بازدید 3794
در هفته گذشته رقم خورد؛

افزایش دو برابری حجم و ارزش معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش بیش از دوبرابری به ۱۰۸ هزار و ۶۰۱ قرارداد و ارزش آن نیز به ۱۵ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۷۲۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 10 September 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش بیش از دوبرابری به ۱۰۸ هزار و ۶۰۱ قرارداد و ارزش آن نیز به ۱۵ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، هفته ماقبل حجم و ارزش معاملات آتی سکه به ترتیب ۴۷ هزار و ۶۱۵ قرارداد و ۶ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال بود.

در همین حال قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش ۱.۷ درصدی روبرو شد. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه و بعد از رسیدن به ۱۳۵۷ دلار در ابتدای معاملات که بالاترین قیمت در طول یکسال گذشته بود، در بازه قیمت  ۱۳۴۷ دلار تثبیت شد.

به این ترتیب قیمت طلا برای سومین هفته متوالی با افزایش روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسید.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۹۳ هزار و ۲۶۲ قرارداد را به ارزش ۱۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اسفند ماه سال جاری با ۷ هزار و ۹۹۴ قرارداد به ارزش یک هزار و ۸۹ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با ۲ هزار و ۶۹۶ قرارداد به ارزش ۳۳۹ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۲ هزار و ۶۴۰ قرارداد به ارزش ۳۴۱ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با ۲ هزار و ۹ قرارداد به ارزش ۲۶۷ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۶هزار و ۳۱۶ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان، افزایش ۰.۳۶درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رشد ۰.۲۳ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۲۹ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۱۷ درصدی را تجربه کرد. سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان معامله و با افزایش ۰.۲۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۴۰۲ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۱۵درصدی رو به رو شد.

منبع: بورس کالای ایران


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان