بازدید 11519
بر پایه نظرسنجی «تابناک» مشخص شد؛

نارضایتی بیش از نیمی از مردم، از عملکرد دولت در سیلاب آذربایجان

قرار گرفتن کشورمان در کانون وقوع حوادث فراوان طبیعی و نیز انواع بلایای طبیعی و حوادثه قهریه، این انتظار را به وجود آورده که آمادگی وقوع هر رویداد و بحرانی را داشته باشیم و علاوه بر آن، به گونه‌ای از وقوع حوادث پیشگیری کنیم که حوادث هولناک نیز به سادگی قابل رفع و رجوع باشند، در حالی که برعکس این وضعیت در کشورمان دیده می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ 21 April 2017
سیلاب آذربایجان را می‌توان بزرگترین حادثه سال 96 خواند؛ حادثه‌ای بزرگ که علاوه بر خسارات فراوان مادی، ده ها کشته بر جای گذاشت و نارضایتی‌های فراوانی به دنبال داشت. این را نتیجه نظرسنجی «تابناک» در این باره نشان می‌دهد.
 
به گزارش «تابناک»؛ قرار گرفتن کشورمان در کانون وقوع حوادث فراوان طبیعی و نیز انواع بلایای طبیعی و حوادثه قهریه، این انتظار را به وجود آورده که آمادگی وقوع هر رویداد و بحرانی را داشته باشیم و علاوه بر آن، به گونه‌ای از وقوع حوادث پیشگیری کنیم که حوادث هولناک نیز به سادگی قابل رفع و رجوع باشند، در حالی که برعکس این وضعیت در کشورمان دیده می‌شود.

این را می‌شود از بحرانی شدن سیلاب اخیر در آذربایجان دریافت که متأسفانه به جان باختن شمار زیادی از هموطنانمان منجر شد؛ رویدادی که از قبل قابل پیش بینی بود و گزارش های هواشناسی، از وقوع احتمالی آن خبر می‌داد، ولی جدی گرفته نشد تا حادثه‌ای مخرب و دردناک را شاهد باشیم که حتی خسارات جبران پذیر نیز در کوتاه مدت جبران شدنی نیست.

دردناک تر آنجاست که می‌بینیم حتی پس از وقوع حوادث مختلف نیز، آن گونه که باید و شاید در مدیریت حوادث‌ها و بحران‌های ناشی از آنها موفق نیستیم؛ مثل حادثه سیلاب اخیر در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشورمان که عملکرد دولت در آن مورد نقد بسیاری از مردم بود و مجابمان کرد با طرح یک نظرسنجی، دیدگاه کاربران پرشمار را درباره آن جویا شویم.
 
نارضایتی بیش از نیمی از مردم از عملکرد دولت در سیلاب آذربایجان 
به این صورت که از شما پرسیدیم: «عملکرد دولت را در رسیدگی به سیل زدگان آذربایجان چگونه ارزیابی می‌کنید؟» و دریافتیم که به باور یک سوم رأی دهندگان، دولت عملکرد ضعیتی در رسیدگی به این حادثه و حادثه دیدگان آن داشت. درصدی بزرگ، بسیار قابل توجه و البته نگران کننده که با توجه به ابعاد حادثه اخیر و نزدیکی آن با شهرهای مختلف، نگران کننده تر به نظر می‌رسد و از برآورده نشدن توقع های عمومی از دولت در خصوص مدیریت بحران و رسیدگی به مشکلات مردم در حوادث مختلف حکایت دارد.

این در حالی است که می‌بینیم از دید حدود 22 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، عملکرد دولت مطلوب نبوده و انتظار بیشتری از ایشان در این حادثه می‌رفت؛ هر چند مجموعه اقدامات صورت گرفته، «ضعیف» هم نبوده است. نارضایتی کمتری که شاید دلیل بروز آن، قرار گرفتن کشورمان در کانون حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی و ضرورت آمادگی بالای دولتمردان برای مقابله با تبعات این حوادث باشد.

انتظاری بحق که برآورده نشده و عده ای را مجاب کرده که عملکرد دولت در خصوص رسیدگی به سیلاب اخیر را مطلوب ارزیابی نکنند؛ نکته ای کلیدی که بنا بر آن می‌توان نتیجه گرفت، بیش از نیمی از کاربران، از عملکرد دولت در سیلاب اخیر راضی نبوده‌اند و یا آن را ضعیف می‌دانند و یا کمتر از سطح توقعشان.

این در حالی است که در مقابل این نارضایتی ها، تنها 45 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد دولت در این حادثه را «مطلوب» ارزیابی کرده‌اند. یعنی رضایت کمتر از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد دولت مردان که حکایت از شکافی بزرگ میان ایشان و مردم در رسیدگی به یک حادثه دارد، به هیچ وجه قابل قبول و رضایت بخش نیست و باید ترتیبی داد که جبران شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۱۴
می شد تیتر بزنید: رضایت حدود نیمی از مردم .....
با توجه به این گزارش تابناک مصداق اون ضرب المثله که میگه "طرف نیمه ی خالی لیوان رو می بینه". خوب می تونستی تیتر بزنی "رضایت حدود نیمی از مردم از عملکرد دولت در سیلاب آذربایجان"
اینکه نظر سنجی برگزار می کنید خیلی خوب است
اینکه یک جور دیگری تفسیر میکنید اصلا" خوب نیست!!!!
خنده دار بود.کسانی جواب داده اند که احتمالا حتی نمیدانسته اند آنجا سیلی بوده ۰.
تابناک پس چرا 2 نظر سنجی قبل رو در موردش اظهار و نظر نمی کنی
تو این نمودار که مطلوب بیشترین رای رو آورده
شما با مهندسی و جمع کردن رای های منفی میخوای از خودت حرف در بیاری تازه نحوه نظر سنجیت هم معلومه چقدر عادلانه است
دو تا بد یکی خوب که دو تا بد رو جمع کنی و به نتیجه برسی اصلا از دفعه بد اینجوری بگذار
1)بد 2)خیلی بد 3)آخه این چه وضعشه 4)من داشتم از اینجا رد میشدم 5)اصلا مگه خوب هم داریم
ملاک سنجشتون صحیح نبود.
من که اینور کشور نشستم از کجا بدونم که عملکرد دولت اونور کشور چطور بوده؟ یک رای احساسی می دم.
نظر من مهم نباید باشه، برید نظر مردم اونجا رو بگیرید که عملکرد دولت چطور بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
شاید اینایی که اینجا نظر دادن آذربایجاینی بودن
به عنوان مثال من استان فارسی نظری ندادم
یعنی تابناک آخه این چه کاری بود کردی.
از اول میذاشتی مطلوب و نامطلوب.
چرا سه تا گزینه کردی که الان اینطوری بهت بتازن.
در جواب دوستان معترض که گفته اند تابناک داره مهندسی میکنه میشه لطف کنید بگید معنی انتظار بیشتر از یکی داشتن به چه معنی هست؟ معمولا به این معنی هست که طرف در سطح خودش رفتار نکرد و پایین تر بود.
مطمئنا کسانی که رای مطلوب داده اند از اونور کشور و رای سیاسی داده اند و گرنه من که ساکن منطقه سیل زده سیلوانا ارومیه بوده ام عملا هیچ عملکردی ندیدم. من مطلق آدم سیاسی نیستم و چپ و راست، سیاه و سفید برای من فرقی ندارند.
یکی از پیش پا افتاده ترین اقدامات بازدارنده یا کاهنده تلفات و خسارات احتمالی سیل از قدیم الایام اخطار به سازمانهای دولتی متولی مربوط مبنی بر لایروبی رودخانه ها برای هدایت سیلاب هاست. متأسفانه حسب اطلاع فرماندارانی را سراغ داریم که شاید معنی لایروبی را نمی دانند! دومین مسأله ادعای تصویربرداری مردم از جریان سیل است که موجب تلفات 17 نفر از انان شده است.در حالیکه خود اهالی شهادت می دهند که این موضوع اساسا" صحت ندارد! سوم اینکه اختصاص راه عبوری از دهنه زیر پل و به عبارت دیگر استفاده از مسیل به عنوان مسیر شاید در حد سخنان مزاح گونه باشد! ولی عملا" این امر در روستای غله زار آذرشهر اتفاق افتاده است و بالاخره نگاهی کلان و تاریخی به سوابق سیل در استان نشان می دهد که از هر چهل سال سیل ویرانگر بخشی و از هر 90 سال سیل مخرب استانی داشته ایم.اینکه مدیریت را تا این حد شوخی تلقی می کنیم نتیجه اش همین است که می بینیم. با این وضع مدیریت هیچ نگرانی نداریم که مادر بزرگان ما هم اگر زنده باشند گوشه ای از این کشور را اداره فرمایند!
خیال خودتونو راحت کنید و از این به بعد گزینه های نظر سنجی پیرامون عملکرد دولت در حوزه های مختلف رو به این صورت قرار بدید : 1-بد 2-خیلی بد 3- افتضاح
مرد حسابی اگه قرار بود معنی"انتظار بیشتری داشتم" همان "ضعیف " باشه که من رای به ضعیف می دادم!!! آخه این چه استنتاجی هست!
راستس نتیجه نظرسنجی قبلی(به چه کسی رای می دهید) چی شد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها