بازدید 4465

بانک ها در لبه پرتگاه هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بانک ها صورتهای مالی شفافی ندارند، گفت: ادغام بانک ها در مقطع فعلی به صلاح اقتصاد کشور نیست.
کد خبر: ۶۹۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 01 June 2017
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بانک ها صورتهای مالی شفافی ندارند، گفت: ادغام بانک ها در مقطع فعلی به صلاح اقتصاد کشور نیست.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص ادغام بانک ها گفت:به دلایل اقتصادی، ادغام بانک ها در مقطع فعلی به صلاح اقتصاد کشور نیست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل خود برای به صلاح ندانستن ادغام بانک ها، ادامه داد:در حال حاضر بخشی از بانک ها دولتی و بخشی خصوصی محسوب می شوند و بخشی از بانک ها اصطلاحا خصولتی هستند که برای ادغام هرکدام مسائل خاص خود را دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:برخی از بانک ها صورتهای مالی شفافی ندارند و بحث تعیین بدهی دولت به سیستم بانکی هنوز به سرانجام نرسیده است.

تجربه ناموفق ادغام بانک ها

آقاپور علیشاهی با اشاره به تجربه ناموفق ادغام بانک ها در سال های گذشته افزود:بخشی از بانک ها با زیان روبرو هستند بنابراین اگر به بانک هایی که شرایط بحرانی دارند شوک ادغام نیز وارد شود، شرایط اقتصادی بانک ها با مسائل دیگری نیز روبرو می شود.

وی با بیان اینکه بانک ها در لبه پرتگاه هستند،ادامه داد:بانک های خصوصی به لحاظ کارشناسی آمادگی لازم برای ادغام ندارند به دلیل اینکه برخی از این بانک ها بیش از سرمایه شان، اعتبار پرداخت کرده اند و از مطالبات مشکوک الوصول بالایی برخوردارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:رسوب مالی در سیستم بانکی وجود دارد و بخشی از سرمایه های بانکی به بخش دارایی های ثابت منتقل شده که این موضوع از موانع ادغام بانک ها محسوب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار