بازدید 7985

«جانباز» بوستان جوانمردان در بیمارستان بستری شد

کد خبر: ۷۲۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 16 August 2017
به دنبال انتشار خبر و تصویری در فضای مجازی و برخی از سایت ها مبنی بر اسکان یک جانباز در بوستان جوانمردان در منطقه 22 تهران و پیگیری های روزنامه خراسان درباره این موضوع، مشخص شد این جانباز که البته مدارک جانبازی ندارد، با هماهنگی شهرداری منطقه 22 در یکی از بیمارستان های این منطقه پذیرش و بستری شده و مراحل درمان وی درحال انجام است.

به گزارش خراسان، در خبری که دو روز قبل با عنوان «جوانمردی» که در پارک «جوانمردان» آواره شد منتشر شد، آمده است: «جانبازی به نام «ابوطالب فلاح» به همراه همسرش با شرایط جانبازی و تاول‌هایی که ناشی از عوارض جانبازی است، مدت‌هاست در «بوستان جوانمردان» اسکان دارد. این جانباز طی پنج سال گذشته پس از عود عوارض جانبازی ، از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف نامه‌ای مبنی بر تایید جانبازی می‌گیرد و پس از پنج سال جانبازی وی به تایید نزاجا می‌رسد و قول‌هایی برای پرداخت حقوق به وی داده می شود اما او همچنان در انتظار پاسخ است. جانباز فلاح سه ماه قبل برای درمان راهی تهران می شود اما از آن جایی که هزینه‌های درمان زیاد است، از سوی هیچ بیمارستانی پذیرش نمی‌شود.»
 
 

با انتشار این خبر، روزنامه خراسان پیگیر صحت موضوع و مشخص شدن تکلیف جانباز مورد نظر از دستگاه های مرتبط از جمله نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی(نزاجا) ، بنیاد شهید و همچنین شهرداری منطقه 22 شد. در جریان این پیگیری ها شهرداری منطقه درجوابیه ای آورد: طبق گزارش ها و اطلاعات واصل شده درخصوص حضور یکی از جانبازان معزز در بوستان جوانمردان و پس از بررسی ها مشخص شد این فرد که یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس کشور است، به دلیل پیگیری روند درمان از شهر قوچان از توابع استان خراسان رضوی به تهران مراجعه کرده و به علت عدم تکمیل پرونده جانبازی در بنیاد پذیرش وی میسر نگردیده است لذا با همسر خود در بوستان جوانمردان سکنا گزید و با وجود پیگیری روند اداری کار توسط همسر وی و از طریق بنیاد شهید، متاسفانه در نهایت موفق به انجام مراحل پذیرش و درمان خود در بیمارستان نشده است که با هماهنگی های صورت گرفته توسط نمایندگان شهردار منطقه 22 کار پذیرش و مراحل درمان و بستری وی در یکی از بیمارستان های منطقه در کمتر از یک ساعت انجام شد . در ادامه این جوابیه نیز آمده است: پیگیری وضعیت جانباز مذکور که به بنیاد شهید مرتبط می شود از طریق شهردار منطقه 22 در حال انجام است. انتشار این جوابیه در حالی است که بنیاد شهید مدعی است فرد مذکور هیچ گونه پرونده ای در بنیاد ندارد و پیگیری خراسان از طریق روابط عمومی نزاجا نیز به نتیجه ای نرسید.

نکته: مگر او رزمنده دفاع مقدس نیست؟
 
بنیاد شهید عزیز! نهادهای مرتبط با جانبازان و ایثارگران! واقعا در این سه ماه که آقای فلاح در تهران پیگیر درمان دردهایش بوده، یک تخت مراقبت برای این رزمنده نداشتید؟ می گویید جانباز نیست، که البته گفته شده نزاجا جانباز بودن او را تایید کرده است. حالا فرض را می گذاریم که آقای فلاح جانباز نیست یا مدرک کافی دال بر جانباز بودنش ندارد، مگر او رزمنده دفاع مقدس نیست؟ تا به حال ندیده اید یا نشنیده اید دیگر کشورها کهنه سربازان وطن را چگونه روی چشم و سرشان مراقبت و تکریم می کنند؟ مگر رسیدگی و کمک به درمان یک فرد که روزگاری برای این آب و خاک لباس رزم به تن داشته چقدر هزینه دارد؟ اصلا چرا باید یک رزمنده برای هزینه های درمانش این قدر این طرف و آن طرف بدود که آخر کار هم خبرها و عکس هایش در فضای مجازی دست به دست بچرخد و به یک سوژه تبدیل شود. آخرش هم مجبور می شوید برای این که خودتان را تبرئه کنید جوابیه یا تکذیبیه صادر کنید. آقایان مسئول! گاهی برای انجام یک کار خیر ممکن است دیگر خیلی دیر شده باشد و شاید روزی هم برای این که بخواهیم به عملکردمان پاسخ دهیم، زبانمان بند بیاید... .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱
من از دوران 11 ماه جبهه و جنگ فقط 3 تا عکس مونده. هیچ مدرک دیگری نمونده برام... زخمهام خوب شدن... و در اصل من بیخیال پیگیری شدم... خدا به این دلاور کمک کنه. درد جسمی برای مرد چیزی نیست... اما میدونم چطوری درد تحقیرها وجوابهای سربالا کمرش را شکسته...
درود و سلام بر شهیدان ،جانبازان و آزادگانی که در روز سختی و جنگ،لباس رزم به تن کردند و از تمامیت ارزی و خاک و ناموس ایران دفاع کردند.
مسولان محترم، اجرای آیین نامه و بخشنامه و قانون و دستورالعمل رو کسی منکر نمیشه ولی آیا قول و سنت پیامبر و بزرگان دین و امام راحل حمایت از سرباز حاکمیت نیست؟مگر در نهج الباغه امام توصیه نمیکنه که وقتی سرباز رو به جنگ میفرستی باید طوری تامینش کنی که نگران (خانواده و معاش و بعد از جنگش )نباشه؟
مگر اون روزی که جبهه ها نیاز به حضور رزمنده داشت کسی به فکر مدرک جمع کردن و درصد جانبازی و مدت بستری در بیمارستان بود؟
اصلا اگه این حساب کتابهای کنونی بود مگه کسی جان شیرین خودشو به خطر مینداخت و زن و بچه و خانواده و تعلقات دنیاییشو ول میکرد و میرفت جبهه؟
این حساب کتابها رو شما بعد از جنگ برای میزان عرضه خدمت به ایثارگران راه انداختید نه برای محروم کردن اونها از حداقل خدمات .
دنیا با کهنه سربازاشون چه جوری رفتار میکنن ما با رزمندگانمون چه جوری رفتار میکنیم . فقط موندم اگه خدای ناکرده دوباره جنگی بشه چه اتفاقی خواهد افتاد؟این از وضع جوونای مملکت .اون از نوع رفتار مسولان با رزمندگان.
امیدوارم همه ما در هر لباس و مسولیتی که هستیم به وظایفمون درست عمل کنیم که فردا افسوس کم کاریمونو نخوریم.
شما اگر نیت خیری دارید از بودجه تابناک کمک کنید. مملکت قانون و مقررات داره .بنیاد به همه که نمیتونه کمک کنه.چطور شما به 600 هزار تا بقیه جانباز و سه میلیون و نیم ایثارگر اشاره نمی کنید؟!!
این عزیز باید مطابق مقررات اقدام کنه .هیچ کشوری در دنیا بدون مقررات به کهنه سرباز و ...کمک الکی نکرده. از تابناک بعیده.600000 جانباز با همین مقررات جانباز شناخته شدن خب طبیعیه چند نفری هم شرایط رو هنوز احراز نکردند.
پاسخ ها
جانباز 70 درصد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
علی آقا نظری لطفا یکطرفه به قاضی نرویید . صحبت از حق و حقوق و قانون است این عزیزی که دچار درد بی درمان بعد از جنگ شده گناهش چیست . حرفهای شما آفتاب آمد دلیل آفتاب . یاد جمله معروف امام راحل بیافتیم ::: نگذاریم پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم امور به فراموشی سپرده
. شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
اصلا بحث سرباز و جانباز نیست
هیچ کشوری تو دنیا فرد بیمار را جواب نمیکنن بره تو پارک آواره بشه
آژانس شیشه ای را یادتون رفته
ضمن تشکر از اقدام انجام شده توسط دست اندرکاران.
به اطلاع می رسانم که بسیاری از افراد هستند که نتوانسته اند که جانبازی دریافت کنند. خود من در تیپ24 پدافند شیمیایی امام سجاد(ع) طی عملیات کربلای 8 در ناحیه خرمشهر شیمیایی شدم. به درمانگاه بزرگی که متعلق به لشکر 10 یا امام علی مستقر در مرکز خرمشهر رفتم ولی بدلیل اینکه جا نبود و می بایست برای درمان صف بیاستیم از درمانگاه خارج شدم من کم سن و سال بودم و عواقب شیمیایی هم چیزی نمی دانستم. فقط بگویم وقتی به تهران بازگشتم و لباسهایم را درآوردم بلوز و شلوار سبز نظامی زیرم تمامش سوراخ سوراخ شده بود. چندسال هم بامشکلات تنفسی دست اندرکار بودم ولی الحمدالله بهبود یافتم. اما به همان دلیل شیمیایی شدن بعد از ازدواج 18 سال فرزنددار نشدم و 300 میلیون تومان هم هزینه کردم. کسی هم نگفت حالت چطوره . وقتی برای درصدگرفتن مراجعه کردم گفتند خوب چیزی نیست. در حالی که فرماندهانمان در آن موقع می توانند این را تاییدکنند. خوب من سالها دوست نداشتم که درصد بگیرم اما امروز که می خواهم بگیرم حقم است اما افسوس که سیستم اداری مربوطه بسیار بد عمل کرد. آیا شهادت دادن فرماندهان آن دوره کافی نیست. آیا حداقل 5 درصد هم شامل حال ما نمی شد. من نمی دانم بعضی از مسئولین مربوطه در این مسئله چطور می توانند وجدان خود را قانع کنند. در صورتی که من اگر این 5 درصد را گرفته بودم از برخی مزایا بهره مند می شد. البته روزگار همین است . باتشکر.
آقای نظری اصلا نه جانباز و نه رزمنده، یک شهروند بیمار نیاز به کمک داره و در یک پارک مستقر شده. مملکت که به قول شما قانون داره راجع به ایشون چی میگه؟ قانون مداران برای این شخص که سه ماه در یک پارک داره زندگی میکنه چی کار کردن؟ نکنه مملکت وظیفه ای در این خصوص نداره؟ آقای نظری: اگر یک حکومت متولی اداره جامعه میشه و مالیات میگیره و از نظر دین و مذهب هم آدم رو مدیون میکنه که باید به حرف روسای کشور گوش کرد از طرف دیگه وظیفه داره که به امور تک تک مردم رسیدگی کنه. شما از اسلام هرجاش رو که مطابق منافعتون هست قبول دارید و هرجا با منافع شما تضاد داره بیخیالش میشید؟
همسر بنده در منطقه عملیاتی فاو که شیمیایی زدن خدمت کرده و الان ناراحتی تنفسی دارد ولی به دلیل اینکه در منطقه به بیمارستان نرفته وپرونده نداشتهو حالش از بقیه بهتر بوده و به انان کمک میکرده نتوانست درصد بگیرد. اما کسانی حالسان خوب بوده و فقط اسمشان ثبت شده توانستند درصد بگیرند و الان خود و خانواده شان استفاده میکنند خصوصا در کنکور و اشتغال
امام خمینی رحمه الله علیه می فرماید :نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند. چقدر خوب به وصیت معمار کبیر انتقلاب عملکردیم مسئولان عزیز مراقب باشید مرگ و قیامت از رگ گردن به انسان نزدیک تر است .
شما رو به خدا درد ما رو بشتر نکنید ، بدتر از این روحیه داغون و مریض ما را خرابتر نکنید. آقایان بروید وضعیت رزمندگان و جانبازان ارتش آمریکا را بررسی کنید ببینید سربازان آمریکایی که در حمله اشغالگرانه به افغانستان و عراق و ویتنام زخمی و جانباز شده اند چه امتیازاتی دارند. بعد ما چی؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی