بازدید 8653

کارآفرین‌هایی که از هیچ به ثروت‌های افسانه‌ای رسیدند

کد خبر: ۷۰۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 23 June 2017
طي 100 سال اخير کارآفرين‌هاي فراواني در سراسر جهان وجود داشته‌اند که تقريبا از هيچ شروع کردند، اما با هوشمندي توانستند به ثروت‌هاي افسانه‌اي برسند.

از زماني که فيس‌بوک اعلام کرد که حاضر است اپليکيشن واتس اپ را بخرد، نگاه‌ها به سمت برنامه‌ريز و موسس اين شرکت دوخته‌شد. همان جواني که خانواده‌اش از اوکراين به آمريکا مهاجرت کرده بودند و دوره کاري خود را بدون هيچ سرمايه‌اي آغاز کرده بود، اما با ساخت اپليکيش واتس اپ توانست به درآمدي بالغ بر 6.8 ميليارد دلار برسد. طي 100 سال اخير کارآفرين‌هاي فراواني در سراسر جهان وجود داشته‌اند که تقريبا از هيچ شروع کردند، اما با هوشمندي توانستند به ثروت‌هاي افسانه‌اي برسند که در ادامه با تعدادي از اين ميلياردرهاي کارآفرين آشنا مي‌شويد.

جان کوم، بنیان‌گذار اپلیکیشن واتس اپ

جان کوم 16 ساله بود که همراه خانواده‌اش، از اوکراين به آمريکا مهاجرت کرد. خانواده او بعد از مهاجرت به آمريکا، روزگار سختي را سپري مي‌کرد و هر روز چشم اميدشان به کوپن‌هاي غذايي بود که بتوانند شکم خود را سير کنند. وضعيت بد زندگي جان و مادر و مادربزرگش باعث شد که تحت پوشش برنامه حمايت اجتماعي قرار بگيرند و يک آپارتمان کوچک به آن‌ها براي زندگي داده شد. مادر جان به صورت نيمه‌وقت به‌عنوان پرستار بچه شروع به کار کرد و خودش روزها يک سوپرمارکت را تميز مي‌کرد. او در 18 سالگي متوجه شد که به برنامه‌نويسي علاقه دارد و توانست براي ادامه تحصيل وارد دانشگاه ايالتي سن خوزه شود. در سال 1997 شرکت ياوو، جان کوم را استخدام کرد و پس از مدتي با برايان اکتون آشنا شد.

آن‌ها تا 9 سال بعد به همکاري‌شان با ياهو ادامه دادند. اما در سال 2007 براي رسيدگي به امور شخصي و سفر و... ياهو را ترک کردند و دو سال بعد اپليکيشن رايگان واتس اپ را به بازار فرستادند که در حال حاضر بيش از 450 ميليون کاربر در سراسر جهان دارد و جان کوم را به يکي از ثروتمندترين کارآفرين‌هاي دنيا تبديل کرده است. در حال حاضر ثروت او بيش از هشت ميليارد دلار است. ايده اوليه طراحي اين اپليکيشن زماني به ذهن جان خطور کرد که که او در ژانويه سال 2009 يک آيفون خريد و از همان ابتدا نام واتس اپ را براي اين اپليکيشن انتخاب کرد. يکي از مهم‌ترين نکاتي که جان آن را در موفقيت خود موثر مي‌داند، اين است که او کسب‌وکار خودش را راه انداخت و به‌اصطلاح رئيس خودش شد.

کنی تروت، بنیان‌گذار Excel Communications با فروش بیمه عمر خرج دانشگاه را مهیا می‌کرد

پدر تروت يک گارسون ساده بود و او با فروش بيمه عمر و پس‌انداز توانست راهي به دانشگاه الينويز پيدا کند. او در سال 1988 کمپاني Excel Communicitonsرا تاسيس کرد که درآمد هنگفتي براي او به همراه داشت و او را تبديل به يک ميلياردر کرد. کني تروت امروز ديگر بازنشسته شده و وقت خود را صرف مسابقات اسب‌دواني مي‌کند. درآمد او در حال حاضر چيزي حدود دو ميليارد دلار است.

کنت لانگون، سرمایه‌گذار و موسس شرکت HomeDepot

کنت لانگون در سال 1935 در آمريکا به دنيا آمد. خانواده او از طبقه کارگر و ايتاليايي‌هاي مهاجري بودند که پس از ورود به آمريکا در نيويورک ساکن شدند. پدر او لوله‌کش و مادرش پيش‌خدمت يک کافه تريا بود. خانواده لانگون براي اين‌که بتوانند هزينه تحصيل او را در دانشگاه تامين کنند، مجبور شدند خانه‌شان را در رهن بانک قرار دهند. کنت در دوراني که در دانشگاه باکنل درس مي‌خواند، به مشاغل مختلفي پرداخت؛ از کارگري در يک قصابي گرفته تا حمل کيف تنيسورها و گلف‌بازها در يک باشگاه ورزشي و حتي چاه‌کني! او در سال 1968 تجارت خود را به صورت رسمي آغاز کرد و شرکتي در زمينه فروش محصولات ساختماني راه انداخت و پس از آن با سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف توانست درآمد خود را به 2.1 ميليارد دلار افزايش دهد. کنت لنگون بعدها بالاترين کمک مالي را به مدرسه پزشکي نيويورک کرد و بنياد کودکان کن را در فيلادلفيا راه انداخت که در زمينه آموزش مهارت‌هاي شغلي و شغل‌يابي براي جوانان 18 تا 21 ساله معلول فعاليت مي‌کند.

اپرا وینفری، اولین مجری آفریقایی آمریکایی و برنده جایزه اسکار

اپرا وينفري با راه‌اندازي و اداره برنامه تلويزيوني‌اش طي 25سال (از سال 1986 تا 1987) توانست ژانر گفت‌وگوهاي تلويزيوني را دستخوش تغييري عظيم کند و تنها يک سال پس از پخش اين برنامه توانست سه جايزه امي را از آن خود کند. او که اولين ميلياردر سياه‌پوست آمريکا و جهان است و بيش از دو ميليارد دلار سرمايه دارد، در سال 1954 در مي‌سي‌سي‌پي و در خانوده‌اي نابسامان به دنيا آمد. مادر اپرا خدمتکار بود و پدرش که فقط 20 سال سن داشت، سرباز بود. او تا وقتي شش ساله شود، در روستا توسط مادربزرگش نگه‌داري مي‌شد و همين زن بود که به او خواندن و نوشتن آموخت و يادش داد که انجيل و سرودهاي مذهبي بخواند. اپرا در دوران کودکي و نوجواني چندين بار مورد تجاوز قرار گرفت و در سال 1967 از خانه پدرش فرار کرد. اپرا وقتي به 17 سالگي رسيد، توانست به‌عنوان گزارشگر با راديو نشويل همکاري کند و پس از آن وارد دانشگاه تنسي شد تا هنرهاي نمايشي بخواند.

او در همان سال اول دانشگاه توانست دو جايزه در زمينه نمايش ببرد و در سال 1976 پس از فارغ‌التحصيلي در دانشگاه به‌عنوان مجري تلويزيون در بالتيمور استخدام شد و چند سال پس از آن توانست به‌عنوان مجري به موفقيت‌هاي زيادي دست پيدا کند. اما موفقيت بزرگ او با راه‌اندازي برنامه تلويزيوني‌اش شروع شد و 25 سال بعد او را به پرنفوذترين زن جهان تبديل کرد. او پيش از اين گفته است که در ابتدا هدفش اين بوده که با استفاده از رسانه مردم را مورد تشويق قرار دهد و روحيه و سطح آگاهي‌شان را بالا ببرد. اما حالا مي‌گويد: ماموريت امروز من اين است که زندگي ديگران را عوض کنم. به آن‌ها کمک کنم تا خودشان را به شيوه ديگري ببينند و بتوانم شاد و راضي‌شان کنم. „

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر