بازدید 9465
۳

ستاد تنظیم بازار به گران شدن سه محصول لبنی رضایت می‌دهد؟

در روزهای اخیر موضوع گران شدن سه محصول لبنی شیر، ماست و پنیر بر سر زبان ها افتاده است. افزایش قیمتی که به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی بر اساس حسابرسی دفاتر قانونی شرکت ها صورت خواهد گرفت. هرچند رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور معتقد است: بی تردید با رشد روز افزون قیمت لبنیات این کالا به تدریج از سر سفره مردم حذف و به تبع سلامت جامعه به مخاطره می افتد.
کد خبر: ۷۳۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 08 October 2017
شیر«رضا باکری» دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار تابناک اقتصادی، پیرامون بحث افزایش قیمت 3 محصول لبنی اظهار داشت: ما مخالف این هستیم که قیمت ها درصدی تغییر کند، بلکه معتقدیم بایستی بر اساس دستور العمل قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوبه سازمان حمایت تصمیم گیری شود و بایستی سال های 93، 94، 95 و 96 را بر اساس دفاتر مالی قانونی شرکت ها و گزارشات مالی حسابرسان قسم خورده در واقع آنالیز بشود و بهای تمام شده بدست آید و ارقامی که بر اساس بررسی اسناد مالی بدست می اید ملاک عمل قرار بگیرد. 

حال پس از گذشته چهار سال وزیر صنعت و معدن دستور دادند که دفاتر قانونی شرکت ها مورد حسابرسی قرار بگیرد تا به استناد حسابرسی دفاتر قانونی قیمت تمام شده 3 کالای لبنی گروه یک کالای اساسی شیر، ماست و پنیر محاسبه شود. وی اظهار امیدواری کرد که در جلسه روز یکشنبه 16 مهرماه ستاد تنظیم بازار نتایج این بررسی ها مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما انتظار افزایش قیمت را دارید یا خیر؟ اظهار داشت: بحث اینکه افزایش قیمت داشته باشیم یا نداشته باشیم نیست، هدف ما عادلانه کردن قیمت ها مبتنی بر حسابرسی می باشد. حالا ممکن است قیمت کالایی پایین تر یا ممکن است بالاتر برود یا حتی تثبیت قیمت داشته باشیم، بیشتر هدف این هست که قیمت ها بر طبق دستور العمل مصوب سال 89 در جهت شیوه و نحوه قیمت گذاری کالاهای تولید داخل  تعیین بشود. 

شیر

وی در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت قیمت و خرید شیر خام از دامداران نیز افزود: شیر خام توسط کارخانه ها بر اساس مصوبه 94/04/16 معاون اجرایی ریاست جمهوری که شیر خام را حداقل 1320 و حداکثر 1440 تومان در چهار گرید متناسب با بار میکروبی گروه بندی کرده است، خریداری می شود. وی در ادامه افزود: در حال حاضر این دسته بندی به این صورت می باشد که: 1320 تومان قیمت کف برای بار میکروبی یک میلیون، سپس بار میکروبی 500 هزار، بعد بار میکروبی 300 هزار و بار میکروبی زیر 100 هزار که همان قیمت حداکثر 1440 تومان می باشد. وی یادآور شد که بر اساس این دسته بندی، کارخانه هایی وجود دارند که شیر خام را با حداکثر قیمت مصوب، یعنی 1440 تومان خریداری می کنند.

ستاد تنظیم بازار به گران شدن سه محصول لبنی رضایت می‌دهد؟

در همین خصوص رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور در گفتگویی با رادیو اقتصاد گفته بود: قیمت شیر خام طی یک ماهه اخیر به ازای هر کیلوگرم ۲۰۰ تومان افزایش یافته و این روند همچنان ادامه دارد. اگر قیمت لبنیات روز به روز در جامعه افزایش یابد بدون شک آسیب شدیدی در آینده متوجه دامداران، صنایع فرآوری و مردم خواهد شد. ظفری معتقد است: بی تردید با رشد روز افزون قیمت لبنیات این کالا به تدریج از سر سفره مردم حذف و به تبع سلامت جامعه به مخاطره می افتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
شیر که 100 تومان بیصدا گران شده است
شیر رو از دامدار بیچاره میخرید 1000 تومن بعدش میفروشید خدا تومن تازه مصرف کننده بد بخت بیچاره باید گرون بخره مملکت هم که مسول نظارت نداره
سلام ، من سعی می کنم رعایت ادب و احترام را برای همه داشته باشم و توهینی هم هیچ وقت نکردم ولی شما مطلب من را پخش نمی کنید. با احترام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار