بازدید 3015

سوء استفاده هکرهای روس از اینستاگرام خواننده آمریکایی

محققان امنیتی می گویند هکرهای روس یک بدافزار را در بخش نظرات حساب کاربری یک خواننده آمریکایی در اینستاگرام مخفی کرده بودند.
کد خبر: ۷۰۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 10 June 2017
محققان امنیتی می گویند هکرهای روس یک بدافزار را در بخش نظرات حساب کاربری یک خواننده آمریکایی در اینستاگرام مخفی کرده بودند.

به گزارش فارس به نقل از رولینگ استون، برتنی اسپیرز قربانی این حمله هکرهای روس بوده و بررسی های موسسه امنیتی ESET نشان می دهد که از بدافزار مخفی شده برای تبادل و ارسال بدافزار استفاده شده است.

هکرها برای ارسال این بدافزار و آلوده کردن گوشی ها و رایانه های هدف بدافزار مذکور را در بخش اظهارنظرها یا کامنت ها مخفی می کردند. نام گروه هکری روس که دست به این اقدام زده Turla است.

Turla پیش از این به برخی نهادهای دولتی، دیپلمات ها و مقامات سیاسی نیز حمله کرده و برای سرقت اطلاعات حساس آنها اقدام کرده بود.

مدیران اینستاگرام در واکنش به این رویداد می‌گویند از این موضوع آگاه هستند و اقداماتی را برای حل مشکل انجام داده اند. اظهارنظرهای آلوده به بدافزار در حساب کاربری برتنی اسپیرز، هم اکنون پاک شده اند، اما در فوریه سال جاری میلادی ارسال شده بودند و در انها کاراکترهای آلوده کننده و لینک کوتاهی از سایت bit.ly گنجانده شده بود که باعث می شد گوشی یا تبلت به یک سرور کنترل و فرمان تحت کنترل هکرها متصل شود. هنوز مشخص نیست چه تعداد از افراد از این طریق آسیب دیده یا شاهد سرقت اطلاعات خصوصی خود بوده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر