بازدید 3760

کانال سوئز رکورد زد

کد خبر: ۷۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 11 September 2017
رییس اداره کانال سوئز اعلام کرد که ۶۵ کشتی از این آبراهه مصنوعی عبور کرده‌اند و باری برابر با ۴.۳ میلیون تن را با خود حمل کرده‌اند که این رقم رکوردی بی‌سابقه در این زمینه بوده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری شین هوا، رییس اداره کانال سوئز، مهاب ممیش، اعلام کرد که ۶۵ کشتی از این آبراهه مصنوعی عبور کرده‌اند و باری برابر با ۴.۳ میلیون تن را با خود حمل کرده‌اند که این رقم رکوردی بی‌سابقه در این زمینه بوده است.

در کنفرانس مطبوعاتی، ممیش اعلام کرد که ۳ کشتی که بزرگترین کشتی‌های باربر جهان بودند و باری معادل ۱۵۰هزار تا ۲۰۰ هزار تن را با خود حمل می‌کردند، روز یکشنبه از کانال سوئز عبور کردند که این تا قبل از افتتاح انشعاب جدید کانال غیرممکن بوده است.

در آگوست ۲۰۱۵، مصر یک آبراهه جدید ۳۵ کیلومتری را در کنار کانال اصلی سوئز با ۱۹۰ کیلومتر طول، افتتاح کرد و علاوه بر آن، ۳۷ کیلومتر از بخش‌های کانال موجود را تعریض و تعمیق کرد.

آبراهه مصنوعی جدید که خود بخشی از پروژه بزرگتر گسترش تشکیلات بندرگاهی و کشتیرانی سوئز است، برای ارتقای نقش بین‌المللی مصر و محکم کردن جایگاه این کشور به عنوان یک مرکز تجاری مهم طراحی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار