بازدید 3314

توقف واردات گوشت از برزیل کذب است

مدیر عامل پشتیبانی امور دام گفت: در شرایط کنونی واردات گوشت برزیلی از بهترین کشتارگاه‌ها تحت نظر بازرسین بین المللی انجام می‌شود از این رو جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۸۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ 25 April 2017
مدیر عامل پشتیبانی امور دام گفت: در شرایط کنونی واردات گوشت برزیلی از بهترین کشتارگاه‌ها تحت نظر بازرسین بین المللی انجام می‌شود از این رو جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است که توقف واردات گوشت قرمز برخی کشور‌ها از جمله برزیل سرو صدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرده است.

این درحالی است که بنا به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر آنکه کشتارگاه‌های مشکلدار برزیل جز کشتارگاه هایی که با ایران قرار داد بستند، نیستند و از طرفی به سبب حضور ناظران بهداشتی مقیم در کشورهای صادرکننده نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

علیرضا ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی توقف واردات گوشت قرمز از برزیل را بی مورد دانست و اظهار کرد: طی پنج ماه اخیر برخی کشتارگاه‌های برزیل غیر بهداشتی بودند که سازمان دامپزشکی طی بررسی‌های به عمل آمده خرید از این کشتارگاه‌ها را ممنوع اعلام کردند.

وی افزود: در شرایط کنونی واردات گوشت از برزیل از بهترین کشتارگاه‌ها تحت نظر بازرسین بین المللی، نمایندگان سازمان دامپزشکی، نماینده ولی فقیه در وزارتخانه و نظارت دامپزشک انجام می‌شود از این رو جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

به گفته، ولی برخی افراد با صحبت هایی مبنی بر ممنوعیت واردات گوشت از برزیل اطلاعات فردی درستی ندارند و تنها از سر غرض ورزی چنین اظهاراتی را مطرح می‌نمایند.

***واردات ایمن گوشت از برزیل

علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گفت:طی چند ماه گذشته برخی کشتارگاه‌های برزیل تخلفاتی در کشتار و ... داشتند که طی بررسی‌های صورت گرفته شناسایی و تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه واردات گوشت از برزیل طبق ضوابط و مقررات صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به نظارت سازمان دامپزشکی و نماینده، ولی فقیه بر ذبح شرعی و کیفیت گوشت جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر واردات گوشت از برزیل وجود ندارد.

***مشکلی در واردات گوشت قرمز از برزیل نداریم

مسعود محمدیان مدیر کل قرنطینه سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی بیان کرد: واردات گوشت از برزیل به سبب تخلف برخی کشتارگاه‌ها برای مدتی به سبب شناسایی و کسب اطلاعات از کشتارگاه‌ها متوقف شد که مجددا پس از اتمام بررسی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های سازمان واردات با حضور ناظرین دامپزشکی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ناظرین بهداشتی نماینده، ولی فقیه وزارتخانه بر مراحل کشتار نظارت دارد، بیان کرد: اوایل سال گذشته برخی کشتارگاه‌ها در سیستم انجماد مشکلاتی داشتند که در شرایط کنونی با بستن آن کشتارگاه‌ها و واردات از سایر کشتارگاه‌ها تحت نظارت جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که تا کنون گزارشی اعلام نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر