بازدید 21238
۱

آنفلوآنزا و دیگر عفونت های ویروسی

کد خبر: ۶۸۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 29 March 2017
یکی از راههای قابله با آنفلوآنزا و عفونت ویروسی زدن واکسن است اما این بیماری ها راههای جلوگیری دیگری هم دارند.

به گزارش میزان، بعضی ویروس ها می توانند عفونت ریه ایجاد کنند که به آن پنومونی می گویند. این ویروس ها شامل آنفلوآنزا، ویروس سارس و ویروس آنفلوآنزای پرندگان و ... هستند. این ویروس ها با استنشاق ریز قطره های سرفه یا عطسه فرد مبتلا منتقل می شوند. دیگران با لمس اشیایی که روی آن ها سرفه شده است به این ریز قطره ها آلوده می شوند. بهترین دفاع شما در برابر هر عفونتی آن است که دست خود را بشویید و از ضدعفونی کننده های دست بر اساس آن چه در بخش شستشوی دست (صفحه 181) گفته شد استفاده کنید.

اگر به بیماری تنفسی با تب مبتلا شدید شرط احتیاط آن است که دیگران را در معرض  بیماری خود قرار ندهید خانه بمانید و سرکار نروید و از روش درست شستن دست پیروی کنید. از استفاده مشترک از حوله دستمال یا ظروف با دیگران بپرهیزید مگر اینکه از شست و شوی مناسب آن ها اطمینان حاصل کنید. استفاده از ماسک امکان گسترش ریز قطره های تنفسی و آلودگی مراقبان را کاهش می دهد . کارکنان بیمارستان باید از ماسک ویژه ای (N95) که ذرات بسیار کوچک را نیز فیلتر می کند  استفاده کنند ولی بخش عمده ای از گسترش ریز قطره ها با استفاده از ماسک های ساده اتاق عمل قابل پیشگیری است. اگر بیماری شما خیلی شدید نباشد می توانید درخانه دوران بیماری را سپری کنید و بهبود یابید. شما می توانید تا 10 روز پس از آنکه خودتان خوب شدید عفونت را به دیگران انتقال دهید. بنابراین توصیه ما این است که تا چند روز پس از بهبود از حضور در محل کار یا تحصیل خودداری کنید.

اگر علایم شدید شد یا در تنفس خوردن یا مراقبت در منزل با مشکل مواجه شدید باید با زدن یک ماسک به صورت به بیمارستان بروید. احتمالا تا تشخیص قطعی شما را از دیگران مجزا می کنند.

واکسیناسیون بر علیه آنفلوآنزا می تواند کمک کننده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی از راههای قابله! با آنفلوآنرا و ... (پاراگراف اول) قابله یا مقابله؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار