بازدید 4075

ایران نسبت به کیفیت و کمیت آموزش اتباع افغانستانی متعهد است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است ایران از نظر حقوق بین‌الملل و به‌عنوان کشوری اسلامی نسبت به حقوق مهاجران متعهد است و بر کیفیت و کمیت آموزش اتباع افغانستانی تأکید دارد.
کد خبر: ۶۸۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 01 May 2017
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تحصیل دانش‌آموزان افغان در ایران را فرصت مناسب و مهمی برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی دانست و گفت: ایران به‌عنوان نقش استراتژیک خود در منطقه و به دلیل حکمرانی مبنای اسلام در قانون اساسی آن، باید از کشورهای محروم و جنگ‌زده حمایت کند در این بین آموزش رایگان مهاجران کشورهای فارسی زبان ضرورت و اهمیت بسیاری دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بار مالی خدمات آموزشی به افاغنه و دیگر مهاجران فارسی زبان در ایران بالاست لذا ضروری است مسئولان از کمک‌های لازم را سازمان‌ یونسکو دریافت کند، افزود: در صورت دریافت این کمک‌ها تحصیل رایگان مهاجران در ایران، تنگناها و شرایط خاصی را برای محصلان ایرانی ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مسئولان باید تلاش کنند این مهاجران حتی در صورت پذیرش فرهنگ ایران اسلامی به کشورهای خود بازگردند و به یقین ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اقتصادی به آن‌ها سبب خواهد شد پس از بازگشت به کشورشان با اهداف ایران همراه بوده و روابط دوستانه میان کشورها تحکیم شود.

کوچکی‌نژاد همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل رایگان برای مهاجران افغان در ایران، گفت: این امر بر اساس دستور رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند" مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اسلامی ضمن توصیه به مدیران مدارس سراسر کشور مبنی بر اینکه باید دانش آموزان افغانستانی را بدون هیچ مشکلی ثبت‌نام کنند و نباید از انجام این اقدام انسان دوستانه خودداری شود، ادامه داد: از نظر حقوق بین‌الملل و به عنوان کشوریاسلامی  که مهاجران را پذیرفته، نسبت به اتباع افغانستانی متعهد هستیم و باید در ارائه تسهیلات نگاه مناسبی داشته باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر