بازدید 1657

انتقاد از متوقف شدن روند وام دهی به بهانه انتخابات

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سخت گیری بانک ها برای پذیرش ضامن معرفی شده از سوی متقاضی وام انتقادکرد.
کد خبر: ۶۹۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 08 May 2017
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سخت گیری بانک ها برای پذیرش ضامن معرفی شده از سوی متقاضی وام انتقادکرد.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات بانکی گفت:در رسانه‌ها آمده است در چند روز گذشته برخی بانک ها موضوع تسهیلات دهی را به بعد از انتخابات موکول می کنند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقف ارائه خدمات مالی به دلیل در پیش بودن انتخابات اقدام قابل قبولی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: فعالیت‌ها در حوزه اقتصاد نباید به دلیل انتخابات متوقف شود البته به واسطه انتخابات نباید روند امور بانکی نیز تسریع پیدا کند، به دلیل اینکه شاید در اذهان عمومی این شائبه را ایجاد کند که چرا تاکنون این مهم انجام نشده است.

فعالیت های کارشناسی در اقتصاد نباید به مسائل سیاسی  آلوده شود

حسینی شاهرودی با بیان اینکه حوزه فعالیت های کارشناسی در اقتصاد نباید به مسائل سیاسی  آلوده شود، تصریح کرد:درخصوص دریافت وام های خرد مسائلی وجود دارد که باید حل شود.

وی با اشاره به سخت گیری ها بانک ها در زمینه پذیرش ضامن معرفی شده از سوی متقاضی دریافت وام گفت:باید نظام بانکی کشور مشکل معرفی ضامن از سوی متقاضی دریافت تسهیلات را حل کند و حتی می تواند از تجربه بانک های کشورهای موفق استفاده کند.

حسینی شاهرودی افزود:توجه به نظام اعتباری مشتریان بانکی می تواند مبنای مناسبی باشد تا شرط معرفی ضامن در ارائه تسهیلات بانکی رفع شود به این صورت که با استفاده از بانک اطلاعات مالی، سابقه اعتباری مشتریان بانک استخراج شود و مبنای ارائه وام شود.   

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس گزارش ها بانک‌ها برای ارائه وام خرد، حتی ضامن معرفی شده از سوی متقاضی دریافت وام بانکی را به دلیل بالا بودن سن با وجود داشتن گواهی کسر از حقوق، قبول نمی کنند که این کار غیراخلاقی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار