بازدید 4517
۲

ورود فاضلاب از ۵ نقطه به کارون

کد خبر: ۷۲۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 30 August 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: از پنج نقطه پساب به کارون می ریزد که ۴۰ درصد کل پساب های ورودی به کارون را شامل می شود.

به گزارش مهر، فردوس کریمی شامگاه سه شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر اهواز با توجه به جمعیت، ابعاد و مشخصاتی که دارد به عنوان یک مرکز کلانشهر و پایتخت خوزستان قلمداد می شود؛ به نسبت شرایطی که باید داشته باشد هنوز آن شرایط را ندارد و از آن برخوردار نیست.

وی افزود: اگر اهواز را مثل یک بیمار مثال بزنیم خیلی دیر به داد این بیمار رسیدند و نباید امروز چنین وضعیتی داشته باشد؛ باید حداقل ۱۲ سال قبل به فریاد آن می رسیدند و اعتباراتی را تزریق می کردند تا این دگرگونی ها را زودتر شاهد می بودیم.

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز تصریح کرد: دولت سال گذشته با سفری که به خوزستان داشت؛ به صورت اختصاصی برای مشکلات فاضلاب در اهواز برنامه های خوبی داشته و۸۶۰ میلیارد تومان در این بخش مصوب کردند.

کریمی ادامه داد: این اعتبار در بخش فاضلاب را برای یک دوره سه ساله پیش بینی کردند که بتوانیم فاضلاب کل شهر اهواز را به تصفیه خانه های شرق و غرب اهواز منتقل کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه خانه شرق اهواز عنوان کرد: اهواز را به ۲۵ منطقه تقسیم و کلکتورها در شرق و غرب کارون قرار می گیرد. همچنین کل فاضلاب شرق را به تصفیه خانه شرق و فاضلاب غرب را از طریق همان کلکتورها به تصفیه خانه قدیمی چنیبه منتقل کنیم.

مدیرعامل آبفای اهواز با بیان اینکه مشکل فاضلاب، اساسی ترین مشکل مردم اهواز است، ادامه داد: در بخش آب نیز حدود۱۰۰ میلیارد تومان از محل ۳۰ درصد از سه درصد صادرات نفت و گاز پیش بینی کرده و اگر محقق شود در بحث اصلاحات شبکه آب به کار می گیریم تا مردم نتایج این تغییرات را حساس کنند.

کریمی خبر داد: در حوزه فاضلاب ۸۶ میلیارد برای سال اول مصوب کردند که ابلاغ آن در حال حاضر ۱۸ میلیارد تومان است.

وی در ارتباط با مهمترین برنامه های آینده شرکت گفت: برنامه های پیش روی شرکت در سه حوزه میان مدت، کوتاه مدت و بلندمدت است؛ یکی از برنامه های کوتاه مدت استفاده از تصفیه خانه گروه ملی با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب هست که اکنون برای جنوب اهواز در حال استفاده است.

مدیرعامل آبفای اهواز اضافه کرد: یکی از برنامه های میان مدت نیز خط انتقال۷۵۰ میلیمتری است که حدود پنج کیلومتر از تصفیه خانه شماره یک ملی راه به سمت ارتفاعات حصیرآباد و مخازن آن (سال ها بلااستفاده بوده) است. ظرفیت این مخازن ۱۲۰ هزار مترمکعب است و با اجرای این طرح می توانیم شرق اهواز را از افت فشار رها کنیم.

کریمی خبر داد: بخش بعد در حوزه فاضلاب است و راه های اساسی برای برون رفت داریم که هدف اول نجات کارون و بهبود محیط زیست است و با اجرای این طرح، یک متر فاضلاب هم به کارون نمی ریزد.

وی افزود: از پنج نقطه پساب به کارون می ریزد که ۴۰ درصد کل پساب های ورودی به کارون را شامل می شود که برای مهار آن تا پایان سال برنامه ریزی کردیم.

مدیرعامل آبفای اهواز یادآور شد: برای مدیریتی مثل آب و فاضلاب انتظار این است که مدیر، شهروندان و سیستم های نظارتی هر کدام نقش خود را ایفا کنند.

کریمی تأکید کرد: تمام تلاش خود را برای بهبود سلامت و کیفیت آب در کنار جلب رضایت مردم به کار می گیریم؛ پرسنل ما شبانه روز در حال فعالیت هستند و وضعیت موجود آبفا به جامانده از سال های قبل است.

وی بیان کرد: حل مشکلات را اولویت بندی می کنیم تا این اوضاع نابسمان هرچه زودتر بهبود پیدا کند و البته زمان زیادی نمی برد. در عین حال از مردم انتظار داریم که انشعابات غیرمجاز را به مجاز تبدیل و سهم مشارکت خود را بالاتر ببرند.

مدیرعامل آبفای اهواز در پایان گفت: هیچ اراده ای در راستای کنترل انشعابات غیرمجاز نیست و باعث افت فشار شبکه هم می شود؛ این انشعابات باعث کمبود فشار در پیک مصرف هم شده و امیدوارم به صورت قانونی با آن برخورد و فرهنگ سازی لازم هم صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
یعنی مدیرعامل در دوارن مسوولیتش فقط نقاط ریزش پساب را شناسایی کرده خوب قرار است چه کسی جلویشان را بگیرد؟!
حال مملکت مان خیلی بد است. حال محیط زیست و آب مان. حال فرهنگ مان. حال سیاست مان. حال اقتصادمان. حال مان، آینده مان.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی