بازدید 3994
در هفته گذشته ثبت شد؛

انعقاد ۳۹ هزار قرارداد آتی سکه/ پیش بینی درباره روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸

بازیگران معاملات آتی سکه طی هفته گذشته ۳۹ هزار و ۵۶۱ قرارداد به ارزش ۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال را در بورس کالای ایران منعقد کردند که قرارداد تحویل تیرماه سال آینده، پرطرفدارترین سررسید بازار بود. همچنین بانک یو بی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت جهانی طلا در سال 2018 میلادی افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۳۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 07 October 2017
بازیگران معاملات آتی سکه طی هفته گذشته ۳۹ هزار و ۵۶۱ قرارداد به ارزش ۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال را در بورس کالای ایران منعقد کردند که قرارداد تحویل تیرماه سال آینده، پرطرفدارترین سررسید بازار بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، بررسی جزییات معاملات هفته گذشته بازار آتی سکه نشان می دهد که طبق روال همیشگی معاملات، بیشترین حجم و ارزش بازار به دورترین سررسید اختصاص داشت به طوریکه معامله گران در قرارداد تیر ماه سال آینده ۳۱ هزار و ۷۸۷ قرارداد را به ارزش ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار دادند.

در دومین سررسید فعال سال ۹۷ یعنی قرارداد اردیبهشت سال آینده نیز ۴ هزار و ۶۴۱ قرارداد به ارزش ۶ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال منعقد شد. همچنین به ترتیب در سه سررسید فعال امسال، یک هزار و ۶۴ قرارداد برای تحویل اسفندماه به ارزش یک هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال، ۶۲۹ قرارداد برای تحویل دی به ارزش ۸۲۷ میلیارد ریال و یک هزار و ۴۴۰ قرارداد برای تحویل آبان ماه امسال به ارزش یک هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال به ثبت رسید. 

معاملات آخرین روز معاملاتی هفته گذشته

نگاهی به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته –پنجشنبه- نشان می دهد که در مجموع ۶ هزار و ۸۰۲ قرارداد به ارزش ۹۹۶ میلیارد ریال روی تابلوی معاملات ثبت شد. در این روز بهای سکه در سررسید آبان ماه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، سررسید دی یک میلیون و ۳۱۸ هزار تومان، سررسید اسفند امسال یک میلیون و ۳۵۶هزار تومان، سررسید اردیبهشت سال آینده یک میلیون و ۳۹۸ هزار تومان و در آخر بهای سکه در سررسید تیرماه سال ۹۷ با قیمت یک میلیون و ۴۳۹ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. /بورس کالای ایران


پیش بینی موسسه یو بی اس درباره روند قیمت طلا در سال 2018

بانک یو بی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا سه ماه نخست 2018 میلادی بار دیگر روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد و به طور میانگین در سال آینده به 1325 دلار در هر اونس خواهد رسید.

بر اساس این گزارش بانک یو بی اس پیش بینی کرده است که احتمالا روند نزولی قیمت طلا طی هفته های آینده ادامه خواهد یافت ولی این روند در سه ماه نخست 2018 میلادی متوقف خواهد شد.

این بانک در ادامه افزود: انتظار می رود قیمت جهانی نقره و پلاتین نیز طی سال آینده با افزایش روبرو شود و قیمت پلاتین طی سه ماه آینده بار دیگر بیشتر از پالادیوم خواهد شد.

جونی توز تحلیلگر ارشد یو بی اس تاکید کرد: تصور می کنیم که طلا این پتانسیل را دارد تا به زودی با افزایش بیشتری روبرو شود. در شرایط کنونی برقراری ثبات در بازار طلا امری منطقی به نظر می رسد، آن هم به توجه به افزایش ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر قیمت طلا بتواند سطح حمایتی 1270 دلاری را در کوتاه مدت حفظ کند، این امیدواری وجود دارد که قیمت این فلز گرانبها طی ماه های آینده با افزایش بیشتری همراه خواهد شد. رشد تقاضای فصلی موجب خواهد شد تا قیمت طلا همچنان به روند صعودی اش ادامه دهد.

البته بانک یو بی اس پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2017 را کاهش داده و به 1270 دلار در هر اونس رسانده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. به نقل از سایت طلا، بانک یو بی اس در ادامه پیش بینی کرده است که قیمت جهانی نقره تا سه ماه آینده به 18.40 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این بانک 17.80 دلار اعلام شده بود.

این بانک درباره چشم انداز قیمت پلاتین و پالادیوم نیز اعلام کرده است که پلاتین طی ماه های آینده همچنان از رابطه مثبت خود با طلا سود خواهد برد. پیش بینی می شود قیمت پلاتین طی سه ماه آینده به بیش از 1000 دلار در هر اونس برسد. قیمت هر اونس پالادیوم نیز طی سه ماه آینده به 950 دلار خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار