشغول جمع کردن حساب برای رفتن بود .شخصی ارام وارد مغازه شد دست کرد داخل یخچال یک بطری نوشابه تو جیبش گذاشت حین خارج شدن دید دارم بسمتش میرم 10000تومانی از جیبش دراورد و به منشی گفت خرد کنید منشی گفت خرد ندارم !گفت پس یه نوشابه حساب کنید.مابقی پول روگرفت و رفت .امیدوارام تا اینجا متوجه فن شده باشید .موقع بیرون رفتن به من بیرون مغازه دقیق شد و رفت ان طرف انتظار داشتم به راهش ادامه بده و بره ولی باتعجب دیدم پشت فرمان تاکسی اش که از قضا جزو حمل ونقل عمومی بود نشست و رفت قیمت بک نوشابه قوطی 1500 تومانه.حالا شما بگویید میشه به شخصیت شغلی افراد اعتماد کرد .نوشته بنده به قصد توهین به راننده های پاک و زحمت کش که حتی چند نفرشان از بستگان من هستند نیست.
استخدام فله ای هر کسی که ماشین داره کنار خیابون ، بدون استعلام و احراز صلاحیت اخلاقی
خودم شاهد بودم بعضیهاشون چه وضعیتی دارند اونقدر قیافه هاشون تابلوست اصلا نیاز به استعلام ندارن
البته در این مورد کارمند اسنپ از راننده بیشتر مقصره که این شخص را استخدام کرده
طرف سو پیشینه نداشته ۳ هفته با مشخصات خودش کار کرده بعد قط شده اکانتش بعد رفتی به نمینده اسنپ که تو خیابون وای میستن گفته من سو پیشینه ندارم گفته برو گواهینانه یکی دیگرو بیار بعدش اکانتشو فعال کرده.
امثال شماها با این طرز فکرتون هست که اوضاع اینه دیگه

خب در اینکه این روانی مقصر هست شکی نیست

برای اون شرکت هم میشه پیشنهاد داد برای موفقیت بیشتر به صورت دوره های تصادفی یه مامور بذاره بره سوابق هر فرد رو در منزل و محل سکونتش چک بکنه با مشخصات تا کسی سو استفاده نکنه از موارد اینجوری که خودش رو جای کسه دیگه جا بزنه

شما مطمئن باش اگر این نوع سیستم بازرسی توی ادارات و باقی جاها باشه چقدر دستها رو میشه
اسنپ وموارد مشابه برای خدمات رسانی مفیدند ولی برای جلوگیری از وقوع خلاف وجرم باید بامدیران ودست اندرکاران ان برای بی دقتی وعدم احساس مسولیت در انجام امور ودادن مجوز به افراد فاقد صلاحیت مجازات شوند
درانتخاب رانندگان تاکسی یک باردیگر بایدتجدیدنظروگذینش مجددصورت بگیرد ویاحداقل سالی یکباربررسی شود.
من مدت زیادی است از تاکسی اینترنتی استفاده می کنم. قیمت ها مناسب و برخوردها خوب.
چنین اتفاقاتی باید به دقت توسط شرکت های تاکسی آنلاین مورد توجه باشد که نظارت های بهتری داشته باشند.
در سال های گذشته صدها بار شاهد اعمال خلاف قانون ، دزدی ، تجاوز ... از سوی سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسی های سنتی بودیم. اما کسی چیزی نگفت. حال همه مدعی تپسی شده اند. دلیل آن هم رقابت.
دلیل اصلی این جور چیزها فشار جنسی وارد امده بر جوانان است که علارغم تاکید همه دانشمندان بر اهمیت ارضا غزیزه جنسی متاسفانه در ایران مورد توجه نیست. چه بسایر جوانانی که به دلیل عدم دسترسی به جنس مخالف در خوشبینانه ترین حالت به خودارضایی و در حالات دیگر به تجاوز روی میاورند. همچنین تاسیس مراکز ارضا بصورت قانونی و بهداشتی بسیاری از مشکلاتی از این دست را برطرف خواهد نمود
مشکل اصلی کشور ما اینه که از لحاظ فرهنگی داره به سرعت سقوط میکنه و اگه مسئولین همچنان بخواهند خودشون رو به خواب بزنن به زودی با مشکلات بسیار بزرگی مواجه میشیم.
اشتباه شما همونطور که از متن خبر بر میاد اینه که فکر میکنین اسنپ افراد رو «استخدام» میکنه. اسنپ فقط و فقط نرم افزارشو با گرفتن درصد کمیسیون در اختیار افراد میزاره. مثل هر نرم افزار پولی که افراد میتونن بخرن و ازش استفاده کنن. اسنپ فقط یه ابزاره
در مورد خوده اون حادثه شوم و عکس هم که اصل خبر است یه پاراگرافی جمله ای چیزی مینوشتید تا میفهمیدیم ماجرا چه بود
سلام. این قضیه ابعاد مختلفی دارد، چرا وقتی راننده از خانم مسافر درخواست می کنه که در صندلی جلو بنشیند ایشان قبول می کنند، و با این عمل خود راننده جوان را وسوسه کرده اند، و اما حداقل مزیت اسنپ این بوده که بلافاصله فرد متهم یا مجرم شناسایی شده، اگر راننده تحت نظر اسنپ نبود که هرگز قابل ردیابی نبود. متشکرم.
افراد خطا ميكنند چه اصراري داريم خطاهاي فردي را به سازمانها و سيستمها نسبت دهيم؟ ايشان با مدارك جعلي استخدام شده
اولاً که این مسئله در تاکسی های معمولی هم ممکن است اتفاق بیفتد. دوماً در تاکسی اینترنتی بلافاصله میتوان با شکایت مسافر، راننده را شناسایی کرد و حتی اگر مسافر به قتل هم رسیده باشد میتوان آن را ردگیری کرد. ولی در تاکسی معمولی به این راحتی ها نیست.
اسنپ چند وقته توثبت نام راننده ها دیگه هیچ سخت گیری نمی کنه و تو خیابون مردمو ثبت نام می کنه آخر عاقبتش می شه این...
اسنپ و تپسی یه سری بچه و نوجون رو با کرایه های بسیار پایین ریختن تو خیابون کسب کار راننده های واقعی تاکسی رو خراب کردن.
چرا رانندگان و پلاک های شهرستان رو تو تهران بکار گیری میکنن . تو اسنب و تپسی هزاران نفر از شهرستان های دیگه دارن تو تهران فعالیت میکنن که خیلی هاشون ادب صحبت کردن ندارن یا فارسی خوب صحبت نمیکنند . جدای همه این مسائل خیلی از همین رانندگان شهرستان که تو تهران دارن فعالیت میکنن تا یه دختر میبینند سریع میخوان رابطه برقرار کنن و باقی مسائل ...
اسنپ و تپسی اگر بفکر ماندگاری هست نباید از پلاکهای شهرستان و رانندگان شهرستانی استفاده کنه . وسلام .
اینکه از قضیه سواستفاده کنید قشنگ نیست یقینا مسافرکش شخصی و آژانس سنتی هزاران بار از این اتفاقات افتاده. اما پیشنهادم به اسنپ اینه که حتما گواهی سو پیشینه و مشخصات و ادرس راننده رو بگیرند و اینکه خواهشا شهرستانی هارو در اسنپ قبول نکنند تا اول باعث مهاجرت بی دلیلشون نشه هم اینکه هزاران مشکل دیگه پیش نیاد
فقط ميخواهند اين نرم افزارهاي جديد را از سرراه بردارند
باید تاکسی های اینترنتی زیز نظر سازمان تاکسیرانی باشد.وافراد با مجوز وارد این شغل شوند.
همانگونه که بسیای از خوانندگان مطرح کردند در مسافر کشی ها و تاکسی های تاکسیرانی هم خلاف های زیای دیده میشود. باید انگیزه ها وامار خلاف نسبت به تعداد مسافر را دید.این نمونه در کشورهای خارج هم دیده شده است.لندن اینگونه سرویس ها را ممنوع کرده است. تصور من ان است که سرویس های انینرنتی باید یک سرویس با اطمینان بیشتر وراحت تر جهت خانم ها وخانواده ها وبرخی کسانیکه علاقمند به در یافت سرویس مطمئن تر ومحترمانه تری هستند داشته باشند که رانندگان واتومبیل از امنیت واطمینان بیشتری برخوردارباشند..قیمت ممکن است کمی افزایش داشته باشد ولی از سرویس مطمئن تر وراحت تری استفاده میشود.. سرویس vip.یک سرویس همگانی وعمومی ممکن است مناسب همه گروهها ی علاقمند به دریافت خدمات نباشد. راننده و اتومبیل یک سرویس vipیا first class باید با دقت بیشتری انتخاب شوند.
این هم از اسنپ!!!
مقصر راننده است و جرمش مشخصه اما اون تاکسی اینترنتی هم مسولیت داره و اگر هرجای دنیا بود باید غرامت می داد. مثلا ۲ -۳ میلیون دلار کم کم . به نظو من باید این غرامت ارزش گرفته بشه و به اون خانم داده بشه که اولا دوایی باشه برای اون خانم که بهش تجاوز شده هم که اوس تاکسی اینترنتی ادب بشه درست مدیریت کنه .
درود بر احد جان درست می گوید . یک راننده تخطی کرد فورا تماس گرفتم او رااخراج کردند
فقط تحریم اسنپ در حال حاضر کارسازه تا بقیه حساب کار دستشون بیاد

البته حداقل امکانات اینطور تاکسیها امکان ردگیری راننده خاطی هست که در شکل سنتی معمولا امکانش نیست
از این اخبار و گزارشات زیاد می شنویم ولی از اقدامی که بازدارنده باشد هیچ .تنها بااجرای اشد مجازات آن هم در ملع عام و بلافاصله پس از وقوع جرم می تواند تا حدی راه گشا باشد.
با سلام
بنده نیر با این نظرات که به دلیل داشتن اطلاعات کامل راننده توانستن مجرم را بگیرن کاملا موافقم و این بی انصافی است که یک مورد اشتباه را به تمام این کسب تعمیم بدیم . همینطور که همه ی ما اگاه هستیم در تمام مشاغل این اتفاقات بد افتاده . باید یاداوری کنم که در این سال های گذشته چقدر خبر شنیدیم که راننده های سرویس مدارس به بچه ها تعرض کردن و این یک فاجعه ی بزرگی بود که معلوم نیست ایا حل شده یا نه . یا در مدارس و از طرف ناظم و .... که یه جایگاه و مکان به خیال خانواده ها کاملا امن بوده .!!!!!! پس بی انصافی نکنیم با یک مورد اشتباه کلا سیستم را زیر سوال ببریم بله قطعا مشکلات و معایبی دارد که ان شاالله باید برطرف بشود
داننده مجرم و خلاف کار است که اعدام کافی نیست
اسنپ مقصر اصلی میباشد بدلیل اینکه راننده باید شناسایی میشد یعنی
راننده هنگام شروع بکار باید وارد اسنپ شود اما اسنپ قبل از ورود راننده باید از راننده درخواست شناسایی بکند و دوربین اسنپ روشن میشود و راننده تلفن همراه خودش را جهت شناسایی بروی چهره خودش متمرکز مکند که مزابق مدارک پرونده باشد . اما اسنپ این کار را نکرده و باید دیه بپردازد و جریمه شود
من در امریکا برای اوبیر که مثل اسنپ است کار میکنم
بهترین روش برای مقابله با گرانی تاکسی ها و آژانس ها همین است و این است دنیاس رقابت در همه جا اشکال هست اما تپسی ها و اسنپ ها بهترین خدمات را ارائه می دهند ، با کلاس هستند و دهن لق هم نیستند به مسافرشان احترام می گذارند و ماشین هاشان غالبا تمیز است و از همه مهمتر ارزاند تر و به موقع تر حاضر می شوند. یک نمونه اینکه از ترمینال جنوب تا ونک تاکسی ترمینال 38 هزار تومان گرفت و از ونک تا کرج یک اسنپی 24 هزار تومان خودتان مقایسه کنید. همین که به محض درخواست نرخ کرایه هم اعلام می شود عالی است. همین که در روزهای برفی و بارانی راننده های تاکسی به ریش مسافر منتظر می خندند و دنبال دربستی هستند و این شرایط را اسنپ و تپسی به هم زده خودش نشاندهنده تفاوت دنیای رقابت است.
دلیل ایمن همه حجمه تخریب گر علیه تاکسی های اینترنی چیست؟ کدام جرائم و تخلفات محرز و عینی آژانسها و ... به این صورت رسانه ای شده ؟
تو شهر ما تاکسی اینترنتی نیست همین چند روز پیش خانم بنده با تاکسی میومد خونه که یه مسافر مرد کنار زشت ترین رفتارهارو با خانم من کرده وقتی اومد خونه از ترس نمیتونست حرف بزنه اگه جوری بود که همه چیز ثبت ضبط میشد مثل همه کشورهای مدرن دنیا مردهای ایرانی به خودشون اجازه رفتارهای اینجوری نمیدادن. تو آمریکا شما آدامس هم بخری بخاطر مالیاتش ثبت میشه کی خریدی کجا خریدی. تو ایران هر.
خلافی میخوای بکن کسی خبرشم نمایشه. همه دنیا با اینترنت شبکه کامپیوتر ...... شفافیت ساختن نه با بازرسی مصاحبه سوری .
بنظرم اسنپ باید روند جذب راننده رو سختگیرانه تر انجام بده جذب راننده اونم از وسط خیابون کار درستی نیست
به نظر مي رسد رقباي انسب كه مدت هاست بدنبال توقف فعاليت اين تشكيلات جديد بوده اند . موضوع اين حادثه را بعنوان بهانه اي جهت تخريب هر چه بيشتر آن قرار داده اند . مگر تاكسي هاي سنتي تخلف و يا جرمي مرتكب نمي شوند ؟!! اما جون رقيبي سازمان يافته ندارند كسي پيگير توقف كار انها نيست .
نفس کار که ایجاد سهولت و سرعت در حمل و نقل هست بسیار عالیه طبیعتا هر پیشرفت و دستاوردی نقاط ضعف هم داره و با تکامل صددرصد آغاز به کار نمیکنه و با گذشت زمان ایراداتش برطرف میشود.درمورد نحوه بکارگیری و استخدام رانندگان نقطه ضعفی برملاشده این اصل کار را نفی نمیکند
اسنپ باید پذیرش راننده و ارائه خدمات را منوط به ارائه مدارک کامل نماید ولی متاسفانه نگاه تجاری و سودآور از لحطه تکمیل فرم باعث بروز چنین اتفاقاتی میشود در ثانی با یک سیستم ساده میتوان به مسافر و راننده یک کد تخصیص داد و کلیه تماس ها را از سیستم مرکزی هدایت نمود و نیاز به ارائه شماره تلفن همراه مسافر و راننده به یکدیگر ضروری نمی باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار