بازدید 3694

نوسان بهای آتی سکه در بورس کالا/ ادامه روند نزولی قیمت طلا در برابر افزایش ارزش دلار

در معاملات آتی سکه در روز گذشته ۳ سررسید آتی سکه روندی مثبت و ۲ سررسید نیز منفی بودند. به این ترتیب قرارداد سکه سررسید آبان ماه افت ۰.۱۷ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۰.۰۲ درصد افت داشت.
کد خبر: ۷۳۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 03 October 2017
حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۰ هزار و ۲۲۸ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته در بازار سکه، هر سکه تمام طرح جدید با افت ۳۲ هزار ریالی ۱۲ میلیون و ۴۱۴ هزار ریال فروخته شد.به این ترتیب قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ثابت ماند و ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال به فروش رفت، اما نیم سکه روند کاهشی را طی کرد و با ۲۰ هزار ریال کاهش ۶ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال عرضه شد.

ربع سکه و سکه گرمی نیز تغییر قیمت نداشتند و به ترتیب سه میلیون و ۶۶۰ هزار ریال و ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به فروش رفتند. اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را یک هزار و ۲۷۴ دلار و ۲۰ سنت اعلام کرد که ۶ دلار و ۲۰ سنت کاهش داشت.هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با سه هزار و ۶۹۰ ریال کاهش قیمت، یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۸۹۰ ریال عرضه شد.

در معاملات آتی سکه در روز گذشته ۳ سررسید آتی سکه روندی مثبت و ۲ سررسید نیز منفی بودند. به این ترتیب قرارداد سکه سررسید آبان ماه افت ۰.۱۷ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۰.۰۲ درصد افت داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که ۰.۲۸ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۲۸ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزارتومان داد و ستد شد.

در آخر قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۰۷ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزارتومان داد و ستد شد. /بورس کالای ایران


ادامه روند نزولی قیمت طلا در برابر افزایش ارزش دلار

قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی داشته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1269 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت طلا از اواسط اوت به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش 0.3 درصدی روبرو شده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز بیش از 0.2 درصد رشد داشته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فعالیت های صنعتی آمریکا طی ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در 13 سال اخیر رسیده است.

کاخ سفید روز دوشنبه هر گونه مذاکره با کره شمالی را رد کرده است. دولت آمریکا اعلام کرد که تنها حاضر است درباره آزادی شهروندان خود که در کره شمالی در بازداشت هستند، مذاکره کند.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرد، بانک مرکزی آمریکا باید برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر کاملا محتاط و مراقب باشد و همه جوانب آن را بسنجد. البته لزوما این مساله ضرورت ندارد که فدرال رزرو برای افزایش مجدد نرخ بهره منتظر افزایش نرخ تورم به 2 درصد باشد.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است و گمانه زنی ها نشان می دهد که احتمالا یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته برخی مقام های فدرال رزرو نیز بر این باورند که سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا خود عامل مهمی در کاهش نرخ تورم بوده است.

برخی مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا نیز بر این باورند که سیاست های پولی انبساطی اروپا و برنامه خرید اوراق قرضه همچنان ادامه خواهد یافت. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که رشد بهره وری کارخانه های منطقه یورو در ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود از اوایل 2011 میلادی رسیده است. به نقل از سایت طلا، به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار