بازدید 40425
«چسب هل» تنها یک نمونه از جزیره‌های پدید آمده توسط بخش خصوصی‌ست؛

از کارت خروج زدن برای دستشویی رفتن تا تنظیم قیافه به سلیقه کارفرما!

آیا مطالعه قوانین و مقرراتی مانند آنچه در «چسب هل» اعمال می‌شود، برایتان یادآور قوانینی ویژه در محل کارتان بود؟ اگر این گونه است، با ما در میان بگذارید.
کد خبر: ۷۲۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 20 August 2017
آیا مطالعه قوانین و مقرراتی مانند آنچه در «چسب هل» اعمال می‌شود، برایتان یادآور قوانینی ویژه در محل کارتان بود؟ اگر این گونه است، با ما در میان بگذارید.

به گزارش «تابناک»، در پی انتشار قوانین عجیب و غریب یک کارخانه تولید چسب در حومه تبریز و حاشیه هایی که به دنبال داشت، برخی از کارگران و کارمندان مجموعه‌های مشابه این کارخانه هم مواردی مطرح کرده‌اند که تعجب برانگیز و تلخ به نظر می‌رسد.

از جمله این قوانین عجیب که در یکی از کارخانه های مشهور تولید شکلات در تبریز اعمال می‌شود، اجبار کارکنان به ساعت زدن برای مراجعه به دستشویی است که اگر از زمان خاصی تجاوز کند، به ثبت مرخصی برای فرد منجر شده و کسر حقوق را برای وی در پی دارد؛ قانونی عجیب که نشان می‌دهد آسمان بخش خصوصی در کشورمان به شدت تحت تاثیر روحیات مالک مجموعه است.

رویکردی که تنها در کارخانه های بخش خصوصی در تبریز دیده نمی‌شود و نمونه های مشابه آن را در دیگر نقاط کشور نیز می‌توان یافت. مثل کارخانه‌ای در جنوب شرقی کشورمان که در آن کارمندان مرد می‌بایست اسلوب خاصی را در پیرایش ریش خود رعایت نمایند و در غیر اینصورت عذرشان خواسته خواهد شد.

رفتارهایی که اگر در چارچوب‌های دستورالعمل های بهداشتی، مقررات عمومی یا حتی مقررات انضباطی خاص باشد، عادی جلوه می‌کند و چه بسا محلی از اعراب نداشته باشد، اما این گونه نیست. مثل اجبار کارکنان مجموعه به اقامه نماز با رعایت موازین جانبی مانند وضو گرفتن در زمان مقرر، حضور در نماز جماعت در زمان مقرر و تهدید به اخراج در صورت سرپیچی از این قانون!
 
از کارت خروج زدن برای دستشویی رفتن تا تنظیم قیافه به سلیقه کارفرما! 

گزاره‌ای که به باور بسیاری از مردم، بی شباهت به استثمار کارکنان و حتی نوعی برده داری نیست و هیچ همخوانی‌ای با کرامت انسانی افراد ندارد اما ظاهرا برای ورود مسئولان به ماجرا کافی نبوده و نیست. این را می‌شود از سکوت تلخ مسئولان به انتشار خبر قوانین من درآوردی و گاه ظالمانه کارخانه یاد شده دریافت.

این در حالی است که بسیاری از هموطنانمان به دلایل فراوان (از جمله تامین معاش خودشان و خانواده هایشان) مجبورند به عجیب ترین قوانین و مقررات وضع شده در امثال این کارخانه تن در داده و این موضوع آنقدر جا افتاده و بدیهی ست که هیچ انگیزه‌ای برای نشر این دست قوانین، حتی موارد مخالفت کرامت انسانی شان هم وجود نداشته است. وضوعی که موجب شده سالیان متمادی عده ای به قوانینی از این دست تن دهند و کسی از این موضوع مطلع نشود.

سکوتی که در سایه کوتاهی طولانی مدت مسئولان به نوعی نهادینه شده و چه بسا این باور را در امثال کارکنان آن شرکت تولید چسب یا دیگر کارگران پدید آورده باشد که وضع این قوانین عجیب، حق کارفرمایشان است، نه ظلم به ایشان و نتیجه قصور نهادهای نظارتی. باوری که بسیاری امیدوارند با افشای قوانین ظالمانه کارخانه تبریزی، شکسته شده باشد.

بر این اساس «تابناک» آمادگی دارد موارد مشابه را دریافت کرده و با حفظ اطلاعات مخاطبان و افشا کنندگان، قوانین عجیب و من درآوردی وضع شده در دیگر کارخانه ها و مجموعه ها را (فارغ از آنکه در زیر مجموعه نهادها و ارگان های دولتی و شبه دولتی فعالیت می‌کنند، یا بخش خصوصی محسوب می‌شوند) دریافت کرده و برای اطلاع نهادهای نظارتی و پیگیری ایشان، منتشر نماید.

با این امیدواری که در سایه همراهی شما و انتشار واقعیات، بساط جزیره های دایر شده در گوشه و کنار کشورمان برچیده شده و هم استثمار کارگران پایان یابد و هم نهادهای ناظر به خود آمده و به وظایف قانونی خود عمل نمایند. اتفاقی که اگر رخ دهد می‌توان امید داشت دیگر هیچ مدیری جرات نکند تامین معاش عده ای را گلوگاه نادیده گرفتن حقوق و کرامت ایشان قرار داده و برای خود جزیره امپراتوری شکل دهد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۵۹
عالی بود. واقعا باید این بساط مسخزه جمع بشه و هرکی هرجور دوست داره زندگی کنه! زورگویی هرگز
پاسخ ها
امیر علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
با این استدلالها نتیجه میگیریم باید هرچی زودتر بساط این کارخانه هارو جمع کنیم تا تجار محترم کالای مورد نیاز کشور رو از چین وارد کنند.!!1
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
در شرکت کره ایی سامسونگ اگر طرحی بدهی که سود ده باشد پس از اسعفا یا ترک محل کار همیشگی بخشی از سود را بحساب شما واریز می کنند
من در شرکت لوازم خانگی اسنوا بودم به وضوح می دیدم که چطور کارگران را خورد می کنند
شرکت الکتر.... اجازه نمازخواندن به کارکنانش نمی دهد
یکی می مرد ز درد بی نوایی/یکی میگفت خانوم زردک میخواهی

کرامت انسانی کجا بود برادر!
دست از شعارها كمونيستي و تنبل پروري دست برداريد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
ریشه ی این بهانه ها همش همین تنبلیه..قانون محیط کار به دست کارفرماست این بهانه ها اصلا معنا نداره.تو این شبکه های اجتماعی همه یک طرفه به قاضی میرن.وای اگه ما خاسته باشیم این جوری مشکلات کشورمون را درست کنیم!!
ناشناس
| Bangladesh |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
بیشین بینیم بابا. تو اول کمونیست تعریف کن بعد شعار بده.
مدیر عامل این شرکت باد به روان پزشک مراجعه بکند.
سلام
این قانون در خیلی از کشورها در مورد دستشویی اجرا میشود وجلوی سو استفاده را میگیرد کارفرما حقوق کار میدهد نه اینکه بعضیها سوءاستفاده کنند و بیش از نیم ساعت به سر کار باز نگردد بدون تعصب قضاوت کنید
بسیار ایده خوبیست برای مبارزه با آپارتایت و برده داری در کشور.
من توی یه کارخونه ای کار میکنم که قوانینش به سختی و شدت کارخونه هل نیست،به خاطر شرایط کاری سخت و سنگین و پراسترسی که دارم دچار بیماری سندروم روده تحریک پذیر شدم که موقع اجابت مزاج سریعا توانایی نگهداری خودمو ندارم و سریعا باید به سرویس بهداشتی مراجعه کنم که ممکنه چند بار در روز اتفاق بیافته،که به خاطرش تولیخ و جریمه شدم،خیلی دنبال کار گشتم که برم جای دیگه ایی کار کنم ولی به خاطر اینکه معافیت پزشکی دارم (مشکل شنوایی) جایی کار پیدا نمیکنم،از طرفی به خاطر اقساط زیادی که دارم مجبورم این شرایط رو تحمل کنم و بسازم،من برده داری رو با تمام وجودم حس کردم،خیلی موارد دیگه ای هست که برای همکارهام اتفاق افتاده و اینجا فرصت نوشتنش نیست
صدای مسئولین در نمیاد چون مالک این کارخونه ها معمولا آقازاده ها و خواهر زاده ها و داماد های خودشونن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
اکثر کارگران این کارخانه از افراد فقیر جامعه می باشد...هیچوقت فرزند یه آقازاده در کارخانه کارگری نمی کند
ولش کن
شما هم مثل همونایید حتی بدتر !!
شما ها همتون ظالم هستید
حدود بیست خط براتون نوشته بودم اما تا اومدم دکمه ارسال را بزنم به خودم گفتم ولش کن مگه احمقم!! نظری بفرستم که منتشر نمیشه!!
الهی به حق خون شهدای کربلا همه شما به خاک سیاه بشینید!!
اگر شما خبرنگاران شرف داشتید و درد مردم منتشر میکردید این وضع کشور نمیشد
یه مشت ............!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
آره فقط ده صفحه راجع به افتخاری بدبخت نوشتن تا بیشتر تحقیرش کنن.
بیرون نشستن و انتقاد کردن آسان است ولی تولید یک فقره اشتغال خیلی خیلی سخت است تبریز تنها شهری است که توسط سرمایه گذاران خصوصی درآن تولید شغل می شود و دولت هیچ خدمت مثبتی انجام نمی دهد که هیچ چوب لای چرخ هم می گذارد لطفا به عیب های دیگر بپردازید نان مردم رانبرید تبریز را رهاکنید وقتی کسی در خیابان حتی در خارج از کشور آزاد نیست لباس انتخاب کند چه می گویید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
مشكل تبريز كمبود سرمايه و مالي نشدن اقتصاد آن است والا اگر كارخانه ها مكانيزه و به روز باشند خيلي از كارهاي سنگين و يدي حذف مي شوند .
با سلام
بنده مدت 8 سال از 1381 الی 1388 در دفتر فروش تهران شرکت صنایع غذایی ... و ... به ریاست آقای ............ که کارخانجات تولید و پخش مواد غذایی شامل کیک و شکلات و اسنک بود فعالیت میکردم که از قضا در نزدیکی همان کارخانه چسب هل قرار دارد!
این مجموعه بوسیله آقای ..... پدر در زمانی که اوایل انقلاب دولت شکر را بصورت سوبسید دار به این مجموعه (....) میفروخته تا در محصولات استفاده شود، متأسفانه آن را در بازار آزاد آن زمان می فروخته اند و از این راه به سود سرشار و پیشرفت مادی بسیار دست یافته اند که متأسفانه اسنادی در دست نیست ولی این مورد به گواه اعترافات خودشان میباشد.
این مجموعه بعد از فوت پدر جهت فرار مالیاتی و مشکلاتی دیگر مدت چند سال تعطیل بود و مجدد چند سال است که بازگشایی شده است.
در مدت 8 سال حضور بنده قوانین من درآوردی بسیاری در راستای نقض حقوق کارگران وجود داشت که قابل تأمل است و شنیده ها حکایت از آن دارد که هنوز هم در مجموعه ای که بدست پسران یعنی آقایان .... و ..... میچرخد همچنان پابرجاست!!
در این مجموعه کارگران در طول سال هیچگونه مرخصی نداشتند!!!
کارگران میبایست هفته ای 60 ساعت یعنی 6 روز 10 ساعته کار میکردند و به عبارتی ماهیانه حدود 70 ساعت بیش از قانون کار!!!
کارگران دختر و پسر مشغول به کار در خط تولید حق آشنایی و ازدواج با هم را نداشتند و در صورت ازدواج اخراج میشدند!!!
عیدی سالیانه کارگران بجای 60 روز فقط 30 روز بود!!!
کارگران با فاصله زمانی یکی دو سال بعد از شروع به کار بیمه میشدند که در این رابطه حکم دادگستری در رابطه با خودم موجود است (همچنین در موارد ذکر شده قبلی نیز موجود است ولی مورد آخر همچنان در حال پیگیری میباشد)
و همچنین بسیاری موارد دیگر ...
باور کنید این افراد از دین گریزان می شوند . اجبار به خواندن نماز اداری از روی اجبار
در آینده افراد تاثیر منفی دارد .
فرزند من در مدرسه ایی درس می خواند که دانش آموزان مجبور به پوسیدن کت و شلوار با جلیقه بودند اکنون او و دوستانش از پوشیدن کت و شلوار متنفرند
سلام ، متاسفانه این ماجرا کم و بیش در همه بخش های خصوصی جریان دارد و هر جا به لحاظ شکل کار خود به نوعی ، در شرکتهایی که با شهرداری کار میکنند ، در پرداخت ها که اساسا هیچ قانونی بر قرار نیست به کارگران با سابقه 20 ساله همان حقوق پایه کارگر پرداخت میشود به نگهبانان دو شیفت نگهبانی پشت سر هم می دهند و یک و نیم شیفت حقوق پرداخت میکنند ، عیدی کارگری خبری نیست وعیدی کارمندی پرداخت میشود .
کارگران خدمات شهری حقوق کامل نمی گیرند و باید از ماهانه منازل حقوق خود را تکمیل نمایند، از پرداخت سنوات خبری نیست و پاداش آخر کاری که کارمندان کم کار این مملکت میگیرند در پایان کارکارگران دیناری دریافت نمیکنند حالا دیگر این شرکت چسب خیلی تحفه تر از بقیه بوده البته هستند شرکت های خصوصی که منشی هایشان باید تما م عرف های اخلاقی و اسلامی را زیر پا بگذارند مشکل ما در این مملکت قانون است و اینکه ترسی از تخلف در ان وجود ندارد.موفق باشید
حالا کاری به برده داریش ندارم.. ولی اون آقاهه کیه رفته با خانوما ورزش میکنه؟ نکنه خودشه ناقلا؟!
تازه اینارو فهمیدین که کارمند و کارگر فقط ماله دولت نیستن که صفا میکنن و بخش خصوصی هم انسان هست؟؟

یادمه برای کسی بصورت پروژه کار میکردم که از کارمنداش اول هر ماه کاغذ سفید امضا میگرفت که اگر خواست حقوق نده توی اون برگه بنویسه داده یا هر بلای دیگه بتونه سرشون بیاره با همین شیوه هم با بیشتر کارمندای خانم اجبار به کارهای ناخواسته میکرد که اونها هم میرفتن

حالا برید که این گندایی که این همه سال زدین توی این مملکت یواش یواش بوش بلند شده الان داره خودش رو نشون میده

میدونم نمیذاری ولی بخون
واقعا جای تاسف داره که افراد بی اطلاع و کار نکرده در محیط صنعتی سیاست های موجود در واحد های تولیدیو به چالش می کشن . اونوقت توقع دارن با اینهمه زیر آبی رفتن کارگرها و سوع استفاده از محیط های کاری مملکت پیشرفت کنه . خیلی از این قوانینی که از نظر شما مسخره میاد جزو اصول کار در خیلی از کشور های صنعتیکه با کلی تجربه بهش رسیدن اونقت شما برید مسخره کنید .
متاسفانه در شرکت ما واقع در تهران هم مجبوریم علاوه بر وظایف مشخصی که بابت ان استخدام شدیم
باید غذای مدیر عامل را در ساعت مقرر گرم کرده
شرکت را جارو بکشیم و چای هم به مشتریان بدهیم
در صورتی که لیسانس هستم و برای مونتاژ قطعات صرفا استخدام شدیم
چاره فقط اعمال قانون کار بصورت اولیه آن، جلوگیری از قرار داد های کار موقت ،ممنوعیت گرفتن نیروی کار از شرکت های پیمانکاری برای کارهایی که دایم و غیر فصلی است و اصلاح قانون کار بصورتی که نه کارفرما و نه کارگر بتواند سوء استفاده کند.
این بنده خدا که چیز عجیبی نگفته تو تمام ادارات و سازمان های دولتی اگه نماز نخونی سر و کارت با حراست و ... و دست آخر اخراجه
اگه این اوضاع می خواد درست بشه بهتره از دولت شروع بشه
برقراري نظم و مديريت اينهمه كارمند و كارگر كار سختيه يكطرفه قضاوت نكن آقاي تابناك!!!
مطمئن باشید اگه برید مدیر این کارخونه رو از نزدیک ببینید ، از اون یقه سفید های سه سانتی هستش که آخرشم سر از کانادا در میاره !! خخخخخخ
خیلی جالبه که این همه فشار به کارخونه چسب اوردید برای اجباری کردن نماز که حالا اگرم باشه نهایت اتفاق خاصی نمیافته ولی کسی از شرکت هایی که کارمندای زنشون رو مجبور می کنند روزی هزار تیپ و قیافه بشن و ارایش غلیظ کنند برای جلب مشتری خاص و دلبری و روابط عمومی بالا چیزی نمیگه
نمازی که در آن کارخانه خوانده میشه بیشتر لعن نامه ای برای مدیران کارخانه هست

بهشت رو فروختن تمام شد حالا همه رو ملکوتی می کنند
چرا حاکم بودن نظم وانظباط رو تقبیح میکنید؟.چرا دوست دارید محیط کار هر کی به هر کی باشه و اخر کار وقتی بررسی میشه معلوم میشه یک کارگر کره ای دو برابر کارگر ایرانی کار میکنه. نصفه دیگه کارکرد کارگر ایرانی کجا تلف شده ؟چرا اجرای نظم رو مخالف کرامت انسانی جلوه میدهید؟ تمام جوامع پیشرفته نظم وانظباط شدید رو دارن تمام جوامع باز مانده مشخصات ..........رادارند .پر کردن جای خالی با کلمه مناسب به تشخیص شما.
وقتی نهاد های مستقل کارگری رو عملا نابود می کنن و فعال های کارگری رو هم زندان میندازن وضع ازین بهتر هم نمیشه
فکر می کنم این مقررات عجیب و غریب مربوط به کارخانه های کشور چین است نه ایران. لطفاً یکبار دیگر منبع خبر را بررسی کنید.
بیمار حاد روانی
اگر بشر دوپا تحت نظارت قانون قرار نگیرد هر کاری ازش برمیاد. خداوند متعال برای همین برای بشر قانون را در قالب قرآن نازل فرموده است. ولی متاسفانه در ایران قانون گریزی نوعی گردن کلفتی و فضیلت به حساب میاد. طرف کار نداره که هدف از نماز عبادت خداوند است و نه ریاکاری و ظاهرسازی. اگر کارگران را اجبار به نماز کنی برای تو نماز میخوانند و نه برای خداوند که این شرک است و بزرگترین گناهان است.
وضعیت در بخش خصوصی به مراتب بدتر از این حرفها است. کارفرماها از تعریف شرح وظایف برای کارکنانشان طفره میروند که هر کاری را بتوانند از آنها بخواهند.
نظم وانضباط وسندیده است و انگار باید در جامعه تنبل ما به زور نهادینه شود.نمازخواندن هم که پایه دین است و ایرادی ندارد اما مشکل اصلی استثمارمردم به دست عده ای ثروتمند است نوعی برده داری جدید که به جای توان جسمی کرامت انسانی را نشانه گرفته اند و دلیلش هم معضل بیکاری است و غم نان که انسان را به هر کاری وامیدارد
نماز خوندن اول وقت حتی اجبارش هم خوبه. حی الصلاه یعنی چی. بشتاب به نماز . بعد طرف بشنود و نرود ؟؟!!کشور عجیبی داریم یک کارخونه دار مسلمان پیداشده میگه کارگر عزیز بیا اول وقت نماز بخون نظم به موقع نماز بخون. 20دقیقه تعطیل کردیم برای نمازخوندن تو. همه با هم جماعت. هرکی به هرکی نباشه 3تا نماز بخونن چهارتا کاربکنند دو تا صف دستشویی 6 تا وضو بگیرند 7 تا .. مدیرکارخونه میگه باباجان بموقع نماز بخون .سر موقع ناهار بخدر. سروقتش کار بکن . خدا هم همین را فرموده نماز ظهر را نباید عصر بخونی.
سلام خود من در یک شرکت پیمانکاری کار میکنم بعلت فورس کاری و درخواست برای تحویل زودتر پروژه شاید باور نکنید الان 140 روز پشت سر هم سر کارم روزی حداقل 10 ساعت حتی جمعه 21 رمضان، عید فطر و ....همه روزها چند بار مرخصی خواستم بعلت نداشتن جانشین بهم مرخصی نمیدن تازه مرخصی های ما بدون حقوقه برای مرخصی بدون حقوق هم باید منت بکشیم اما با این شرایط هم باید خدا رو شکر کنم که حداقل کار دارم
اینجا جایی عست که هیچ کسی نمی‌تواند کروات بزنه
سالهاست که کارگران کشور اکثرا وضعیتی بدتر از برده داری دارند ولی کسی توجه ای ندارد نمومه واضح ومشخص آن شبهای احیا در ماه رمضان که کارمندان با دوساعت تاخیر سرکار می روند ولی برای کارگران هیچ وقت این اتفاق نمی افتد وهزاران مورد دیگر
توی اداره ما هم هر کسی ریششو میتراشید بعنوان اجنبی و غیر خودی بهش نگاه میشد و هیچوقت پیشرفت شغلی نداشت، حتی اگه دکترا داشت و بهترین نتایج کاری رو برای اداره بدست میاورد.
رفتارهاي اشتباه اين مدير رو با جريمه و تذكر و چند روز بازداشت ميشه اصلاح كرد اما واقعيت ماجرا اينه كه اينجور ادمهاي كارافرين كه اشتغال ايجاد كردن و چرخ اقتصاد رو مي چرخونن ادمهاي تاثيرگذاري هستن و نبايد با رفتارهاي نادرست و افراطي كاري كرد اين ادم و امثالهم كارخونه رو بفروشن و پولشو بزارن بانك و بيخيال توليد بشن

تعادل خوبه. تعادل
هر کسی یک طرفه به قاضی بره برنده میاد بیرون . هیچکدام از ما دلایل صاحب کارخانه رو نشنیدیم و داریم زود قضاوت می کینیم شاید دلایل او هم موجه باشه.در خیلی از کشورها به نظم در کار خیلی اهمیت می دن. اما در ایران کارگرای بخش خصوصی هم دوست دارند مثل کارمندان بخش دولتی رفتار کنند و همه ما می دونیم که در بخش دولتی چه خبره.
واقعا تعجب آوره، یه جا هم تو این کشور حالت منظم داره و برای با انضباط کار کردن برنامه گذاشته، مورد توبیخ قرار میگیرد، برای هرچیزی تو محیط کار باید برنامه داشت تا به توسعه رسید، نماز جماعت اجباری وقت نماز رو منظم میکنه واز فرار نیروی کار جلوگیری، دمش گرم اینکاره هست، بلده سرمایه اش رو تو این وانفسا تورم و رکود حفظ کنه، بهره وری نیروی کارو میفهمه،
من ده ماهه تو یه کت و شلوار فروشی کار میکنم فقط دو روز مرخصی داشتم ! حتی روز قدس و عید فطر و روزای دیگه در فروشگاشو باز کرده کسیم کاری باهاش نداره
روزی ۱۲ ساعت کار میکنم واسه ماهی ۷۰۰ ۸۰۰ تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
روزی دوازده ساعت کار باید حقوقش بیشتر از 800 تومان بشود. میتوانید شکایت کنید و بی برو برگرد حکم به نفع شما داده خواهد شد.
آقا من سه پشتم کارخانه دار و کارآفرین بوده اند . کارگر هم انسان است قبول . زحمت کش است قبول. ولی آیا کارگر ایرانی مثل کارگر ترک یا حتی چینی کار میکند؟ آیا کارگری که در دهه 40 چرخ کارخانه جات و صنعت را میچرخاند و عرق به کار و محصولش داشت با کارگری که امروز پای دستگاه و ماشین چند میلیاردی دارد جوک تلگرام میخواند و به صراحت میگوید اگر اذیتم کنند بیرونم کنند بلایی سر دستگاه میاورم که حال کند یکی است؟؟؟ حالا از داستنها و مصیبتهای تامین اجتماعی اداره کار و .. بگذریم که تا بهشون میگه تو فرداش 10 نامه برایت می آُید. کارگر ایرانی متاسفانه کار نمیخواهد که کار کند جایی میخواهد که پول مفت بهش بدهد از زیر کار دربرود و اخرش هم برایت گردن کلفتی بکند.بروید از هر کسی سرکارش با کارگر است سووال کنید از کسی که مغازه آهنگری دارد تا کسی که کارخانه معظم دارد ببینید چه مصیبتی است سر کله زدن با کارگر ایرانی. به خدا کار کردن در ایران دیوانگی است زمین و تجهیزات ادم بفروشد بذارد بانک خیلی راحت تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
اين كارگران ( چسب هل و شكلات سازي ) اتفاقا ترك هستن و طبيعتا اگر مي توانند مثل كارگران ترك كار كنند
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
هیج جا مثل کارگر ایرانی آقای چهار پشته گیر نمی یاری که حق و حقوقش رو بخوری، پدر بیامرز برو ببین تو ترکیه و چین چطوری حق و حقوقشون رو بهشون میدن
من کاری به نماز خواندن و اینها ندارم اما نظم را میشود در تصویر مشاهده کرد ما ایرانی ها عادت کردیم از کار بزنیم تا روز تموم بشه .دوستی دارم در کره که میگفت اول کار به هوای دستشویی چند بار میرفتم سرویس و وقت تلف میکردم بعد از ده روز مدیر کارخونه اومد و بهم تذکر داد که دستشوییتو در زمان استراحت نهار برو و حق نداری در زمان کار از کار بزنی پس ببینید اگر اینکارا را نکنند که پیشرفت نمیکردند.همه جا کار فرما برای بهره وری بیشتر نظارت و قوانین منظمی را اجرا کنند داد همه ما در میاد.کلا با نظم مخالفیم.
یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران
كوبيدن بخش خصوصي با پيدا كردن چند ايراد از چند تا واحد توليدي دور از انصاف است.
مشكل اصلي اقتصاد كشور به خاطر بهره وري پايين است و علت آن اقتصاد دولتي و خصولتي است و اكثر مديران فقط به گرفتن حقوق و مزايا و پاداشها مي انديشند و به هيچ وجه در جهت تلاش براي بهره وري و راندمان بيشتر و خلاقيت و نوع آوري اقدامي انجام نمي دهند.
اگر اقتصاد دولتي به بخش خصوصي واگذار شود بسياري از مشكلات كشور حل خواهد شد.
نمونه بارز اقتصاد دولتي خودرو سازان هستند كه با عملكرد ضعيف در بخش مديريت هزينه بسيار زيادي بر دوش كشور و مردم گذاشته اند.
ای روح سعدی شیرازی!
لطفا راهکاری بده!
چونکه الآن همه اعضا روزگار را بدرد آورده اند!!!
چقدر جالبه...
یکی میشه خلیل نظری مدیرعامل چسب هل...
یکی هم میشه محمد موسوی مدیرعامل فیروز...
شما بگید کدوم بهشتی هستن....
رئیس بنده رفت گرجستان. تقریبا 2 هفته ماند. وقتی اومد همه رفتند پاچه خواری برای چاق سلامتی جر من!
منم نرفتم گفتم تو محوطه ببینمش سلام می کنم. تااینکه فرصت برخورد باهم پیش نیامد.
2 روز صبر کرد، بعد آن منو عصری به اتاقش صدا کرد. گفت از فردا شما نیا!!
منم قبول کردم و 2 ماهه بیکارم و دارم مسافر کشی میکنم.
نام شرکت م س پ
مشکل اساسی کشور ما نداشتن اتحادیه و سندیکای کارگریه که نیروی کار از اون محل تامین بشه و اونها پیگیر درخواستهای کارگران و جلوگیری از اعمال قدرت بیجا توسط کارفرماهاست
اگر کارگران ایرانی را بحال خود بزارند روزی حتی یک ساعت هم کارمفید انجام نمی دهد.بنده جائی را سراغ دارم ومشتری اش هستم که طرف صندوقدار است ولی از صبح اول وقت تا شب با تلفن موبایل وتلگرامش سرو کله میزند...
نظم خوب است. ولی من ایرادی نمی بینم. کار غیراخلاقی هم نمی شود.
همه طبق برنامه کار می کنند. ورزش می کنند. نماز می خوانند.
توقسمت خیاطی شرکت ...خود صاحب کار اصلا نیست ولی چند تا دست فروش دوره گرد شدن سرپرست دق ودلی های بچگیشون دارن سر کارگر خالی میکنن یارو دور فرمون میدوخته الان شده سرپرست اجازه دستشویی رفتن نمیده خودش خانواده نداره انتظار داره بقیه هم مثل خودش بی خانواده باشن یک دقیقه تاخیرو پونزده دقیقه کم میکنه اب برای خوردن نمیتونه برای پرسنلش فراهم کنه یه سیستم تهویه درست وحسابی نداره تواین اوضاع کرونایی تایم استراحت مابین کارو برداشتن صبح بیا شروع به کار کن تا یک .یکو چهل دقیقه بیا تا هفت بعداز ظهر مثلا اب خوردن میارن بودی لاشه سگ میده بعد خودشون نشستن جلوی کولر گازی اب معدنی ۳۰ لیتری با اب سرد کن میری مشکلاتتم میگی پرو پرو میگن اوصیکم وتقوی الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل