بازدید 7416
۴

دفن غیر قانونی زباله در استان مازندران

وضعیت دفع پسماند در استان مازندران به مرحله هشدار رسیده است؛ در تمام ۳۰ سال گذشته زباله ها که در ادبیات محیط زیستی پسماند عادی توصیف می شوند به شیوه ای کاملا سنتی در حریم ساحل دریا و رودخانه یا مناطقی از جنگل انباشت شده اند.استمرار این شرایط تبعاتی محیط زیستی و انسانی به همراه داشته است.کوهی از زباله در منطقه شاهزید جاده هراز، همه رستوران ها و مراکز تفریحی بخشی از مسیر این جاده را به تعطیلی کشانده و آب رودخانه هراز را آلوده کرده است.در شهرستان توریستی بابلسر هم به فاصله چند صد متری از دریا کوهی از زباله سال ها است انباشت و با خاک پوشانده می شود. کوه های زباله منبع اصلی تولید شیرابه است.
کد خبر: ۷۱۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 30 July 2017
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
دریاچه ارومیه با آن هزینه هنگفت هنوز احیا نشده است.
لطفاً قبل از مرگ طبیعت بداد آن برسید وگرنه هیچگاه امکان احیا مجدد وجود ندارد
چه کردیم با این زمین زبان بسته
در تهران و یا شهرستان های مشابه هم گوشه کناری برای تجمع زباله وجود داره چون همیشه حاشیه شهرها یه منطقه بیابانی و فاقد سکنه هست. اما در شمال کشور چیزی به اسم بیابان وجود نداره هر جا برین طبیعت سبز هست. در چنین شرایطی باید چه کرد؟ این حجم زباله به ویژه در ماه های پر مسافر باید کجا دپو بشه؟ کارخانجات بازیافت ظرفیت این حجم از زباله رو نداره باید فکر اساسی کرد
با عرض سلام
در منطقه شاهزيد جاده هراز شهر آمل استان مازندران، متاسفانه از زباله ها كوه ساختند و شيرابه هاي زباله ها به رودخانه هراز و درياي مازندران(خزر) سرازير مي گردد. كه با استفاده مردم از اين آب با عوارض انواع و اقسام امراض گريبانگير مي باشند. همچنين بخاطر برداشت بي رويه كوه ها در حقيقت كوه خواري بخاطر منافع زودگذر بشدت در حال افزايش مي باشد.هنگام عبور از منطقه شاهزيد شاهد كوه خواري دو طرف جاده مي باشيم علاوه بر آن گردو خاك موقع برداشت معادن موجب نشستن خاك بر روي درختان جنگلي و از بين رفتن محيط زيست مي شود.
با تشكر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل