بازدید 3019

صادرات نفت ایران به اروپا افزایش یافت

صادرات نفت ایران به اروپا در ماه میسال 2017 میلادی افزایش یافت و به میزان صادرات نفت ایران به آسیا نزدیک شد.
کد خبر: ۷۰۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 10 June 2017
صادرات نفت ایران به اروپا در ماه میسال 2017 میلادی افزایش یافت و به میزان صادرات نفت ایران به آسیا نزدیک شد.


به گزارش میزان، یک منبع آگاه از صادرات نفت ایران اعلام کرد: صادرات نفت ایران به اروپا در ماه می 2017 به بالاترین سطح خود پس از پایان تحریم‌ها در سال 2016 تا کنون رسید و تقریباً با میزان صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی برابر شد.

ایران که در گذشته دومین صادرکننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود از سال 2016 تا کنون برای افزایش تولید نفت خود و به دست آوردن دوباره سهم بازار خود تلاش می کند. ایران در دوران تحریم سهم بازار خود را به رقبای منطقه ای مانند عربستان و عراق باخته بود.

در حالیکه کشورهای آسیایی در دوران تحریم به خرید نفت از ایران ادامه دادند، اروپایی ها واردات نفت ایران را قطع کردند تا به این شکل مجموع صادرات نفت ایران در آن دوران به یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

در ماه گذشته میلادی ایران حدود یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز نفت به کشورهای اروپایی از جمله ترکیه، صادر کرد که به سطح صادرات روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه در دوران پیش از تحریم، نزدیک است.

در همین حال گفته می شود که صادرات نفت ایران در ماه می سال جاری به کشورهای آسیایی به کمترین سطح خود از سال 2016 تا کنون رسیده است.

مشتریان آسیایی ایران در این ماه خرید میعانات از ایران را افزایش دادند اما واردات نفت را کم کردند. مقام آگاه از صادرات نفت ایران که نخواست نامش فاش شود، گفت: "میعانات ایران که بر روی کشتی ذخیره شده بود تقریبا تمام شده است که دلیل آن خرید بالا کره جنوبی و ژاپن است."

یک دلیل دیگر کاهش صادرات نفت ایران به آسیا، تصمیم هند به کاهش یک پنجمی خریدد نفت ایران در سال مالی 2018 میلادی بوده است.

به گفته منبع یاد شده، مجموع تولید نفت خام ایران در ماه می سه میلیون و 900 هزار بشکه در روز بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی