بازدید 9097
پیمانه اقتصادی؛

از «صعود قیمت برخی خودروهای وارداتی» تا «مبادله با چین به جای تهیه مایحتاج از آن سوی اقیانوس»

این پیمانه موضوعاتی همچون افت ۱۴۹ واحدی شاخص کل بورس، نوسانات جزئی قیمت سکه، طلای جهانی در ایستگاه 1270 دلار، میانگین یورو به 4 هزار 509 تومان رسید، افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای بنزین، سفر ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه با لغو روادید گردشگری، واکنش وزیر نیرو به واقعی‌سازی قیمت آب، رشد 40 درصدی بیمه‌های زندگی در سال 1395، واکنش وزارت اقتصاد امارات به شکوائیه دوحه به سازمان تجارت جهانی و واکنش شورای رقابت به تعیین قیمت رنو ساندرو را در بر دارد.
کد خبر: ۷۱۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 03 August 2017
از «صعود قیمت برخی خودروهای وارداتی» تا «مبادله با چین به جای تهیه مایحتاج از آن سوی اقیانوس»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون افت ۱۴۹ واحدی شاخص کل بورس، نوسانات جزئی قیمت انواع سکه، طلای جهانی در ایستگاه 1270 دلار، میانگین یورو به 4 هزار 509 تومان رسید، افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای بنزین، سفر ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه با لغو روادید گردشگری، واکنش وزیر نیرو به واقعی‌سازی قیمت آب، رشد 40 درصدی بیمه‌های زندگی در سال 1395، واکنش وزارت اقتصاد امارات به شکوائیه دوحه به سازمان تجارت جهانی و واکنش شورای رقابت به تعیین قیمت رنو ساندرو را در بر دارد.


افت ۱۴۹ واحدی شاخص کل بورس قبل از تعطیلی سه روزه بازار سرمایه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه یازده مردادماه 96 با کاهش 149 واحدی به رقم 81 هزار و 265 واحد رسید. تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری در ادامه افت روز قبل، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 48 واحدی به رقم 26 هزار و 346 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 5 واحدی، عدد 17 هزار و 815 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 3 واحد به رقم 13 هزار و 497 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.21 درصدی، کاهش 188 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 619 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 172 واحد کاهش به رقم 56 هزار و 937 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان یازدهمین روز مرداد بر خلالف روز قبل، با رشد 41 واحد معادل 0.02 درصد همراه بود و عدد 177 هزار و 157 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای از تعطیلی کلیه بورس ها در روز شنبه 14 مرداد ماه خبر داد.

از «صعود قیمت برخی خودروهای وارداتی» تا «واکنش وزیر نیرو به واقعی‌سازی قیمت آب»

شاخص داوجونز برای نخستین بار از مرز 22 هزار واحد گذشت

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از نیویورک گزارش داد: همزمان با آغاز معاملات بورس نیویورک (وال استریت)، شاخص صنعتی داوجونز به یُمن افزایش ارزش سهام شرکت 'اپل' از مرز 22 هزار واحد رسید. بدین ترتیب، شاخص داوجونز با 43 صدم درصد افزایش در مقایسه با معاملات روز گذشته، به 22 هزار و یکصد و 28 واحد رسید. به نظر می رسد سیاست های جدید اقتصادی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از جمله دستور ادامه ساخت دو خط لوله نفتی بحث انگیز «داکوتا» و «کی.استون» و نیز افزایش میزان ذخایر راهبردی نفت آمریکا بر رشد شاخص های بورس تاثیر گذاشته است. شاخص داو جونز، یک شاخص اقتصادی بازار آزاد آمریکاست که هر روز توسط بازار بورس وال استریت منتشر می‌شود. این شاخص فهرستی از ۳۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک است که از آن جمله می توان به شرکت های اپل، جنرال الکتریک، بوئینگ و اکسان موبیل اشاره کرد. /ایرنا

نوسانات جزئی قیمت انواع سکه

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، روز چهارشنبه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۳۵۰ تومان افزایش  به یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. به نقل از مهر، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۴ هزارتومان، نیم سکه با ۱۰۰۰ تومان افزایش ۶۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه با ۳۰۰۰ تومان کاهش ۳۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی با ۱۰۰۰ تومان کاهش ۲۴۸ هزارتومان معامله شد.

طلای جهانی در ایستگاه 1270 دلار ایستاد

روز گذشته در بازار جهانی فلزات گرانبها، هر اونس طلا با افت 2 دلار و 70 سنت به رقم 1270 دلار رسید. همچنین هر اونس نقره 16 دلار و 73 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به آخرین قیمت، 9 سنت کاهش داشت. هر اونس پلاتین و پالادیوم نیز به عنوان دیگر فلزات گران بها در بازار جهانی، به ترتیب به قیمت های 945 دلار و 20 سنت و 890  دلار معامله شدند.

صعود قیمت برخی خودروهای وارداتی

به گفته فعالان بازار خودروهای وارداتی برای دومین هفته با افزایش قیمت مواجه شده‌اند؛ دلیل این موضوع بسته بودن سایت ثبت‌سفارش است که در صورت عدم‌ تجدیدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت روند افزایش قیمت آنها نیز همچنان ادامه‌ خواهد داشت. ببینیم نمودار قیمت این خودروها پس از صعود شدید، چه ارقامی را ثبت کرده است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید سانتافه باید 255 میلیون تومان هزینه کرد، که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر حدود 5 میلیون تومان گران شده است. همچنین کیا اسپورتیج نیز که حدود 9 میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 195 میلیون تومان قیمت دارد. از بازار سوناتا هم خبر می‌رسد که مدل هیبرید این خودرو با افزایش 3 میلیون تومانی قیمتی برابر با 168 میلیون تومان دارد؛ در این بین اما سراتو 145 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین هیوندایی توسان نیز در حال حاضر با قیمتی برابر با 197 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این نشان‌دهنده افزایش 2 میلیون تومانی این خودرو طی هفته جاری است. هیوندایی النترا نیز با 8 میلیون تومان افزایش قیمت در حال حاضر 148 میلیون تومان قیمت دارد.به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تویوتا کمری نیز در حال حاضر 250 میلیون تومان دارد و مدل RAV4 نیز 260 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

میانگین یورو به 4 هزار 509 تومان رسید

در پایان معاملات بازار آزاد روز چهارشنبه هر دلار آمریکا با افت اندک یک ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 86 ریال رسید. هر یورو نیز با افزایش 206 ریال همراه بود و به رقم فروش 45 هزار و 96 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 469 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 8 ریال گرانتر فروخته شد.

افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای بنزین

روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت افزایش تقاضای آمریکا برای بنزین گزارش شده است. این در حالی ست که در هفته گذشته آن طور که پیشبینی می شد موجودی نفت آمریکا کاهش نیافت ولی افزایش تقاضا موجب شد تا نه تنها قیمت نفت کاهش نیابد، بلکه اندکی رشد پیدا کند. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۴۲ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۲۰ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش، بشکه‌ای ۴۹.۴۵ دلار صورت گرفت.

سفر ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه با لغو روادید گردشگری

سرکنسول ایران در روسیه گفت «با لغو روادید برای گروه‌های گردشگری که توسط ایران و روسیه ایجاد شده است، احتمالا در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه سفر خواهند کرد.» که این رقم ۳۰ هزار نفر بیش از پارسال است. به گفته این دیپلمات ایرانی، ایران در میان 10 کشور نخستی است که میزان بالایی گردشگر به روسیه می‌فرستد. ایرانی‌ها به طور ویژه به مسکو و سنت پترزبورگ علاقه دارند.

واکنش وزیر نیرو به واقعی‌سازی قیمت آب

حمید چیت‌چیان ‌درباره واقعی‌‌سازی قیمت آب با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف در بین مشترکین گفت: افزایش قیمت آب و واقعی کردن آن طبق قانون برنامه ششم توسعه  و هدفمندی یارانه باید صورت بگیرد. وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا؛ درباره زمان اجرایی واقعی سازی قیمت‌ها نیز عنوان کرد: در حال حاضر زمان آن مشخص نیست و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است اما آنچه مشخص است بر اساس قانون برنامه توسعه ششم این کار باید انجام شود.

رشد 40 درصدی بیمه‌های زندگی در سال 1395

عبدالناصر همتی روز گذشته در گزارش به مجمع عمومی سالیانه بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای مجمع برگزار شد، رشد 40 درصدی بیمه‌های زندگی در سال 1395 و چهارماهة امسال را نوید رشد سهم بازاری این رشته در مجموع رشته‌های بیمه‌ای دانست. وی ابراز امیدواری کرد، امسال سهم بازاری بیمه‌های زندگی از 15 درصد فراتر رود و صنعت بیمه در این زمینه زودتر از پایان برنامه ششم توسعه به هدف اعلام شده در برنامه نائل شود. رئیس شورای‌عالی بیمه کاهش تدریجی ضریب خسارت با وجود وضع ذخایر لازم برای خسارت‎های معوق بیمه شخص ثالث را نشانه بهبود تدریجی وضع مالی شرکت‎های بیمه دانست و گفت: ضریب خسارت که نسبت خسارت‎های واقع‎شده به حق‎بیمه عایدشده است، از 89 درصد در سال 1392 به 78 درصد در سال 1395 رسید.

تحریم‌ قطر برخلاف اصول سازمان تجارت جهانی نیست

وزارت اقتصاد امارات به شکوائیه دوحه به سازمان تجارت جهانی پاسخ داد و اعلام کرد، تحریم‌های اعمال شده علیه قطر با اصول سازمان تجارت جهانی منافات ندارد. «جمعه محمد الکیت» دستیار معاون امور تجارت خارجی در وزارت اقتصاد امارات گفت که تصمیمات امارات، عربستان و بحرین علیه قطر بخشی از اقداماتی است که همه کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی می‌توانند در صورت لطمه وارد شدن به امنیت ملی خود این تصمیمات را اتخاذ کنند. بنابر گزارش شبکه روسیا الیوم، الکیت افزود که سازمان تجارت جهانی در چارچوب توافقنامه‌های مربوط به تجارت کالا و خدمات در شرایطی معین اجازه می‌دهد برخی امتیازات از یک کشور عضو گرفته شود و این شرایط در مورد قطر ثابت شد و اقداماتی نیز در این باره صورت گرفت. به گزارش فارس قطر دو روز پیش شکوائیه‌ای به سازمان تجارت جهانی درباره محاصره این کشور از سوی چهار کشور عربی ارائه کرده بود.

واکنش شورای رقابت به تعیین قیمت رنو ساندرو 

روابط عمومی مرکز ملی رقابت، روز چهارشنبه با اشاره به سخنان اخیر رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فرش سایپا، در خصوص افزاش قیمت برخی خودروهای گروه سایپا از نیمه دوم مرداد ماه، تأکید کرد که تصمیم در مورد افزایش قیمت رنو ساندرو در حیطه اختیارات شورای رقابت نیست. تقی زاده روز دوشنبه نهم مرداد ماه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از افزایش قیمت برخی خودروهای این گروه ، مانند رنو ساندرو،از هفته آینده و پس از رفع ابهام ها در ابلاغیه شورای رقابت خبر داده بود. وی تأکید کرده بود، این افزایش ها شامل مشتریانی نمی شود که تا پیش از تاریخ مورد نظر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.

مبادله با چین به جای تهیه مایحتاج از آن سوی اقیانوس

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در سمینار «نمایشگاه کنفرانس بین المللی جاده ابریشم دریایی گواندونگ در قرن بیست و یک» ضمن ذکر سابقه و اهمیت همکاری‌های ایران و چین در حوزه اقتصادی گفت: این سمینار برای مطرح کردن مسائل و مشکلات بر سر راه ارتباطات دو کشور است؛ از این رو، دیدار رو در رو و از نزدیک مسئولین دو کشور می تواند سرعت رفع این موانع را افزایش دهد. اسدالله عسگر اولادی به مساله روادید برای مسافران و تجار اشاره کرد و افزود: صحبت هایی برای ارائه روادید یک ساله و دوساله، به منظور تسهیل رفت و آمد انجام شده و امیدواریم این مشکل برطرف شود. وی در صحبت های خود خواهان فعال شدن سیستم بانکی شد و گفت: مجموعه این نشست ها و گفتگو ها برای امر تجارت، خرید و فروش است و پایه هر مبادله ای پول و نقل و انتقال آن است و نمی توان با یک چمدان پول، تجارت کرد؛ بنابراین همکاری بانکها در اولویت های همکاری ها باید قرار بگیرد. عسگر اولادی اذعان داشت: تمایل داریم نیاز کارخانجات خود را از چین تهیه کنیم و در صورت فراهم آمدن شرایط برای تجارت آسان با این کشور و رفع مشکلات بانکی ایران، به طور قطع به جای تهیه مایحتاج خود از آن سوی اقیانوس، مبادله با چین را ترجیح می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی