بازدید 3969
علوی در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی وزارت اطلاعات مطرح کرد؛

تلاش وزارت اطلاعات بر حفظ استقلال، عدم وابستگی جناحی و کار حرفه‌ای/اهتمام وزارت اطلاعات نسبت به مسئله آموزش در مقابله با نفوذ

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در ۴ سال گذشته برای حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی جناحی و کار حرفه‌ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی تلاش کرد.
کد خبر: ۷۲۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 16 August 2017
سید محمود علوی وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه، با عرض تسلیت در پی شهادت شهید سرافراز مدافع حرم شهید حججی و شهیدان انصاری و پورابراهیمی؛ از شهدای وزارت اطلاعات، گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که به این سرباز کوچک خود اجازه فرمودند که سربازی خود را در سنگرِ سربازان گمنام امام زمان ادامه دهم و از لطف ریاست جمهوری که اینجانب را برای همکاری و همراهی قابل دانستند، از صمیم دل سپاسگزارم و از شما نمایندگان که به تعبیر امام(ره) عصاره فضایل ملت هستید نیز سپاسگزارم که در 4 سال گذشته با همراهی وهمدلی‌های خود موجبات توفیق این برادر و خدمتگذار در عرصه خدمتگذاری را فراهم کردید.

به گزارش «تابناک»، وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم ادامه داد: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که در عرصه سربازی، سربازانی مومن، متعهد، فداکار و ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند، در 4 سالی که بر وزارت اطلاعات گذشت، این وزارتخانه بر حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی جناحی و کار حرفه‌ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی تلاش کرد.

تلاش وزارت اطلاعات برای مشارکت آحاد ملت در کار اطلاعاتی است

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در این مدت تلاش کرد کار اطلاعاتی مردم پایه با مشارکت آحاد ملت، دانش پایه با تقویت بنیه علمی انجام دهد، در حال حاضر  هزار نفر  از کارکنان وزارتحانه در تحصیلات تکمیلی و صدها نفر در مقطع دکترا در رشته‌های مورد نیاز وزارت اطلاعات مشغول هستند تا همراه با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان با بهره گیری از علوم و فنون مختلف، وزرات موفق به ارائه عملکردی بر پایه دانش‌پایه اطلاعاتی در آینده باشد.

وی  اضافه کرد: همچنین یکی از محورهای امر پژوهشی آینده نگرانه و راهبردمحور  بوده است که در این مدت راهبرد وزارت اطلاعات با همت کارکنان خوش فکر و اندیشمند وزارت، تدوین و نسخه‌ای از آن به محضر مقام معظم رهبری تقدیم گردید تا حرکت وزارت بر پایه نقشه راه و ریل گذاری خردمندانه و عاقلانه باشد.

علوی بیان کرد: وزارت اطلاعات در این مدت در جهت ارتقاءِ تجزیه و تحلیل اطلاعاتی و تجمیع اطلاعاتی اهتمام ورزیده و تحلیل‌های عمیقی را در عرصه‌های  مختلف هم برای مسئولان تصمیم‌گیر و هم برای صاحبان تریبون ارسال کرده است تا هم تصمیمات مسئولان و هم هدایت افکار عمومی توسط صاحبان تریبون به نحوه جامعی انجام پذیرد.

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم اضافه کرد: تاکنون اهتمام وزارت این بوده و برای 4 سال آینده اینگونه خواهد بود که کار اطلاعاتی برپایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی و رعایت ارزش‌های اخلاقی و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه جا از جمله در  رابطه با متهمین بر این پایه حرکت کند و اگر با گلایه به حق رئیس جمهوری مواجه بودیم، قطعا یکی از برنامه‌های ما تلاش برای زدودن کوچکترین لکه نامناسب با نظام در عملکرد وزارتخانه است و امیدوارم این مورد را نیز بتوانیم بر طرف کنیم.

علوی درمورد  بررسی صلاحیت‌ها و استعلام صلاحیت‌ها افزود: تصمیم‌گیری به صورت فردی در این زمینه تغییر کرده و شورای عالی تایید صلاحیت‌ها و رسیدگی به تایید صلاحیت‌ها تشکیل شده تا از حقوق افراد مورد استعلام به نحوه مناسب دفاع شود و هم از حقوق عامه مردم در زمینه واگذاری مسئولیت ها که موظف به رعایت امانت داری در این زمینه هستیم.

علوی با اشاره به مقابله هوشمندانه با جاسوسی دشمن و جلوگیری از نفوذ سرویس های دشمن گفت: موارد بسیاری از اقدامات جاسوسی شناسایی و زیر ذره بین برده شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از موارد نفوذ توسط وزارت اطلاعات جلوگیری شده است، گفت: گزارش این موضوع را در چندین نوبت به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و ریاست جمهوری ارائه کردیم که خوشبختانه مورد توجه و لطف دو بزرگوار  قرار گرفت.

وزارت اطلاعات نسبت به مسئله آموزش در مقابله با نفوذ اهتمام داشته است

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات طی مدت گذشته نسبت به مسئله آموزش در مقابله با نفوذ اهتمام داشته است. براین اساس از دو مسیر حراست و معاونت ضد جاسوسی برنامه های آموزشی بسیار زیادی را برای مدیران در دستگاه های مختلف برگزار کردیم به عنوان مثال در زمینه تخلیه تلفنی و سایر انواع نفوذ آموزش های لازم را ارائه کردیم و این برنامه در 4 سال آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

آموزش های ارئه شده امکان نفوذ دشمن را با دشواری های زیادی مواجه کرده است

علوی ادامه داد: با توجه به آموزش های ارائه شده خوشبختانه میزان تخلیه های تلفنی کاهش یافته و امکان نفوذ برای دشمن با دشواری های بسیاری مواجه شده است.

تولید فیلم روباه جهت ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مقابل نفوذ بود

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات به آموزش های کلاسیک برای مدیران اکتفا نکرده و در جهت ارتقاء آگاهی های عمومی نیز در مقابله با جاسوسی دشمن به مدد هنر اقدامات قابل توجهی انجام داده است، اظهار کرد: براین اساس می توان به تولید فیلم روباه در سال 1393 اشاره کرد که در جهت ارتقاء آگاهی عمومی برای مقابله با نفوذ دشمن تهیه و پخش شد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه وزارت متبوعش طی 4 سال آینده و البته در ادامه روند کاری اش در عرصه اقتصاد کشور نیز بر دو محور تکیه داشته است، ادامه داد: ابتدا امنیت اقتصادی و دوم سلامت اقتصادی از جمله محورهای مذکور است، وزارت اطلاعات بر این باور است برای حل مشکل اشتغال، ارتقاء امنیت اقتصاد کشور، به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای کشور برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران از امنیت برخوردار باشد زیرا سرمایه گذار هرجا احساس خطر کند از اقدام خود منصرف خواهد شد.

علوی ادامه داد: براین اساس در تاکتیک و سیاست های وزارت اطلاعات تدبیر مسائل اقتصادی و برخورد با مفاسد اقتصادی همراه با تدبیر بوده است که باعث وارد شدن خدشه به امنیت اقتصادی نشده است به عبارت دیگر نه برای سلامت اقتصادی، امنیت اقتصادی آسیب ببیند و نه برای امنیت اقتصادی، چشم بر سلامت اقتصادی پوشانده شده لذا وزارت اطلاعات هم با مفاسد برخورد کرده هم به گونه ای اقدام کرده که امنیت اقتصادی کشور دچار مشکل نشود و آسیب نبیند.

وی با اشاره به اینکه تا جایی که به وزارت اطلاعات مربوط است در تحکیم امنیت اقتصادی گام برداشته ایم زیرا باور داریم فعالان اقتصادی مانند گنجشک هایی هستند که بر درختی نشسته و اگر شلیکی به گنجشکی صورت بگیرد سایر گنجشک ها نمی مانند، گفت: وقتی با یک سرمایه گذار برخورد انقباضی بکنیم سایر فعال های اقتصادی فرار خواهند کرد بر این اساس وزارت اطلاعات تلاش کرده با هیچ فعال اقتصادی برخورد اینچنینی نداشته باشد تا باعث فرار فعالان اقتصادی نشود اما مسامحه با فساد اقتصادی نیز انجام نداده است و هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی، هزاران هکتار تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی، هزاران میلیارد قاچاق کالا و بسیاری از فساد بانکی را شناسایی کرده و با تدبیر با آن ها برخورد کرده است لذا بر این اساس حقوق مردم و بیت المال را مسترد کرده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: طی 4 سال آینده قطعا وزارت اطلاعات روند مذکور را ادامه خواهد داد و دامنه اینگونه اقدامات نیز افزایش خواهد یافت تا محیط نظام مقدس جمهوری اسلامی از لوس مفاسد اقتصادی پاک شود.

علوی ادامه داد: علیرغم اینکه وزارت اطلاعات مسئولیت مستقیم در امر مبارزه با مواد مخدر ندارد با این حال با جدیت به این امر پرداخته و با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری تنگاتنگ نسبت به حذف بسیاری از سرباندهایی که با بیش از هزار تن مواد مخدر قاچاق می کنند اقدام کرده و صدها تن مواد مخدر را کشف و ضبط و امحاء کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات در برابر تهدیدهای امنیتی ضربه های پیاپی و نفس گیر و کوبنده بر حدود 120 تیم تروریستی وارده کرده و مهلت وارد کردن ضربه را نداده است، ادامه داد: براین اساس بسیاری از سرکردگان این تیم های تروریستی به درک واصل شده و امکان اقدام از آن ها سلب شده است، در این مسیر بسیاری از سرکردگان تیم های تروریستی مانند ابوحبس بلوچی، ابوعایشه کردی و دیگر سرکردگان از بین رفتند و حدود سه تن مواد منفجره حدود هزار قبضه سلاح، هزاران فشنگ، ده ها بمب کنار جاده ای آماده انفجار و ده ها جلیقه انفجاری را کشف و ضبط کرده است و از اقدام تیم های تروریستی با این امکانات ضد امنیتی جلوگیری کرده است.

علوی تصریح کرد: تمام عملیات های مذکور به صورت هوشمندانه انجام شده و به عبارتی طی 4 سال ضربه زدن به تیم های تروریستی تنها یک شهید تقدیم شده است که نشان دهنده مبارزه هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) با جریان های تروریستی است.

وی اظهار کرد: همانطوری که نمایندگان مجلس اشاره کرده اند ارتباط با سرویس ها و تبادل اطلاعات نتایج بسیار درخشنده ای داشته که از جمله آن ها استرداد آقای دولت زاده، آقای نیک بخت، دیپلمات گروگان رفته در یمن، استرداد 4 سرباز گروگان رفته و سایر موارد دیگر است، لذا امروز سرویس های اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات با وزارت اطلاعات ارزش حرفه ای قابل توجهی قائل هستند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به اینکه طی سال های گذشته وزارت متبوعش تلاش کرده مسائل مالی، صنفی، اقتصادی، اجتماعی، به کیس های امنیتی تبدیل شوند و حل آن ها برای نظام هزینه هایی در پی داشته باشد، جلوگیری کرده است، تصریح کرد: براین اساس موارد امنیتی را به گونه ای هدایت کرده که با راهکارهای اجتماعی، صنفی، سیاسی، مالی و اقتصادی قابل حل باشد.

علوی گفت: وزارت اطلاعات طی سال های گذشته در زمینه تقویت زیرساخت های کمی برای اشراف بیشتر اطلاعاتی در حد 300 درصد افزایش توان داده و امروز اشراف اطلاعاتی فنی وزارت بر تحرکات دشمن و حرکات ضد امنیتی زبانزد است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل سازنده با قوای سه گانه کشور، نخبگان کشور و اشراف صیانتی بر مسئولین و دستگاه های دیگر از جمله اقداماتی است که وزارت اطلاعات طی سالیان گذشته انجام داده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت که در عین صیانت از مسئولین و نخبگان کشور و ایجاد امنیت برای فضاهای آموزشی، فعالیت های فرهنگی و فعالیت های اقتصادی درعین حال فضا در اینگونه اماکن امنیتی نشود.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده با حوزه علمیه و طلاب از جمله مواردی بوده است که به آن رسیده ایم، گفت: در حوزه فضای سایبری تقسیم وظایف انجام شده است؛ حوزه جرایم سایبری به نیروی انتظامی محول شده و حوزه امنیت زیرساخت ها به عهده وزارت ارتباطات است. آن چیزی که آقای دلخوش گفتند مربوط به نوع اول اختیارات است، اما ما در وزارت اطلاعات اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و عوامل رادیو گیلان احضار و محدود شده اند.

علوی تاکید کرد: افرادی که از این کانال استفاده می کنند در حدود نیم درصد از جمعیت کل استان گیلان هستند و حساسیت های بیش از حد در این مورد، تبلیغات غیرمستقیم برای آنها می شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت دوازدهم افزود: وزارت اطلاعات یک وزارت قانونمدار است و به اختیارات قانونی دیگران احترام می گذارد و در کنار آن از اختیارات قانونی خود دفاع می کند؛ طبق گفته آقای مطهری انگار کسی به اختیارات ما تعرض کرده، اما چنین چیزی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اختیارات دستگاه ها یا ولایی است و یا قانونگذاری که ما هر دو اختیارات را داریم و اگر مقام معظم رهبری تمام اختیارات وزارت اطلاعات را به ارگان دیگری واگذار کند، دست ادب به سینه می گذاریم و تمکین می کنیم و حتی اگر مجلس شورای اسلامی اختیارات قانونگذاری را به نهاد دیگری بدهد، با دل و جان می پذیریم.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تعامل بین دستگاه های اطلاعاتی از جمله با برادران همرزم در اطلاعات سپاه حاکم است که رهبری در این مورد اظهار مسرت کرده اند و ما خوشحالیم که این همدلی، باعث خوشحالی رهبر انقلاب شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل