بازدید 6168
۱
مدیر عامل شرکت آرامکو عربستان اعلام کرد:

معاملاتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار میان عربستان و آمریکا

امین نصر، مدیر اجرایی شرکت آرامکو بیان کرد، انتظار می‌رود شرکت عظیم ملی آرامکو عربستان قراردادهایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار با شرکت‌های امریکایی در روز شنبه امضا کند، این اقدام بخشی از مجموع عملیات مربوط به تنوع بخشی اقتصاد عربستان فرای صادرات نفت می‌باشد.
کد خبر: ۶۹۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 20 May 2017
امین نصر، مدیر اجرایی شرکت آرامکو بیان کرد، انتظار می‌رود شرکت عظیم ملی آرامکو عربستان قراردادهایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار با شرکت‌های امریکایی در روز شنبه امضا کند، این اقدام بخشی از مجموع عملیات مربوط به تنوع بخشی اقتصاد عربستان فرای صادرات نفت می‌باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امین نصر در حالی با خبرنگاران در یک کنفرانس عالی رتبه متشکل از مدیران ارشد کسب و کار عربستان و امریکا صحبت می‌کرد که هزمان رئیس جمهور امریکا در حال بازدید از ریاض عربستان بود.

معاملاتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار میان عربستان و آمریکا

وی بیان کرد ۱۶ قرارداد با ۱۱ شرکت امضا خواهد شد که شامل موافقتنامه هایی برای سرمایه گذاری‌های مشترک می‌باشد. مقامات پیش از این اعلام کرده بودند که بسیاری از توافقات که قبلا کلیاتشان بیان شد، در حال بررسی و آماده سازی می‌باشند.

امین نصر اظهار داشت که ما انتظار داریم معاملاتی که امروز امضا خواهد شد موجبات تجارت دو جانبه بین دو کشور را به طور چشمگیری افزایش دهد، وی همچنین خاطر نشان کرد شرکت آرامکو در حال حاضر سالیانه ۶. ۵ میلیارد دلار از کالا‌ها و خدمات خود را از تامین کنندگان آمریکایی تهیه می‌نماید.

مدیران گفتند، در میان معاملات، طرحی با شرکت گروه مهندسی جکوبز برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت آرامکو جهت مدیریت پروژه‌های کسب و کار در عربستان پایه ریزی شده است، همچنین طرحی با شرکت بین المللی مک درموت در خصوص انتقال برخی از امکانات ساخت کشتی این شرکت از دبی به یک مجتمع کشتی سازی جدید که شرکت آرامکو در داخل عربستان سعودی خواهد ساخت وجود دارد.

سیاست گذاران اقتصادی عربستان، از جمله وزیر دارایی و رئیس اصلی صندوق ذخیره ارزی عربستان، راه هایی که به منظور جذب سرمایه گذاری و فن آوری از ایالات متحده را برنامه ریزی نموده اند توصیف کردند. مقامات گفته اند که هدف آن‌ها آماده سازی قوانین جدید جهت حمایت از سرمایه گذاری مستقیم توسط شرکت‌های خارجی در طی ۱۲ ماه آینده است.

خالد الفالح وزیر انرژی در این کنفرانس گفت: ما می‌خواهیم شرکت‌های خارجی به عربستان سعودی به عنوان سکویی برای صادرات محصولاتشان به بازارهای دیگر نگاه کنند.

به گزارش منابع آشنا با موضوع و به نقل از رویترز، شرکت بزرگ نفت آرامکو انتظار دارد تا در طول سفر رئیس جمهور دونالد ترامپ به عربستان سعودی، تعداد زیادی قرارداد با شرکت‌های آمریکایی امضاء کند.

یک منبع خاطر نشان کرد، " مشارکت جدید باعث تقویت سرمایه گذاری دو جانبه و حرکت آن به سمت بومی سازی، می‌شود. " شرکت‌های آمریکایی و آرامکو، دارای سوابقی طولانی در زمینه همکاری از جمله مشاوره و خدمات مدیریت پروژه می‌باشند.

در سال ۲۰۱۵، عربستان سعودی برنامه خود، موسوم به IKTVA (برنامه افزایش ارزش کل در پادشاهی) را با هدف دو برابر کردن درصد تولید بومی کالا‌ها و خدمات مربوط به انرژی، شروع کرد و قصد دارد در سال ۲۰۲۱ آن را به ۷۰ درصد برساند.

IKTVA به دنبال ایجاد ۵۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در عربستان بوده و بخش مهمی از چشم انداز ۲۰۳۰، با هدف تنوع از صادرات نفتی، می‌باشد.

در نوامبر سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد، آمریکا می‌تواند در طول جنگ در سوریه واردات از عربستان و دیگر کشورهای عربی را قطع کند و به هیچ وجه به این کشور‌ها وابسته نمی‌باشد. وی قبل از ریاست جمهوری نیز خاطر نشان کرده بود، عربستان سعودی مرکز تجارت جهانی در آمریکا را منفجر کرده و افزود، پادشاهی بدون کمک‌های آمریکا از بین خواهد رفت. با این حال، عربستان سعودی اولین کشوری است که وی در طی سفرهای خارج از آمریکا به عنوان رئیس جمهور، به آن سفر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یعنی برنامه ی اقتصاد مقاومتی که در دوره ی روحانی به شکست انجامید در عربستان با موفقیت دنبال می شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار