بازدید 16713
آخرین تحولات سوریه؛

عملیات بزرگ ارتش سوریه برای بازپس گیری جاده دمشق-بغداد/ اقدام تلگرامی روسیه علیه داعش/آغاز فرار داعشی ها از رقه

نیروهای سوری در ادامه عملیات خود در شرق حلب موفق شدند، پنج شهرک و دو مزرعه دیگر را آزاد کنند و بدین ترتیب، به شش کیلومتری شهر المسکنه برسند که تحت اشغال داعش است. همچنین، روزنامه «فیزگلیاد» در مقاله ای با توجه به نشانه هایی از کسب آمادگی ارتش سوریه، از یک عملیات بزرگ نظامی برای بازگشایی جاده راهبردی دمشق - بغداد خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 25 May 2017

نیروهای سوری در ادامه عملیات خود در شرق حلب، موفق شدند، پنج شهرک و دو مزرعه دیگر را آزاد کنند و بدین ترتیب به شش کیلومتری شهر المسکنه برسند که تحت اشغال داعش است.

به گزارش «تابناک»، ارتش سوریه و هم پیمانانش از چند روز گذشته، دامنه عملیات خود را در چندین جبهه در ریف شرقی حلب گسترش دادند .

 

وبگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد، این درگیری‌ها در اطراف کارخانه قند، مزرعه دوم و ارتفاع «فضه» واقع در جنوب فرودگاه نظامی الجراح صورت گرفته است.

جنگنده های سوری نیز مواضع داعش را در شهر «مسکنه» هدف قرار داد؛ شهری که بزرگترین مرکز داعش در شرق حلب به شمار می رود.

نیروهای سوری در ادامه عملیات خود موفق شدند، کنترل مزرعه دوم واقع در غرب شهر مسکنه را به دست گیرند و عناصر داعش نیز از این مناطق فرار کردند.

وبگاه خبری «قاسیون» نیز که وابسته به معارضان است، خبر داد ارتش سوریه توانسته است شهرک‌های «خربة المزرن، الکناوی، محسنة، الجمیلیة و رسم الحمام» واقع در شرق حلب را آزاد کند.

نیروهای سوری همچنین در شمال شهر المسکنه و در جریان درگیری با داعش کنترل مزرعه «العجوزیه» را به دست گرفتند.

با احتساب این پیشروی‌ها، ارتش سوریه موفق شده است خود را به شش کیلومتری شهر المسکنه برساند .

 اقدام تلگرامی روسیه علیه داعش
 
الکساندر پورتونیکوف، مدیر هیأت امنیت فدرال روسیه، اعلام کرد: سرویس اطلاعات روسیه همه گروه‌های وابسته به گروهک تروریستی داعش در تلگرام را از دسترسی خارج کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پورتونیکوف، سرویس امنیت روسیه موفق شد همه گروه های مربوط به داعش و اشخاص منتسب به گروه های تروریستی را شناسایی کند.

مدیر هیأت امنیت فدرال روسیه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: صرف نظر از خساراتی که طی روزهای اخیر به تروریست های داعش وارد شده، این گروهک توانست به طور موفقیت آمیزی موقعیتش را تغییر داده و به سرعت توانایی های خود را به دست آورد.

پورتونیکوف با تأکید بر اینکه نهادهای امنیتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع، تدابیر لازم را برای جلوگیری از فعالیت سازمان های افراطی و تروریستی در اینترنت اندیشیده اند، خاطرنشان کرد: نباید به تروریست های مسلح داعش اجازه داد به کشورهای مستقل مشترک المنافع نفوذ کنند.

وی گفت: برای مقابله با پیوستن افراد جامعه به سازمان های تروریستی و جلوگیری از فعالیت منظم و جذب اینترنتی، نظارت دائمی لازم است و باید منابع تبلیغاتی و مبادله مستمر اطلاعات درباره روش های جذب تروریست را از بین برد.

وی بر نقش مهم نهادهای امنیتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع در در کسب موفقیت و بهبود روند فیلترینگ باندهای ورود و خروج از طریق مرزهای خارج تأکید کرد.

گفتنی است، روسیه از ژانویه 2017، ریاست کشورهای مستقل مشترک المنافع را عهده دار شد.
 
فرار داعشی‌ها از برخی مناطق استان رقه
 
برخی منابع اعلام کردند، داعش از برخی محله های استان الرقه در سوریه کامل خارج شده است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع از اقدام داعش در تخلیه برخی مناطق استان الرقه سوریه خبر داد.

این منابع اعلام کردند: علل این اقدام داعش مشخص نیست؛ اما محله های الدرعیه، تقاطع الجزره، الحصیوه، الحوایج و منطقه میان دو پل تا مرکز شهر الرقه از داعشی ها خالی شده است.
 


این در حالی است که  نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا به دنبال سیطره بر استان الرقه هستند و قبلا بر پایگاه هوایی در نزدیکی سد استراتژیک الطبقه مسلط شده اند.
 
  آموزش افراد مسلح توسط ترکیه برای مقابله با کُردهای شمال سوریه

ارتش ترکیه در حال آموزش گروه های تروریستی حاضر در عملیات موسوم به سپر فرات به همراه سایر تروریست هایی است که از سوریه خارج شده و وارد ترکیه شدند.

خبرگزاری «دوغان» به نقل از منابع نظامی ترکیه اعلام کرد که این نیروها به شیوه آموش کُردها توسط نیروهای آمریکایی تجهیز میشوند و وظیفه آنها مبارزه با حزب کارگران کردستان  PKK، یگان های مدافع خلق YPG و حزب اتحاد دموکراتیک PYD است که کُرد هستند.

این نیروها در اردوگاه های واقع در مرز سوریه و ترکیه آموزش می بینند و آموزش آنان از 29/03/2017 آغاز شده است. افسرانی از نیروهای ویژه ترکیه به صورت فشرده در حال آموزش این نیروها هستند.

یکی از سرکرده های گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز اعلام کرد، ترکیه در حال تشکیل این ارتش است تا بتواند علیه یگان های مدافع خلق عملیات انجام دهند.

به گزارش اردوغان، آموزش این نیروها سه ماه به طول خواهد انجامید. طبیعتا از شهرهایی مانند ادلب، حماه، حلب و دمشق نیز نیرو جذب خواهد شد.

کسانی که در این آموزش ها حضور دارند، ماهانه 300 دلار دریافت می کنند و ترکیه نیز وظیفه دارد، غذا و مسکن برای این افراد تأمین کند. در واقع «منبج، عفرین و تل ابیض» از جمله مناطقی هستند که در اهداف این نیروها قرار دارند.

 

گفته می شود که این نیروها مسئول عملیات در عفرین هستند. ترکیه به دلیل حضور نیروهای آمریکایی در عین العرب یا قامشلی در این مناطق نمی تواند عملیات انجام دهد، از این روی قصد اشغال «اعزاز، ماری»، ادلب دارد و می خواهد منطقه غربی حلب و ادلب را نیز یکی کند.

استفاده از گاز سارین در حمله «خان شیخون» سوریه
 
نخستین گزارش بخش کنترل سلاح سازمان ملل پیرامون حمله خان شیخون بی آنکه به عاملین این اقدام اشاره کند، به تعیین ماده به کار رفته در آن که حاوی ترکیبات سارین است، پرداخت.
 
«ایزومی ناکامیتسو»، رئیس بخش کنترل سلاح سازمان ملل متحد در اولین گزارش خود به اعضای شورای امنیت پیرامون حمله شیمیایی ۴ آوریل (۱۵۵ فروردین) که در منطقه خان شیخون سوریه رخ داد، از وجود گاز سارین یا گازی مشابه در نمونه های به دست آمده از محل حادثه خبر داد.

وی همچنین گفت، در حمله ای که سال ۲۰۱۶ در منطقه «ام حوش» در حومه حلب رخ داد نیز از عامل شیمیایی «سولفور موستارد» یا همان گاز خردل استفاده شده است.

گفتنی است، ناکامیتسو در گزارش خود هیچ یک از طرفین درگیر در سوریه را متهم به انجام حمله شیمیایی خان شیخون که جان ۹۰ تن را گرفته، نکرده است؛ حال آنکه آمریکا و دیگر متحدانش این اقدام را به دولت دمشق نسبت می دهند.

این در حالی است که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی علیرغم پافشاری ایران و روسیه به ایجاد کمیته حقیقت یاب برای تعیین عامل اصلی حمله خان شیخون، با این پیشنهاد مخالفت می کند. این سازمان پیشتر نیز گاز سارین را عامل شیمیایی به کار رفته در حمله خان شیخون معرفی کرده بود و گزارش اخیر را می توان تأکیدی بر این مطلب به حساب آورد.

 پنتاگون: سوریه پایگاه هوایی «شعیرات» را بازسازی کرد
 
 امریکا بامداد 7 آوریل با موشک‌های تاماهاک این پایگاه هوایی را با دستاویز نگهداری مواد شیمیایی در آنجا هدف حمله قرار داد.
 
به گزارش اسپوتنیک، نظامیان ارتش دولتی سوریه در حال بازگشت به به پایگاه هوایی الشعیرات هستند که پیشتر مورد حمله موشکی امریکا قرار گرفته بود.
 
 پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه پنتاگون: سوریه پایگاه هوایی «شعیرات» را بازسازی کرد

شبکه تلویزیونی NBC News از قول مقامات پنتاگون اعلام کرد: سوری‌ها توانسته‌اند بخشی از تأسیسات ویران شده پایگاه هوایی شعیرات را بازسازی کرده و دوباره جنگنده‌های سوخو22 و میگ23 را در آنجا مستقر کنند.

یکی از مقامات پنتاگون گفت: «آن‌ها به‌ زودی دوباره از اینجا پرواز خواهند کرد.»

امریکا بامداد 7 آوریل با موشک‌های تاماهاک این پایگاه هوایی را با دستاویز نگهداری مواد شیمیایی در آنجا هدف حمله قرار داد.

بنا بر اطلاعات پنتاگون، در مجموع 59 موشک به‌ سوی این پایگاه هوایی شلیک شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی