بازدید 14567
طرح هدفمند مسأله پایان ائتلاف تا نامه‌نگاری برای واکنش درباره موضوع خاتمی؛

دلیل فشارهای اخیر بر رئیس‌جمهور چیست؟

موضوعاتی نظیر طرح مسأله پایان ائتلاف اصلاح طلبان با دولت اعتدالگرا و اصولگرایان معتدل، تشکیل کارگروه استمرار راه امید برای بهره گیری از توان اصلاح طلبان راه یافته به شوراها و هماهنگی برای انتخابات مجلس، نامه نگاری بیش از هشتاد نماینده مجلس با رئیس جمهور برای ورود او به موضوعی که با نام اعمال محرومیت های جدید برای «سید محمد خاتمی» عنوان شده است، فعال شدن عارف و متهم کردن دولت...
کد خبر: ۷۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 10 October 2017
به نظر می رسد، «حسن روحانی» در ماه های آغازین دولت دوازدهم، سخت ترین روزهای کاری خود را می گذراند و فشارهای زیادی را متحمل می شود که باید برای هر یک از آنها چاره مختص به خودش را پیدا کند. او باید پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی و ... که به خاطر آنها متحمل فشار از سوی جریانات سیاسی می شود، چاره جویی کند و البته برای هر یک راه حل های درخواست شده یا بهترین راهکار را برگزیند.

به گزارش «تابناک»؛ موضوعاتی نظیر طرح مسأله پایان ائتلاف اصلاح طلبان با دولت اعتدالگرا و اصولگرایان معتدل، تشکیل کارگروه استمرار راه امید برای بهره گیری از توان اصلاح طلبان راه یافته به شوراها و هماهنگی برای انتخابات مجلس، نامه نگاری بیش از هشتاد نماینده مجلس با رئیس جمهور برای ورود او به موضوعی که تحت عنوان اعمال محرومیت های جدید برای «سید محمد خاتمی» عنوان شده است، فعال شدن عارف و متهم کردن دولت به تلاش برای ائتلاف با اصولگرایان میانه رو و معرفی «علی لاریجانی» به عنوان گزینه انتخابات 1400، پرونده های «حسین فریدون» و «مهدی جهانگیری» و درگیری های مربوط به برجام که تحت عنوان احتمال خروج آمریکا از این قرارداد عنوان می شود، از مسائلی است که «حسن روحانی» این روزها با آن روبه روست.

چرا اصلاح طلبان پایان ائتلاف را مطرح کردند؟

طرح مسأله پایان ائتلاف اصلاح طلبان با دولت اعتدالگرا و اصولگرایان معتدل، از موضوعاتی بود که به تازگی با سخنان «محمد رضا عارف» در رسانه ها مطرح شد و پس از آن چهره های مختلف جریان اصلاح طلبی پیرامون آن اظهارنظر کردند؛ هرچند این موضوع مخالفانی در بین اصلاح طلبان داشت، برخی چهره های سرشناس جریان اصلاحات در همراهی با این موضوع، واکنش های مثبتی به مسأله نشان دادند.
 
دلیل فشارهای اخیر بر رئیس‌جمهور چیست؟ 
برخی اصلاح طلبان پس از طرح مسأله پایان ائتلاف اصلاح طلبان با دولت اعتدالگرا و اصولگرایان معتدل، پا را فراتر از سخنان رئیس فراکسیون امید گذاشتند و حرف از انتخابات 1400 زدند. آنها بر این عقیده بودند که پس از همراهی اصلاح طلبان با روحانی در انتخابات 92 و 96، حال دیگر نوبت همراهی اعدالیون و اصولگرایان میانه رو و معتدل با اصلاح طلبان است و این بار آنها باید از یک گزینه اصلاح طلب برای انتخابات 1400 حمایت کنند. این چهره های اصلاح طلب معتقدند که گزینه های خوب و رأی آوری هم برای این انتخابات دارند.

آغاز بدون یاران ائتلافی و تلاش برای عبور از روحانی!

اصلاح طلبان خیلی زودتر از آنچه به نظر می رسید، کار را برای انتخابات مجلس یازدهم شروع کردند. آنها هفته گذشته با همراهی بخشی از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، برخی نمایندگان مجلس، بعضی اعضای شورای شهر تهران، شهرداران برخی کلان شهرهای مهم نظیر مشهد و تهران و اعضای شورای شهر کلان شهرهایی که در اختیار اصلاح طلبان است، کار انتخاباتی برای مجلس یازدهم را کلید زدند.

اصلاح طلبان در تلاشی که می توان آن را آغازی بر پایان ائتلاف انتخاباتی آنها با اعتدالیون و اصولگرایان معتدل خواند، کار را به نوعی برای عبور از روحانی و عدم تکیه به دولت شروع کردند و با تشکیل «کارگروه استمرار راه امید» برای بهره گیری از توان اصلاح طلبان راه یافته به شوراها به منظور حضور هر چه بهتر در انتخابات مجلس آینده استارت زدند.

نامه‌نگاری با روحانی درباره خاتمی

به تازگی خبرهایی از سوی برخی اصلاح طلبان از جمله «محمدرضا تابش»، مبنی بر اعمال محدودیت های جدید برای «سید محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات اعمال شد که با واکنش ها و البته تکذیب هایی هم مواجه شد. برخی بر این عقیده اند که خاتمی با حکم دادگاه ویژه روحانیت از حضور در جلسات عمومی محروم شده است، اما دادستان ویژه روحانیت تهران در اظهار نظری صریح این مسأله را تکذیب و رد کرده است.

با این حال و با وجود رد این مسأله از سوی نهادهای ذی مدخل قانونی دیگر، باز هم برخی اصرار دارند که چنین محدودیت ها و محرومیت هایی اعمال شده است؛ بنابراین، به تازگی بیش از هشتاد نماینده مجلس با رئیس جمهور نامه نگاری کرده اند و از «حسن روحانی» برای ورود او به موضوعی که تحت عنوان اعمال محرومیت های جدید برای «سید محمد خاتمی» عنوان شده است، درخواست کرده اند.

عارف می‌خواهد بازیگر باشد نه قطعه ای از پازل برای کاندیداتوری لاریجانی!
 
فعال شدن عارف در حوزه های مختلف مربوط به انتخابات آینده مجلس، گرد هم آوردن اعضای اصلاح طلب شوراهای اسلامی شهر و روستا و یاری گرفتن از آنها برای انتخابات آتی قوه مقننه، انتقادات اخیر او از دولت در قالب انتقال این گلایه ها به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور انتقالش به رئیس جمهور و نامه نگاری با روحانی برای موضع گیری و پیگیری مسأله اعمال محدودیت های جدید برای خاتمی و مسائلی از این دست، همه نشان می دهد که رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، به دنبال این است که این بار خود بازیگر اصلی صحنه انتخابات باشد، نه قطعه ای از پازلی که برای شخص دیگری چیده خواهد شد و برخی آن را «علی لاریجانی» می دانند.
 
این روزها برخی اصلاح طلبان در اظهارنظرهای مختلف پیرامون آینده سیاسی کشور به ویژه انتخابات 1400 ریاست جمهوری، با متهم کردن دولت به تلاش برای ائتلاف با اصولگرایان میانه رو و معرفی «علی لاریجانی» به عنوان گزینه این انتخابات تلاش می کنند از به واقعیت پیوستن این مسأله جلوگیری کنند و در همین راستا، موضوعاتی نظیر پایان ائتلاف، معرفی یک کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات 1400 و ... را مطرح می کنند.
 
پرونده‌ «حسین فریدون» کم بود، «مهدی جهانگیری» هم به آن اضافه شد!
 
همچنین  این روزها یکی از دغدغه های رئیس جمهور و دولت مطرح شدن دو پرونده درباره نزدیک ترین افراد به «حسن روحانی»، رئیس جمهور و «اسحاق جهانگیری» معاون اول اوست؛ هرچند روحانی و جهانگیری هر دو تأکید دارند که در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی ندارند و اگر مسأله ای در مورد اطرافیان و نزدیکان آنها هم مطرح است، باید از طریق مراجع ذیصلاح و قانونی دنبال شود، طبیعتا پرونده های مذکور به بخشی از دغدغه هایشان تبدیل شده است.
 
دلیل فشارهای اخیر بر رئیس‌جمهور چیست؟ 
 
البته معاون اول رئیس جمهور اخیرا از دلایل دستگیری برادرش ابراز بی اطلاعی کرده، ولی با تأکید بر مبارزه با هرگونه فساد گفته که «هیچ کس حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی کند»؛ موضوعی که نشان می دهد جهانگیری انتقاد محترمانه ای به دستگیری برادر دارد. به هر حال پرونده این دو یعنی «حسین فریدون» و «مهدی جهانگیری»، بخشی از دغدغه های رئیس جمهور، معاون اول او و دولت است که منجر افزایش مشکلات آنها در کنار دیگر فشارهای سیاسی است که شرح آن مطرح شد.
 
برجام و ادراک ماالبرجام!
 
شاید اگر «حسن روحانی» قرار بود در مورد سختی ها و فشارهایی که این روزها تحمل می کند، صحبت کند، مهمترین بخش آن را مربوط به اصلی ترین دستاورد دولتش یعنی «برجام» می دانست و از چنین واژه ای در مورد آن استفاده می کرد که «برجام و ادراک ماالبرجام!»؛ موضوعی که آمریکا این روزها تلاش می کند از طریق مطرح کردن موضوعاتی پیرامون آن فشار زیادی بر جمهوری اسلامی و دولت روحانی وارد کند.
 
بحث خروج آمریکا از برجام و عدم تأیید اقدامات ایران در قبال این موضوع از سوی رئیس جمهور آمریکا، مسأله ای است که دولت دوازدهم بیش از هر موضوع دیگری این روزها درگیر آن است و در حال بررسی است که اگر شاهد خروج آمریکا از برجام باشیم، چه سناریو و نقشه راهی را در این خصوص در پیش بگیرد. با توجه به اینکه برجام مهمترین دستاورد دولت روحانی در بعد سیاست خارجی محسوب می شود، طبیعتا دولت هم باید در قبال هر مسأله و اتفاق احتمالی، بهترین تصمیم را برای چگونگی پیشبرد و اقدام متقابل در این زمینه بگیرد.
 
در هر حال، طرح مسأله پایان ائتلاف اصلاح طلبان با دولت اعتدالگرا و اصولگرایان معتدل، تشکیل کارگروه استمرار راه امید برای بهره گیری از توان اصلاح طلبان راه یافته به شوراها و هماهنگی برای انتخابات مجلس، نامه نگاری بیش از هشتاد نماینده مجلس با رئیس جمهور برای ورود او به موضوعی که تحت عنوان اعمال محرومیت های جدید برای «سید محمد خاتمی» عنوان شده است، فعال شدن عارف و متهم کردن دولت به تلاش برای ائتلاف با اصولگرایان میانه رو و معرفی «علی لاریجانی» به عنوان گزینه انتخابات 1400، پرونده های «حسین فریدون» و «مهدی جهانگیری» و درگیری های مربوط به برجام که تحت عنوان احتمال خروج آمریکا از این قرارداد عنوان می شود، مسائلی است که این روزها فشار بر رئیس جمهور و دولت دوازدهم را زیاد کرده است و باید دید، روحانی چه تدبیری برای کم کردن فشار از روی خود و دولتش و مواجهه با این موضوعاتی می اندیشد؟! به همه اینها باید فشارهایی که از طرف رقیبان سیاسی و انتخاباتی دولت هم وارد می شود را افزود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۲
جناب آقای جهانگیری ، خداوکیل اگر برادر احمدی نژد این کار را کرده بود جنابعالی چه عکس العملی نشان می دادی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
توی مناظره حواب قالیباف رو درباره ی برادرش نداد.معلوم بود که چیزی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
میومد توی مناظره تلویزیون بجای انشاء، یک دیوان اشعار ارائه میداد
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
چه کاری کرده بود ؟
.قتی شما هنوز هیچی ثابت نشده داری قضاوت میکنی یعنی مغرضی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
پیداهن عثمانش میکرد
تابناک گرامی. علت محدودیت اعلامی جدید علیه خاتمی چیست؟در شرایطی که حضور ترامپ،داعش،تجزیه کشور همسایه(عراق)،دشمنی امیرنشینهاوپادشاهیهای جنوبی،وضعیت وخیم در سوریه و....تنها همدلی ووفاق ووحدت ملی میطلبد،ایجاد محدودیت برای کسی که محبوبیتش بین مردم را درانتخابات آزمودیم ایا غیر از اقدام نادرست نام دیگری میتوان بران گذارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
فتنه گر از فتنه خوابیده آب میخوره
علتش اینه
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
معاویه هم بین مردم محبوب بود
اصلاح طلبان با عوام فریبی اکثریت کم اندیش می خواهند کل ناکامیهای این ۸ ساله را بگویند که ما نبودیم و ۸ سال دیگر بگذارید که بیاییم و سرآخر هم بگوییم نگذاشتند و نشد و در پایان هم ادعای تقلب تیتراژ پایانی تاتر خیابانیشان باشد.
اگر ملت ،ایران ،با یک ترامپ ،مواجهه بود ،مقابله با آن کاری ساده ای بود ،اما همانگونه که آقای روحانی گفتند ،ده تا ،ترامپ ،در مقابل ایران است ،که یکی از آنها ،ریس جمهور امریکا است ،نه تای دیگر ،ترامپ های داخلی میباشد ؟ که اقدامات اینها خطر ناکتر است
مثل دختر مظلوم وزير
خیلی مغرضی تابناک.من هنوز اتهاماتی که در دوره هشت ساله احمدی نژاد روزانه به او می زدی به خاطر دارم .چه طور شده طرفدار این دولت شده ای .و دیگر ادعای کشف موضوع جدید را نداری .منصف باش و وجدان داشته باش درضمن کلید اظهار نظر کاربران را از کار نینداز تا محبوبیت خاتمی را نشان دهی .مدیون خون شهدایید.خواهش می کنم بفهمید.
واقعا عجیبه. اصولگرایان، از قوه قضاییه گرفته تا صدا و سیما، چند ساله صبح تا شب دارن به رئیس جمهور فشار میارن. نمی دونم چی شده حالا که چند تا اصلاح طلب نامه نوشتن شما یاد غربت رئیس جمهور افتادین؟
اقای ریس جمهور تبریک تبریک بخاطر تحریم ها که چند سال مملکت را تعطیل کردی
کدوم فشار اینا که همش وعده های خود ریس جمهور بود شما هم همه مسایل رو وارونه نشان میدین
دلیلش کسب رای با پرچم اصلاح طلبی وبعدا فراموش کردن وعده وقرارهای قبلی
در ایران همیشه نیاز به گوشت قربانی است !
آیا فقط اصلاح طلبان به رییس جمهور فشار آوردند؟لطفا از جناح خودتان هم بگویید .
به نظر می رسه اتحاد تندرو های آمریکایی به تند رو های داخلی داره نتیجه میده
برجام و ادراک ماالبرجام! !!!!!!!!!


تابناک جان زشته با کلماتی که تداعی کننده آیات قرآن کریم هست تیتر نامناسب بزنی
تابناک اصلاح طلب!!!!!!!!!!!!
جهانگیری و ما ادراک چهانگیری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر